Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
watchthesky schreef:2 volwassen, zo’n 300 euro. Inclusief niet eetbare boodschappen als handzeep, toiletpapier, wasmiddel en afwasmiddel, maar exclusief de echt persoonlijke verzorging als shampoo, scheermesjes en gezichtscrême.
Sheran schreef:plantje01 schreef:Kunst van groot inkopen en groente eten van het seizoen, weinig vlees weinig extra's zoals frisdrank en koeken.
Kun je dan eens een voorbeeld geven van wat je op een dag bijvoorbeeld eet? Ik drink ook geen fris, ben vegetariër etc maar mij lukt het niet voor 25/week.
Wildgirl schreef:Wat ik me wel afvraag, waarom zo laag? Is het omdat het geld er niet is of?
En, als je van 60 euro in de week(of minder) voor meerdere personen boodschappen doet, wat eet je dan?
Ik zag iemand voorbij komen die trots verkondigde 25 pw uit te geven. Daar kun je toch geen 3 gezonde, gevarieerde maaltijden per dag voor op tafel krijgen?
Ineke2 schreef:Wildgirl schreef:Wat ik me wel afvraag, waarom zo laag? Is het omdat het geld er niet is of?
En, als je van 60 euro in de week(of minder) voor meerdere personen boodschappen doet, wat eet je dan?
Ik zag iemand voorbij komen die trots verkondigde 25 pw uit te geven. Daar kun je toch geen 3 gezonde, gevarieerde maaltijden per dag voor op tafel krijgen?
Diegene met 25 euro pw heeft volgens mij groente uit eigen tuin in de lente / zomer en herfst.
Ik koop voor gemiddeld 30 pw. Soms dus minder.
Lukt prima, ik eet yoghurt / kwart met muslie of crackers met wat beleg ik voor handen heb. Smeerkaas bijvb, als ontbijt.
Rond 10 uur een stuk fruit. Liefst uit het seizoen, zoals nu appels en sinaasappels.
12:30 lunch 4 boterhammen met kaas / worst. Soms zoet beleg.
16 uur weer een stuk fruit.
Drinken is thee / water / chocomelk op het werk.
Avond eten doe ik meestal voor meerdere porties tegelijk, zodat ik de week erna dan niet hoef te koken of wanneer ik geen tijd heb etc...
S’avonds drink ik een glas melk en thee of water ( op warme dagen ook ranja)
SdaphneS schreef:Maar ik koop mijn brood al drie keer zo duur. Namelijk voor twee, drie euro per stuk. Dat brood van tachtig cent is net karton. Ik besteed dan liever wat meer aan mijn boodschappen, maar ieder zijn ding.