Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:42

Ik houd van super strak en clean, dus wit en grijstinten (en dan donker, licht daarin).

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:23

Jezzi schreef:
Zijn er hier dames met een ronde eettafel? Vind het prachtig staan, maar ben benieuwd hoe het in dagelijks gebruik bevalt :-)

Afbeelding
Ik heb een ronde eettafel, 120 cm. Super blij mee <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:31

Heerlijk topic, heb al verschillende ideetjes opgeslagen O:)

Heb nu echt een vreselijk ongezellig interieur, alles net niet af. Alle meubels grijs of donkerder hout, muren vuil wit. Bij elkaar geraapt zooitje zonder kleur.
Dringend vernieuwing nodig dus :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:33

Ik vind de eethoek en stoelen mooi, maar met al die poten (kruisverbindingen) wat te druk.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:58

Dat ben ik met Dubbeldun eens. Ik vind de stoelen niet heel geschikt voor bij deze tafel, ze zijn ook te breed voor mij omdat ik het mooier vind als de aangeschoven stoelen elkaar niet raken.

Ik vind de tafel heel mooi van kleur. En de lamp is ook helemaal mijn ding.

Ik wil ook een ronde tafel. Ik vind het veel gezelliger ogen.
Maar wel een uittrekbare voor als er gasten zijn.
Vroeger hadden wij er thuis ook 1 met 6 personen. Die tafel werd bij iedere maaltijd uitgetrokken.
Het went :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:09

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-11-18 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:20

Paralian schreef:
Iemand van jullie nog tips voor dit soort tafeltjes?
https://www.fonq.nl/product/dutchbone-s ... -2/144052/
https://www.trendhopper.nl/bijzettafel- ... wit-s.html

Ik wil er het liefst 2 of 3 voor maximaal 250 euro. En dan graag met een houtenblad en het liefst donkere pootjes. Ik weet niet zo goed welke zoekterm ik moet gebruiken.

Edit: Deze vind ik prachtig, maar zijn niet meer te bestellen https://meubelenenmeer.nl/?attachment_id=41314.

Heb je mijn tafeltjes gezien in dit topic? Ik kan de website voor je opzoeken. Ze hebben 2 maten. De kleine set lost €179 en de grote set kost €199 volgens mij!

Edit: https://www.inhuis.nl/salontafelset-3-in-1 hier hebben wij ze besteld :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:24

@Dubbeldun: Bedankt voor het zoeken! De Ikea is het helaas niet helemaal voor mij en die andere zijn rond, ik wil graag een druppelvorm als het even lukt. Een rond alternatief is inderdaad wel een goed idee. Daar heb ik iets vergelijkbaars gevonden, want rond is ook heel mooi!

@Denise_Storm: Dat zijn exact de tafeltjes die ik als alternatief in mijn hoofd heb <3 Maar als het even lukt wil ik graag druppelvorm.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:26

Paralian schreef:
@Dubbeldun: Bedankt voor het zoeken! De Ikea is het helaas niet helemaal voor mij en die andere zijn rond, ik wil graag een druppelvorm als het even lukt. Een rond alternatief is inderdaad wel een goed idee. Daar heb ik iets vergelijkbaars gevonden, want rond is ook heel mooi!

@Denise_Storm: Dat zijn exact de tafeltjes die ik als alternatief in mijn hoofd heb <3 Maar als het even lukt wil ik graag druppelvorm.

Haha, oké! Ik kon je eerste twee linkjes niet openen dus ik wist niet precies wat je bedoelde. De tafeltjes die ik stuurde zijn in iedere geval een aanrader. Ik was bang dat ze misschien wat groot zouden zijn, maar het viel reuze mee. En ik moet zeggen dat ze qua een doekje er over heen ook fijn zijn!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:45

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:54

Iemand ervaring met de kleur soft pearl van flexa? Ben benieuwd hoe roze hij kleurt op een grote muur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:34

Sonja_vR schreef:
Ik wil deze maar vind het te veel geld voor een koffietafel setje :+ https://loods5.nl/product/1597/dutchbon ... l-set/4154

Ik heb hetzelfde probleem, deze had ik ook gezien op FonQ maar vind ze echt te duur.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:41

Gisteren dit topic aangestipt en heb nu even een foto gemaakt om jullie te laten zien.
Onze muren zijn allemaal wit en we hebben een grijze laminaten vloer. Ik dacht, goeie basis.. Maar vindt het toch tegenvallen, krijg er moeilijk warmte in.

