Het 'oma weet raad'-topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:02

Ik heb het toen gewoon gekocht maar was in begin van de jaren 80! Het schijnt dat pvc buizen er niet zo goed tegen kunnen.

Waterkoker kook ik met water en scheut schoonmaakazijn, af laten koelen en paar keer nakoken met water.
Bij mij is hij dan schoon hoor!

CharIsabella

Re: Het 'oma weet raad'-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:04

vaatwas tablet erin ?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:05

chanicha schreef:
Waterkoker kook ik met water en scheut schoonmaakazijn, af laten koelen en paar keer nakoken met water.
Bij mij is hij dan schoon hoor!

Hier jammer genoeg niet, is ook een wat ouder waterkoker.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 00:09

Schoonmaakazijn voor de wc! Goed inboenen en lekker laten intrekken. Je kunt ook nog antikal proberen, dat is ook best hardnekkig of Biff, maar ik weet niet of ze dat in Nederland hebben

En voor de waterkoker gebruik ik citroensap uit die plastic verpakkingen. Als de kalk heel erg is, 2 van die citroenen, even goed laten koken, water erop tot max, nog een keer goed laten koken en zo nodig nog een keer met nieuwe citroen herhalen. En daarna een paar keer goed spoelen natuurlijk

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 01:01

Citroensap heb ik geprobeerd maar een scheut in combinatie met water koken. Ik zal je tip morgen proberen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:04

Ik weet er nog een!

Als er veel haar in een borstel zit moet je daar met een andere borstel overheen gaan, gewoon even langs elkaar schuren. Dan komen de haren super snel en makkelijk eruit!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:24

Als je een plastic bakje waar een geur na het afwassen in achterblijft (knoflook, curry, e.d) even laat staan met afwasmiddel, citroensap en wat zout, aangevuld tot de rand met water, gaat de geur eruit. :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:58

Iemand dé tip voor droge, gevoelige huid?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:19

ItsMe2 schreef:

Bij mij hielp nivea nachtcreme heel erg. Elke avond aanbrengen haha.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:57

ItsMe2 schreef:

Aloe vera plant kopen en elke dag enkele keren een beetje gel opsmeren. Een blad kan je dan meerdere dagen gebruiken.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:38

baby olie :o ik smeer mezelf altijd in met olie na het douchen *D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 00:36

karuna schreef:
De mijne dus ook. En bij een wc pot ben ik dan toch geneigd om die gewoon te vervangen. Het idee dat er misschien meer in die bruine laag zit :r daar ga ik liever niet mee aan de slag. Als het woningbouw huur is kun je gewoon van ze eisen dat je een nieuwe pot krijgt. Hebben we ook gedaan bij een tijdelijk erg ranzige huurwoning met dito pot. Pot is vervangen later heeft woningbouw excuus aangeboden over de smerige staat van de woning. %)

Ja, ik denk dat ik toch maar voor een nieuwe WC ga informeren bij de woningbouw inderdaad, echt vies zo!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 01:12

Heeft iemand misschien DE tip tegen pluizen/stof in het wasgoed?
Vooral handdoeken en beddengoed lijken er erg vatbaar voor te zijn. In NL knikkerde ik dat in de droger, die dan braaf alles in zijn pluizenfilter opving. Hier hebben we geen droger en nu ben ik elke keer lichtblauw van de pluisjes als ik me afgedroogd heb :')

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:34

__Sannne schreef:
Iemand tips tegen een kater? :') Mijn vriend zijn moeder komt ons met een uurtje ophalen en ik zou me graag wat beter voelen dan dat ik mij nu voel :))

water drinken en sws handje vitamine B-pillen, hoe ging het?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:46

Bijen in de schuur in de winter en iedere keer als ik de lamp en kachel aan doe komen ze te voorzijn iemand een tip?

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:42

wie weet hoe ik de leren jas van mijn zoon schoon krijg?? de kat heeft er op gepoept (echt waar geen grap :( . heb hem in de was gedaan (wol programma) en hij lijkt schoon, maar stinkt nog vreselijk!!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:02

Voor de bijen zou ik een imker bellen, misschien kan hij de bijen overnemen of naar een veiligere plek verplaatsen. Voor de beesten lijkt het me ook niet fijn als ze elke keer al denken dat het voorjaar wordt.

Voor de jas, je hebt Urine-off in sprays. Dat breekt de eiwitten in elk geval in urine af zodat het niet meer stinkt, misschien helpt het ook voor kattenpoep.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:21

ItsMe2 schreef:

Een goede vette aftersun. Dus niet van die dunne melkachtige van nivea, maar een lekkere dikke uitzoeken.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:01

misschien dat iemand van jullie dit weet...
ik heb geen cd speler in de auto, en vind dit jammer omdat ik toch een aantal leuke cds heb.
Ik ben totaal niet handig met cd's overzetten op een usb stick.
Bestaat er zoiets als een cd speler met usb die ik in de auto kan aansluiten op de usb ingang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:07

Voor de jas: geen biotex gebruiken! Ik had vorige week mijn thermolaarzen buiten gezet om te luchten. Heeft er een buurtkat op gepist -O- had héél klein beetje biotex groen met veel warm water opgelost en voorzichtig gedept. Er zitten nu allemaal immense witte, kristalachtige vlekken op de laars die er onmogelijk meer afgaan. Voer voor de kliko ;(
Ze waren weliswaar toch al fiks versleten dus zo een ramp is het op zich niet. Maar wel dat mijn andere paar ook compleet in frut ligt en ik voorlopig dus geen rijlaarzen meer heb.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:42

Silvericathy, heeft je radio geen AUX-aansluiting? Dat ziet eruit als een koptelefoongaatje.
Hier kun je dan met een AUX-kabel (paar euro bij de Action) je telefoon op aansluiten met Spotify of zo, dan scheelt geklooi met USB-sticks...

Als je sowieso al bereid bent een apparaat (bij) te kopen kun je misschien even goed een hele andere autoradio kopen, die wel CD's kan spelen. Heb je al voor 40 euro bij de bekende blauwe webshop... Autoradio vervangen is wel een prutswerkje omdat je de oude radio los moet zien te pulken zonder het juiste gereedschap, maar goed, dan heb je wel je muziekje :)

Bestaat er een HTK trucje om je nagels sterker te maken? Ze blijven maar breken en scheuren, ik word er helemaal gek van. Ik weet dat er speciale spulletjes voor zijn, maar ik ben niet zo'n volhouder met dure smeersels en zo, dus als er een goedkoper middeltje is... :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:01

Knoflook teentje door midden snijden en op je nagels wrijven.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:22

Weet iemand een tip om kleurstof van bv wortel van het plastic van een staafmixer ofkeukenmachine af te krijgen?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:27

eroslover schreef:
Weet iemand een tip om kleurstof van bv wortel van het plastic van een staafmixer ofkeukenmachine af te krijgen?

Keukenpapier en zonnebloemolie
Effe poetsen en klaar

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:41

Dankje, ga het eens proberen, heb nu geen zonnebloemolie in huis.