Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LiiNd_Y schreef:Ik ben vandaag gewoon naar m'n werk gegaan. is op 7 km afstand. Wel besloten om niet naar stal te gaan.
Gisteren kon ik met m'n hyundai i10'tje bijna de viaduct niet op komen, dat was echt niet grappig.
danzzz schreef:MiniMeLona schreef:En wat als je nu naar de paarden moet Danzz? Zeg je dan ook morgen weer een dag?
Ja, want als je het goed geregeld hebt dan heb je toezicht bij de paarden, als ze niet aan huis staan, en dan zou je die heel vriendelijk kunnen vragen wat water en hooi te geven, ook paarden gaan heus niet dood van een dag geen aandacht, en ja (o o o, hier ga ik veel commentaar op krijgen) ook een dag op stal blijven is geen drama. Paarden overleven dag dagje heus, echt, houden ze geen trauma aan over.
Als jij nou dit dagje thuis blijft, blijf je heel. Als dit dagje al een probleem is, hoe moet dat dan in hemelsnaam op lange termijn als jij in de kreukels ligt omdat jouw auto een eigen leven ging leiden of die van iemand anders, en je alsnog niet bij je paarden aan bent gekomen??
leestmee schreef:Wij hebben te horen gekregen dat de regiotaxi niet voor ziekenhuisbezoeken is. Dat moesten we maar met de zorgverzekeraar uitvechten.
Silly_Woman schreef:danzzz schreef:
Ja, want als je het goed geregeld hebt dan heb je toezicht bij de paarden, als ze niet aan huis staan, en dan zou je die heel vriendelijk kunnen vragen wat water en hooi te geven, ook paarden gaan heus niet dood van een dag geen aandacht, en ja (o o o, hier ga ik veel commentaar op krijgen) ook een dag op stal blijven is geen drama. Paarden overleven dag dagje heus, echt, houden ze geen trauma aan over.
Als jij nou dit dagje thuis blijft, blijf je heel. Als dit dagje al een probleem is, hoe moet dat dan in hemelsnaam op lange termijn als jij in de kreukels ligt omdat jouw auto een eigen leven ging leiden of die van iemand anders, en je alsnog niet bij je paarden aan bent gekomen??
Oh jeej, dus omdat onze paarden op een eigen stuk land staan welke niet aan huis ligt. Waar wij zelf de verzorging doen. Hebben wij het dus niet goed geregeld?![]()
Die aandacht maak ik mij geen zorgen over. Maar het feit dat ze toch echt heel graag eten krijgen, maakt het best lastig.
Kan moeilijk tegen de paardjes zeggen;
“Hè t sneeuwt! Weet je dat kleine kastje onder die speciekuip achter dat draadje. Daar zit het stroomknopje. Als je dat uit zet, kan je zelf je hooi pakken van de kar onder het zeil vandaan. En dan wel netjes in de slowfeeders doen! Oh! En vergeet het water niet.”![]()
Het was niet zo van rij maar 120, gaat prima! Maar als je rustig reed, ging het best met alle sneeuw/ijzel.
En onze wei zag er zo uit:
[ [url=m/tsiQgz.jpg]Afbeelding[/url] ]
chanicha schreef:Wowww Danzzz heb je een zwart wit dagje?
Ballard_L schreef:Ik ben vooral benieuwd hoe het verzekeringstechnisch geregeld is als er code rood wordt gegeven en je de weg op gaat. Ik moest ook wel, ‘s morgens was er niks aan de hand en ik werk op een stal waardoor ik niet even een dagje thuis kan werkenhet is bij ons pas om 2 uur gaan sneeuwen
Brainless schreef:Ballard_L schreef:Ik ben vooral benieuwd hoe het verzekeringstechnisch geregeld is als er code rood wordt gegeven en je de weg op gaat. Ik moest ook wel, ‘s morgens was er niks aan de hand en ik werk op een stal waardoor ik niet even een dagje thuis kan werkenhet is bij ons pas om 2 uur gaan sneeuwen
Is gewoon verzekerd.
