Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Florenc schreef:Ik vind het best bizar om te zien dat hier bijna geen enkele (nieuwe!) keuken bovenaan dichtgewerkt is. Is dat een bewuste keuze?
arabella2000 schreef:Ik heb net maar eens foto's gemaakt van mijn keuken. Had alleen maar foto's terwijl hij in de maak was haha.
[ [url=m/dQNxsN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LVQh6c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze is dus van de ikea voor ongeveer 4500
MoniqueT schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel bang was voor de plakbende boven op de keukenkastjes (ik heb dus ook een rijtje van die halfhoge met opklappende deurtjes nu) plus nog een stuk bovenop de hoge kastenwand.
Maar we hebben in de nieuwe keuken een Bora-afzuiging in de kookplaats en ik merk dat er eigenlijk niks vet meer wordt, behalve dan die plaat en die afzuiging zelf. Zelfs de plank die direct boven de kookplaat zit, op 60 cm, heeft geen spoortje vet of plak.
Krijgt die keukenverkoper toch gelijk, die zei dat het vet direct werd meegezogen in plaats van omhoog.
MoniqueT schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel bang was voor de plakbende boven op de keukenkastjes (ik heb dus ook een rijtje van die halfhoge met opklappende deurtjes nu) plus nog een stuk bovenop de hoge kastenwand.
Maar we hebben in de nieuwe keuken een Bora-afzuiging in de kookplaats en ik merk dat er eigenlijk niks vet meer wordt, behalve dan die plaat en die afzuiging zelf. Zelfs de plank die direct boven de kookplaat zit, op 60 cm, heeft geen spoortje vet of plak.
Krijgt die keukenverkoper toch gelijk, die zei dat het vet direct werd meegezogen in plaats van omhoog.
Mirjam1202 schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik zag een paar Ikea keukens voorbij komen. Mijn zus en zwager hebben nu ongeveer 5 jaar een Ikea keuken maar het blad en de gootsteen zijn al behoorlijk beschadigd.. Niet heel ernstig maar wel echt gebruikssporen. Ook hebben zij veel problemen gehad met de vaatwasser...
Verder een super leuke en mooie keuken maar wel een paar dingetjes die wat minder zijn..
Selka schreef:Bovenkasten vind ik zo lelijk. Ook de afzuigkap buis loopt niet over de wand bij ons maar door het toiletik houd van landelijk maar niet ouwelijk. Als je genoeg ruimte hebt zou ik nooit voor bovenkasten kiezen. Daarnaast vind ik wat Monique zegt heel erg waar. Welke dame van 1.70 m kan bij een keukenkast op 2,5 m hoogte. Niet erg praktisch