huurovereenkomst met algeheel huisdieren verbod

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:37

Naar mijn weten zijn goudvissen ook dieren.
Oke je hebt er geen last van in die zin dat ze herrie maken.
Maar je kan wel een lek aquarium hebben.

Je hebt zelf getekend voor geen huisdieren.
Je kan natuurlijk ook andere woonruimte zoeken waar huisdieren wel zijn toegestaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:37

A3a1 schreef:
Ik ben nieuwsgierig wat er uit komt.

Als weer alles van te voren wisten, zou het leven erg overzichtelijk en saai zijn.
Volkomen logisch dat je door gaat vragen, verhuurders mogen wel alles in hun contracten zetten maar alleen rechtsgeldige dingen blijven staan, gelukkig, naar 2 kanten toe.

Een kind of dier worden niet met de ooievaar ineens afgedropt en staan niet als verrassing ineens in de huiskamer. :+

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:41

Cayenne schreef:
Ik ook! Waarom heeft iemand wel het recht om met een kind in een kindvrije zone te gaan wonen en ik geen recht op rust?
Verdraagzaamheid hoort beide kanten op te werken en geen eenrichtingsverkeer.

Precies dat schijnt men in de tegenwoordige maatschappij helaas nog al eens te vergeten.
Mensen worden alsmaar onverdraagzamer en steeds meer ik ik en nog eens ik...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:44

luuntje schreef:
Naar mijn weten zijn goudvissen ook dieren.
Oke je hebt er geen last van in die zin dat ze herrie maken.
Maar je kan wel een lek aquarium hebben.

Tsja, je kunt ook een bak water laten vallen... het punt van woonruimte is dat je er woont, leeft. Dat wonen moet mogelijk blijven en dat moeten wij als maatschappij verdedigen omdat we echt geen wereld willen waarin je, als je om welke reden dan ook op particuliere huur bent aangewezen moet voldoen aan de meest absurde eisen over wat je allemaal wel of niet mag doen als je thuis bent.

En de mogelijkheid om zinloze of zelfs schadelijke regels ook nog later te kunnen verwerpen lijkt me heel belangrijk om een beetje een samenleving te hebben waar redelijkheid de overhand blijft houden boven wurgcontracten en totale juridisering.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:47

Ik begrijp niet dat jullie zo dramatisch doen over particuliere huur, in België heb je bij mijn weten haast niet anders. Om recht te krijgen op huurtoeslagen enz moet je al in vrij dramatische papieren zitten. Als je alles zelf wil bepalen dan moet je kopen. Kan je dat niet, dan is het kiezen. "thuis" is nl relatief". De woning is nl niet van jou, je huurt 'm..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:52

Ayasha schreef:
Ik heb mijn rust nodig ja. Van drukte ga ik letterlijk KO, en nee, dat is niet aangenaam, niet voor mijn omgeving en nog minder voor mezelf. Ik heb er ook niet voor gekozen. :) En als ik het me goed herinner is het bij bruintje een gelijkaardige reden. Dus ja, ik zou voor zo'n gebouw kiezen en neen, ik zou het niet waarderen wanneer er dan hele nachtenlang een baby ligt te janken enkel en alleen omdat iemand van gedachte veranderd.

En dan zal je zien dat je een vals zingende buurman hebt en een door slapende baby... geen kinderen is geen garantie voor rust en wel kinderen geen garantie voor overlast

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:53

Liselot schreef:
verootjoo schreef:
Nee, het begon met de vraag of een huisbaas in het contract mag zetten dat huisdieren niet toegestaan zijn en het eindigt met wel of niet kindvrije zones :+ waar is het ontspoort?

