[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 12:42

jeetje ik hoop dat het weer beter gaat met je vader? sterkte....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 12:48

Tsja ach is niet de eerste keer dat het gebeurd. Is afgelopen jaar alweer twee keer bijna dood geweest. En in zijn leven al de geen idee hoeveelste keer. Wennen doet het nooit maar tsja. Hij vindt zelf dat er niks aan de hand is nu. Maar september is hij twee keer gecatheteriseerd in een week tijd en zat er daarna nog een ader flink dicht, vermoedelijk loopt die nu weer te klooien.hij zei net aan de telefoon nog dat hij deze week wel kon komen klussen in de tuin.
8)7 zegt genoeg denk ik -O-

Hoe dan ook mijn vader is s avonds naar huis gestuurd al met een iets afwijkende ecg en afwijkende enzym waardes maar hij wilde naar huis percee. Wordt binnen twee weken weer opgeroepen voor behandeling, en moest zich rustig houden tot die tijd. Wat hij uiteraard niet doet. _-:( -O- dus afwachte hoe het verder gaat. De laatste keer is de behandeling hem erg slecht bekomen met wordvindingsproblemen en een weigerende linker arm. ;( vandaar dat ze de laatste hebben laten zitten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:21

Fijn dat het lijkt 'mee te vallen' ik hoop dat hij snel geholpen wordt en er minder last van heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 14:14

Ok verandering van plannen. Moet onverwachts vijver visklaar maken weer. Vissen zijn al jaren gekeden opgegeten door een reiger. Overbuurman gesproken die zijn vijvertje kwijt wil/moet en vissen gister op internet gezet. Die verhuizen na pasen mijn kant op. Maar vijver moet nu versneld goed leeg van bladeren en zo.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:24

Ga je er een net overheen leggen tegen de reiger?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 14:27

Nee geen net, vind ik zo lelijk. Een draad weer rondom op cm of 20 hoogte zou voldoende moeten zijn, eerder had ik kois in felle kleuren en wit en zo. En door herinrichting van de tuin wordt het zowiezo al lastiger voor reiger. Enige is nu aan de voormalig vlonder kant waar hij toen vrij spel had. Daar wil ik nu een randje beplanting maken en verder nog granietblokken daar uitbreiden ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 21:24

Dankzij ziek van mij en ziek van gv niet veel tot niks gedaan afgelopen dagen. Morgen als goed is door weer.

Ipv na pasen zijn vanavond in de stromende regen de vissen overgehuisd. 9 stuks en mogelijk nog een zwarte achtergebleven. Die komt morgen dan omdat vijvertje al aan het leeglopen is door pomp. Er waren geen zuurstofplanten te koop nog. Maar meerdere testen van vijverwater blijkt perfecte waardes van alles. Dus visklaar al.

De meest niet goede verhuizing van vissen, geen mengen van water, niet lang kunnen wennen aan andere temperatuur maar vangen overhuizen in kruiwagen en met netje even wennen in vijver en eruit. Ik heb wat draden gespannen zodat reiger er heel moeilijk bijkan. Nu duimen dat ze allemaal gaan overleven. Meer kan ik niet doen helaas.

Er komt nog een uv lamp deze kant op, moet aangesloten worden nog en paar extra pompen.

Twee vissen hebben het zwaar een met een redelijk verse wond aan de zijkant (reigerbeet lijkt het) en een heel vreemd dikke, die heeft een heel bolle buik maar zwemt goed. Tumor? Dragend? Geen idee geen zwemblaas probleem in ieder geval. Sommige vissen zijn zeker vijftien jaar oud en heel groot met mega staart, valt zo in de bak niet echt op maar bak is zestkg bij tachtig cm en een is langer dan dat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 10:26

Alle vissen leven nog gelukkig.

Zo de buurman klopte net aan met vis nummer 10. Een grote dikke zwarte goudvis. Veel groter dan hij had verwacht. En nog 5 onverwachte gasten in zijn vijver die ook asiel hbben gekregen hier. :+ mijn vijver is nu helemaal een grote orgie. Van de vis heb ik geen foto die zat zo klem in het emmertje dat ik hem snel de vijver ingedaan heb.

