Cryptocurrency

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:29

Oh bij BTCdirect moet je meteen voor 500 euro bitcoins kopen, wilde toch iets rustiger beginnen haha.

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:09

Floriske schreef:
Oh bij BTCdirect moet je meteen voor 500 euro bitcoins kopen, wilde toch iets rustiger beginnen haha.

Voor ETH en LTC ligt het minimale bedrag op €10 :) ik weet alleen niet of ze nu nog nieuwe gebruikers accepteren, dus je moet even kijken of je een account kan maken en wat dan je aankooplimiet is.

Het minimale orderbedrag voor BTC ligt volgens mij zo hoog vanwege de Bitcoin transactiekosten.

Bij het kopen via BTCDirect komt er wel altijd €1 administratiekosten/transactiekosten bij.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:11

Senas schreef:
Floriske schreef:

Voor ETH en LTC ligt het minimale bedrag op €10 :) ik weet alleen niet of ze nu nog nieuwe gebruikers accepteren, dus je moet even kijken of je een account kan maken en wat dan je aankooplimiet is.

Het minimale orderbedrag voor BTC ligt volgens mij zo hoog vanwege de Bitcoin transactiekosten.

Bij het kopen via BTCDirect komt er wel altijd €1 administratiekosten/transactiekosten bij.

Het heeft ook te maken met de transactietijd. Het bitcoin network is zo overbelast dat de kleinere transacties niet of pas heel laat verwerkt worden, zolang de transactie niet verwerkt is kan je niets met de munt. Voor mij een reden om geen bitcoin meer te kopen.

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:39

Eef_Bam schreef:
Senas schreef:

Het heeft ook te maken met de transactietijd. Het bitcoin network is zo overbelast dat de kleinere transacties niet of pas heel laat verwerkt worden, zolang de transactie niet verwerkt is kan je niets met de munt. Voor mij een reden om geen bitcoin meer te kopen.

Goed punt! Ik was alweer vergeten dat dat inderdaad ook meetelde bij de keuze. Wel jammer dat zo weinig partijen nog gebruik maken van segwit. BTCDirect doet het ook nog niet :/

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:01

Nu zoveel Nederlandse sites een stop hebben,is het wel even een stukje lastiger om te starten. Wil namelijk wel graag met Ideal kunnen betalen.
Ik denk dat ik me maar even ga verdiepen in de gulden. Had niet gelijk mijn eerste voorkeur. Maar kan ik zo te zien als nieuweling nog wel makkelijk aankomen. Straks maar even kijken of ik de wallet daarvoor kan downloaden.

Ik wil toch in eerste instantie spelen met wat kleine bedragen om eens te kijken hoe het allemaal werkt. Dus dan maar kijken naar de gulden.
Of hebben jullie nog andere goede ideeën, waar op dit moment nog aan te komen is.

Het heeft in eerste instantie niet mijn voorkeur om eerst litecoin te komen en dat via een exchange om te wisselen naar de munt die ik wil.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:06

Gulden gaat heel erg hard, denk dat ik binnenkort er weer wat uit ga halen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:36

Sinds wanneer is beleggen "spelen"?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:43

Libera schreef:
Sinds wanneer is beleggen "spelen"?

Cryptos zijn geen belegging, je koopt geen aandelen en krijgt geen rente of dividend. Het is speculeren, je koopt iets met de hoop/verwachting dat over de tijd meer waard wordt. Heeft op die manier meer weg van gokken, wat ook wel spelen genoemd kan worden. Spelen is naar mijn mening dus een betere benaming dan beleggen :Y) .

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:54

Waar zou ik nog ripples kunnen kopen? Litebit heeft er geen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:04

Sakura789 schreef:
Gulden gaat heel erg hard, denk dat ik binnenkort er weer wat uit ga halen.

Ik werk inmiddels met de winst, nu weer omhooggegaan zag ik. Ik vergeet soms dat ik die heb dus kijk dan even niet. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:08

Tanya schreef:

Vaak refreshen op Litebit, ze hebben eens in de zoveel tijd weer voorraad (dacht 2x per uur?) die dan heel snel op is.

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 16:19

Tanya schreef:

Ik zou het op Bittrex of Poloniex proberen, daar koop je het van andere gebruikers waardoor er een vrijwel onbeperkte hoeveelheid is.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:04

Ik heb inmiddels via Litebit ripples kunnen kopen, en heb ook guldens aangekocht. Heb er nog niet zo heel veel verstand van, maar ik leer steeds meer haha. Er zijn nu een aantal sites waar je je niet meer aan kan melden, dat is jammer.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 17:08

Ripple op moment aan het schommelen. Gaat wel weer omhoog.
HODL

Afbeelding

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:12

@Tanya, en uiteraard ook anderen, welke wallet gebruiken jullie voor de gulden

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:13

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:14

Ik heb de wallet van Gulden zelf!
https://gulden.com/nl/download

Waar kopen jullie je Guldens btw? Via hun site ook? Dat lijkt wel het goedkoopst te zijn. Alleen ik krijg een melding dat mijn IBAN niet geverifieerd is terwijl dat wel zo zou moeten zijn.

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 18:57

Dank voor het antwoord, ga ik die wallet vanavond downloaden.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 21:12

Guldens heb ik via Anycoin en idd in de Gulden wallet.

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:25

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:12

De gulden gaat wel echt heel erg lekker. :D

Ik zou graag aan btc komen, maar wil wel gewoon via ideal kunnen betalen.
Ik heb toen een account aangemaakt op blockchain.info. maar volgens mij kun je daar ideal niet op inzetten.

Iemand tips?

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:04

Weet iemand hier wat er gebeurd als je guldens aankoopt via de app en hij vliegt eruit voor hij volledig gesynchroniseerd is?
Zie nog steeds mijn aangeschafte guldens niet maar de synchronisatie balk is er ook niet....

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:13

Taffje schreef:
Weet iemand hier wat er gebeurd als je guldens aankoopt via de app en hij vliegt eruit voor hij volledig gesynchroniseerd is?
Zie nog steeds mijn aangeschafte guldens niet maar de synchronisatie balk is er ook niet....

Hoe lang is het geleden?
Ik zou mij niet direct zorgen maken, bij mij duurde het pas ook weer ruim een half uur voor ik mijn munten zag en toen was alles goed gegaan.
Er is een site waarop je alle aankopen kunt zien, maar die weet ik even niet uit mijn hoofd. Die kun je wel vinden bij veelgestelde vragen van de site.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:11

Maak me ook nog geen zorgen ;-)
Vroeg het me af omdat ik geen blauwe balk meer zie maar ze zijn gearriveerd :D

Internet is hier niet al te snel..... zeg maar rustig traag.....

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:13

Bij mij doet N.ocks het niet, wilde nog wat Guldens kopen :(