Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:02

lieveli schreef:
Suggereer fellatio. Dan kan ze ook niet giechelen :')

:')
Balgag was ook mijn verbeterpuntje.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:05

IsaCalixa schreef:
Ik vind dat TS zich echt aanstelt hoor :') volgens mij zit de irritatie hem vooral tussen je oren; niet in de frequentie van het geluid.

Mensen moeten toch gewoon in hun eigen tuin mogen kunnen zitten en praten? Pff jeetje. Het is maar wat gepraat en geluiden van water..

Ik woon zelf dan wel in een studentenhuis (ja hier heb ik ook voor gekozen), maar ik hoor bijna iedere nacht gepraat/schreeuw, muziek en ik woon langs een trein spoor, en zelfs ik kan het hier overleven :D het is gewoon een kwestie van aanpassen. Wordt het geluid te erg, dan doe ik gewoon oordopjes in. Het is misschien even wennen maar met mijn oordopjes hoor ik haast niets meer en dan slaap ik als een roos :P

Dus sorry maar dit is mijn mening, maar ik vind dat meneer gewoon in zijn tuin moet kunnen zitten (zo lang hij gewoon normale/niet overmatige geluiden maakt) en dat jij zelf verantwoordelijk bent voor een oplossing zodat jij kunt slapen. Niet de buurman.

Dat is makkelijk oordelen terwijl je de situatie niet eens kent. Het feit dat jij er mee kan leven wil niet zeggen dat dat de nieuwe norm is.

Anoniem

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:00

Het feit dat een ander er niet mee kan leven wil ook niet zeggen dat dat dan de norm is..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:25

IsaCalixa schreef:
Ik vind dat TS zich echt aanstelt hoor :') volgens mij zit de irritatie hem vooral tussen je oren; niet in de frequentie van het geluid.

Mensen moeten toch gewoon in hun eigen tuin mogen kunnen zitten en praten? Pff jeetje. Het is maar wat gepraat en geluiden van water..

Ik woon zelf dan wel in een studentenhuis (ja hier heb ik ook voor gekozen), maar ik hoor bijna iedere nacht gepraat/schreeuw, muziek en ik woon langs een trein spoor, en zelfs ik kan het hier overleven :D het is gewoon een kwestie van aanpassen. Wordt het geluid te erg, dan doe ik gewoon oordopjes in. Het is misschien even wennen maar met mijn oordopjes hoor ik haast niets meer en dan slaap ik als een roos :P

Dus sorry maar dit is mijn mening, maar ik vind dat meneer gewoon in zijn tuin moet kunnen zitten (zo lang hij gewoon normale/niet overmatige geluiden maakt) en dat jij zelf verantwoordelijk bent voor een oplossing zodat jij kunt slapen. Niet de buurman.

Maar meneer kan ook een beetje rekening houden met werkende mensen. Dat hij niet hoeft te werken of vakantie heeft geeft hem nog geen vrijkaartje om iemand wakker te houden die een baan heeft. Wil hij zoveel geluid maken, laat hem dan op een hutje op de hei gaan zitten. Kan ie zoveel geluid produceren als ie wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:32

Er is toch een norm hier in Nederland, dat je na 22:00 geen herrie meer gaat lopen maken. Decibels staan hier al genoemd en idd als je geklets boven het geluid van de jacuzzi uitkomt, dan ben je niet op zachte toon met elkaar aan het praten.
Ik weet bijna wel zeker dat als je hier de politie voor belt dat ze op zeker even een bezoekje komen brengen.
Je kunt dit soort geluiden diep in de stilte vd nacht zeker wel vergelijken met te luide muziek na 10 uur savonds.

Ik heb boven een overdekt winkelcentrum gewoond waar er dus op het dak en dus voor mijn slaapkamer en koelsysteem op hol sloeg en dus in de nacht om de haverklap aan sloeg. Duurde even voor ik er achter kwam van welke winkel , maar die waren achteraf nog blij ook want het ding bleek kapot te zijn en daardoor mega veel stroom te verbruiken.
Maar ik sliep dus echt niet meer van die toch luide zoem steeds diep in de nacht, werd er ook wakker van.
Dat heeft er wellicht ook wel mee te maken dat je geprogrammeerd bent om wakker te worden bij geluiden die niet bij de nacht horen om het zo maar te zeggen.
Ik zou echt in gesprek gaan met de buurman en zeggen dat ik hem zijn vriendinnetje van harte gun, maar niet mijn nachtrust er voor wil opgeven, je kan eventueel nog het grapje maken dat je ook niet echt zin ervan krijgt om mee te doen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:59

