Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 20:30

DubbelDun schreef:
Veel kant-en-klaar maaltijden die in de magnetron kunnen ;)

Das nie gezond nie :')

DubbelFun

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:50

Die paar weken overleef je vast wel :D en de maaltijden van tegenwoordig zijn een stuk beter dan vroeger :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:25

Ja hoor! Zo deden wij dat ook. Maaltijdsalades en magnetron. Ik denk Nog altijd beter dan snackbar of pizza!

Moest gewoon wennen aan weer koken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:44

DubbelDun schreef:
Die paar weken overleef je vast wel :D en de maaltijden van tegenwoordig zijn een stuk beter dan vroeger :)

Maar staan nog stijf van de conserveringsmiddelen.

Hier in het dorp kun je bij de ambachtelijke slager maaltijden kopen. Die zijn wel echt gezond en goed. en prijzig hihi

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 00:37

Haha, komt goed, ik ga gewoon koken in de woonkamer, maar dan voorraad in de vriezer. Komt wel goed :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:12

vonneke schreef:
Ik heb dat ook een paar weken gedaan ivm verbouwing. Ging echt prima. Had een 2 'pits' inductie plaatje en daar was echt meer dan prima mee te koken.

Haha ik heb in mijn studententijd 5 jaar lang op een 2 pits elektrisch kookplaatje (en soms wat in de combimagnetron) gekookt. Daar kan je héél veel mee hoor! :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 23:59

Afbeelding
Zijn er ook mensen die zo'n verzonken spoelbak hebben?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 02:34

Wij hebben een dubbele stenen spoelbak tussen een houten werkblad. Daarvoor heb ik een afdruiprek gekocht met opvang bak. Maar volgende keer laat ik hem zakken, want die opstaande rand is wel iets lastiger met vochtige dingen. Maar ik was een rvs bak met zijstuk gewend waarop je dingen kon zetten om uit te lekken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:19

Wat SP zegt ben ik met mijn eerste keuken ook tegen aan gelopen, daarna nooit meer een opbouw spoelbak gehad alleen maar onderbouw.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:04

Wij hebben ook een spoelbak onder het aanrechtblad zeg maar. Veel makkelijker schoon te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:22

Vandaag voor een keuken weg geweest. Eerst naar een gewone keukenwinkel waar we 1.5 jaar geleden onze keuken gekocht hebben. Nou dat was nu dus echt niks. Ze dachten niet mee, wilde het allemaal niet zoals wij het wilde.

Daarna naar de ikea en we zijn er uit. Dat gaat hem worden. Nu thuis vast ontwerken en dan later daar de puntjes op de i.

Het mooie oveigens. Werkbladen op een eiland kunnen wel uit 1 blad. Ze hebben hele grote stukken. Helemaal fijn dus!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 17:42

Ben benieuwd welke keuken je neemt vonneke :)
Ik ga die van mij maandag bestellen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:29

Letizia schreef:
Ben benieuwd welke keuken je neemt [naam] :)
Ik ga die van mij maandag bestellen :D

Spannend! Ben je er al helemaal uit?

Ik wil perse lades onder wasbak. Was niet mogelijk volgens keukenman. Ik wist zeker dat ik het bij ikea ooit gezien had.
Nee kon echt niet. Toen dacht ik echt doeiiii

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 23:12

Ja ben er helemaal uit en ook idd lades onder de spoelbak, ideaal!

Ik zal sowieso de keuken hier showen als hij staat :) Duurt nog ff, eerst een vloer storten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:36

Ben heel erg benieuwd!

We hebben net op de site een keuken in elkaar gezet. We hebben hele onhandige maten in de keuken en willen een smeg fornuis wat het ook weer onhandig maakt.

