verkeerde ( maar betere) telefoon geleverd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 09:17

ECHT ik zit te koken hier ! Lees nou eens goed !! Weet ik veel of die andere telefoon in reparatie was dat is een vermoeden geen idee of dat zo is ( telefoon en toebehoren zaten allemaal keurig ingesloten en verpakt , alleen was het zegel verbroken) ! Tot nu toe heb ik mij suf gemaild , gebeld, geduld gehad , alternatieven aangeboden enz. Dat het bedrijf mij nu ineens wel de goede telefoon stuurt zonder het te melden kan ik ook helemaal niets aan doen , ze zouden het geld terug storten is dus niet gebeurd , die andere telefoon zou opgehaald worden is niet gebeurd en nergens heb ik geschreven die andere telefoon te willen houden !!! Menig schrijver hier beweerd dingen die totaal niet waar zijn , ik vroeg in eerste instantie om raad en nu wordt ik beschuldigd van niet eerlijk zijn ?!? pfff ik ben goud eerlijk alleen dat bedrijf niet ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:18

chanel1985 schreef:
Toch raar dat alles veranderd, als er iets in mensen hun voordeel is, dan tellen fatsoenregels niet meer precies, als ik de tips hier lees.

Ts: hoe weet jij dat de andere al lang een andere heeft? Het was toch een gsm in reparatie? Dan is het toch de bedoeling dat die haar/ zijn eigen gsm terug krijgt. Met hopelijk alles er nog op, aangezien je alles op fabrieksinstellingen hebt gezet.

Ik lees niks van in voordeel redeneren. Het enige wat ik zie is dat mensen vinden dat TS niet voor de portokosten hoeft op te draaien als een bedrijf haar een verkeerd product stuurt. En aangezien je zoiets aangetekend moet verzenden, met ontvangstbevestiging (want anders kan het bedrijf zeggen dat ze het niet ontvangen hebben), kost dat nogal wat. Dus daar moet je eerst duidelijkheid over hebben voordat je het terug gaat sturen.
Je hoort ze netjes te verwittigen dat je twee telefoons hebt en mee te werken aan een oplossing, maar er is ook een grens aan wat je als klant moet doen om fouten van leveranciers op te lossen hoor! Dat heeft niks met in je voordeel redeneren te maken. Dat heeft ermee te maken dat je niet hoeft op te draaien voor een fout van de leverancier.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:25

tootje71 schreef:
Ik heb de ophaalservice gemist en ze zouden de volgende dag terug komen maar nooit iemand gezien , daarop het bedrijf gebeld , ze zouden het regelen , en toen kreeg ik ineens de goede telefoon . heb niets meer van het bedrijf gehoord . Ik wacht toch even af ik ben al die tijd heel eerlijk geweest het is hun fout en ze lossen dat zelf maar op .

Hier zeg je dat je de ophaalservice gemist hebt en ze de volgende dag gingen terug komen, maar eerder in het topic zeg je dat je het geweigerd hebt en ze de volgende dag gingen terugkomen.

Wat is het nu?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:27

tootje71 schreef:
:n ...geen centjes nog...dhl stond wel voor de deur om pakketje op te halen maar heb geweigerd , winkel weer gebeld was door omstandigheden nog niet gelukt..jaja...

tootje71 schreef:
ECHT ik zit te koken hier ! Lees nou eens goed !! Weet ik veel of die andere telefoon in reparatie was dat is een vermoeden geen idee of dat zo is ( telefoon en toebehoren zaten allemaal keurig ingesloten en verpakt , alleen was het zegel verbroken) ! Tot nu toe heb ik mij suf gemaild , gebeld, geduld gehad , alternatieven aangeboden enz. Dat het bedrijf mij nu ineens wel de goede telefoon stuurt zonder het te melden kan ik ook helemaal niets aan doen , ze zouden het geld terug storten is dus niet gebeurd , die andere telefoon zou opgehaald worden is niet gebeurd en nergens heb ik geschreven die andere telefoon te willen houden !!! Menig schrijver hier beweerd dingen die totaal niet waar zijn , ik vroeg in eerste instantie om raad en nu wordt ik beschuldigd van niet eerlijk zijn ?!? pfff ik ben goud eerlijk alleen dat bedrijf niet ....