IsaCalixa schreef:

En als student zijnde is het zo gemakkelijk om even wat te skippen en uit te slapen. Dit is gewoon appels met peren vergelijken wat jij doet. Misschien heeft ts wel een zeer verantwoordelijke baan waar mensenlevens vanaf kunnen hangen. Dan is goed bij de les zijn en uitgerust toch wel een eerste vereiste. En buiten dat, ik krijg de indruk dat buurman nu probeert te treiteren door ook overdag de volume knop op 10 te zetten, alleen omdat ts vriendelijk heeft gevraagd of het iets zachter kan snacht's. Ts, tijd om de verhuurder aan te spreken voor het uit de hand gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:00

Bigone, waar lees jij dat Isa lekker skipt wanneer haar dat uitkomt en lekker uitslaapt als ze moe is? Lezen wij een ander bericht?

Ik heb jaren lang naast een metro station gewoond (en dus geslapen) en ja, de eerste weken moet je even wennen maar als je je er niet op focust wordt het geluid vanzelf onbelangrijk en filter je het naar de achtergrond. Inmiddels wonen we zowat naast een party centrum en als ik erop ga focussen, ja dan hoor ik iedere scheet die ze daar binnen laten. Als ik het gewoon met rust laat daarentegen niet, en dan kan ik er gewoon doorheen slapen en m'n zoontje net zo goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:11

Maar dat is anders Gast3289. Ik heb ook jaren direct naast de metro gewoond en nooit last van ondervonden, maar die rijden dan ook niet meer om 3 uur s'nachts.
Het zijn juist de geluiden die niet normaal en regelmatig zijn, waar je niet van slapen kunt, wat ik al zei dat zit ook een soort van in je mechanisme, dat je wakker wordt bij onraad of vreemde geluiden. En ik kan ook niet slapen als er een feestje wordt gehouden naast mij buiten hoor. Kan het nog zo rustig aan gaan of met weinig mensen (lees 2). Om 3 uur in de nacht is alles pokkeherrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:14

Hier kwam de laatste metro om half 2 nog voorbij denderen.. ;)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:29

MiniMeLona schreef:
Maar dat is anders Gast3289. Ik heb ook jaren direct naast de metro gewoond en nooit last van ondervonden, maar die rijden dan ook niet meer om 3 uur s'nachts.
Het zijn juist de geluiden die niet normaal en regelmatig zijn, waar je niet van slapen kunt, wat ik al zei dat zit ook een soort van in je mechanisme, dat je wakker wordt bij onraad of vreemde geluiden. En ik kan ook niet slapen als er een feestje wordt gehouden naast mij buiten hoor. Kan het nog zo rustig aan gaan of met weinig mensen (lees 2). Om 3 uur in de nacht is alles pokkeherrie.

Het worden vanzelf 'normale' geluiden als buurman nog een tijdje zo doorgaat :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:31

GDG schreef:
MiniMeLona schreef:

Het worden vanzelf 'normale' geluiden als buurman nog een tijdje zo doorgaat :') .

_/-\o_ :') Dat is waar idd...

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:35

Hier ook vreselijk buren dus weet helemaal wat je meemaakt. Ook aangesproken. Hiermee is het helaas alleen erger door geworden. Mijn dochter van 9 kan er helaas vaak niet van slapen. Na 22u komen ze daar tot leven. En vooral lekker in de tuin zitten blerren.. Heb pas m'n dochter naar buiten laten roepen. Dat hielp even.. Ze hebben rolluiken voor de ramen en die dan even midden in de nacht naar beneden laten kletteren...heerlijk geluid..

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 18:49

Ts kun je anders niet een geluidsopname maken? Dan kunnen anderen inschatten hoe hard het geluid is dat ze maken.
Want ik heb het gevoel dat sommigen onderschatten hoe hard het geluid is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:04

Of sommige overschatten. Maar dan wel met raam dicht aangezien gezegt wordt dat het zo luid is dat ze dan nog letterlijk alles kan verstaan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:05

Mwa, als je een beetje bekend bent met geluiden die een jacuzzi voortbrengt denk ik niet dat er heel hard overschat wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:12

Kunnen we het niet gewoon eens worden dat we allemaal een andere tolerantiegrens hebben en dat het dus volstrekt knullig is om te discussiëren over of TS zich aanstelt of niet?

