Maandelijkse vaste lasten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Maandelijkse vaste lasten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:34

Als ik echt mijn best doe, lukt het me voor 40 euro voor 2 personen per week. Maar minder is mij echt nog nooit gelukt. Ik lever ook liever niet in op dingen die ik lekker vind. :) Maar we hoeven ook niet specifiek op de boodschappen uitgaven te letten zeg maar. Uit eten reken ik overigens niet mee als boodschappen maar gaan bij ons onder het kopje hobby/uitjes etc. Wij gaan ook wel 3 tot 5 keer per maand uit eten gok ik.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:43

connie64 schreef:
maralyn, 6 euro per maand aan brood en beleg, yeahhh rrright.
goedkoopste brood, laten we zeggen 1 euro.
1 brood per week (dan eet je 2 - 3 sneetjes per dag)
is al 4 euro.
dan heb jij beleg voor 2 euro per maand, ik vind dat we wel redelijk en eerlijk moeten blijven hoor. Dit is overdreven.

Wat jij wilt joh...
Ik blijf elke maand netjes onder mijn gepinde 50 euro!

Wat n ander doet... Moettie zelf weten.
Kwestie van slim inkopen.
Blijkbaar schort dat er tegenwoordig bij de meesten
Niet mijn probleem!!

Ik leef er super op.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:57

Huur €656,22
Gas/water/licht €71 + €28
Zorgverzekering €145
Telefoonabonnement €80
Tv €50
Boodschappen €400 > dit moet ook echt anders.... -O-
Andere verzekeringen;
Inboedelverzekering/reisverzekering/aansprakelijkheidverzekering in 1 bundel; €42
Autoverzekering; €96
Wegenbelasting; €93
Leasepaard; €195
Les 3x per maand; €120
Verzekering kat; €22
Eten kat; €60

Zit dus gemiddeld per maand aan €2000,- vaste lasten, te bizar eigenlijk.... Wil nu echt graag gaan letten op de boodschappen die ik doe. Gooi altijd veel te veel in m'n karretje en ben ook gek op buiten de deur eten.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:41

misschien moet je toch iets meer eten maralyn, van weinig eten wordt je kribbig! Je zal er vast geweldig op leven maar je reakties hebben er toch wel onder te lijden....

TS vraagt normale vaste lasten en dan is t gewoon jammer dat er zoals in dit geval 50 euro etensgeld wordt opgegeven per maand.
TS dit zijn geen normale bedragen en je hebt er niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:53

Ik heb 40 euro per week aan boodschappen, met 3 katten en 4 konijnen

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:04

connie64 schreef:
misschien moet je toch iets meer eten maralyn, van weinig eten wordt je kribbig! Je zal er vast geweldig op leven maar je reakties hebben er toch wel onder te lijden....

TS vraagt normale vaste lasten en dan is t gewoon jammer dat er zoals in dit geval 50 euro etensgeld wordt opgegeven per maand.

Wat een rare reactie. Ze geeft gewoon antwoord op de vragen in dit topic en vervolgens verwijt jij haar dat ze onzin neertypt.
Als ik aan het eind van de dag naar de markt ga heb ik met een beetje mazzel 3 broden voor 1~1,50 euro. Ook groentje, fruit en zelfs vlees zijn dan voor een prikkie te krijgen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:54

connie64 schreef:

Zeker wel... Het is duidelijk dat er véél verschil in zit. €400,- vind ik niet realistisch, maar voor ons is die 50-100 eerder realistisch.

Wij kopen ook één heel brood voor €-,69.

En jou reacties zijn ook niet mis.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:01

Supermarkttbrood dan? Of van dat industriële brood dat weken goed blijft omdat het vol bewaarmiddelen zit?

Hier ( belgie) is een groot wit brood bij de bakker 2.20 euro, bij den Aldi 1.36 euro maar is niet echt lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:04

Ik koop een brood van net geen 2 euro bij de AH , die vriezer in voor de hele week (mijn favo brood :P )

Voor hetzelfde geld kan ik naar de bakker als ik wil

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:14

Het maakt ook wel heel veel uit hoeveel je eet.
Als je ontbijt met 1 sneetje, en lunch 2 sneetjes, dan heb je ook niet veel beleg nodig.

Ik eet rustig 12 boterhammen per dag en moet dus ook 4x zoveel beleg kopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:22

asjemenou schreef:
Het maakt ook wel heel veel uit hoeveel je eet.
Als je ontbijt met 1 sneetje, en lunch 2 sneetjes, dan heb je ook niet veel beleg nodig.

Ik eet rustig 12 boterhammen per dag en moet dus ook 4x zoveel beleg kopen.

