Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:59

Utrecht rijd ook niks. Vandaag kon ik niet naar school en morgen waarschijnlijk ook niet, maar de lessen gaan wel door. Ze verwachten dat je dan op de fiets komt is letterlijk gezegd. Terwijl ik echt niet snap dat je dat kan zeggen, de meesten studenten komen niet uit utrecht zelf. Sommige Den Bosch en Amsterdam maar nee ga maar fietsen dan...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:00

LiiNd_Y schreef:
Ik ben vandaag gewoon naar m'n werk gegaan. is op 7 km afstand. Wel besloten om niet naar stal te gaan.

Gisteren kon ik met m'n hyundai i10'tje bijna de viaduct niet op komen, dat was echt niet grappig. :')

Oohjee ik heb een hyundai i10 en moet morgen over zo'n slingerdijk, hoop dat ik omhoog kom :') :')

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:01

danzzz schreef:
MiniMeLona schreef:
En wat als je nu naar de paarden moet Danzz? Zeg je dan ook morgen weer een dag?

Ja, want als je het goed geregeld hebt dan heb je toezicht bij de paarden, als ze niet aan huis staan, en dan zou je die heel vriendelijk kunnen vragen wat water en hooi te geven, ook paarden gaan heus niet dood van een dag geen aandacht, en ja (o o o, hier ga ik veel commentaar op krijgen) ook een dag op stal blijven is geen drama. Paarden overleven dag dagje heus, echt, houden ze geen trauma aan over.

Als jij nou dit dagje thuis blijft, blijf je heel. Als dit dagje al een probleem is, hoe moet dat dan in hemelsnaam op lange termijn als jij in de kreukels ligt omdat jouw auto een eigen leven ging leiden of die van iemand anders, en je alsnog niet bij je paarden aan bent gekomen??

Oh jeej, dus omdat onze paarden op een eigen stuk land staan welke niet aan huis ligt. Waar wij zelf de verzorging doen. Hebben wij het dus niet goed geregeld? :=

Die aandacht maak ik mij geen zorgen over. Maar het feit dat ze toch echt heel graag eten krijgen, maakt het best lastig.
Kan moeilijk tegen de paardjes zeggen;
“Hè t sneeuwt! Weet je dat kleine kastje onder die speciekuip achter dat draadje. Daar zit het stroomknopje. Als je dat uit zet, kan je zelf je hooi pakken van de kar onder het zeil vandaan. En dan wel netjes in de slowfeeders doen! Oh! En vergeet het water niet.” _O-

Het was niet zo van rij maar 120, gaat prima! Maar als je rustig reed, ging het best met alle sneeuw/ijzel.
En onze wei zag er zo uit:
Afbeelding

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:02

Ik denk niet dat dat de reden is deetjeeuh.
Een heleboel beroepen kunnen simpelweg niet thuis blijven. Hoe het weer ook is.
Ik woon overigens zuid oost brabant waar al sinds vanochtend 10 uur het verkeer 30 km per uur rijd en dat nog steeds doet.

Zelf woon ik in het buitengebied en dan kom ik op zijn vroegst op gestrooide weg na 5 km.
En dan is het gewoon zorgen dat je heel vroeg vertrekt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:02

Gewoon naar mijn werk geweest, is normaal een half uurtje rijden en deed er vandaag ongeveer net zo lang over.
Nu naar tilburg gereden (prodigy concert), 100km voor mij, en ook dat is gelukt. Wel 2 uur over gedaan. En dat met een hyundai i10! Hoe we terugkomen zien we na het concert zo wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:03

Onze supermarkt is wel gewoon bevoorraad. Ja, sommige vrachten zijn wat later dan normaal, maar desnoods eet je wat anders dan gepland. Al zag ik in supermarkten hier in de buurt dat mensen aan het plunderen waren, leek wel of we drie maanden sneeuw kregen als ik die karretjes zag :')

Gisteren van een weekendje weg weer gekomen, i.p.v 2,5 uur zijn we ruim 4 uur onderweg zijn geweest. We gingen weg met de gedachte 'we zien het wel', anders hadden we gewacht in een wegrestaurant/langs de weg of als het echt erg was een hotel gepakt. Maar met rustig rijden, voldoende afstand houden en niet te gekke dingen doen was het goed te doen. Wel vreselijke wegen gezien, o.a. de snelweg bij Nijmegen was echt één grote ijsbaan, maar verder was het prima te doen. Als je een goed onderhouden auto hebt met fatsoenlijke winter-/allseasonbanden hebt is het goed te doen. Het wordt hier nu wel echt minder, morgen maar eens aankijken of het veilig is om naar school te gaan. Hier wordt niet/amper gestrooid dus dat kan een uitdaging worden :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-12-17 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:04

leestmee schreef:
Wij hebben te horen gekregen dat de regiotaxi niet voor ziekenhuisbezoeken is. Dat moesten we maar met de zorgverzekeraar uitvechten.

