Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:28

MarjanB schreef:
Mijn vriend heeft bij aliexpress een aan de dyson V6 vergelijkbare steelstofzuiger gekocht. Ideaal ding! Verwisselbare accu’s en een hoop bijzetstukken. T was alleen een heel gedoe met de levering

https://s.click.aliexpress.com/e/bQHazFE

Hoe bedoel je precies heel gedoe met levering? Met deze link zie ik geen stofzuiger?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:32

DatBenIkNou schreef:
MarjanB schreef:
Mijn vriend heeft bij aliexpress een aan de dyson V6 vergelijkbare steelstofzuiger gekocht. Ideaal ding! Verwisselbare accu’s en een hoop bijzetstukken. T was alleen een heel gedoe met de levering

https://s.click.aliexpress.com/e/bQHazFE

Hoe bedoel je precies heel gedoe met levering? Met deze link zie ik geen stofzuiger?

Oh dan heb ik de link verkloot :') nou t duurde veel langer dan beloofd met leveren waardoor de levergarantie verliep die chinees niet wilde verlengen en een boos vriendje. Uiteindelijk kwam ie toch aan.

€ 172,34 20% Off | JIMMY JV51 Handheld Draadloze Stofzuiger Portable Draadloze Cycloon Filter 115AW Sterke Zuigkracht Tapijt Stofafscheider voor Thuis
https://s.click.aliexpress.com/e/bZv7V6qc

_Christina

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 00:24

Ik zie hier heel veel Dyson V8 langskomen. Zijn er ook mensen met de Bosch Unlimited Zoo of AEG FX9?

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:48

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:04

Wij hebben een Samsung (powerstick?) op zich handig ding en pak hem makkelijk even snel, maar vind toch het verschil in zuigkracht ten opzichte van mijn gewone Philips stofzuiger wel groot. Soms moet ik echt een aantal keer over hetzelfde stuk terwijl mijn Philips het zo floep naar binnen zuigt.
Is dat met een Dyson beter? Anders overweeg ik toch om de V7 aan te schaffen die zo mooi in de bonus is nu bij de bol.com.
Krijgt mijn vriend vast een hartverzakking maar ik ben degene die het meest thuis is en dus ook meestal stofzuig en dat is nogal vaak met 2 katten en een klein kind.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 20:27

Ik heb de gewone V7 gekocht. Ik vind het een heerlijk ding. Ik ben niet zo'n stofzuig mens maar met deze doe ik het nu met plezier elke week! Ik vind het ook gewoon veel handiger stofzuigen dan met zo'n snoer en een bak eraan. Ik kan niet echt een vergelijking maken, hiervoor had ik een samsung die wel oké was maar die zoog ineens niet meer met de voet eraan. Maar daar zat ik altijd mee te vloeken omdat die overal achter de meubels en deuren en muren bleef hangen :+
De V7 maakt wel minder geluid, kwa zuigkracht denk ik dat ze niet zoveel schelen maar we zullen zien wat de tijd brengt, want de samsung hebben we maar 2,5 jaar gehad.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:02

Wij hebben de Dyson animal gekocht, en man man man! Had ik 10 jaar eerder moeten doen! :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:45

Je pakt hem ook zo makkelijk. Eerst ging ik echt 1 keer in de week of zo alles stofzuigen. Nu pak ik hem gewoon als ik ergens wat zie liggen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:27

Bloodymary schreef:
Je pakt hem ook zo makkelijk. Eerst ging ik echt 1 keer in de week of zo alles stofzuigen. Nu pak ik hem gewoon als ik ergens wat zie liggen.

Vind ik ook, eerst moest je dat ding uit de kast halen, stekker in het stopcontact, aanzetten, naar plek rijden :+ Nu pak je hem, wandel je naar het vuil, knopje indrukken en zuigen maar!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 23:48

Ik heb vandaag de dyson V8 animal besteld. Ben heel benieuwd met 2 (langharige) katten en 2 honden.
Vorig jaar zijn we verhuisd en in dit huis word ik gek van het snoer wat onder de deuren vast zit of dat ik het weer in ander stopcontact moet steken.

En het lijkt me dat ik 'm makkelijker pak en gebruik.

We hebben al jaar of 2 de handzuiger van dyson en die bevalt ook nog steeds goed.
Die zou ik eventueel dan ook voor de deurmatten kunnen gebruiken als deze V8 daar minder voor geschikt blijkt te zijn :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 06:45

Deurmatten doet de V8 bij ons prima, soms even op de turbo, maar meestal niet.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:01

beatje schreef:
Zijn er mensen met veel dieren en haar in huis er ook blij mee ?

