Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
A3a1 schreef:Ik ben nieuwsgierig wat er uit komt.
Als weer alles van te voren wisten, zou het leven erg overzichtelijk en saai zijn.
Volkomen logisch dat je door gaat vragen, verhuurders mogen wel alles in hun contracten zetten maar alleen rechtsgeldige dingen blijven staan, gelukkig, naar 2 kanten toe.
Cayenne schreef:Ik ook! Waarom heeft iemand wel het recht om met een kind in een kindvrije zone te gaan wonen en ik geen recht op rust?
Verdraagzaamheid hoort beide kanten op te werken en geen eenrichtingsverkeer.
luuntje schreef:Naar mijn weten zijn goudvissen ook dieren.
Oke je hebt er geen last van in die zin dat ze herrie maken.
Maar je kan wel een lek aquarium hebben.
Ayasha schreef:Ik heb mijn rust nodig ja. Van drukte ga ik letterlijk KO, en nee, dat is niet aangenaam, niet voor mijn omgeving en nog minder voor mezelf. Ik heb er ook niet voor gekozen.En als ik het me goed herinner is het bij bruintje een gelijkaardige reden. Dus ja, ik zou voor zo'n gebouw kiezen en neen, ik zou het niet waarderen wanneer er dan hele nachtenlang een baby ligt te janken enkel en alleen omdat iemand van gedachte veranderd.
Liselot schreef:verootjoo schreef:Nee, het begon met de vraag of een huisbaas in het contract mag zetten dat huisdieren niet toegestaan zijn en het eindigt met wel of niet kindvrije zoneswaar is het ontspoort?
Ja zoals zoveel topics de laatste maanden. Kindhaters weten het altijd weer zo te draaien

Nikass schreef:Het lijkt mij verschrikkelijk als je in een gebouw gaat wonen waar dit soort voorwaarden worden gesteld en je dan ook nog buren hebt die om die reden daar zijn gaan wonen. Hoe wereldvreemd ben je dan...
De buren waar we tegen op gebouwd zijn spelen piano. Dat is een uurtje, anderhalf uurtje per dag. Dat hoor je hier redelijk goed, geen probleem. Is geen ramp. De vorige buren hadden een rockgroepje, die speelde een paar avonden per week. Evemin een probleem. Maar constant gejengel en gekrijs, dag en nacht... Nee, dat zou ik niet trekken.
En nee, een baby krijst niet de hele dag maar wel op elk moment van de dag en vaak meerdere uren per dag (en nacht). Kinderen net zo. dat is geen "afgebakend"iets. Ga jij ergens wonen waar het kindervrij is, omdat je rust wil, (net zoals je in een appartement gaat wonen waar geen huisdieren toegestaan zijn) en je buren zullen dan maar net schreeuwers krijgen en kinderen die altijd luidruchtig zijn. Ben je mooi klaar mee dan. Net zoals een hond die constant zou blaffen in het appartement langs je terwijl jij in een dierenvrij complex bent gaan wonen. Als het dieren zijn, vind iedereen het respectloos wanneer een dier overlast veroorzaakt maar zijn het kinderen, ai, dan liggen de zaken ineens heel anders.
Ayasha schreef:Met zo min mogelijk omdat ik niet tegen de drukte kan. Maar ik ken maar een paar rustige kinderen. Ze gaan van "gewoon kind" tot "extreem luidruchtig" en alles er tussen. Maar een echt rustige, nee die heb ik nog niet ontmoet.
.
bruintje123 schreef:Ayasha schreef:Met zo min mogelijk omdat ik niet tegen de drukte kan. Maar ik ken maar een paar rustige kinderen. Ze gaan van "gewoon kind" tot "extreem luidruchtig" en alles er tussen. Maar een echt rustige, nee die heb ik nog niet ontmoet.
Misschien is dat wel de oplossing.
Een wijk met alleen Bokkers.
Want als je de site hier moet geloven zijn onder de Bokkers nooit vervelende kinderen of dieren.
Buiten bokt zie je er best veel.
Dus een woonwijk met alleen Bokkers. Heerlijk als hun woorden echt waar zijn..
Wat wil je nog meer?