FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:16

Nikass schreef:
De Veluwe is natuurlijk prachtig, maar Lúnteren? Ik zou zeggen weet waar je aan begint ;)

Ik hou niet van grote huizen met tig kamers, zo onoverzichtelijk en niet knus :n
Doe mij maar een lief klein huisje met veel grond (maar die combinatie is nog lastig te vinden)
En de locatie is echt wel van belang. Inderdaad geen eindeloos kale weilanden, graag een beetje gezellige mensen en enige faciliteiten in de buurt (een ziekenhuis is bijvoorbeeld best handig)
Voor een bescheiden budget is het moeilijk om je dromen waar te maken.

https://www.funda.nl/koop/loenen/huis-8 ... dalenk-14/

Zoiets, al is het huis me nog te groot, en het perceel te klein haha

Zelfs voor een budget als dit, of meer, is het moeilijk om zoiets te vinden, dan zou je haast zelf een huis moeten laten bouwen. Wil je veel grond dan krijg je er automatisch ook een villa bij :(:)

Deze staat als optie bij die van jou: https://www.funda.nl/koop/loenen/huis-4 ... oedijk-34/ en daar word ik wel warm van. Niet te groot (wat moet je met 200+ m2?, ik zit nu in 180 en dat vind ik al meer dan genoeg om bij te houden), een flink perceel en energielabel A, voor mij ook een must. Goed, ik hou niet zo van plavuizen in huis, maar dat terzijde.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:44

Nikass schreef:
De Veluwe is natuurlijk prachtig, maar Lúnteren? Ik zou zeggen weet waar je aan begint ;)

Ik hou niet van grote huizen met tig kamers, zo onoverzichtelijk en niet knus :n
Doe mij maar een lief klein huisje met veel grond (maar die combinatie is nog lastig te vinden)
En de locatie is echt wel van belang. Inderdaad geen eindeloos kale weilanden, graag een beetje gezellige mensen en enige faciliteiten in de buurt (een ziekenhuis is bijvoorbeeld best handig)

Zelfs voor een budget als dit, of meer, is het moeilijk om zoiets te vinden, dan zou je haast zelf een huis moeten laten bouwen. Wil je veel grond dan krijg je er automatisch ook een villa bij :(:)

Wij hebben dit in de buurt staan;
https://www.funda.nl/koop/s-gravendeel/ ... melkweg-1/

Maar is vast helemaal in de verkeerde richting van het land hihi.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:56

Kaka schreef:
Nikass schreef:

Deze staat als optie bij die van jou: https://www.funda.nl/koop/loenen/huis-4 ... oedijk-34/ en daar word ik wel warm van. Niet te groot (wat moet je met 200+ m2?, ik zit nu in 180 en dat vind ik al meer dan genoeg om bij te houden), een flink perceel en energielabel A, voor mij ook een must. Goed, ik hou niet zo van plavuizen in huis, maar dat terzijde.

Dat is natuurlijk ook afhankelijk van met hoeveel mensen je er woont.
Wij zijn van 120m2 naar 350m2 gegaan.
Ik heb 3 kinderen.
Tuurlijk is het groot maar je went er snel aan hoor haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:59

Zit 100 keer liever in Lunteren als in Groningen :') niks mis met de bible belt. Ik ga zo even de andere huizen checken.

Edit: zitten mooie panden tussen.

Wij hebben jarenlang ons paard in Lunteren in pension gehad. Ook lid geweest van de rijvereniging. Prima mensen daar.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:31

Nikass schreef:

Een perceel kopen (of een oud krot met genoeg grond laten slopen) en er een nieuw huis op laten bouwen is helaas ook niet zo goedkoop.
Vooral deze regio, dan zit je met €600.000 nog laag. -O-
En dan komen de paardendingen er nog bij.

