Op zoek naar appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:48

De verhuurder mag 2 maanden van te voren zeggen dat hij de huur stopt? Dat lijkt mij toch wel vreemd. Meestal is het gewoon vanaf 6 maandje voor onbepaalde tijd.

En zorg dat bij de oplevering alle gebreken worden genoteerd en ondertekend.

Edit: typo

GeneralFlynn

Re: Op zoek naar appartement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 13:13

Al zou hij zeggen dat ie per dag mag opzeggen bij wijze van spreken, ik ben blij!
Deze kans komt niet meer voorbij, ik ben echt vreselijk blij en opgelucht dat ze nu iets voor haarzelf krijgt!
Waar ze in alle rust haar baby kan krijgen, en geen stress meer heeft dat ze geen woning heeft voordat haar baby komt.

Ik snap dat het contract belangrijk is,ze lezen het heel goed door,maar ze zijn nu niet in de positie om eisen te stellen.
Hij woont bij een vriend in, en zij woont zwanger bij mij op de bank.
Dus dit is echt een buitenkans.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:16

Ik zou niet te vroeg juichen in ieder geval. dit is echt een dingetje van eerst zien dan geloven.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:18

Het is geen Leegstandswet? Want dan zullen ze inderdaad in beginsel huurbescherming krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:19

Service kosten is iets anders dan g/w/e en 750 inclusief alles vind ik een ontzettend lage prijs. Het kan maar dan heeft die man zeer weinig profijt van het verhuren. Alleen al de gemeentelijke belastingen en gwe zijn zo 175 per maand en dan houd ik het krap aan. Voor je eigen dochter komt daar ook nog internet/tv a 50 per maand bij, hondenbelasting 8 euro. En dan hebben we het over eigen verwarmingsketel en niet over blokverwarming, indien de man ook nog kosten aan de vve moet betalen dan komt er zo nog eens 100 euro voor hem bij.
Ik snap dat ze niets te kiezen hebben en voorlopig zal dit waarschijnlijk een goede oplossing zijn maar laten ze goed lezen en wel drie keer.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 27-03-16 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:20

future_vet schreef:
Ik zou niet te vroeg juichen in ieder geval. dit is echt een dingetje van eerst zien dan geloven.

Mee eens. Worden jullie dalijk blij gemaakt met een dode mus omdat er allemaal gaten en kieren blijken te zijn.

Zou geweldig voor je dochter en haar vriend zijn als alles wel degelijk goed zit. Maar ik zou echt niet nu al de vlag uithangen bij wijze van spreken. ;)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 13:40

Eerst zien dan geloven, ik weet het.
Als alles rond is laat ik het weten.
Er zijn nog dingen die ik wel weet en jullie niet,maar dat zal ik vertellen als alles rond is.
(of als blijkt dat dit allemaal nep blijkt te zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:45

Ik duim in ieder geval mee!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:14

Tinkerloos schreef:
Ik (gek die ik ben) betaal haar zorgpremie en mobiele telefoon abbo van 40 euro pm.
(ik krijg ook haar zorgtoeslag,dus eigenlijk betaal ik maar 30 euro voor haar zorgpremie )

Ik weet dat ik haar misschien teveel help, maar als ze het zo kan redden doe ik het graag.

Een telefoon abbo van 40,-???? Ik heb een abbo van 9,-, gezien baby op komst valt er nog wel eea te besparen. Ze hoeft toch geen eifoon om te kunnen bellen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 14:24

Ik heb ook een abbo van 9 euro.
Ze heeft geen eifoon. :D
Simpele samsung met onbeperkt bellen en smssen,4 gb internet.
Ze had geen vaste telefoonaansluiting,alleen mobiel.
Het abonnement wat ze hiervoor had was 15 euro.
200 belminuten en 1 gb internet.
En dan zat ze er steeds overheen met de minuten en het internet.
Een buiten je bundel is alles duurder.
(de laatste rekening was 120 euro, met een abbo van 15 euro! !!)
Dat kon ze niet meer betalen, en toen heb ik gezegd, ik sluit een abbo voor je af met onbeperkt bellen en genoeg internet,dan kan het niet meer worden dan wat het abonnement kost.
En dat lukt.
Ze gaat er nu niet meer overheen.
Beter 40 euro en dat het niet meer word, dan een abbo van 15 euro maar 120 moeten betalen.
Dus dat.

Ik kon ook zeggen dat ze niet zoveel moet bellen.
Ik kon ook zeggen dat ze niet zwanger moest worden.
Ik kon ook zeggen betaal je eigen zorgpremie maar.
Maar dat zeg ik niet.
En daar gaat het hier toch ook niet over?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:36

Ik zou verzoeken de meubels te laten weghalen en anders het in de schuur te zetten. Je zit er niet op te wachten dat je tweedehands spullen straks moet vervangen door iets nieuws. Kunnen ze beter hun eigen spul gebruiken.

Laat ze ook ALLES van tevoren op de foto zetten zodat ze iets van bewijs hebben van de staat van het spul en woning als ze er weer weg gaan.

Ik zou ook adviseren om het contract mee naar huis te nemen en even goed door te lezen voordat ze tekenen.