Ja maar dat is met alle boodschappen. Als je veel snoept of veel alcohol drinkt ben je ook snel duurder uit. Koffie is ook duur, als je dat veel drinkt ben je ook duurder uit. En vlees is ook erg duur. En vis ook.
Is maar net hoeveel je eet en wat je eet.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:24

Daarom kun je dus niet zeggen dat iemand te veel of weinig uitgeeft aan boodschappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:51

Vijftig euro per maand aan boodschappen, ik vind het echt heel erg knap!
Ik kan het zo afrekenen voor een klein rottasje bij de AH.. Maarja, ik lus een wijntje, ik rook en koop alles biologisch en ben een onwijze merkenmiep..... En dan is dat miss voor een dag of twee...

Echt heel knap, hoor!

Vaste lasten laat ik mij verder niet over uit, dat hoeft van mij niet open en bloot op internet. Heb een goed salaris en kan alles betalen. Ook mijn ( voor de meeste, te dure) boodschappen. :D

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:55

Misschien dat ze ook van de voedselbank dan dingen krijgt? 50 per maand is wel echt heeeel weinig.

Hoe kom je op die 6€ aan brood en beleg dan?
Ik eet zo een half brood per dag namelijk...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:02

Hier ook niet, mijn vriend neemt al 8 a 10 snede naar t werk, zoon 3 naar t school en 2 morgens en ik eet 4 snedes op een dag. Dat is al een volledig groot brood per dag.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:06

Nu ik dit topic lees bedenk ik me dat ik maar eens moet kijken of het wat minder kan bij ons.

Ik denk dat onze vaste lasten toch wel een maand salaris is van iemand die 40 a 50 uur per week werkt.
Ik moet ook zeggen dat we een behoorlijke hypotheek hebben en allebei een dure hobby maar het zou minder kunnen over het algemeen.

Boodschappen ben ik tussen de 70 en 100 euro per week kwijt. 2 volwassenen en 1 baby. Ik gebruikte altijd pakjes en snelme maaltijden maar sinds een jaar kook ik alles vers en mijn dochter eet ook iedere dag vers haar fruit en groente. En als ik ook nog biologisch wilt eten kan ik niet onder de 70 euro blijven.

Ik denk dat we 1x per maand uit eten gaan en 2 a 3x per maand ergens lunchen?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:45

Geen voedsel bank.

Maar ik zal open en eerlijk zeggen dat ik minimaal twee x per week NIET thuis eet.
Oma is rijbewijsloos en moet op boodschap. In ruil daarvoor krijg ik n warme maaltijd en ook n broodje.
Vaak verwent zij me nog eens met kaas.

Idd 70 cent aan brood.
Naast t feit dat ik geen vlees op brood blieft eet ik appelstroop. En hagelslag. Gewoon de goedkoopsten.
Op zondag eet ik bij mn ouders of surrogaatouders. Bij mn ouders wordt er ook groot gekookt en krijg ik vaak diepvries mee.

Zo gek is dat dus niet.
Is dat onrealistisch? Nee... Het zijn mijn uitgaven. Voor mij dus realistisch.

Aardappels zijn hiero 399 per 10 kg.
Dus 4 cent per 100 gram. Ik eet 350. Dus 14 cent aan aardappelen.
Groente ook vers en aanbieding. Kilo voor 99 cent bijv. 250 gr gr is dus 25 cent. Samen is dit 40 cent.
Vlees koop ik alleen in de aanbieding. Toen waren er xxl worsten voor 299. Zaten zes in. Kon ik door 2 delen. Dus negen worsten. En dus 30 cent per worst. Nouja nog niet eens...
Zit ik op...
Jawel...
0,70 euro.
Tuurlijk. Dag er op is 1,20 euro. Máár in compensatie met 70 cent zit ik nogsteeds op 95 cent.

Sommigen noemen dit ziek.
Ik noem het een lifestyle.
Vind het prachtig!
Bloemkool ook. Grote bloemkool wat voor gezin van 4 personen wordt gegeten in de aanbieding voor n euro? Deel ik door vier!

Brood idd 70 cent. En zit op vijf a zes broden per maand.

Grappig die heftige reactie over dat ik meer moet eten.
Ik reageerde juist relaxe...
Miss moet er iemand anders op dieet.
Bij een suikerverslaving kun je ook agressief worden.

Fruit overigens.
Eet ik op mn werk!
En soms eet ik ook warm op t werk bij extra avonduren.

Creatief zijn met boodschappen.
Schijtpapier bij de lidl... Xxl...27 cent per rol.
Is dus... 1,08 per maand. :')

Hopelijk snappen mensen het nu beter.

Maar voedselbank?
Hier totaal niet.

Btw. Chips en popcorn maak ik zelf.
En pizzabroodjes ook.
Dus snacks... Heb ik ook zeker.

En dit is nogmaar t begin:')
Laatst bijgewerkt door maralyn op 02-03-18 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:47

maralyn schreef:
Geen voedsel bank.

Maar ik zal open en eerlijk zeggen dat ik minimaal twee x per week NIET thuis eet.
Oma is rijbewijsloos en moet op boodschap. In ruil daarvoor krijg ik n warme maaltijd en ook n broodje.
Vaak verwent zij me nog eens met kaas.