Hebben wij ook naar gekeken, maar is nu (nog) niet betalen voor ons. Zelfs niet met mijn schoonvader die een eigen bouwbedrijf heeft, en de kosten voor ons aanzienlijk goedkoper zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:46

Nee goedkoop is het zeker niet allemaal. Ik vind de bovengenoemde opties op zich wel mooi, maar los van dat ik het niet kan betalen, vind ik de huizen nog steeds erg groot. Ach een mens is nooit tevreden ;)
Ik woon niet in mijn droomhuis, maar heb het best redelijk voor elkaar met de paarden aan huis :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:48

Ik hoef ook niet zo groot hoor. Wij zijn maar met zijn 3-tjes thuis. En paarden aan huis wil ik niet. Maar bij anderen binnen kijken en een beetje fantaseren is wel heel leuk :j . Meer in het groen wonen met een vrij(er) uitzicht zou ik wel heerlijk vinden op termijn.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:55

SusanH schreef:
Ik hoef ook niet zo groot hoor. Wij zijn maar met zijn 3-tjes thuis. En paarden aan huis wil ik niet. Maar bij anderen binnen kijken en een beetje fantaseren is wel heel leuk :j . Meer in het groen wonen met een vrij(er) uitzicht zou ik wel heerlijk vinden op termijn.

Ik ga van paard aan huis nu ook weer zonder paard aan huis. Zal even wennen zijn maar ook wel lekker denk ik :o
Ons droomhuis gaan we dit jaar bouwen <3

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:55

SusanH schreef:

Ik hetzelfde :j
Ik wil geen groot huis, maar wel ruim genoeg. Paarden als ik ze later heb gewoon ergens op een stal waar ik niet alles hoef te regelen :j :')

Edit: ik maak er op Funda ook een hobby van om juist een huis te vinden wat zo goedkoop mogelijk is, maar wel een enigszins luxe keuken en badkamer heeft en minstens 3 slaapkamers.
Laatst bijgewerkt door Nooor_ op 01-02-18 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:56

Grappig al die verschillen he?

Ik zou ze dolgraag aan huis hebben. <3

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:14

Ik zou de pony's wel graag aan huis hebben en dan een klein huisje, voor twee personen heb ik geen tig kamers nodig. Is alleen maar extra schoonmaken :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:21

Nikass schreef:

Wat is er mis met Lunteren? :) :)
Leuk dorp hoor, en al zou je Lunteren niet leuk vinden, dit huis ligt helemaal in het buiten/bosgebied.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:22

SusanH schreef:
Zit 100 keer liever in Lunteren als in Groningen :') niks mis met de bible belt.

Wat is er mis met Groningen? :oo
Even Groningen promoten, hoor ;) :
Ik kom zelf uit de Randstad en ben naar Groningen verhuisd. Hier (in Westerwolde) heb je zoveel mooie bossen, prachtige natuur, mooie beekjes. Hier kan je genieten van de ijsvogeltjes, de reeën, vossen, marters, wezeltjes, uilen, vleermuizen, roofvogels en vele, vele andere dieren. Hier kan je betaalbaar paarden aan huis houden, lange buitenritten maken en toch zijn er genoeg voorzieningen in de buurt (oké ... openbaar vervoer is een dingetje :+ ).

Mijn ouders hebben een woonboerderij met in totaal ruim 2 hectare land, boomgaard, grote moestuin, paardenbak (ruim 20x40), 2 binnenboxen in de deel, inpandige garage en buitengarage, eigen "bos", grote vijver, grote siertuin en weilanden (ongeveer 10.000 m2 in totaal), waarvan eentje (1500 m2) met schuilstal (en 2 grote walnootbomen :9 ).
Konden ze kopen voor 475.000.= gulden, dezelfde prijs die ze voor hun kleine "vrijstaande" woning op 220 m2 grond in de Randstad kregen. Vlakbij de bossen en een natuurgebied (met stromend beekje en ijsvogeltjes <3 ) "achter het huis".

Ik woon in een voormalig varkensstal/zomerhuisje, op bijna een halve hectare grond met weiland, buitenbak/paddock (20x40), schuilstal, garage met carport en een tuin rondom. Ik woon wat minder mooi qua omgeving (minder bossen helaas), maar mijn huis is dan ook goedkoper. Je kan hier heerlijk wandelen met de hond lekker los, je ziet de reeën en vossen en vele andere dieren (en ook in de tuin), veel rust, ruimte en vrijheid. Heerlijk om in de schemering de vleermuizen te zien vliegen, de zwaluwen nestelen elk jaar in de schuilstal en onder de carport, de vossen en marters eten 's nachts de doppinda's uit het vogelvoederhuisje, de reeën lopen door onze tuin. We zien bijna elke dag de Vlaamse gaaien, Bonte Spechten, diverse vinken en andere vogeltjes. Veel mensen met paarden hier die lekker op buitenrit gaan. En met een kwatiertje in de auto ben je in de echte bossen.

