Advies, helemaal kaal maken en weer overnieuw beginnen en dan op terpentine, ook vanwege het laatste harde laagje

Heb ooit lang geleden dit met een houten vloer gehad
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jolien87 schreef:Onder het mom 'ieder nadeel heb z'n voordeel' zijn we toch voor een andere kleur op de treden gegaan. We hebben gekozen voor wengé bruin, wel aanzienlijk donkerder dan de eerste keuze maar nu we de trap volledig wit hebben, denken we dat een donkere kleur ook prima kan en een stuk warmer is.
Links de kleur voor op de treden en rechts de Ral9010 die al op de stootborden en zijkant zit.
[ [url=m/xmcQZK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nickeltje schreef:ik ga thuis meteen even kijken of de lak die ik er straks op wil verven wel ook op terpentine basis is zoals mijn grondverf...

Morganlefay schreef:Nickeltje schreef:ik ga thuis meteen even kijken of de lak die ik er straks op wil verven wel ook op terpentine basis is zoals mijn grondverf...
Heb zelf een makkie
Heb alleen terpentine basis in huis, acryl of watergedragen komt er bij mij niet in.
Kies je bewust voor terpentine? Of is dat puur om verwarring te voorkomen?
MamaMiesje schreef:I loooooove your bathroom
Je wilt niet weten hoe het er eerst uit zag. Het plafond was mosterdgeel geschilderd en was inmiddels schimmelzwart toen we het kochten.

Maargoed, nu dwaal ik af.
Stiekem ben ik heel blij dat de grijsbruine kleur niet goed pakte want nu ik deze kleur erop zie zitten ben ik er enorm blij. De verf dekt echt enorm goed maar ik wil er toch nog een tweede laag overheen. Mochten we over een tijdje merken dat het toch niet zo stoot- en krasvast is dan doen we er een nieuw laagje bovenop en werken we de treden af met transparante bootlak.

Mooie kleur zo! Ik zou dat ook wel willen, maar vind alleen hout niet dempend, hoor bijv nu de buren ook al traplopen.
Selina schreef:Ik hoop dat je niks boven hebt laten liggenMooie kleur zo! Ik zou dat ook wel willen, maar vind alleen hout niet dempend, hoor bijv nu de buren ook al traplopen.
Slimme badkamerfoto, het plafond hebben ze er subtiel niet bij gefotografeerd
Morganlefay schreef:Alkaloïde verf of in alkydhars opgeloste verven want daar hebben we het over, is in veel ogen milieu onvriendelijk.
Gezien de lange levensduur van dit soort lakken en het feit dat de verdeling pigmenten= kleur beter is dan watergedragen of acryl kies ik voor dit soort lakken.
Zo leer ik nog eens iets. Fabj3 schreef:Zo leuk om dit te volgen! Zitten echt leuke ideeën tussen.
Ben heel benieuwd hoe het gaat worden Jolien87!

Wat erg, die badkamer!

Nog één keer schuren, dan stof- en vetvrij maken, afplakken en de eerste treden om-en-om schilderen. Kinderen naar school tot 14:00-14:30 en de katten met voer en bak in de woonkamer

watchthesky schreef:Oh die badkamer, wat erg
De trap wordt écht heel mooi, ik ben benieuwd naar het resultaat straks!

nachtdienst gehad had en dus nog sliep, heb ik besloten vanmorgen de andere tredes de eerste laag te geven. Dat was om 10:00 ongeveer en het is nu al droog. Gaat heel snel in de gang, op kamertemperatuur.