Hmmmn Vind het toch een vreemde zaak :)
Je teksten zouden ook wel beter leesbaar zijn met alinea's en duidelijkere taal :)

wishmelucky

Re: verkeerde ( maar betere) telefoon geleverd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:41

Doe allemaal een keer niet zo flauw... Man, wat wordt er hier toch snel geconcludeerd en met het vingertje gewezen! -O-

Ik zou hem zelf niet terug sturen op eigen kosten, als het pakketje verloren geraakt dan heb jij de problemen....
Inderdaad mailen om te zeggen dat de goede telefoon is toegekomen en de andere op hen ligt te wachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 09:57

chanel1985 schreef:
tootje71 schreef:
Ik heb de ophaalservice gemist en ze zouden de volgende dag terug komen maar nooit iemand gezien , daarop het bedrijf gebeld , ze zouden het regelen , en toen kreeg ik ineens de goede telefoon . heb niets meer van het bedrijf gehoord . Ik wacht toch even af ik ben al die tijd heel eerlijk geweest het is hun fout en ze lossen dat zelf maar op .

Hier zeg je dat je de ophaalservice gemist hebt en ze de volgende dag gingen terug komen, maar eerder in het topic zeg je dat je het geweigerd hebt en ze de volgende dag gingen terugkomen.

Wat is het nu?

Als je gewoon het topic even terugleest, dan zie je dat het bedrijf had aangegeven het geld teruggestort te hebben. Toen DHL voor de deur stond om het toestel af te halen, stond het niet op de rekening en heeft ze het toestel niet meegegeven. Naar zeggen van het bedrijf waren ze daar door omstandigheden niet aan het terugstorten toegekomen. Misschien zijn ze de volgende dag weer geweest en heeft ze ze toen gemist?

Maar maakt dat wat uit? De toezegging was dat het geld teruggestort zou zijn. Als dat is toegezegd maar het blijkt niet zo te zijn, kan ik me voorstellen dat TS niet zo happig is om die telefoon mee te geven.

Ben het helemaal eens met zonnetje: Als ze nu gewoon even netjes een mailtje stuurt aan het bedrijf om te melden dat ze twee telefoons heeft en graag wil dat de verkeerd geleverde telefoon wordt afgehaald of dat ze die tegen vergoeding van de portokosten wel terug wil sturen, dan is er niks aan de hand. Dan doet ze gewoon keurig wat ze hoort te doen.

TS schrijft hierboven zelfs twee keer dat ze de telefoon op haar eigen kosten terug wil sturen. Nou, lijkt me niet dat ze er op uit is om er haar voordeel uit te slaan, toch? Als ze hem op eigen kosten terugstuurt, doet ze naar mijn idee meer dan van haar verwacht mag worden. Beetje jammer dat hier dan zo flauw gedaan wordt.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:02

Ik vind overigens dat het bedrijf hier een beetje een zooitje van maakt en dat TS niet hun fout hoeft op te lossen. Ze heeft netjes aangegeven de verkeerde telefoon te hebben ontvangen, vervolgens een afspraak gemaakt met het bedrijf dat ze haar geld terug zou krijgen. Dit is niet gebeurd, in plaats daarvan hebben ze alsnog de telefoon opgestuurd en nu zou TS de verzendkosten moeten betalen? Lijkt me niet helemaal redelijk!
Ik vind niet dat TS de telefoon moet houden, maar gewoon de telefoon apart moet leggen tot het bedrijf weer langs komt.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:43

Wat een heilige boontjes hier allemaal zeg!
Als ik alle moeite had die TS tot nu toe heeft gedaan om een fout van een bedrijf op te lossen, en ze komen nog niet over de streep steken ze het maar in hun holletje en hou ik die telefoon hoor.
ze kunnen toch bellen en emailen als ze die telefoon zo graag willen ophalen?
zij moeten wat van TS, he. Niet andersom.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:46

Je kan toch de mailwisseling uitprinten, telefoon met koerier/aangetekend opsturen? Dan maar op eigen kosten maar dan ben je er iig vanaf.. snap het problem niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:52

FennaK schreef:
Je kan toch de mailwisseling uitprinten, telefoon met koerier/aangetekend opsturen? Dan maar op eigen kosten maar dan ben je er iig vanaf.. snap het problem niet zo.