Buurman schrok zich rot over de grote van de tuin, had nog nooit achter gekeken. Ook niet bij vorige bewoner, zijn reactie potverdrie wat een tuin. Nooit geweten dat die zo groot was. Zou je van buiten niet zeggen. Arme jij ik benijd je niet met zo n lap te onderhouden. Maar vond stuk dat klaar was wel erg mooi geworden. *\o/*

Afbeelding

Zo maar eens langzaam aan in de benen komen. Nog wat laatste resten planten en bollen bij aldi weggehaald tegen nog meer korting, verrassingszakjes bollen waarvan geen idee wat erin zit :+ ben wel nog niet fit en schouder niet blij met me. Maar wat aanrommelen kan geen kwaad.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:15

Je gaat toch steeds lekker door. Met steeds een klein stukje kom je er uiteindelijk ook.
En leuk dat je weer nieuwe bewoners in je vijver hebt. Een vijver is iets wat ik ook graag zou willen. Maar ik heb nu jonge kinderen, dus voorlopig wacht ik daar nog maar mee.
Is het veel werk zo'n vijver? En kost het veel aan stroom, of valt het mee?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 13:06

Valt op zich mee. Onderhoud wel maar niet heel veel waterkwaliteit op orde houden is even puzzelen. Stroom zo duur alsde zwaarte van de pomp. Ondertussen even schuilen voor de hagel. Daarna weer door.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:29

karuna schreef:
Alle vissen leven nog gelukkig.

Zo de buurman klopte net aan met vis nummer 10. Een grote dikke zwarte goudvis. Veel groter dan hij had verwacht. En nog 5 onverwachte gasten in zijn vijver die ook asiel hbben gekregen hier. :+ mijn vijver is nu helemaal een grote orgie. Van de vis heb ik geen foto die zat zo klem in het emmertje dat ik hem snel de vijver ingedaan heb.

Buurman schrok zich rot over de grote van de tuin, had nog nooit achter gekeken. Ook niet bij vorige bewoner, zijn reactie potverdrie wat een tuin. Nooit geweten dat die zo groot was. Zou je van buiten niet zeggen. Arme jij ik benijd je niet met zo n lap te onderhouden. Maar vond stuk dat klaar was wel erg mooi geworden. *\o/*

[ [url=m/Lhzx7M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo maar eens langzaam aan in de benen komen. Nog wat laatste resten planten en bollen bij aldi weggehaald tegen nog meer korting, verrassingszakjes bollen waarvan geen idee wat erin zit :+ ben wel nog niet fit en schouder niet blij met me. Maar wat aanrommelen kan geen kwaad.

Toch leuk zo'n compliment van de buurman :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 19:39

Jaaaa, alles geveegd huis weer stofgezogen. Mijn hulp voor vandaag liesenlizzy _/-\o_
is naar huis met een gevulde maag. Heb nog paar lelies geplant en mijn blauwe regen staat ook al in de grond. Nu ben ik kapot moe. Douchen en dan volgen de fotos.

Echt on ge lo fe lijk :oo ipv een bouwplaats is tuin nu aardig op een tuin aan het lijken. *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* Met wat nadenkwerk al het materiaal netjes kunnen neerleggen waar het even kan liggen ook. Groentebak net niet klaar. Twee betonbanden moeten nog maar de pijp was bij beiden op.

O ja schuurtje heeft zijn eigen brievenbus gekregen hihi :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:51

Zo wat een dikkerds karuna! Mooie beestenboel. Lekker hoor dat je tuin zo mooi aan het worden is, nu jullie gezondheid nog.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:59

En nu nog de lente en dan kan je gaan genieten van je tuin. *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 20:03

Ok verder komt er niet veel tekst bij. Fotos op volgorde van de dag. Nu douchen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit wordt allemaal grind toch maar. En is onkruid en opschotvrij. Alle wortels en takjes die we konden vinden zijn eruit. Liesenlizzy is aan het spitten geweest ook in groente stuk. Ook dat is vrij van meuk nu. En harken harken bestrating vinden losse stenen harken harken brandnetel, klimop, stuk steen harken enz ... :+
Afbeelding

Afbeelding

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:13

Was erg gezellig :D Heerlijk zonnetje erbij na een regen/hagel buitje.. Ongemerkt een blaar op mijn hand en morgen waarschijnlijk spierpijn :P Maar het was erg gezellig :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 20:18

Au blaar niet fijn. Ik ga nu douchen huis is weer schoon en alles buiten op zijn plek ook kastdeur soort van. :')

Mijn dank is heel groot

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:09

Wat lief dat je bent wezen helpen!
Het is flink opgeschoten zie ik :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:13

Oh wat lief van Liesenlizzy dat ze heeft geholpen, jullie zijn echt keihard opgeschoten! Bokt op z'n best!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:29

