Ik ben zelf helemaal verliefd op de VW/Porsche 914❤
We hebben er een paar maar ij zelf ben helemaal weg van onze groene

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vopo914 schreef:Ik ben zelf helemaal verliefd op de VW/Porsche 914❤
We hebben er een paar maar ij zelf ben helemaal weg van onze groene
[ [url=m/ikhpvP.jpg]Afbeelding[/url] ]
maximosa schreef:Om even te laten zien. Wij zijn ook wel liefhebbers. Nou heeft mijn man ook een restauratie bedrijf. Dus best wel veel auto's. Van ons zelf deze op de foto. Maar erg veel heel mooi spul van klanten ook.
[ [url=m/XUEqhs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HZssZU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xrEDug.jpg]Afbeelding[/url] ]
ikke schreef:Wat maakt die die 6-pitter dan zo oncomfortabel?
Huertecilla schreef:ikke schreef:Wat maakt die die 6-pitter dan zo oncomfortabel?
De viercilinder is de motor zoals in de VW bus en die is gebaseerd op de Kever boxer; licht en compact.
De zes is de Porsche motor in 2.0 liter uitvoering met carburateur. Heeft niet veel meer pk´s (slecht 9 meer dan de 2.0 VW) is wel zwaarder en groter. Het maakt de auto vooral zwaarder en lastiger, nerveuzer om te rijden. Om het gewicht en het hoogtoeriger vermogen te compenseren is de overbrenging korter.
Verder zijn verbruik en onderhoud prijziger. Maarja, een ´Pórsjah´ motor...*
Overigens werden ze allemaal in de Karmann fabriek gebouwd als opvolger van de Type 34. De 914 helemaal, de 916 kreeg de motor/bak erin bij Porsche.
Aks je eens in een 914 kan rijden moet je die kans aangrijpen Ikke. Net een skelter met dikke kever motor. Echt heel veel lol met dagelijks gebruiksgemak en verbazend comfort over slecht wegdek.
* er is één heel opvallende uitzondering op het Pórsjah snobbisme; de viercilinder 912. De 911 met 4-cil. VW motor. Een net wat makkelijker sturende, véél goedkoper/betrouwbaarder, 911.
Grappig genoeg worden die wél enorm gewaardeerd en goed betaald.
vopo914 schreef:Wel is er nog een verschil tussen de L- j tronic en de D- j tronic
Een goed werkend L j tronic systeem pakt de moter nog net even mooier op dan bij de D daarin zit nog een klein beetje verschil in rij comfort.