meggiemeg schreef:Dus ja ik ken de ergernis van beide kanten. Helaas wel. Had het ook liever anders gezien.
Wat beweegt je dan om maar van alles te veronderstellen wat die buurvrouw betreft? Beetje selectief inlevingsvermogen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KarmaChansy schreef:Over hun, ik ben blij dat ik niet naast de TS woon, buurvrouw zeikerig noemen omdat ze geen schutting wil.
Dan ook nog mensen die de buurvrouw lekker willen pesten. Prima als je neon roze doet maar express levende haag zetten die overlast verzorgt dat is gewoon een bully spelen.
anjali schreef:Bel de woningcorporatie. Als die de woningen oorspronkelijk hebben verhuurd zonder schuttingen,dan is dat zo.Als je iets wilt veranderen aan de woning moet je dat vaak zelfs in oorspronkelijke staat terugbrengen als je weg gaat.Als ik ts was zou ik maar uitkijken dat buurvrouw niet bij woningstichting gaat klagen over de hond.Want die mag geen overlast veroorzaken. Tegenwoordig mag je blij zijn als je ergens een huurwoning krijgt. Ik heb het idee dat ts het daar niet zo leuk vindt,ook omdat ze zelf aangeeft er niet lang te willen blijven.
.DeMolenhoek schreef:Nee ze zit niet op de verkeerde plek. Niet iedereen kan de luxe van een vrijstaand huis zonder buren veroorloven. Jeetje zeg. Ik ken jou topic van vorig jaar nog en juist daardoor snap ik helemaal niet dat jij zo hard bent naar de buurvrouw.
Serenity350 schreef:Vind het wel een interessante discussie, had niet verwacht dat het onderwerp zo'n discussie zou opleveren.
Maar....KarmaChansy schreef:Over hun, ik ben blij dat ik niet naast de TS woon, buurvrouw zeikerig noemen omdat ze geen schutting wil.
Dan ook nog mensen die de buurvrouw lekker willen pesten. Prima als je neon roze doet maar express levende haag zetten die overlast verzorgt dat is gewoon een bully spelen.
...wel even eerlijk houden, TS heeft nergens gezegd dat ze dan maar de buurvrouw gaat pesten. De woekerende bamboe haag was door iemand anders in het topic voorgesteld en ik heb nergens gelezen dat TS dat zelf ook een goed idee vond.
Heb ook nergens gelezen dat TS de buurvrouw zeikerig vind. Lees vooral dat ze het lastig vind dat de buurvrouw zelf geen schutting wil en hier dus ook niet aan mee wil betalen. Waardoor ik het overigens wel voor de buurvrouw vind spreken dat ze aangeeft dat als TS dat zelf wel graag wilt, ze daar geen probleem van gaat maken.
TS; je hebt al heel wat ideetjes langs zien komen, je gaf zelf eerder aan dat je naar wat gaas ging kijken. Ben benieuwd voor welke oplossing jullie gaan en hoop dat het contact met de buurvrouw hieronder verder niet zal lijden.
meggiemeg schreef:zoals ik het lees in dit topic willen beide buren graag een schutting maar houdt deze buur dat tegen. Als je je niet wilt aanpassen in een omgeving als een woonwijk heb je het snel lastig denk ik. Vandaar mijn vraag of die buurvrouw wel daar op haar plek is als het voor haar zo lastig is om zich in bepaalde dingen aan te passen.
KarmaChansy schreef:Staat er ook andere mensen niet de ts. En dat ze haar zeikerig vind staat een paar paginas terug!
Nikass schreef:Volgens mij heb jij alle recht om een schutting te plaatsen en moet jouw buurvrouw daar ook aan mee betalen. Over welke schutting het dan moet worden kun je discussiëren, maar als er nog geen erfafscheiding is, zijn beide buren verantwoordelijk voor het plaatsen ervan. Ik zou even contact opnemen met het juridisch loket of als je hebt rechtsbijstand. Die kunnen je helpen bij hoe je dit aan moet pakken.
Dat staat er los van dat jij jouw hond niet op haar erf mag laten lopen. Daar heeft zij dan weer gelijk in.
Makkelijkste is om zelf een schutting te plaatsen op eigen kosten, maar, zodra je die op de erfgrens hebt geplaatst is de schutting voor de helft van jouw buurvrouw, ook al heeft ze er niet aan meebetaalt. De buurvrouw moet dan wel meebetalen aan onderhoud van de schutting. Als je dit niet zou willen kun je ervoor kiezen de schutting iets van de erfgrens af, op jouw grond te plaatsen. Dan is de schutting van jou en moet zij er verder afblijven. Dat ga je alleen natuurlijk niet voortdurend controleren, dus een schutting op de erfgrens is praktischer.
Nikass schreef:Heb het topic globaal doorgelezen, sorry als ik iets herhaal dat al is gezegd.
Volgens mij heb jij alle recht om een schutting te plaatsen en moet jouw buurvrouw daar ook aan mee betalen. Over welke schutting het dan moet worden kun je discussiëren, maar als er nog geen erfafscheiding is, zijn beide buren verantwoordelijk voor het plaatsen ervan. Ik zou even contact opnemen met het juridisch loket of als je hebt rechtsbijstand. Die kunnen je helpen bij hoe je dit aan moet pakken.
Dat staat er los van dat jij jouw hond niet op haar erf mag laten lopen. Daar heeft zij dan weer gelijk in.