Ja zoals zoveel topics de laatste maanden. Kindhaters weten het altijd weer zo te draaien >;)

Kindhaters? _O-
Ja, want mensen die geen kinderen willen en rust willen zijn automatisch kindhaters. Duidelijk :roll:

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:55

Nikass schreef:
Het lijkt mij verschrikkelijk als je in een gebouw gaat wonen waar dit soort voorwaarden worden gesteld en je dan ook nog buren hebt die om die reden daar zijn gaan wonen. Hoe wereldvreemd ben je dan... :roll:

Nu, ik verbaas me er ook over dat er tegenwoordig dit soort regels blijkbaar in huurcontracten staan.
Maar van de andere kant, steeds meer mensen hebben blijkbaar die behoefte aan rust, juist omdat er minder rekening wordt gehouden met elkaar.

Dus begrijpen kan ik het ergens ook dat mensen daar bewust voor kiezen.

We hebben zelf ook bewust gekozen voor een boerderijtje haast midden in het bos, ons huis ligt 300 meter van de openbare (doodlopende) weg.
Om van de stilte en rust te kunnen genieten.
Ben ik dan ook wereldvreemd?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:00

Nee zeker niet! Ik heb zelf ook veel behoefte aan rust en ik ga dan ook lekker buiten wonen binnenkort.
Maar dat is iets anders dan een stukje rigide maatschappij creëren (want zo zie ik het) waar geen kinderen en dieren zijn toegestaan (het idee alleen al...) en misschien inderdaad op een gegeven moment ook geen dementerende ouderen of vrouwen in de overgang of muzikanten of... je vervreemdt jezelf toch letterlijk van de maatschappij als je dat doet?

De oplossing lijkt mij leren om weer meer rekening te houden met elkaar. Niet elkaar gaan vermijden.

En ts is van het begin af duidelijk geweest dat ze alleen wil uitzoeken wat haar rechten zijn. Een nobel streven lijkt me. Inmiddels is ze met dit topic gestopt vanwege de intolerante en respectloze reacties van sommigen. Dat illustreert aardig de situatie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:17

Die valszingende buurman is voor rede vatbaar, is het niet door mij, dan door de wijkagent als we er echt niet samen uit komen. Een baby trekt zich over het algemeen weinig aan van rede. :) De buren waar we tegen op gebouwd zijn spelen piano. Dat is een uurtje, anderhalf uurtje per dag. Dat hoor je hier redelijk goed, geen probleem. Is geen ramp. De vorige buren hadden een rockgroepje, die speelde een paar avonden per week. Evemin een probleem. Maar constant gejengel en gekrijs, dag en nacht... Nee, dat zou ik niet trekken. :) En nee, een baby krijst niet de hele dag maar wel op elk moment van de dag en vaak meerdere uren per dag (en nacht). Kinderen net zo. dat is geen "afgebakend"iets. Ga jij ergens wonen waar het kindervrij is, omdat je rust wil, (net zoals je in een appartement gaat wonen waar geen huisdieren toegestaan zijn) en je buren zullen dan maar net schreeuwers krijgen en kinderen die altijd luidruchtig zijn. Ben je mooi klaar mee dan. Net zoals een hond die constant zou blaffen in het appartement langs je terwijl jij in een dierenvrij complex bent gaan wonen. Als het dieren zijn, vind iedereen het respectloos wanneer een dier overlast veroorzaakt maar zijn het kinderen, ai, dan liggen de zaken ineens heel anders.

Ze zijn nog steeds toegestaan in de maatschappij, alleen niet in bepaalde huurwoningen. Als ik het goed begrijp zijn de woningen waar geen kinderen toegestaan zijn, nog steeds in de minderheid dus tot op heden hoef je je nog geen zorgen te maken over een algehele kinderban.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:25

Ik vind het er opzich iets voor te zeggen dat je voor een bepaalde woning kan kiezen omdat je bijvoorbeeld geen huisdieren of kinderen in je buurt wil. Maar dat is in het geval van de TS toch niet echt het geval aangezien haar buren zelf huisdieren hebben en de regel dus blijkbaar pas is ingesteld nadat ze er gingen wonen?
Het verbod is er enkel omdat de verhuurder blijkbaar heel negatieve ervaringen heeft met huisdieren, dat is begrijpelijk en TS is daarmee akkoord gegaan maar anderzijds is het natuurlijk ook wel het "straffen" van iedereen omdat een enkeling zich niet weet te gedragen.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 06-05-16 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Re: huurovereenkomst met algeheel huisdieren verbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:26