JA!! Hartstikke tevreden met onze Dyson V10 Absolute. Hadden we veel eerder moeten doen. Met twee flink verharende hondende ideale oplossing. Ook bank etc zo'schoon (kleine borstel ) Opladen gaat snel, en geen gedoe meer met loodzware stofzuiger, statische slang(haren op de slang ipv in de stofzuiger), vastlopen op het snoer, stofzakken verwisselen etc.
En... heel verhelderend/confronterend: je ziet wat je allemaal opzuigt!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:19

Erg blij met onzer Dyson v6 en twee honden. En toendertijd het geluk gehad om er tegen aan te lopen toen Scheer en Foppen failliet ging, korting van ca 60 % gehad.
En iets meer dan twee jaar ging de accu stuk, net na de garantie. Maar bij Dyson een hele nette service, we hoefde de nieuwe accu niet te betalen.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 07:47

Wij hebben nu een aantal weken een Rowenta! Ideaal ding! Zelfs mijn vriend die het absoluut onzin vond ziet in dat het eigenlijk toch wel makkelijk is en gebruikt hem zelf ook regelmatig

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:30

Sempre schreef:
De V7 is nu heel gunstig geprijsd bij bol.com, mochten er nog mensen zijn die twijfelen :)

https://www.bol.com/nl/p/dyson-v7-fluff ... oductTitle

Wat ik mij afvraag...Is deze echt alleen voor harde vloeren? Geen stofzuigmond voor de deurmat en trap die met vloerbedekking bekleed is?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:33

FrNo schreef:
Erg blij met onzer Dyson v6 en twee honden. En toendertijd het geluk gehad om er tegen aan te lopen toen Scheer en Foppen failliet ging, korting van ca 60 % gehad.
En iets meer dan twee jaar ging de accu stuk, net na de garantie. Maar bij Dyson een hele nette service, we hoefde de nieuwe accu niet te betalen.

Doe je dat dan naar dyson zelf of naar de winkel? Ik had een dyson stofzuiger maar die is op een gegeven moment overleden.Ik heb nu een Rowenta ,maar die heeft het een half jaar volgehouden.Veel dieren is bij mij iets meer als 2 honden :o in huis.Maar ik heb ook wel graag een schoon huis.Nu zou ik de Dyson steelstofzuiger voor er bij kopen,dus niet voor enkel te gebruiken.Maar ik zou wel eens graag iets willen wat langer mee gaat.Zelfs een Karcher bouwstofzuiger hield het niet lang vol.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:40

Deze heb ik bij een andere elektronica winkel laten repareren. Deze hebben m.b.v. het serienummer de juiste accu besteld, waarop Dyson de gegevens van ons en het apparaat had. (had hem wel geregistreerd)
Accu is naar ons opgestuurd, deze hebben wij met devstofzuiger naar de winkel gebracht, die hem voor ons er in hebben gezet. (Dit hebben we uiteraard wel moeten betalen)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:46

MarjanB schreef:

https://s.click.aliexpress.com/e/bQHazFE€ 172,34 20% Off | JIMMY JV51 Handheld Draadloze Stofzuiger Portable Draadloze Cycloon Filter 115AW Sterke Zuigkracht Tapijt Stofafscheider voor Thuis

Hoe bevalt deze nu MarjanB?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:03

Wij hebben vorig jaar de Dyson V7 (of V8) en dat hadden we echt eerder moeten doen! Ons huurhuis heeft namelijk zowel beneden als boven tapijt en deze zuigt het zonder moeite schoon! Verademimg vind ik het. Ben ook zo veel sneller klaar met het hele huis!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:49

Ik zou alle twijfelaars aanraden om eens langs, bijvoorbeeld, Mediamarkt te gaan en te testen hoe de diverse steelstofzuigers in de hand liggen en bewegen. Persoonlijk vond ik de Dysons helemaal niet prettig doordat het gewicht bovenaan de steel zit. Tevens kunnen die niet los staan (wederom doordat ze topzwaar zijn), wat ik persoonlijk een groot minpunt vind.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:55

DatBenIkNou schreef:
Sempre schreef:
De V7 is nu heel gunstig geprijsd bij bol.com, mochten er nog mensen zijn die twijfelen :)

Wat ik mij afvraag...Is deze echt alleen voor harde vloeren? Geen stofzuigmond voor de deurmat en trap die met vloerbedekking bekleed is?

De fluffy zit ook bij de absolute in en ik gebruik alleen deze zuigmond. Heb een kortpolig kleed en dat lukt prima. Ik zou voor het kleine prijsverschil niet de fluffy, maar de absolute nemen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:35

De fluffy heeft ook een zuigmond voor de trap en tapijt, dat is een kleine motorborstel. Topding.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:56

Ik heb vandaag mijn eerste rondje beneden in huis gelopen met de V8 *\o/*

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:31

DatBenIkNou schreef:
Sempre schreef:

Met de fluffy doe ik de tegelvloeren, kortpolig tapijt, de trap en de bank. Bevalt prima.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:18

DatBenIkNou schreef:
MarjanB schreef:

https://s.click.aliexpress.com/e/bQHazFE€ 172,34 20% Off | JIMMY JV51 Handheld Draadloze Stofzuiger Portable Draadloze Cycloon Filter 115AW Sterke Zuigkracht Tapijt Stofafscheider voor Thuis

Hoe bevalt deze nu MarjanB?

Ja goed :D hij staat naast t hok van de cavia’s. Enige nadeel vind ik met de ronddraaiende borstel dat het hooi er soms tussen blijft hangen. Maar dat haal ik zo nu en dan er ff tussen uit.