Idd 70 cent aan brood.
Naast t feit dat ik geen vlees op brood blieft eet ik appelstroop. En hagelslag. Gewoon de goedkoopsten.
Op zondag eet ik bij mn ouders of surrogaatouders. Bij mn ouders wordt er ook groot gekookt en krijg ik vaak diepvries mee.

Zo gek is dat dus niet.
Is dat onrealistisch? Nee... Het zijn mijn uitgaven. Voor mij dus realistisch.

Aardappels zijn hiero 399 per 10 kg.
Dus 4 cent per 100 gram. Ik eet 350. Dus 14 cent aan aardappelen.
Groente ook vers en aanbieding. Kilo voor 99 cent bijv. 250 gr gr is dus 25 cent. Samen is dit 40 cent.
Vlees koop ik alleen in de aanbieding. Toen waren er xxl worsten voor 299. Zaten zes in. Kon ik door 3 delen. Dus negen worsten. En dus 30 cent per worst.
Zit ik op...
Jawel...
0,70 euro.
Tuurlijk. Dag er op is 1,20 euro. Máár in compensatie met 70 cent zit ik nogsteeds op 95 cent.

Sommigen noemen dit ziek.
Ik noem het een lifestyle.
Vind het prachtig!
Bloemkool ook. Grote bloemkool wat voor gezin van 4 personen wordt gegeten in de aanbieding voor n euro? Deel ik door vier!

Brood idd 70 cent. En zit op vijf a zes broden per maand.

Grappig die heftige reactie over dat ik meer moet eten.
Ik reageerde juist relaxe...
Miss moet er iemand anders op dieet.
Bij een suikerverslaving kun je ook agressief worden.

Fruit overigens.
Eet ik op mn werk!
En soms eet ik ook warm op t werk bij extra avonduren.

Creatief zijn met boodschappen.
Schijtpapier bij de lidl... Xxl...27 cent per rol.
Is dus... 1,08 per maand. :')

Hopelijk snappen mensen het nu beter.

Maar voedselbank?
Hier totaal niet.

Btw. Chips en popcorn maak ik zelf.
En pizzabroodjes ook.
Dus snacks... Heb ik ook zeker.

En dit is nogmaar t begin:')

Vind het maar knap hoor hoe je dat doet! :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:50

Maar wat voor brood is dat dan van 60 cent, industrieel van de vierkante die na een maand nog zacht zijn? Ik vind hier in de supermarkt geen groot brood voor 60 cent ( Zelfs geen groot industrieel)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:50

Ik vind het knap dat je het zo doet. Ik krijg het hier echt niet voor elkaar en probeer echt op te letten met wat ik koop, aanbiedingen bekijken in reclamefolders etc. Maar wij komen echt niet onder de 70 euro per week.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:52

Ongelofelijk dat mensen zó goedkoop wonen, hier alleen al meer dan €1000,- per maand kwijt aan mijn appartement.

maralyn

Had ff foutje bij de worsten. Maar al gewijzigd.

Brood is 70 cent...
Wel lezen mensen ;)

Liek.

Ik maak alles zelf qua sauzen.
Met kruiden kom je heel ver.
En bloem... Voor het binden... Ideaal en kost geen drol. :)

Cer

Nou dit hoort eigenlijk in t boodschappen bezuinig topic maar ik vind t handig om te lezen :j

Zelf eet ik geen brood en ook niet veel vlees. Sinds kort van boodschappen voor 2 naar boodschappen voor 1. Ben heel benieuwd wat dat gaat schelen :)

Mijn hoge lasten zijn vnl t huis en verzekeringen, daar kan ik helaas niet heel veel op bezuinigen. Maar een kleine auto kost ook geld en die hou ik liever wel :D

Edit: en wat frummels zegt ook :j ik vind t ook knap!

Edit: het ligt er helemaal waar je woont ailill en of t huur met subsidie is of een huis van 3 ton :D
Laatst bijgewerkt door Cer op 02-03-18 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:54

Ik zou dat ook niet willen, t moet ook nog leuk blijven en lekker. Brood van 70 cent kan ik bv niet geloven dat dat brood is van de bakker en brood van de supermarkt vind ik persoonlijk niet lekker.
Zo eten wij niet zoveel aardappelen, als ik een zak van 10kg koop, moet ik een gedeelte weggooien omdat ze te rap slecht worden.

Ik eet geen sauzen dus daar ben ik goedkoop uit.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 02-03-18 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:55

Ik vind het ook knap!! _/-\o_

Ik heb €50 per week voor mijzelf en 4 katten. Denk dat er zo'n €10/€15 per week naar de katten gaat en de rest is voor mijzelf. Shampoo haal ik bij de Action, de goedkoopste en doe er maanden mee. Ik koop vloerbrood bij de Spar voor €2,10 en daar doe ik net een week mee. Koop Venz hagelslag omdat ik die het lekkerste vind.

Ik zou meer overhouden als ik die katten niet had maar daar heb ik zelf voor gekozen en dus dan maar minder voor mijzelf. :P

Teven spaar ik ook rond de €300 per maand.