Leestmee, als je vervoer bedoelt dat vergoed wordt vanuit je zorgverzekering niet maar wel voor niet vergoed vervoer. Het bedrijf waar mijn man rijdt doen ze het wel omdat die ook nog een taxibedrijf daarnaast hebben.
Ik heb zelf op de centrale van een taxibedrijf gewerkt hier in de stad en daar deden ze dat wel, eerst een eigen bijdrage betalen en dan konden de mensen (voor bv bestraling)een lijst inleveren met afspraken, dan stond er iedere keer een taxi voor de deur.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:04

Silly_Woman schreef:
danzzz schreef:

Ja, want als je het goed geregeld hebt dan heb je toezicht bij de paarden, als ze niet aan huis staan, en dan zou je die heel vriendelijk kunnen vragen wat water en hooi te geven, ook paarden gaan heus niet dood van een dag geen aandacht, en ja (o o o, hier ga ik veel commentaar op krijgen) ook een dag op stal blijven is geen drama. Paarden overleven dag dagje heus, echt, houden ze geen trauma aan over.

Als jij nou dit dagje thuis blijft, blijf je heel. Als dit dagje al een probleem is, hoe moet dat dan in hemelsnaam op lange termijn als jij in de kreukels ligt omdat jouw auto een eigen leven ging leiden of die van iemand anders, en je alsnog niet bij je paarden aan bent gekomen??

Oh jeej, dus omdat onze paarden op een eigen stuk land staan welke niet aan huis ligt. Waar wij zelf de verzorging doen. Hebben wij het dus niet goed geregeld? :=

Die aandacht maak ik mij geen zorgen over. Maar het feit dat ze toch echt heel graag eten krijgen, maakt het best lastig.
“Hè t sneeuwt! Weet je dat kleine kastje onder die speciekuip achter dat draadje. Daar zit het stroomknopje. Als je dat uit zet, kan je zelf je hooi pakken van de kar onder het zeil vandaan. En dan wel netjes in de slowfeeders doen! Oh! En vergeet het water niet.” _O-

Het was niet zo van rij maar 120, gaat prima! Maar als je rustig reed, ging het best met alle sneeuw/ijzel.
[ [url=m/tsiQgz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yep, want wie gaat het doen als jij om een andere reden echt niet kan? Ik vind het trouwens (geheel off topic) best bizar dat je in deze tijden nog je paard onbeheerd laat staan, maar goed dat is voor iedereen zelf te bepalen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:08

Wowww Danzzz heb je een zwart wit dagje?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:09

@Danzz
Ik heb ze thuis staan; maar als ik werk/weg ben staan ze ook onbeheerd.
Er zijn maar weinig paarden die echt 24/7 toezicht hebben.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:10

Ik ben vooral benieuwd hoe het verzekeringstechnisch geregeld is als er code rood wordt gegeven en je de weg op gaat. Ik moest ook wel, ‘s morgens was er niks aan de hand en ik werk op een stal waardoor ik niet even een dagje thuis kan werken ;) het is bij ons pas om 2 uur gaan sneeuwen

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:10

chanicha schreef:
Wowww Danzzz heb je een zwart wit dagje?

nee, gewoon goed nadenken over je verantwoordelijkheden, dat is een wezenlijk onderdeel van paarden houden. En dus een plan b en c op de plank hebben liggen voor als er een onvoorziene omstandigheid zich voordoet, zoals grote hoeveelheden sneeuw in een korte tijd bijvoorbeeld

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:11

Brainless schreef:
@Danzz

als jij ze thuis hebt staan dan ben jij toch het toezicht en hoef je ook nog eens niet over de weg om bij je paarden te komen.

bruintje123

Brainless schreef:
@Danzz

En zou de pensionhouder dat wel zijn is hij dat in de nacht ook niet.
Dan is het na de laatste voerbeurt tot de ochtend ook zonder toezicht.

Brainless

Ballard_L schreef:
Ik ben vooral benieuwd hoe het verzekeringstechnisch geregeld is als er code rood wordt gegeven en je de weg op gaat. Ik moest ook wel, ‘s morgens was er niks aan de hand en ik werk op een stal waardoor ik niet even een dagje thuis kan werken ;) het is bij ons pas om 2 uur gaan sneeuwen

Is gewoon verzekerd.

Ook als je door rood rijdt en een ongeluk krijgt is het gewoon verzekerd.
Zo ook als je geen gordel draagt; worden je ziektekosten gewoon betaald.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:12

Brainless schreef:
Ballard_L schreef:

Is gewoon verzekerd.

Ook als je door rood rijdt en een ongeluk krijgt is het gewoon verzekerd.
Zo ook als je geen gordel draagt; worden je ziektekosten gewoon betaald.

Weer wat geleerd :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:13

danzzz schreef:
Brainless schreef:
@Danzz

als jij ze thuis hebt staan dan ben jij toch het toezicht en hoef je ook nog eens niet over de weg om bij je paarden te komen.