Ook als je door rood rijdt en een ongeluk krijgt is het gewoon verzekerd.
Zo ook als je geen gordel draagt; worden je ziektekosten gewoon betaald.
danzzz schreef:Brainless schreef:@Danzz
Ik heb ze thuis staan; maar als ik werk/weg ben staan ze ook onbeheerd.
Er zijn maar weinig paarden die echt 24/7 toezicht hebben.
als jij ze thuis hebt staan dan ben jij toch het toezicht en hoef je ook nog eens niet over de weg om bij je paarden te komen.
Kabayo schreef:Ik zit nu bij mijn ouders en moet zo ook nog naar huis. Word nog een hele rit
danzzz schreef:Silly_Woman schreef:
Oh jeej, dus omdat onze paarden op een eigen stuk land staan welke niet aan huis ligt. Waar wij zelf de verzorging doen. Hebben wij het dus niet goed geregeld?![]()
Die aandacht maak ik mij geen zorgen over. Maar het feit dat ze toch echt heel graag eten krijgen, maakt het best lastig.
Kan moeilijk tegen de paardjes zeggen;
“Hè t sneeuwt! Weet je dat kleine kastje onder die speciekuip achter dat draadje. Daar zit het stroomknopje. Als je dat uit zet, kan je zelf je hooi pakken van de kar onder het zeil vandaan. En dan wel netjes in de slowfeeders doen! Oh! En vergeet het water niet.”![]()
Het was niet zo van rij maar 120, gaat prima! Maar als je rustig reed, ging het best met alle sneeuw/ijzel.
En onze wei zag er zo uit:
[ [url=m/tsiQgz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Yep, want wie gaat het doen als jij om een andere reden echt niet kan? Ik vind het trouwens (geheel off topic) best bizar dat je in deze tijden nog je paard onbeheerd laat staan, maar goed dat is voor iedereen zelf te bepalen
HorseTopShop schreef:Ik weet niet hoe het in andere delen van het land is, maar hier is het echt niet te doen.
Zelfs de hond uitlaten lukt bijna niet.
De wegen (ook de hoofdwegen) zijn echt onbegaanbaar. Ondanks strooien en schuivers.
HorseTopShop schreef:danzzz schreef:
Yep, want wie gaat het doen als jij om een andere reden echt niet kan? Ik vind het trouwens (geheel off topic) best bizar dat je in deze tijden nog je paard onbeheerd laat staan, maar goed dat is voor iedereen zelf te bepalen
Dit slaat natuurlijk nergens op. Ik heb mijn paarden ook prive staan, maar niet aan huis. Wil niet zeggen dat ze er onbeheerd staan.
Er wonen gewoon mensen die er toezicht op houden.
En als ik om 1 of andere reden niet kan, gaat mijn zusje. En als we beide niet kunnen gaat mijn moeder.
Niet zomaar oordelen hoor.
danzzz schreef:HorseTopShop schreef:
Dit slaat natuurlijk nergens op. Ik heb mijn paarden ook prive staan, maar niet aan huis. Wil niet zeggen dat ze er onbeheerd staan.
Er wonen gewoon mensen die er toezicht op houden.
En als ik om 1 of andere reden niet kan, gaat mijn zusje. En als we beide niet kunnen gaat mijn moeder.
Niet zomaar oordelen hoor.
Ik oordeel nergens, jij hebt het toch geregeld, dus snap ik niet waarom jij je aangesproken voelt. De mensen waarbij jouw paarden gestald zijn zullen heus wel als je het ze heel vriendelijk vraagt kijken of er nog genoeg water en hooi is, zodat jij niet met code rood de weg op hoeft, toch?
Brainless schreef:danzzz schreef:
als jij ze thuis hebt staan dan ben jij toch het toezicht en hoef je ook nog eens niet over de weg om bij je paarden te komen.
Wel als ik op mijn werk ben...
Maar dan alsnog; mijn paarden hebben bij mijn opa gestaan (toen 80+) die liet ik echt niet sjouwen met water enz.
Helemaal niet als het glad was op het erf.