Ja, dat kan ook. Maar als TS niet voor die portokosten op wil draaien snap ik dat maar al te goed. Zij heeft deze situatie niet veroorzaakt. Dus waarom zou je dat betalen? Omdat je er dan vanaf bent? Het bedrijf heeft een probleem, zij niet hoor! Ze heeft vast nog wel een plankje in de kast om die telefoon zolang op te bewaren.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:54

wat een gedoe zeg Tootje je hebt niets fout gedaan heel keurig steeds contact gezocht. Je hebt gelijk het is hun fout laat ze het maar oplossen. gebruik lekker je eigen nieuwe telefoon en leg die andere in de kast en daarmee is de kous af. Als ze hem dan toch nog op komen halen dan kan hij mee.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:48

zonnepaardje schreef:

Ik zou hem zelf niet terug sturen op eigen kosten, als het pakketje verloren geraakt dan heb jij de problemen
....
.

Precies niet doen dus!

Ts heeft hun meerdere keren gemailed en gebeld
En ik vind het nu wel mooi geweest ze heeft genoeg moeite gedaan van haar kant!
Ze kunnen zelf iemand sturen om het op te halen en zo niet prima! Zal toch een mooi verhaal zijn dat je als klant krom moet liggen om hun fouten te corrigeren en op eigen kosten foute producten terug moet sturen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:51

TS je hebt keurig gehandeld hoor! +:)+

Bedrijf stuurt verkeerde telefoon

Ts stuurt mail en belt en komt overeen dat ze geen telefoon meer wilt maar haar geld terug.
Koerier kan dan de foute telefoon ophalen.

Bedrijf stuurt koerier maar maakt het geld helemaal niet over.
TS geeft daarom foute telefoon niet mee met de koerier.

Bedrijf maakt niet het geld over maar stuurt ineens wel de goede telefoon naar TS.
Dat was niet volgens afspraak want dat wilde TS helemaal niet en waren ze ook niet overeen gekomen, TS zou haar geld terug krijgen.

In principe zit TS dus nu nog steeds op haar geld te wachten en heeft ze 2 ongewilde telefoons bij haar thuis liggen!!!

Nu doet TS niet moeilijk en is alsnog blij met haar oorspronkelijk uitgekozen telefoon maar het bedrijf maakt fout op fout en TS kan er achter aan lopen bellen en mailen.

TS ik had ook eens afgewacht wat ze nu zelf nog gaan doen want ze maken er gewoon een dikke puinzooi van.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:55

femo schreef:
Wat een heilige boontjes hier allemaal zeg!
Als ik alle moeite had die TS tot nu toe heeft gedaan om een fout van een bedrijf op te lossen, en ze komen nog niet over de streep steken ze het maar in hun holletje en hou ik die telefoon hoor.
ze kunnen toch bellen en emailen als ze die telefoon zo graag willen ophalen?
zij moeten wat van TS, he. Niet andersom.

Jup, het leger moraalridders staat hier weer hard te roepen. Die zouden waarschijnlijk allemaal op hun roze ridderpaard de telefoon hoogstpersoonlijk terugbrengen.

Ts laat je niet van de wijs brengen, je hebt al meer dan genoeg moeite gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:57

spatter schreef:
In principe zit TS dus nu nog steeds op haar geld te wachten en heeft ze 2 ongewilde telefoons bij haar thuis liggen!!!

Even teruglezen. TS heeft zelf gezegd blij te zijn met de tweede verstuurde (en dus correcte telefoon).
Ze zit dus helemaal niet met 2 ongewilde telefoons en ook niet meer te wachten op het geld! :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:00

Cayenne schreef:
spatter schreef:

Even teruglezen. TS heeft zelf gezegd blij te zijn met de tweede verstuurde (en dus correcte telefoon).
Ze zit dus helemaal niet met 2 ongewilde telefoons en ook niet meer te wachten op het geld! :)

Ze heeft wel gelijk. Ts wou eigenlijk helemaal geen telefoon meer maar wou haar geld terug en dit was ook mondeling afgesproken. Dat ze er nu achteraf blij mee is is leuk en aardig maar het was nog steeds niet wat was afgesproken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:02

lifaya schreef:
Ze heeft wel gelijk. Ts wou eigenlijk helemaal geen telefoon meer maar wou haar geld terug en dit was ook mondeling afgesproken. Dat ze er nu achteraf blij mee is is leuk en aardig maar het was nog steeds niet wat was afgesproken

Dan moet ze ook die telefoon niet gebruiken en terug sturen :)
Maar ze geeft zelf aan hem te willen houden, dus dan is het wat dat betreft ook geen probleem meer :)

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:03

safina schreef:
FennaK schreef:

Ja, dat kan ook. Maar als TS niet voor die portokosten op wil draaien snap ik dat maar al te goed. Zij heeft deze situatie niet veroorzaakt. Dus waarom zou je dat betalen? Omdat je er dan vanaf bent? Het bedrijf heeft een probleem, zij niet hoor! Ze heeft vast nog wel een plankje in de kast om die telefoon zolang op te bewaren.