Maar ... het is waar ... als ik het geld had zou ik graag ergens op de Veluwe willen wonen. <3 Of misschien wel ergens in een zonnig land haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:45

Kaitlyn schreef:

Ik mag ze niet aan huis van mn vriend..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:05

Het zou mij niks uitmaken waar ik woon behalve in grote steden in de randstad.
Ik hou niet van die drukte.
Zolang de woon-werk afstand te doen is, het huis goed is en genoeg grond erbij.....prima en de prijs uiteraard.
Ik vind tot 300.000 genoeg.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:08

mooney schreef:
Ik zou de pony's wel graag aan huis hebben en dan een klein huisje, voor twee personen heb ik geen tig kamers nodig. Is alleen maar extra schoonmaken :')

Wat een ontzettend leuke paarden heb jij <3

Ik heb niemand op de Veluwe of in Groningen of waar dan ook voor het hoofd willen stoten hoor :o
Ik kom uit omgeving Amsterdam en ben voor de paarden naar het Oosten van het land verhuisd en ik vind het een behoorlijke cultuurshock :=
Laatst bijgewerkt door Nikass op 01-02-18 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:09

Ik zou ze ook echt heel graag aan huis willen. Maar dan moet ik hier in den haag eerst de staatsloterij winnen ben ik bang :+ Of even opschieten met een andere baan zoeken en naar de andere kant van het land verhuizen :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:31

Es_ther schreef:
Kaitlyn schreef:

Ik mag ze niet aan huis van mn vriend..

Ja die mogelijkheid is er ook nog..

Mijn vriend komt van het buitengebied en wilt dolgraag terug. Wilt heel graag het huis van zijn ouders kopen, wat op 1.5 hectare grond staat. Verwachting is dat ze daar met max. 10 jaar uit willen en waarschijnlijk nog eerder (ongeveer 5/6 jaar). Maar dan moeten we ook even een loterij winnen. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:50

Ik hou van veel bos in de omgeving. Dat is er niet zoveel meer zodra je Drenthe uit bent. En het is zo ver van alles af daar in het noorden. Heb ook familie in Limburg. Nu wonen we lekker centraal :j

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:53

Wij zijn ook opzoek naar een woning, ik sta op met funda en ga ermee naar bed.
Binnen ons budget is het heel beperkt of er moet te veel aan verbouwd worden (Lees: wij hebben 4 linkerhanden)
Of dan denk je eindelijk: Yes een leuk huis! Bel je voor bezichtiging; "Is al verkocht onder voorbehoud".

Al ruzie met 2 makelaars waarom ze een huis dan nog op funda laten staan. Is het echt zo moeilijk om hem of gelijk op verkocht onder voorbehoud te zetten of gewoon niet op meer op funda? Zucht...

Nu wachten we eerst op de nieuwe jaarcijfers van mijn vriend waarmee we een nieuwe berekening kunnen maken voor onze max. hypotheek. Hopelijk kunnen we dan wat meer...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:54

Nontie wat zoek je precies?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:03

Nontie dat hebben wij dus ook 2 keer gehad.
Makelaar bellen, ja is al verkocht ovb :roll:
Het een na laatste huis precies zo.
Dus wij een ander huis bekeken (waar we dus nu wonen)
Bod gedaan en hypotheek rond gemaakt.
Belt die makelaar ineens na 6 weken dat het vorige huis dus toch niet verkocht is...
Tja jammer dan we hebben nu al wat anders.
Dat huis heeft trouwens gewoon altijd op 'te koop' gestaan in die tijd dat het verkocht was ovb. Heel irritant.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:19

Jeetje dat is chagerijnig.

Toen wij ons huis kochten was Funda nog niet zo groot. Wij hebben het niet eens gebruikt destijds, maar gewoon via de brochures van de makelaar bezichtigingen gepland.

Dit vind ik ook interessant, wordt verkocht als bouwgrond maar ik ben dan zo benieuwd hoe die chaletjes die er nu nog staan zijn. Helaas kan je niet binnen gluren. Wel woon je heerlijk verstopt in het bos daar: https://www.funda.nl/koop/maarn/bouwgro ... rtseweg-6/

Dit is ook een landgoed, alleen staat er dan een echt kasteel op := https://www.funda.nl/koop/woudenberg/hu ... 4/#foto-47

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:20

Ohh hebben wij in onze zoektocht ook 4x gehad, heel frustrerend..