Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
connie64 schreef:maralyn, 6 euro per maand aan brood en beleg, yeahhh rrright.
goedkoopste brood, laten we zeggen 1 euro.
1 brood per week (dan eet je 2 - 3 sneetjes per dag)
is al 4 euro.
dan heb jij beleg voor 2 euro per maand, ik vind dat we wel redelijk en eerlijk moeten blijven hoor. Dit is overdreven.
connie64 schreef:misschien moet je toch iets meer eten maralyn, van weinig eten wordt je kribbig! Je zal er vast geweldig op leven maar je reakties hebben er toch wel onder te lijden....
TS vraagt normale vaste lasten en dan is t gewoon jammer dat er zoals in dit geval 50 euro etensgeld wordt opgegeven per maand.
TS dit zijn geen normale bedragen en je hebt er niets aan.
connie64 schreef:misschien moet je toch iets meer eten maralyn, van weinig eten wordt je kribbig! Je zal er vast geweldig op leven maar je reakties hebben er toch wel onder te lijden....
TS vraagt normale vaste lasten en dan is t gewoon jammer dat er zoals in dit geval 50 euro etensgeld wordt opgegeven per maand.
TS dit zijn geen normale bedragen en je hebt er niets aan.
asjemenou schreef:Het maakt ook wel heel veel uit hoeveel je eet.
Als je ontbijt met 1 sneetje, en lunch 2 sneetjes, dan heb je ook niet veel beleg nodig.
Ik eet rustig 12 boterhammen per dag en moet dus ook 4x zoveel beleg kopen.
maralyn schreef:Geen voedsel bank.
Maar ik zal open en eerlijk zeggen dat ik minimaal twee x per week NIET thuis eet.
Oma is rijbewijsloos en moet op boodschap. In ruil daarvoor krijg ik n warme maaltijd en ook n broodje.
Vaak verwent zij me nog eens met kaas.
Idd 70 cent aan brood.
Naast t feit dat ik geen vlees op brood blieft eet ik appelstroop. En hagelslag. Gewoon de goedkoopsten.
Op zondag eet ik bij mn ouders of surrogaatouders. Bij mn ouders wordt er ook groot gekookt en krijg ik vaak diepvries mee.
Zo gek is dat dus niet.
Is dat onrealistisch? Nee... Het zijn mijn uitgaven. Voor mij dus realistisch.
Aardappels zijn hiero 399 per 10 kg.
Dus 4 cent per 100 gram. Ik eet 350. Dus 14 cent aan aardappelen.
Groente ook vers en aanbieding. Kilo voor 99 cent bijv. 250 gr gr is dus 25 cent. Samen is dit 40 cent.
Vlees koop ik alleen in de aanbieding. Toen waren er xxl worsten voor 299. Zaten zes in. Kon ik door 3 delen. Dus negen worsten. En dus 30 cent per worst.
Zit ik op...
Jawel...
0,70 euro.
Tuurlijk. Dag er op is 1,20 euro. Máár in compensatie met 70 cent zit ik nogsteeds op 95 cent.
Sommigen noemen dit ziek.
Ik noem het een lifestyle.
Vind het prachtig!
Bloemkool ook. Grote bloemkool wat voor gezin van 4 personen wordt gegeten in de aanbieding voor n euro? Deel ik door vier!
Brood idd 70 cent. En zit op vijf a zes broden per maand.
Grappig die heftige reactie over dat ik meer moet eten.
Ik reageerde juist relaxe...
Miss moet er iemand anders op dieet.
Bij een suikerverslaving kun je ook agressief worden.
Fruit overigens.
Eet ik op mn werk!
En soms eet ik ook warm op t werk bij extra avonduren.
Creatief zijn met boodschappen.
Schijtpapier bij de lidl... Xxl...27 cent per rol.
Is dus... 1,08 per maand.
Hopelijk snappen mensen het nu beter.
Maar voedselbank?
Hier totaal niet.
Btw. Chips en popcorn maak ik zelf.
En pizzabroodjes ook.
Dus snacks... Heb ik ook zeker.
En dit is nogmaar t begin:')