Wat lief dat je hulp hebt gekregen en complimentjes van buurman ook fijn. Nog ff en je zit er straks prachtig bij als de boel weer gaat groeien en bloeien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 19:48

Hiep hoi de eerste bloesem *\o/* zowel de helemaal teruggesnoeide amandel waarvan ik een takje heb laten zitten voor de bloesem vorig jaar bloeit en mijn twee jaar geleden zieke en opgegeven nectarine (toen domweg afgezaagd op een meter) :+ vorig jaar is ie aan het groeien gegaan en nu bloeit hij. *\o/*

Verder alle bollen vandaag de grond in gegaan ook de verrassingszak :P en de laatste planten (2rozen en 2 camelias) in pot en grond gezet. Morgen wat hulp al is lijf niet blij. Hopelijk de laatste twee betonranden op zijn plek. Zand verplaatsen zodat die bak volkomt. Hekje eromheen en groente kunnen erin. Achter buitenkant begin maken met weghalen zodat de rollen bamboe geplaatst kunnen worden.

Keuze voor terrasmateriaal gemaakt. Ik kan mogelijk aan 30m2 houtsnippers komen gratis. Dan wordt toch alles houtsnipper, waar wat grind ligt gaat dat gewoon overheen }> geen zin in dat weghalen. Scheelt me een flinke pak geld. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 18:42

Noodgedwongen stop ivm noodweer. Best opgeschoten vanaag maar helaas rolmat achter niet klaar. De tweede zit op 10 cm na vast. Moest laatste rol nog, 1,5 uur werk maar weer te slecht en honger. Ga nu douchen terwijl pasta in oven staat.

Vandaag met twee gedaan de laatste twee betonbanden op zijn plek. Daarna is hulp met wegscheppen van een zandhoop begonnen en ik alles kaalmaken voor de rolmat. Zij heeft een stapel zooi al in aanhangwagen gedaan. Een mega stapel ligt er nog maar pech hebben. Morgen vroeg trainen en duimen dat paps catheterisatie goed doorkomt. Ik hoop dus morgenmiddag verder te kunnen dan is dat goed gegaan. Zo niet ligt de boel even stil.

En goed nieuws ik kan aan ruim voldoende beukensnippers komen. *\o/* nog niet veel fotos gemaakt vandaag ivm weer ook.

O ja een erg charmante selfie ben ik slecht in maar record 12 spijkers passen in mijn mond :+ rolmat is een combi van vastzetten met visdraad en spijkers. Rotwerk omdat de binnenkant verschillende soorten houtwerk schutting enz is. Tweede mat alleen moeten doen omdat hulp wegmoest plots ivm een probleem elders. Wel weet ik nu matten zijn vijf en geen drie meter. Houd een mat over denk ik. :D zal wel terug kunnen ga ik van uit

Wat leuk is ik zit achter op hoek van aantal wegen. Veel getoeter duimen omhoog zwaaien kijken bijna tegen eenboom rijden erdoor :') was wel grappig.

Tjsa _O- :P
Afbeelding

Touwtjes werk om stuk schutting vast te ztten. Beuk heeft deze weggeduwd. Nu kan mat ervoor. Zo gemikt dat beide matten er eindigen. Kan dan makkelijker repareren vervangen.

Afbeelding

Tweede mat bijna klaar. Zover ben ik nu. Ietsje verder hier moest nog 2 meter vast.

Afbeelding

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:11

Ziet er netjes uit hoor hier ook op tijd gestopt op de tuin vanwege het weer en was al blij dat ik het zolang nog droog gehouden heb. Zeker nu ik nog geen schuilplek heb (straks hopelijk wel al zou dat in de kas zijn).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 19:16

Uitgedouched en weer droog eten nog net niet klaar. Even wat extra fotos gemaakt,

Groentestuk klaar en deels gevuld

Afbeelding

Stuk zooi weer weg op deze plek. Bak gevuld en verplaatst andere bij de andere meuk gezet.

Afbeelding

Hoop zand weg klaar voor worteldoek en snippers.

Afbeelding

De verplaatste pot met wortel en grasjes

Afbeelding

Nieuwe aanvulling op de vijver. Staat leuk en wat beschutting voor de vissen ook. Zijden waterlelies

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:35

Stille volger hier. Vind t zo gaaf wat jij zelf allemaal voor elkaar krijgt in die grote tuin van je. Leuk om nu ook een plaatje te zien van wie er achter Karuna zit