Fijn dat het er op lijkt dat ze een woning hebben! Gestress om een woning tijdens de zwangerschap is niet bepaald fijn te noemen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:55

Fijn dat er eindelijk schot in de zaak lijkt te komen, ts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:00

Fijn dat het lijkt te lukken! Wat betreft de meubels kunnen ze denk ik prima blijven staan. Het lijkt me dan wel verstandig om met de verhuurder een rondje door het appartement te lopen en alle spullen te observeren. Elk klein scheurtje of deukje opschrijven, en dit laten ondertekenen. Ook goede afspraken laten maken over zaken als de wasmachine, wat als die kapot gaat? Betaalt de verhuurder dan een nieuwe omdat hij blijft staan en van hem is, of kopen ze zelf een nieuwe? Zijn wel zaken waar je over na moet denken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:00

Ik gun het jullie ook van harte TS, maar laat dit aub goed toetsen, wanneer iets klinkt als te mooi om waar te zijn..
Natuurlijk kan dit een uitzondering zijn, maar juist met baby is er behoefte aan zekerheid en het zou heel lastig zijn wanneer er in de kraamtijd en daarna plotseling problemen komen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:13

Meubels zou ik opslaan, zou daar geen gezeik van willen en ook met een baby wordt veel vies (onze bank is ook al baker slachtoffer van melk ongelukjes).

Ik hoop dat dit echt wat is, laat haar ook even de buren ontmoeten. Mijn stalgenoot snapte namelijk pas later waarom ze zo snel aan die woning voor die prijs. De drugsdealer woonde onder haar en zeer regelmatig had zij de junks aan haar deur die te ver doorliepen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:07

100m2, gestoffeerd en gemeubileerd met een goed formaat opslag, via particulier
en slechts 150 euro (deels voorschot) voor de service kosten..

klinkt erg mooi, ik zou het ook zeer goed checken..
draai ook de naam van de persoon even goed door google, evenals zijn telefoonnummer en emailadres + het adres van het betreffende appartement.. voorschot en eerste maand huur direct oversteken met de sleutel op de dag van de overdracht bij het appartement (met de deur geopend) als het even kan.. plus goed de meterstanden opnemen en ook door hem laten ondertekenen.
beter het zekere voor het onzekere

de prijs is zeer zeer laag voor hetgeen geboden lijkt te worden en de persoon weet ook dat je dochter het echt nodig heeft..

voor hetzelfde geldt is er niets aan de hand, maar beter meeverlegen dan onverlegen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 16:13

We hebben hem al gegoogled.
Niks te vinden.
Email lijkt ook niks mee aan de hand.
We hebben een kopie van zijn paspoort,ziet er ook goed uit.
Geen rarigheden.

Het lijkt idd te mooi om waar te zijn.
Eerst de sleutel en het contract, dan pas juichen. *\%/*

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:44

Is vreemd dat er een kopie van een paspoort wordt gestuurd. Ik denk zo maar dat dat niet het paspoort van diegene is waarmee er contact is. Waarom stuurt hij dat uberhaubt?
Zelf dus ook geen kopie sturen van gevoelige info! Nergens voor nodig!

Het lijkt mij dat er echt vanalles niet klopt, dus wees op je hoede

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 18:50

Lijkt mij idd ook ongebruikelijk om als verhuurder een kopie van je paspoort te geven.
Wat is daar de gedachtegang achter?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 20:19

Dat is in dit geval niet vreemd.
Zal meer uitleg geven als het rond is.
En als ze zijn wezen kijken zal ik fotos laten zien.
Het is idd een iets ander geval dan gebruikelijk.
Maar niet vreemd over deze omstandigheden.
Nu zijn jullie natuurlijk enorm nieuwschierig. :#
Ik zal alles duidelijk uitleggen als alles rond is.
:):)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:23

Nu ben wel ik wel benieuwd... Want ik kan mij eigenlijk geen goede reden bedenken waarom je vrijwillig zulke gevoelige info zou delen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 20:35

Dat snap ik.
In dit geval wel.
Maar dat hoor je als het zover is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:20

Ik wacht nog even met gefeliciteerd tot het rond is, het lijkt me echt te mooi voor woorden.
Paspoort is bij particuliere huur trouwens niet gek, in ieder geval niet deze regio? Zowel ik als een goede vriend hebben particulier gehuurd (verschillende verhuurders) en op voorhand ene kopie van het paspoort gekregen. Wel met zo'n ANWB slip erover (dus geen bsn etc maar wel duidelijk foto naam etc)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:06

wanneer gaan ze kijken TS? en is het voor je dochter geen optie om naast haar studie bijvoorbeeld een parttime baantje te gaan nemen? ik vind 1230 euro aan inkomen wel extreem weinig voor 2 personen en straks een baby... Want uitwonende stufi is 230 als ik het mij goed kan herinneren....

Máár, ik ben wel extreem blij voor jullie als ze deze woning krijgen. Ik woon in een beneden woning van 46m2 en betaal excl 550 pm. Heeft 1 slaapkamer. Ik zou ook dolgraag een woning met 2 slaapkamers willen, of iig meer ruimte maar het is echt moeilijk om te vinden, zeker in de randstad

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:09

Ik betaal 300 excl. per maand voor een 2 kamer woning. := 1 slaapkamer dus met kleine woonkamer en badkamer en achtertuin. Woon via de woningstichting in een dorp waar praktisch geen voorzieningen zijn dus lage huur...

Hopelijk gaat dit allemaal door, zou super zijn!!