Makkelijkste is om zelf een schutting te plaatsen op eigen kosten, maar, zodra je die op de erfgrens hebt geplaatst is de schutting voor de helft van jouw buurvrouw, ook al heeft ze er niet aan meebetaalt. De buurvrouw moet dan wel meebetalen aan onderhoud van de schutting. Als je dit niet zou willen kun je ervoor kiezen de schutting iets van de erfgrens af, op jouw grond te plaatsen. Dan is de schutting van jou en moet zij er verder afblijven. Dat ga je alleen natuurlijk niet voortdurend controleren, dus een schutting op de erfgrens is praktischer.
anjali schreef:Bel de woningcorporatie. Als die de woningen oorspronkelijk hebben verhuurd zonder schuttingen,dan is dat zo.Als je iets wilt veranderen aan de woning moet je dat vaak zelfs in oorspronkelijke staat terugbrengen als je weg gaat.Als ik ts was zou ik maar uitkijken dat buurvrouw niet bij woningstichting gaat klagen over de hond.Want die mag geen overlast veroorzaken. Tegenwoordig mag je blij zijn als je ergens een huurwoning krijgt. Ik heb het idee dat ts het daar niet zo leuk vindt,ook omdat ze zelf aangeeft er niet lang te willen blijven.
Nikass schreef:Dat klopt wel, vraag maar even na bij rechtsbijstand. Heb het zelf bij de hand gehad. De buurvrouw is verplicht om mee te betalen als er nog geen afscheiding is. Je moet wel met een reëel voorstel komen, niet de allerduurste schutting. En uiteraard heeft zij net zoveel inspraak in welke schutting het moet worden. Dus dat kan nog best lastig zijn om uit te komen. Maar zij mag ook niet alles eindeloos afwijzen.
Als beide partijen geen erfscheiding willen hoeft het uiteraard niet. Maar als één van beide het wel wil dan zal de ander er in mee moeten gaan.
Ts: ik raad je aan even contact op te nemen met juridische bijstand.
Edit: dieseltje het gaat hier niet om landbouw grond (waar je niet eens een schutting mag plaatsen zonder vergunning) maar om een tuin.
Nikass schreef:Hoezo lezen?? Ik stel hoe het volgens het recht werkt, ik zeg niet dat déze buurvrouw alles afwijst. Ff naar jezelf kijken voor je met je commentaar komt.
En geloof het lekker niet, het is wel zo, nogmaals, zelf bij de hand gehad met juridische procedure. Enige is heeft ts zin om de juridische strijd aan te gaan?
Wat je verder schrijft klopt ook niet: als ts op haar kosten een schutting op de erfgrens plaatst dan is de schutting alsnog van beiden en mag de buurvrouw er gewoon plantenbakken aanhangen of whatever. De buurvrouw moet dan ook mee betalen aan onderhoud.
Serenity350 schreef:Nikass schreef:Hoezo lezen?? Ik stel hoe het volgens het recht werkt, ik zeg niet dat déze buurvrouw alles afwijst. Ff naar jezelf kijken voor je met je commentaar komt.
En geloof het lekker niet, het is wel zo, nogmaals, zelf bij de hand gehad met juridische procedure. Enige is heeft ts zin om de juridische strijd aan te gaan?
Wat je verder schrijft klopt ook niet: als ts op haar kosten een schutting op de erfgrens plaatst dan is de schutting alsnog van beiden en mag de buurvrouw er gewoon plantenbakken aanhangen of whatever. De buurvrouw moet dan ook mee betalen aan onderhoud.
Maar niet als TS de schutting op haar eigen grond plaatst.
En wat betreft het lezen; dat ging puur over het stukje dat al meerdere keren was aangegeven dat de buurvrouw niks tegenhoudt, niks in de weg zit, en enkel haar eigen voorkeur had uitgesproken. TS is er niet mee geholpen als je een casus als voorbeeld neemt die in de details niet overeenkomt met de situatie waarin zij zit.
.Serenity350 schreef:Nikass schreef:En ik schrijf duidelijk de erfgrens, dat onderscheid is namelijk belangrijk en heb ik in mijn eerste bericht al aangegeven.
En daarom viel ik er ook over, omdat het in dit geval niet de vraag is of het gaat om een schutting op de erfgrens of niet.
Nikass schreef:Ik reageer op wat jij schrijft en daarin benoem jij niet waar de schutting geplaatst zou worden. Ts kan er zelf voor kiezen of ze de schutting wel of niet op de erfgrens plaatst. Wel op de erfgrens betekent een gezamenlijk eigendom en van de erfgrens af maakt de schutting tot haar eigendom.
CharleyT schreef:Delphi schreef:
Ik zou het deze zomer eens lekker open laten, maar wel functioneel afsluiten voor de hond. Als jullie in de tuin zitten, kijk je wellicht zo bij haar binnen? Niet dat je bewust gaat gluren, maar waarschijnlijk heb je gewoon vol zicht op een raam of deur aan de achterzijde en de plaats waar zij haar zitje heeft buiten? Ik denk dat je er dan zo achter komt of dit werkt voor beiden.
Wellicht mist zij toch haar privacy en wilt ze alsnog samen een schutting zetten.
Vind je dit nu zelf een volwassen manier om met elkaar om te gaan? Kom op zeg, zandbak praat nivo kleuterschool.
Barbet schreef:Wat is er mis mee?
Ik denk dat je het niet goed begrijpt wat er staat.
Dus zandbak praat niveau kleuterschool valt denk ik best wel mee
Serenity350 schreef:Nikass schreef:Ik reageer op wat jij schrijft en daarin benoem jij niet waar de schutting geplaatst zou worden. Ts kan er zelf voor kiezen of ze de schutting wel of niet op de erfgrens plaatst. Wel op de erfgrens betekent een gezamenlijk eigendom en van de erfgrens af maakt de schutting tot haar eigendom.
Ik ging ervan uit dat je de voorgaande posts ook gelezen had.