Ja dat begrijp ik, alleen waarom moet er toch altijd zo moeilijk gedaan worden? Fout kan gebeuren en dan kan er wel heel stellig gezegd worden jullie probleem los maar op maar als wij met zijn alle zo met elkaar omgaan wordt niemand daar veel vrolijker van. Je kan ook gewoon even zelf iniatief nemen, iig zorgen dat er getekend wordt voor ontvangst dat je die zekerheid hebt en dan is dit opgelost.

Ze heeft nu de juiste telefoon dus dat is klaar.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:07

tootje71 schreef:

Achterlijk commentaar moet je gewoon negeren, als mensen half lezen, hoef jij toch niet dubbel te typen meid?

Ben benieuwd, wat een apart gedoe. Ik koop daarom het liefst bij bekende site's, ook als dat ietsjes meer kost.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:15

Jeetje wat lezen veel mensen toch slecht. Ik vind het een duidelijk verhaal hoor TS. Jij hebt al zoveel moeite gedaan met bellen en mailen. Ik zou gewoon afwachten tot zij weer een ophaalopdracht regelen voor die andere telefoon. En zorgen dat je dan wel een bewijsje krijgt dat je hem hebt meegegeven.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:01

Je hebt nu wel de juiste telefoon maar ik zou geld terug, beide telefoons terug en ergens anders een ander contract afsluiten. Ik zou al niet eens meer een contract bij hun wollen. Als je tijdens de periode van het contract problemen krijgt lijkt het me niet een bedrijf die dingen goed oplkst. Dus bellen, contraxt ontbinden, geld terug, telefoons terug. Andere provider nemen.

En idd, vind niet dat TS overkkt als iemand die alles wil houden en/of moeilijk doet. Vind het een duidelijk verhaal

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:13

Er is geen contract met een provider.

Ik vind dat TS verstandig heeft gehandeld. Ook ooit met een vaag bedrijf gehandeld, niet de goeie telefoon gekregen, teruggestuurd en geld noch correcte telefoon ontvangen.
Ik begrijp haar zeker dat ze voorzichtig is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:24

ElineS schreef:
Je hebt nu wel de juiste telefoon maar ik zou geld terug, beide telefoons terug en ergens anders een ander contract afsluiten. Ik zou al niet eens meer een contract bij hun wollen. Als je tijdens de periode van het contract problemen krijgt lijkt het me niet een bedrijf die dingen goed oplkst. Dus bellen, contraxt ontbinden, geld terug, telefoons terug. Andere provider nemen.

En idd, vind niet dat TS overkkt als iemand die alles wil houden en/of moeilijk doet. Vind het een duidelijk verhaal

Leuk idee maar niet uitvoerbaar. TS heeft de nieuwe telefoon aangenomen en de verpakking/zegel open gemaakt. Die gaan ze echt niet terug nemen en terecht.

TS, mailtje sturen met laatste bericht: ophalen dat ding voor dan en dan. Bv voor 1 mei.

Geen dingen aan verbinden dat je het anders terug stuurt want dan is het voor hen wel makkelijk natuurlijk. Dan wachten ze jouw actie af.

Mochten ze na de gestelde termijn nog niet hebben opgehaald kan je altijd nog verzenden. Als je dat gewoon aangetekend of per koerier doet dan kost je dat inderdaad geld maar krijg je een handtekening bij aflevering dus kan je bewijzen dat het door hen is ontvangen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:50

Tja als dit topic geopend zou zijn door de persoon die op die andere telefoon zit te wachten zouden de reacties heel anders zijn.
Fout maken kan gebeuren en dat Ts de telefoon niet meegeeft zolang ze of nog geen geld of nog geen telefoon heeft is tot daar aan toe. Maar Ts heeft wat ze hebben wil. Waarom alsnog wachten met de andere terugsturen als je dat toch al van plan bent. (Al maak je niet voor niks dit topic aan ;) )
Heeft niks met moraalridders te maken maar met fatsoen. .of op z'n minst Hoe je zelf zou willen dat er met jezelf of je spullen worden omgegaan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:09

Omdat aangetekend terug sturen niet gratis is. En het belachelijk is dat t's daar voor op moet draaien. Het bedrijf kan simpel een retour sticker mailen die ts kan uitprinten en verzenden maar vanuit hun kant komt er weinig tot niks.