[VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:58

_Caro_ schreef:
Ik moet als Vlaming toch ook wel lachen met blaffeneur :D het is een plafonneerder, maar in jullie dialect zal dat een blaffeneur zijn :P
Verder goed bezig, het gaat toch heel snel voor zelfbouw.

Ik ben ook Vlaming en bij ons noemt dat de plakker :D

Mooie tegels! Speciaal dat groen, welke is die grijze? Lijkt op die van ons :D Megablij mee, propere vloer :P

Echt een hele mooie bouw, om trots op te zijn!

Lys_PPA

Berichten: 1374
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:09

Wauw, ziet er mooi uit. Leuke tegelkeuzes ook!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 12:37

Haha oeps ja hier zeggen ze toch echt blaffeneerder / blaffeneur :+

Wij hebben de officiële namen niet van de tegels, dat doen ze express zodat je ze niet ergens anders op internet kan gaan kopen. Maar het leek mij ook een praktische tegel! Het groene is idd wel speciaal. Hier in een 3D plattegrondje wat de toepassing gaat zijn in de ruimte :
Afbeelding

In de niche van de douche en de wc beneden komt deze ook er in.

Ja het gaat eigenlijk echt snel! Maar moet zeggen mijn schoonvader en mijn vriend werken echt elk vrij moment, ik zou het ze niet na doen. Ze spenderen echt zo veel tijd aan de bouw, ben echt heel trots op hun.

Vandaag is het 2 jaar geleden dat we voor de grond hebben getekend, maar we zijn nog geen jaar aan het bouwen. We zijn er al wel echt lang mee bezig ondertussen, maar het eigenlijke bouwen gaat echt goed vooruit!

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 15:42

Wat een gave tegels die groene!! _/-\o_ Haha die benaming van een stukadoor := :')

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 18:59

@Utopia, en toch denk ik dat ze in Zundert de benaming blaffeneur ook moeten kennen :+

Ja de groene tegels zijn echt tof! Als ik ze ooit beu ben is het maar 1 muur. Maar beetje iets speciaal mocht er wel tussen zitten. Ik zie als woning fotograaf altijd zo een coole dingen, zou het jammer vinden als ik straks spijt krijg dat het te saai is. Altijd als ik zo iets zie bij een klant vind ik het super tof, dus dan doen we het ook maar gewoon!

Caira
Berichten: 26089
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:03

Spoiler:
k_m schreef:
@Utopia, en toch denk ik dat ze in Zundert de benaming blaffeneur ook moeten kennen :+

Ja de groene tegels zijn echt tof! Als ik ze ooit beu ben is het maar 1 muur. Maar beetje iets speciaal mocht er wel tussen zitten. Ik zie als woning fotograaf altijd zo een coole dingen, zou het jammer vinden als ik straks spijt krijg dat het te saai is. Altijd als ik zo iets zie bij een klant vind ik het super tof, dus dan doen we het ook maar gewoon!



Die tegels lijkt bijna wat er bij ons nog op zit uit de jaren 70 :+ ik vind het wel tof

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 19:19

Ik had gisteren ook een badkamer uit de jaren 70, die hadden ook deze kleur tegels :+ Maar dan volledig natuurlijk, ik zei al tegen die mensen, daar gaan wij dus voor betalen hahaha.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 22:26

We staan sinds vorige week volledig wind dicht 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

silverdapple
Berichten: 811
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:34

Oh, gaaf! <3

Op de eerste 2 foto's is het echt een kast van een huis, maar op de derde foto is het opeens weer mooi in verhouding met de omgeving. Wat perspectief wel niet doet. :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 00:17

Ja hahahah klopt de achterburen zijn allemaal lager gebouwd dat scheelt voor het zicht.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 21:17

Before stucadoor update!

Omdat we zeker wouden zijn waar alle leidingen enz zitten straks, heb ik even van elke ruimte foto's gemaakt. De stucadoor is vandaag begonnen. Ben super benieuwd hoe het er straks uit ziet als er meerdere muren wit zijn!

Voor nu even een foto bomb van de binnen ruimte's!

Overloop op zolder:

Afbeelding

Afbeelding

Bureau ruimte op zolder + technische ruimte:

Afbeelding

Afbeelding

Slaapkamer op zolder:

Afbeelding

Afbeelding

Master slaapkamer + Dressing

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kinderkamer 1ste verdieping:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wc 1ste verdieping:

Afbeelding

Badkamer:

Afbeelding

Afbeelding

hier komt het bad links
Afbeelding

Afbeelding

Hal boven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hal beneden:

Afbeelding

Afbeelding

Garage:

Afbeelding

Afbeelding

Woonkamer + keuken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo haha sorry veeel foto's! Maar zo staat het er nu dus bij. *\o/*

Urona447
Berichten: 2826
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:27

Ohhh wat leuk zeg! Wij hopen eind dit jaar alles te kunnen stucen maar ik kan nu al niet wachten. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Laat je het ook gelijk latexen?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 21:40

Oei nee ik weet zelfs niet wat dat is :+ Is dat iets voor het schilderwerk? Stuuc moet eerst drogen en daarna kunnen we er pas op schilderen enzo. Hij begint nu wel in de badkamer zodat we daar dan als eerste kunnen beginnen tegelen!