Heb alleen even een foto van de eettafel op dit moment. De rest is te rommelig :+

Afbeelding

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:44

Misschien toch een muur een kleur geven MaTuMi?

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:50

Heb ik ook al aan gedacht. Onze kozijnen van deuren en ramen zijn Early Dew.
We wonen in een boerderij dus het zijn ramen met heel veel vakjes.

Dit is even vanaf de bank gemaakt. De poes ligt op schoot, dus kan niet bewegen hahaha.

Afbeelding

En de balken op het plafond zijn ook Early Dew. Niet echt foto waardig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:53

Sonja_vR schreef:
Ik wil deze maar vind het te veel geld voor een koffietafel setje :+ https://loods5.nl/product/1597/dutchbon ... l-set/4154

Ik vind vooral die latjes bovenop het blad raar. Dan heb je snel dat er iets wiebelig staat.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:29

Valt in het echt wel mee
Er is ruimte zat om dingen gewoon recht neer te zetten en die latjes zijn maar heel dun qua opstaan zeg maar
, Hoewel ik het zo zou presteren om een glas zo op zo een randje te parkeren idd :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:16

Ik heb deze tafeltjes toevallig vanavond in het echt gezien. Ik vind ze leuk maar ook ik en vooral mijn kinderen zouden de beker precies op zo’n randje zetten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 01:06

Ik heb naast de prijs ook nog wel een praktisch nadeel trouwens
Dergelijke tafeltjes zouden hier meer op hun Kant liggen dan rechtop staan Met die elegante altijd oplettende Hondjes van ons

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:10

Ik meld me :)

Nooit eerder meegelezen omdat het niet nodig was. Woonde anti kraak dus daar ging ik toch geen geld instoppen. Daarna heb ik een soort kamer gehad in een appartement waar ik in het appartement ook werkte. En nu weer terug bij mijn ouders. Gisteren een groot appartement mogen bezichtigen en het gaat door!

De muren zijn allemaal wit. Ik wil heel graag een combi van (donker)groen/roze/koper alleen heb ik echt maar een heel klein budget dus nieuwe meubels kopen gaat er voor mij echt niet inzitten. Dus ik was van plan meubels lekker zelf te gaan schuren en verven :j

Ik heb nog geen foto s van het appartement omdat de huidige huurders er nog wonen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dayanara op 14-11-18 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:11

Paralian schreef:

En deze?
https://www.zeerfraai.nl/woonkamer/linn ... -twee.html

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:47

Sonja_vR schreef:
Ik heb naast de prijs ook nog wel een praktisch nadeel trouwens
Dergelijke tafeltjes zouden hier meer op hun Kant liggen dan rechtop staan Met die elegante altijd oplettende Hondjes van ons

Bedoel je de ronde en ovale tafeltjes? Dat valt bij ons onwijs mee. Mijn ouders (die hebben ze ook) hebben 5 honden momenteel thuis lopen (1 kleintje, 1 labrador, 1 kruising herder/bennersenner en dan nog 2 opvanghonden (middelgroot en groooot)). Die zijn er inmiddels een aantal keer heel hard langs en onderdoor gerend, maar de tafeltjes staan nog. Ze schuiven ook een stuk minder makkelijk dan je zou verwachten (laminaat als vloer).

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:00

Shanna schreef:
Hout, leer, wol, natuurlijke materialen en tinten zoals een herfstbos/ bruin/ geel en groentinten zou ik daarop gebruiken. Als je er van houdt kan je ook met goud/ kopertinten gaan werken?

Dank je - ja koper is ook een leuk idee! Zit ook te denken aan een leuk mosterd geel voor 1 van de muren. Denk dat ik het vooral simple moet houden.