Ja bij die buren. Niet bij ts.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:26

Weet niet met welke kinderen jij omgaat maar mijn dochter huilt echt geen uren en meerdere keren per dag..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:28

Met zo min mogelijk omdat ik niet tegen de drukte kan. Maar ik ken maar een paar rustige kinderen. Ze gaan van "gewoon kind" tot "extreem luidruchtig" en alles er tussen. Maar een echt rustige, nee die heb ik nog niet ontmoet. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:31

Ayasha schreef:
Met zo min mogelijk omdat ik niet tegen de drukte kan. Maar ik ken maar een paar rustige kinderen. Ze gaan van "gewoon kind" tot "extreem luidruchtig" en alles er tussen. Maar een echt rustige, nee die heb ik nog niet ontmoet. :)

Misschien is dat wel de oplossing.
Een wijk met alleen Bokkers.
Want als je de site hier moet geloven zijn onder de Bokkers nooit vervelende kinderen of dieren.
Buiten bokt zie je er best veel.
Dus een woonwijk met alleen Bokkers. Heerlijk als hun woorden echt waar zijn. ;). :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:34

Haar buren hebben niet voor de woning gekozen omdat je er geen huisdier kon houden. Dat het bij de TS in haar contract staat dat het niet mag maakt niet ineens dat het dan inbreuk maken is op andermans woongenot als je het wel doet?
Die regel is er alleen omdat de huisbaas blijkbaar slechte ervaringen heeft en hoewel ik het een beetje dom vind om zo expliciet akkoord te gaan met die regel en dan van gedachte te veranderen en ik ook denk dat het vreemd zou zijn dat de TS nu wel ineens een huisdier zou mogen nemen zonder dat het tegen de regels is. Is het imo ook een beetje raar om er ineens allerlei argumenten over buren bij te halen. De TS heeft het toch alleen aan de stok met haar huisbaas?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:39

Mijn dochter is vrij makkelijk. Heeft nooit uren achter elkaar gehuild :+ en ja tuurlijk huilt ze wel eens. Maar niet meer of langer dan jouw piano spelende buurman

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:41

bruintje123 schreef:
Ayasha schreef:

Misschien is dat wel de oplossing.
Een wijk met alleen Bokkers.
Want als je de site hier moet geloven zijn onder de Bokkers nooit vervelende kinderen of dieren.
Buiten bokt zie je er best veel.
Dus een woonwijk met alleen Bokkers. Heerlijk als hun woorden echt waar zijn. ;). :+

En daarvoor in de plaats krijg je erg lange discussies. ...Want daar houden veel bokkers des te meer van.
Maakt niet uit waarover.

:D :D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:42

Ja maar goed, als we dan met z'n allen in onze eigen tuin blijven dan valt discussiëren vast ook te vermijden toch? Daarbij, als er niets is dat een ander ergert dan kan er toch haast ook niet gediscussieerd worden? :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:50

Ik zou een koepel over je tuin plaatsen. Mocht de hond dan blaffen of de baby huilen dan hoor je dat niet..

Oo en de katten kunnen dan ook niet in je tuin als bijkomend voordeel

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:54

Daarom woon ik ver achteraf.
Voor al die mensen die zeggen opgevoede kinderen te hebben. Maar die je dan toch de hele dag hoort dreinen.

En ik kan je zeggen. Dat is de hypotheek in tienvoud waard. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:55

Daar hebben we honden voor. Dan komen ze er tenminste maar 1 keer in.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:57

Ayasha schreef:
Daar hebben we honden voor. Dan komen ze er tenminste maar 1 keer in.

Wat voor de kinderen die janken. :oo

Geintje

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:57

:')
Dan klaag ik wel bij je voor de overlast die je dan veroorzaakt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:59

Ik los de overlast die jij veroorzaakt juist op dan zonder je te storen. :? Wat wil je nog meer?

Bruintje; als die zonder begeleiding in de tuin komen }:) ~~}> ~~}>