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:46

Ziet er proper, ruim en tof uit!

Ik heb ook nog nooit gehoord van latexen?
Ga je schilderen voor je erin gaat?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 22:06

Als het droog genoeg is wil ik zeker wel schilderen. Anders gaat dat toch blijven liggen. Maar misschien de kinder kamers enz nog even niet. We hebben een super goeie stukadoor dus normaal zou het vanzelf al wel heel proper moeten zijn.

De bouw hebben we nu ook echt helemaal schoon gemaakt overal karton, loop planken van de buiten container naar binnen,... alles om zo net mogelijk te werken. Heb er veel vertrouwen in dat dat stuukwerk echt top in orde gaat zijn dus dat is wel heel tof!

Urona447
Berichten: 2826
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:12

Ze noemen het hier latex spuiten en het word dan na het drogen van de stuc gedaan.. Ze kunnen dit gelijk op kleur doen dus dan ben je gelijk helemaal klaar.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:22

Maar stuck heeft een jaar tijd nodig om te drogen?

Klinkt echt top, mooi plakwerk scheelt heel veel! Wij wouden er asap in (blij mee hoor, ik moest toen al plat liggen en met Corona alleen maar blij dat we verhuisd waren ervoor net), maar als ik het nu een jaar later zie denk ik “help”. Echt geen idee hoe we hier nog ooit aan gaan beginnen :')

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 22:25

Oei een jaar? Ja zou zeker kunnen hoor! Gaan het hem gewoon vragen en dan zien we wel. Nu is mijn vriend wel echt iemand die zegt gelijk doorpakken, dus we willen echt zo veel mogelijk af gewerkt hebben. Maar anders zal het later schilderen worden! Jullie nog dingen die je nu zouden veranderen stral of niet?

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:17

Nee als ik van iets spijt heb is het dan van de plakker misschien, die kon properder gewerkt hebben.
De keuze waar we het contentste van geweest zijn: de screens :D die worden echt constant gebruikt, echt niet alleen in de zomer! Oh en de keramische tegels overal: onderhouds en kindvriendelijk.

Nu al een hele tijd buiten bezig, die schilderwerken lig ik op zich niet wakker van. Dat komt ooit wel, wil nu eigenlijk liever de tuin meer op een tuin doen lijken dan dat ik een kleurtje tegen de muur wil :D

Lys_PPA

Berichten: 1374
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:19

Krijgen jullie glad stucwerk?

Uhhh stuc een jaar drogen?? Nog nooit van gehoord. Ik ben voornamelijk bekend met bestaande bouw, maar dan nemen ze als richtlijn toch dat 1mm droogt per dag.. Wij hebben eerst voorstrijk aangebracht ivm de absorberende muren en daarna alles meteen geschilderd.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:26

Drogen is mss veel gezegd maar ook wat uitzetten en barsten betreft. Anders krijg je barsten in je verflaag toch ook en is dat zonde?

Hier heeft een bouwdroger gestaan de eerste weken tot we erin gegaan zijn.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 23:28

Ja bouw droger ben ik banger van ivm scheuren, maar we hebben een hele bekwame dus we gaan zijn advies vragen! Screens hebben wij niet oeps haha

Het wordt gewoon glas gestuct volgens mij :+ haha ik weet het verschil oprecht niet. Dit is gewoon stuk en daar kan je gewoon op schilderen achteraf.

Tuin en oprit hopen wij ook gelijk er aan te plakken maar centjessss. Wil wel proberen een oprit en dan gooien we er wel graszaad over en zien wel wat dat geeft.

Prairy
Berichten: 9263
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 23:54

Schilderen na stuc in nieuwbouw, zo lang wachten omdat het gebouw zich nog moet zetten. Als je dan gaat schilderen heb je redelijk grote kans op scheuren in je verf.

Het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan :)

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 01:28

Wauw, wat een leuke indeling! heel ruimtelijk gevoel. Super leuk ook die groene tegels van de badkamer!

Ik zit met een te verbouwen woning met heel veel muren en rare ruimtes hahahaaha dus ik haal hier even heel veel inspiratie uit .

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 08:42

Ja onze indeling is niet standaard maar het voelt tot nu toe nog logisch en zeker niet klein!

Leuk dat je er inspiratie uit haalt. Verbouwen lijkt mij eigenlijk ook super tof!!