het scooter topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__denise

Re: het scooter topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:50

Oh een Derbi <3 Ik zou er zo graag 1 willen! Helemaal geweldig!

2.2 ja? Vorige keer had ik er 1.8 ingedaan... Maar even de band checken dan.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 13:54

wauw die derby is gaaaff zeg :D

ik ga toch voor mijn auto rijbewijs maar waarschijnlijk wil ik tegen die tijd nog steeds een scooter
als het dan nog mogelijk is heb gehoord dat ze dat willen schrappen gaan de geruchten over dat je dan met je rijbewijs niet meer met de scooter mag rijden

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:07

maatje987 schreef:
wauw die derby is gaaaff zeg :D

ik ga toch voor mijn auto rijbewijs maar waarschijnlijk wil ik tegen die tijd nog steeds een scooter
als het dan nog mogelijk is heb gehoord dat ze dat willen schrappen gaan de geruchten over dat je dan met je rijbewijs niet meer met de scooter mag rijden

Geloof dat die regeling met 1 juni afgelopen jaar of dit jaar is ingegaan.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 17:35

is dat al in gegaan ? dat je niet met je auto rijbewijs met een scooter mag rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:07

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:22

Handig zo'n scooter topic! Ik heb nog niet alles gelezen, maar dat doe ik later.

Ik ben ook van plan om een scooter aan te schaffen, maar ik schrok toch wel van alle prijzen..

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 19:49

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:09

__denise schreef:
Oh een Derbi <3 Ik zou er zo graag 1 willen! Helemaal geweldig!

2.2 ja? Vorige keer had ik er 1.8 ingedaan... Maar even de band checken dan.

Bij mij gaat er geloof ik 2,5 bar in. En dat is dacht ik veel voorkomend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:28

2.5 gaat geen eens in je autoband geloof ik, das wel apart.

2.2 vind ik prima rijden, 2.4 wat te hard eigenlijk.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:29

Ik gebruik ook een brommer voor woon werk verkeer omdat ik geen rijkskosten vergoeding krijg en een scooter/brommer lekker goedkoop rijd, rijd zelf ook op een Derbi en ben momenteel bezig met het A rijbewijs

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:42

Heb zelf paar keer op een yamaha tzr 50 gereden wat was dat een heerlijk ding! Alleen veelste duur.

Vandaag maar eens verder sleutelen aan die van mij of die het nog wil gaan doen. Scooter is al 13 jaar oud en al ruim 27.000 of zelfs 28.000 nu op de teller.

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:27

Hoi! Ik wil hier graag een beetje mee lezen en kletsen als dat goed is! Ik zoek mensen met een beetje scooter ervaringen aangezien ik zelf een scooter wil kopen maar er gewoon te weinig verstand van heb. Ik wil max rond de 1000 euro uitgeven. Had zelf gekeken bij la souris, daar lees ik wat negatieve recensies over, maar ik denk dan altijd de positieve staan nooit op internet en ieder merk heeft wel iets dus wat is waar? Hebben jullie ervaringen of ideeën voor een scooter in die prijsklasse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:33

Ik zou daar niet voor gaan.. Zou dan voor een 2e hands in die prijsklasse gaan.

Mijn Kymco voor 700euro gekocht, prima ding :)

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:34

Mag ik vragen waarom niet? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 19:35

Omdat je geen nieuwe scooter voor 700 euro wil kopen.. Zegt al genoeg wat voor kwaliteit daarin zit.. Net zoals een zadel, dat is zadelmarkt kwaliteit.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:56

Mijn broertje heeft zon scootertje en het bevalt hem prima, ik heb er een paar keer op gereden en het rijd ook prima voor dat geld. Duurkoop is niet altijd goedkoop

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:35

Heey wat leuk dat ik dit topic vandaag tegen kom!

Over 2 weken gaat mijn vader samenwonen met zijn vriendin en dan kom ik 17km van mijn werk af te wonen. Dit vind ik te ver om te fietsen dus heb ik een scooter gekocht en ben ik begonnen aan mijn rijbewijs! Mijn scooter heb ik dus al een San Remo Santini. Ook heb ik al een helm een mat zwart met bruine :D

16 juni ben ik voor het eerst opgegaan voor mijn scooter theorie toen ben ik helaas gezakt maar 6 juli is het me gelukt met 4 fouten! Vandaag heb ik mijn eerste 2u rijles gedaan en volgende week dinsdag zal ik praktijk examen doen.