Maar komst vast goed.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:37

Vonneke, het kan zijn dat je gewoon net bij een winkel bent geweest die karaf geen lades onder de gootsteen maken. We hebben bij 3 zaken een keuken in laten tekenen en bij elke zaak ziet de keuken er echt heel erg anders uit. Andere dingen die passen enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:44

Annetje schreef:
[naam], het kan zijn dat je gewoon net bij een winkel bent geweest die karaf geen lades onder de gootsteen maken. We hebben bij 3 zaken een keuken in laten tekenen en bij elke zaak ziet de keuken er echt heel erg anders uit. Andere dingen die passen enzo.

Nee het kon wel. Maar hij drukte gewoon zijn eigen zin door. Dat deed hij met wel meer dingen.

Hadden duidelijk gezegd wat we wilden en 5 minuten later zegt ie bij het ontwerpen op de computer: 'ik heb toch maar even een kastje onder de gootsteen gemaakt...'

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:59

vonneke schreef:
Ben heel erg benieuwd!

We hebben net op de site een keuken in elkaar gezet. We hebben hele onhandige maten in de keuken en willen een smeg fornuis wat het ook weer onhandig maakt.

Maar komst vast goed.

Geen enkel probleem hoor
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 10:48

Heel leuk!
Helaas past zo iets niet in mijn keuken :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:00

Ceetje_bokt schreef:
[naam] schreef:
Ben heel erg benieuwd!

Maar komst vast goed.

Geen enkel probleem hoor
[ [url=m/SWHw6g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maakt het bij ons onhandig omdat de maat van de keuken onhandig is. De keuken moet tussen 2 muren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:39

De meeste keukens staan tussen 2 muren :D
Wat is er hier specifiek het probleem mee ??

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:12

Ben blij dat ik niet bij een keukenboer ben geweest. Bij Ikea betaalt iedereen dezelfde prijs en heel veel is mogelijk.
Ik wilde heel graag dat uittrekbare kruidenrek.. Nu vind ik hem erg onhandig. Hoeft geen probleem te zijn, want ik kan hem altijd nog verwisselen voor een ander kastje (zit naast een passtuk) :)

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:26

Nou, wij hebben een IKEA keuken... Al 8 jaar zit hij erin. Kwaliteit, tja, ergens geen klachten, behalve over de fineer die over de deurtjes enzo zit. Maar daar zit 10 jaar garantie op. Wat me op het volgende brengt. Je moet een kopie van de bon insturen. Gedaan. Dan krijg je antwoord: er moeten ook foto's bij van de complete keuken. Gedaan: mail terug, ook foto's van de onderdelen die slecht zijn. Weer gedaan. Krijg je mail dat de bon er niet volledig opstaat (serieus, de bon is anderhalve meter lang, hoe moet je dat in 1x op de foto krijgen?). Ikea winkel bezoeken: dat moet via de klantenservice. Kastje > muur > winkel > KS > kastje > muur... :O
Verder is de kwaliteit van de keuken op zich heel goed. Geen rotte planken, makkelijk een kastje te verwijderen en vervangen als er iets mee gebeurt, maar ik zou het persoonlijk niet aanraden. Aan de andere kant: als je er vanuit gaat dat hij 10 jaar mee gaat en geen 30, zoals een duurder merk, is het een overweging waard. Maar wie zit er op te wachten om elke 10 jaar de keuken te vervangen?
Kan ook gewoon een maandagochtend productie zijn geweest, onze deurtjes :') De kleur is in ieder geval niet meer beschikbaar _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:59

DubbelDun schreef:
De meeste keukens staan tussen 2 muren :D
Wat is er hier specifiek het probleem mee ??

We wilden een smeg van 90 cm, daarbij wilde we de vaatwasser, koelkast en spoelbak in dezelfde rij. Ook wilde we een 20cm uittrekkastje naast het fornuis. Dat maakt dat we een heel onhandig stukje overhouden.

Nu zijn we terug naar een smeg van 70 cm en dat maakt de mogelijkheden beter.

We hebben vorig jaar een hoekkeuken gekocht van 4.5 x 4.5 dat kun je zoveel kiezen. Dat is wat het nu onhandig maakt denk ik haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:11

<3 Smeg :)