Wel als ik op mijn werk ben...

Maar dan alsnog; mijn paarden hebben bij mijn opa gestaan (toen 80+) die liet ik echt niet sjouwen met water enz.
Helemaal niet als het glad was op het erf.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:13

ik ben ook gewoon gegaan. Zit hier nu nog tot 8 uur, maar ga wellicht wel n half uurtje eerder naar huis. Tis rustig op de zaak en dan scheelt het toch net even. Treinen rijden hier tot nu toe nog wel aardig

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:15

Kabayo schreef:
Ik zit nu bij mijn ouders en moet zo ook nog naar huis. Word nog een hele rit :(

Uiteindelijk viel het reuze mee. Kon op vingertopjes rijden. Code rood is nu ook in friesland.

Binnendoor kon ik mooi 50 en op de snelweg 80. Langzamer dan 40 ging ik echt steeds glijden. Vervelend vind ik het dan als iemand voor mij 20 rijd. Met mijn oldtimer had ik rustiger moeten rijden , maar ben blij dat ik nu een volvo station onder mijn kont heb. Heb nergens last van gehad

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:16

danzzz schreef:
Silly_Woman schreef:

[ [url=m/tsiQgz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yep, want wie gaat het doen als jij om een andere reden echt niet kan? Ik vind het trouwens (geheel off topic) best bizar dat je in deze tijden nog je paard onbeheerd laat staan, maar goed dat is voor iedereen zelf te bepalen

Dit slaat natuurlijk nergens op. Ik heb mijn paarden ook prive staan, maar niet aan huis. Wil niet zeggen dat ze er onbeheerd staan.
Er wonen gewoon mensen die er toezicht op houden.
En als ik om 1 of andere reden niet kan, gaat mijn zusje. En als we beide niet kunnen gaat mijn moeder.
Niet zomaar oordelen hoor.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 11-12-17 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:17

Oké maar heb het idee dat je op iedere slak zout legt. Niet iedereen staat volpension oid met zijn paard dus leven en laten leven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:20

HorseTopShop schreef:
Ik weet niet hoe het in andere delen van het land is, maar hier is het echt niet te doen.
Zelfs de hond uitlaten lukt bijna niet.
De wegen (ook de hoofdwegen) zijn echt onbegaanbaar. Ondanks strooien en schuivers.

Ik weet het, ik woon in Rotterdam en heb kinderen, collega's en vrienden op VP en GO. Het verkeer van en naar Rotterdam is al maanden een ramp.
De A29, N57 en N59 zouden, naar mijn mening, sneeuwvrij gehouden moeten worden, zodat iedereen in ieder geval in de buurt van zijn/haar bestemming kan komen. Dat straten en dijken niet goed begaanbaar zijn, dat snap ik, maar grote doorgaande wegen? Er rijden al geen treinen daar, dus als de bus dan ook nog eens uitvalt, dan stranden mensen dus en kunnen zij niet thuis komen.
Mijn dochter moet straks de nacht in (in Dord), zij kan ook niet zeggen, ik kom niet: avonddienst draai maar een nachtdienst er achter aan.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:27

HorseTopShop schreef:
danzzz schreef:

Dit slaat natuurlijk nergens op. Ik heb mijn paarden ook prive staan, maar niet aan huis. Wil niet zeggen dat ze er onbeheerd staan.
En als ik om 1 of andere reden niet kan, gaat mijn zusje. En als we beide niet kunnen gaat mijn moeder.

Ik oordeel nergens, jij hebt het toch geregeld, dus snap ik niet waarom jij je aangesproken voelt. De mensen waarbij jouw paarden gestald zijn zullen heus wel als je het ze heel vriendelijk vraagt kijken of er nog genoeg water en hooi is, zodat jij niet met code rood de weg op hoeft, toch?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:28

danzzz schreef:
HorseTopShop schreef:

Ik oordeel nergens, jij hebt het toch geregeld, dus snap ik niet waarom jij je aangesproken voelt. De mensen waarbij jouw paarden gestald zijn zullen heus wel als je het ze heel vriendelijk vraagt kijken of er nog genoeg water en hooi is, zodat jij niet met code rood de weg op hoeft, toch?

Je doet alsof de paarden van Silly_Woman onbeheerd staan en er niemand voor zorgt als zij niet kan.
Je kan zoiets echt niet zeggen. Je weet daar helemaal niks over.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:29

Brainless schreef:
danzzz schreef:

Wel als ik op mijn werk ben...

Maar dan alsnog; mijn paarden hebben bij mijn opa gestaan (toen 80+) die liet ik echt niet sjouwen met water enz.
Helemaal niet als het glad was op het erf.

Maar jij kan dus je werk afzeggen door overmacht en thuis voor de paarden zorgen, ik snap helemaal niet waarom jij je dan aangesproken voelt :)