Wauw dat rijden beviel wel zeg, lekker met dat zonnetje vandaag (ben wel helemaal verbrand)

Hopelijk mag ik met jullie mee kletsen? Hier onder mijn scooter en helm! :)

Afbeelding
Afbeelding

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:02

Morgen even een onderdeel halen voor mijn scooter loopt nog steeds niet goed. Nu maar een nieuwe cdi plaatsen, baalde wel want wil zo graag op scooter naar het strand toe

Lies09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:04

BarryPlopper schreef:
Mijn broertje heeft zon scootertje en het bevalt hem prima, ik heb er een paar keer op gereden en het rijd ook prima voor dat geld. Duurkoop is niet altijd goedkoop

Welke heeft je broertje?

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:19

Lies09 schreef:
BarryPlopper schreef:

Welke heeft je broertje?

Dat weet ik zo niet , kom ik morgen op terug, het is een snor

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:42

Ziet er goed uit druppie! Succes met je examens! Straks lekker rond touren.
Met dit weer is dat heerlijk!! Heb gisteren ook weer 80 km gereden, gewoon omdat het zo'n lekker weer was.
Gave scooter ook vooral in combi met de helm!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:17

Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb mn rijbewijs inmiddels gehaald en binnen en ik kan nu dus rijden! Ik heb mijn scooter onbegrenst gekocht en zo is hij ook naar huis gereden hij reed toen super! Maar die meneer had wel nog zo'n begrenzer blokje en die heb ik meegekregen. Omdat ik een schijterd ben en mn scooter niet kwijt wil wilde ik hem dus begrenst hebben. Dat heeft mijn stiefvader gedaan voor mij.

Nou mn eerste grote ritje gemaakt en na 7/8 km hielt hij er mee op hij viel uit en kon na afkoelen pas weer starten. Nu is de begrenzer er af en rijd hij weer super! Weet iemand hoe dit komt? Zou het begrenzer blokje kapot zijn en daardoor de scooter afslaan?

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:31

Hallo allemaal!

Leuk topic :D
Zelf heb ik een Peugeot ludix, geel kenteken. Hij rijdt 55 km per uur.
Heb er al best wat ellende mee gehad, maar alsnog erg blij mee. Het is mijn eerste scooter.

Op dit moment heb ik een jet-helm.
Ik zit er over te praktiseren om een integraal helm te kopen, voor in de winter.

Voor welke helm hebben jullie gekozen, en waarom?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:43

Ik zou even jullie mening willen,

Ik zit erover te denken om ee scooter te kopen.
Voor mijn opleiding ga ik stage lopen op een school die ongeveer 9 kilometer reizen is , dit is in het eerste halfjaar 2 dagen en het tweede halfjaar 4 dagen, de andere dagen ga ik naar school, die is ongeveer 4 kilometer van mijn huis. Qua tijd scheelt het wel een stuk.
Maar waar ik mee zit zijn de kosten, ik krijg namelijk in oktober een studenten ov, dis ik ben wel duurder uit als ik een scooter zou kopen.

Wat zouden jullie in mijn geval aanraden? En wat zijn jullie ongeveer kwijt aan jullie scooter per maand? Qua verzekering enzo

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 00:03

Druppie7711 schreef:
Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb mn rijbewijs inmiddels gehaald en binnen en ik kan nu dus rijden! Ik heb mijn scooter onbegrenst gekocht en zo is hij ook naar huis gereden hij reed toen super! Maar die meneer had wel nog zo'n begrenzer blokje en die heb ik meegekregen. Omdat ik een schijterd ben en mn scooter niet kwijt wil wilde ik hem dus begrenst hebben. Dat heeft mijn stiefvader gedaan voor mij.

Nou mn eerste grote ritje gemaakt en na 7/8 km hielt hij er mee op hij viel uit en kon na afkoelen pas weer starten. Nu is de begrenzer er af en rijd hij weer super! Weet iemand hoe dit komt? Zou het begrenzer blokje kapot zijn en daardoor de scooter afslaan?
rijd je scooter te hard zonder blokje?
Want als de politie je er dan mee pakt ben je echt heel zuur! Dan ben je zo ff 500 kwijt aan boete, wok status en in originele staat laten brengen. En krijg je nog een vinkje achter je naam ook