Feit blijft dat ze er last van heeft, dat de buurman niet met de feedback om kan gaan en dat zij het gevoel heeft dat het gaat escaleren. Ik zou nog 1 keer met die knul gaan praten en anders de verhuurder inseinen als je echt echt echt last hebt, ts.

Maar bedenk je ook dat het geen gegeven is dat de verhuurder het voor jou gaat opnemen, zeker als de andere buren geen last hebben kun je kunnen worden weggezet als aansteller en dat kan het juist laten escaleren.

Persoonlijk zou ik het gewoon laten zitten, ik heb geen zin in drama waar ik woon. Dat had ik met de buurman in mijn vorige woning en dat kost echt zoveel energie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:25

Anoniem schreef:
Bigone, waar lees jij dat Isa lekker skipt wanneer haar dat uitkomt en lekker uitslaapt als ze moe is? Lezen wij een ander bericht?

Ik heb jaren lang naast een metro station gewoond (en dus geslapen) en ja, de eerste weken moet je even wennen maar als je je er niet op focust wordt het geluid vanzelf onbelangrijk en filter je het naar de achtergrond. Inmiddels wonen we zowat naast een party centrum en als ik erop ga focussen, ja dan hoor ik iedere scheet die ze daar binnen laten. Als ik het gewoon met rust laat daarentegen niet, en dan kan ik er gewoon doorheen slapen en m'n zoontje net zo goed.

Goed lezen, dat zeg ik niet!! Alleen dat het zou kunnen als student.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:26

Inderdaad, goed advies. Het kan beteren dan, maar ook escaleren en is het misschien erger dan sat het nu is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:39

purny schreef:
Maar meneer kan ook een beetje rekening houden met werkende mensen. Dat hij niet hoeft te werken of vakantie heeft geeft hem nog geen vrijkaartje om iemand wakker te houden die een baan heeft. Wil hij zoveel geluid maken, laat hem dan op een hutje op de hei gaan zitten. Kan ie zoveel geluid produceren als ie wil.

Tweede x in dit topic dat ik deze uitspraak verkeerd gebruikt zie worden. Je gaat in een hutje op de hei zitten als je rust en stilte om je heen wilt. Niet om zoveel geluid te maken als je wil

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:46

bigone schreef:
Anoniem schreef:

Goed lezen, dat zeg ik niet!! Alleen dat het zou kunnen als student.

Wat een rare aanname? Er zijn massa's studenten die hun colleges niet willen, kunnen of mogen skippen en/of daarnaast werken en ook gewoon op tijd uit bed moeten.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:50

LadyMadonna schreef:
purny schreef:

Tweede x in dit topic dat ik deze uitspraak verkeerd gebruikt zie worden. Je gaat in een hutje op de hei zitten als je rust en stilte om je heen wilt. Niet om zoveel geluid te maken als je wil

Of omdat je met de wereld geen rekening wil houden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 19:54

Idd. Als je geen rekening met anderen wil houden en je niet wil aanpassen moet je je vertier ergens anders gaan houden

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 20:17

Ik wil het nu eerst even aankijken, stappen maken naar verhuurder kan altijd nog als hij zo door blijft gaan. Anders maar aan de voorkant gaan slapen en hopen dat als we hem geen aandacht meer geven de lol er af gaat.

En voor mensen die me een aansteller vinden, tja ik heb een drukke baan en zit daarvoor veel en lang in de auto, slapen is dan wel van belang. Hecht er ook wel waarde aan om uitgeslapen bij klanten aan te komen :+ En toen ik 20 was ging ik drie keer in de week op stap en sliep ik soms maar 3 uur en zat ik vrolijk weer in de les om half 9. Woonde ook in een studentenhuis waar de gekste dingen gebeurden maar hielden ook daar rekening met onze buurvrouw. (die overigens slecht horend was en alleen zei dat ze slaan met de deuren hoorde en of we dat zachtjes wilden doen) Op de 1 of andere manier wil dat weinige slapen en de dag erna toch fit zijn nu niet meer (voelt zich bejaard :') )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:17

Ik ben wel van mening dat alles met raam dicht moet worden beoordeeld. Ik trek hier het raam dicht als ik buiten dingen hoor. Als je dan nog luid en duidelijk van alles hoort kan het behoorlijk irri zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 22:16

Ze zitten er weer in, muziek aan bad aan en hard kleppen heb opname gemaakt met ramen dicht en je kan het goed horen...