Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jessix schreef:Elke dag het hele huis. 3 katten en 1 hond binnen en dan nog 4 paarden aan huis waarvoor ik 20 keer per dag in en uit loop met hooi en stro aan mijn sokken etc.

de ene keer is het bijna dagelijks, de andere keer om de dag
soms een paar dagen niet. als ik de steelstofzuiger pak doe ik vaak ook even "sprietsdweilen". 1x per week de grote schoonmaak. benangelique schreef:Ik sluit me aan bij salsa en SusanH. Met stof hier of daar kan ik nog best leven, maar een vieze vloer? Dat staat voor mij echt bovenaan als het gaat om onhygiënisch.
De vloer schoonhouden heeft namelijk invloed op je hele huishouden. Een schone vloer geeft minder stof op meubels, houdt kleding schoon, je stapt niet met vieze voeten in bed en loopt de rotzooi niet door je hele huis.

ik weet niet waar ik de tijd en zin vandaan zou moeten halen
MizzMontana schreef:Super pony wij gebruiken een rubberen borstel om de achterbak van de auto hondenhaar vrij te maken. Dat werkt best goed, stofzuiger er bij om alle losgekomen haren op te zuigen. Misschien helpt dat ook voor jullie bank? Opzet stukjes werken hier ook niet.
Klompen schud ik altijd uit op stal en dan pluk ik ook even het hooi en zaagsel van mijn sokken. Hou echt niet zo van stofzuigen dus doe wel wat moeite om de zooi niet mee naar binnen te nemen.
We hebben wel een praktisch huis daarvoor met aparte achter ingang. Maar trek ook echt voor ieder kleinigheidje mijn schoenen uit. Vind schoenen aan binnen echt vies.
Er ligt vloerbedekking dus je ziet ook niet zoveel.
En die matjes zijn echt groot zat, voorkomen ook uitglijden bijv, maar ja...... Kinke schreef:tja, ik heb ook geen tijd en echt geen zin om het zo bij te houden zoals het zou moeten, vandaar die robot stofzuiger die iedere nacht de ronde doet. Ik woon op een boerderij, ik ben echt nog verbaasd hoeveel robot naar binnen werkt iedere dag. En wij lopen ook op sokken, dus het komt niet onder onze schoenen vandaan.
Dweilen doe ik maar af en toe, ik bedenk me altijd maar dat als ik vloerbedekking zou hebben, ik ook niet had kunnen dweilen.