Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Myfairytale schreef:Hallo allemaal,
Sorry dat ik zo binnen kom vallen. Ik hoop dat ik hier mijn vraag mag stellen, want zo te lezen zitten hier wel experts.
Ik wil al een lange tijd graag gaan leren hardlopen, maar ontbrak me steeds aan tijd, mogelijkheden, motivatie, etc. Eindelijk is het zover dat ik de tijd en motivatie gevonden heb en wil graag starten.
Nu lijkt het me handig om te kunnen bijhouden wat ik doe/gedaan heb. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik nu niet of ik voor een activity tracker/sporthorloge/smartwatch moet gaan?
Wat ik graag zou willen:
- Dat ik kan zien hoever ik gelopen heb
- Eventueel hoe ver ik nog moet
- Gemiddelde snelheid
- Dat ik de route naderhand kan bekijken die ik gelopen heb.
Laatste is niet helemaal een must, hangt beetje af van of dat de prijs heel veel hoger maakt.
Eventueel zouden meldingen van mijn telefoon ook handig zijn, maar is ook niet echt een must.
Prijs wil ik in eerste instantie graag zo laag mogelijk houden, aangezien ik wil kijken of ik het leuk ga vinden. Uiteraard begrijp ik dat mogelijkheden dan beperkter zullen zijn, maar omdat ik het verschil niet meer weet, vraag ik jullie om hulp.
Indien het hier niet mag/goed staat, hoor ik het graag.
Taucha schreef:Even naast de activity tracker een ongevraagd advies; als je nog gaat leren hardlopen is het verstandig om dit in clubverband te doen of met een goed begeleidingsprogramma als "Rennen met Evy". Dit om de kans op blessures te verminderen. De meeste mensen gaan onbegeleid namelijk veel te hard van stapel. Los van dit; goed dat je eraan gaat beginnen!
Wat betreft je wensen, deze 4 zijn alle afhankelijk van gps. Dus onkom je er haast niet aan om eentje met gps te nemen of eentje die je kan koppelen aan je telefoon.
De 2e wens; hoe ver je nog moet is ook een goede filter; dan zul je er een moeten zien te vinden waarbij je een route of trainingsschema kunt inladen. Helaas maakt het dat ook weer een stuk duurder.
Wat je in jouw geval inderdaad het best kunt doen is met een goedkope versie (of een marktplaats item) beginnen en als je echt blijft hardlopen een duurdere zoeken evt met club advies/reductie.
Myfairytale schreef:Jij ook bedankt Iselda! Ik vind een hartslagmeter niet zo belangrijk inderdaad.
Berichten doorsturen is niet noodzakelijk, wel handig haha.
Misschien dat ik eerst maar eens voor een goedkoop modelletje moet gaan, zodat ik alleen de gelopen afstand nemen snelheid kan zien.
Jane2 schreef:De fitbit charge 2 kan de gps koppelen aan je telefoon. Zo kan je route enz nakijken. Ook heb je dan een hartslagmeters. Kost €150,- ongeveer. Ik heb hem nu 2 wk en gebruik hem ook met hardlopen. Bevalt super. Ook voor mij is de route, de afstand en tijd belangrijk.
Jane2 schreef:Op de fitbit zie je afstand,hartslag,calorieën,tijd en op de telefoon de route met dezelfde info maar dan wat uitgebreider. Voor mij was gps op de horloge niet zo belangrijk omdat ik toch altijd m'n telefoon meeneem met hardlopen. Je weet maar nooit.
Myfairytale schreef:Emmaa_ schreef:Fitbit!! Dan kunnen we battelen
Haha, dat komt niet goed. Ik moet echt nog helemaal vanaf 0 beginnen met leren hardlopen hoor. Weet je wel zeker dat je wint!![]()
Maar de fitbit heeft geen schermpje waarop je gelopen afstand en snelheid kan zien toch?
Bumblehorse schreef:Ik zou ook graag een activity tracker aanschaffen.
Welke zou ik het beste kunnen kiezen? Zie door de bomen het bos niet meer
Ik wil mijn stappen, hartslag, calorieen, kunnen meten. Ben ik iets met een basic model of heb ik een meer advanced tracker nodig?