Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hanafubuki schreef:Wat ik bij de Tesla gewoon heel naar vind is dat ze in Amerika zeker de helft maar kosten. Daar heb je een model S waarvoor je hier net aan een 3 kan kopen/leasen. Zit vanuit Amerika een enorme export tax op sinds Trump die in het leven heeft geroepen in het kader 'Make America great again'. En hoewel Tesla ook in NL produceert zijn ze nog steeds duur omdat de onderdelen wel weer met diezelfde tax geimporteerd worden. Pas als de onderdelen ook in Europa gemaakt kunnen worden (en dat gaat dus nog niet / mag niet van Ameria) worden ze hier dezelfde prijs. Een Tesla 3 kost in Amerika 35000 dollar, dat is omgerekend 31000 euro. Dat zou heel aantrekkelijk moeten zijn voor lease en daarna voor tweedehands verkoop, maar exact dezelfde uitvoering kost hier dus 50000 euro.
Voor ons lijkt Tesla ook af te gaan vallen nu en wordt het vermoedelijk de Hyundai Kona.
ikke schreef:_djoeke_ schreef:Opel brengt dit jaar een elektrische Corsa op de markt met een actieradius van circa 300 km. Dat zijn autos die voor iedereen elektrisch rijden haalbaar zou kunnen maken, zeker als ze tweedehands beschikbaar komen.
Zoek voor de gein eens op wat het accupakket kost en welke garanties daar bijhoren.
Die auto wordt binnen zeer afzienbare tijd heeel betaalbaar; het onderhoud des te minder......
Shiloh schreef:Hanafubuki schreef:Wat ik bij de Tesla gewoon heel naar vind is dat ze in Amerika zeker de helft maar kosten. Daar heb je een model S waarvoor je hier net aan een 3 kan kopen/leasen. Zit vanuit Amerika een enorme export tax op sinds Trump die in het leven heeft geroepen in het kader 'Make America great again'. En hoewel Tesla ook in NL produceert zijn ze nog steeds duur omdat de onderdelen wel weer met diezelfde tax geimporteerd worden. Pas als de onderdelen ook in Europa gemaakt kunnen worden (en dat gaat dus nog niet / mag niet van Ameria) worden ze hier dezelfde prijs. Een Tesla 3 kost in Amerika 35000 dollar, dat is omgerekend 31000 euro. Dat zou heel aantrekkelijk moeten zijn voor lease en daarna voor tweedehands verkoop, maar exact dezelfde uitvoering kost hier dus 50000 euro.
Voor ons lijkt Tesla ook af te gaan vallen nu en wordt het vermoedelijk de Hyundai Kona.
Je moet niet vergeten dat prijzen in Amerika vrijwel altijd exclusief BTW getoont worden. Dat maakt het niet ineens even duur of zo, maar dat maakt wel dat het verschil wel kleiner wordt.

Hanafubuki schreef:Shiloh schreef:
Je moet niet vergeten dat prijzen in Amerika vrijwel altijd exclusief BTW getoont worden. Dat maakt het niet ineens even duur of zo, maar dat maakt wel dat het verschil wel kleiner wordt.
Klopt, maar op tesla betaal je in Amerika dus geen belasting. Op geen enkele elektrische geloof ik
@[naam] jij had een X toch?
ikke schreef:_djoeke_ schreef:Opel brengt dit jaar een elektrische Corsa op de markt met een actieradius van circa 300 km. Dat zijn autos die voor iedereen elektrisch rijden haalbaar zou kunnen maken, zeker als ze tweedehands beschikbaar komen.
Zoek voor de gein eens op wat het accupakket kost en welke garanties daar bijhoren.
Die auto wordt binnen zeer afzienbare tijd heeel betaalbaar; het onderhoud des te minder......
Hanafubuki schreef:Supergaaf
Wij willen heel graag de 3 maar moeten even kijken hoe haalbaar dat gaat zijn met het niet zo flexibele leasebudgetwil niet de standard range.. wil wel long range (en helaas hebben ze de RW eruit gegooid in Amerika, dus nu alleen nog AWD beschikbaar voor Europa)


Anoniem schreef:Die accu's (tesla) laten je niet in de steek en gaan niet kapot zoals een normale accu kapot gaat wanneer het in de winter gaat vriezen.
Ik heb nog van niemand gehoord dat het accupakket kapot ging.
Ook niet wanneer je ze steeds weer 100% vol laadt (wat wordt afgeraden).
Bij de superchargers praten we vaak met anderen over hun ervaringen. Nog nooit van accudefecten gehoord.
Iedereen is juist erg over de levensduur te spreken. Ze worden ook niet langzaam steeds minder.
kennis van me is al met zijn 3e model S aan het sturen. Nr 1 hield er op een berg mee op en nr 2 op de vluchtstrook. Beide accu stuk. Als de leaseperiode erop zit wordt het de Audi als vervanger. 

Anoniem schreef:Hanafubuki schreef:Supergaaf
Wij willen heel graag de 3 maar moeten even kijken hoe haalbaar dat gaat zijn met het niet zo flexibele leasebudgetwil niet de standard range.. wil wel long range (en helaas hebben ze de RW eruit gegooid in Amerika, dus nu alleen nog AWD beschikbaar voor Europa)
Wij hebben de long range en omdat hij zo ver mogelijk moet kunnen de speciale velgen daarvoor er op besteld, deze
[ [url=m/tuW60O.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik dacht dat het heel lelijk zou staan maar ze staan juist heel stoer en futuristisch![]()
En het werkt.
Ik kan je in pb wel een foto van de hele auto sturen als je wilt zien hoe dat staat.
Onder mijn X zitten de grootste breedste velgen maar dat zijn enorme kilometerslurpers. Die zijn echt supermooi maar dat is dan ook het enige voordeel dat er aan ze zit

zoooooooooo snoezig stadsautootje
Intussen heb ik ook een aantal keer met de wagen van mijn vriend moeten rijden en ik kijk toch elke keer uit om terug mijn eigen wagen in te stappen. Het plezier van die elektrische ritjes zijn onbeschrijflijk, ik ben enorm blij met mijn keuze!
helaas voor ons te klein, daarom gaan wij nu naar het lijkt voor de Tesla
maar oh wat was de i3 leuk rijden!
Ik zou m dan echt puur alleen rijden omdat ie elektrisch is, maar de look van die auto, nee.