Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hij is het simpelweg niet waard om er zoveel geld in te stoppen.
Casarell schreef:Probleem is dat TS zelf geen kaas heeft gegeten van auto techniek en zich alles wijs kan laten maken.
Sorry TS.. ik bedoel het absoluut niet banketstaaf..![]()
Eigenlijk moet ze iemand hebben die ook automonteur is, en dan vast gaan stellen wat er nou aan de hand is.
Dus iemand die het schade verhaal van het autobedrijf óf kan bevestigen, óf kan ontkrachten.. en dit icm evt beeldmateriaal en een eigen offerte.
Soort van schade expert, maar dan op motorisch gebied.
Want dat het nu een 'nieuw' probleem is, zou ik zo nog niet durven zeggen.
Het hele verhaal van aankoop en afhandeling roept bij mij nl grote vraagtekens op..
Inderdaad zou een automonteur geen slecht idee zijn, probleem is echter dat de auto nu bij de dealer zelf staat.Casarell schreef:Ja.. maar het is toch jouw auto.. dus je kan er gewoon bij neem ik aan?
GrumpyCat schreef:Casarell schreef:Ja.. maar het is toch jouw auto.. dus je kan er gewoon bij neem ik aan?
Dat lijkt mij wel ja. Alleen hij kan niet meer rijden, (hij start nog wel en zou in feite nog kunnen rijden, maar ANWB zei dat ik dan meer 'schade' eraan zou veroorzaken) dus kan hem niet meenemen naar een andere garage om hem daar na te laten kijken (slepen vind ik te riskant). Ik denk ook niet dat hun mij nu willen zien (en andersom ook niet).
GrumpyCat schreef:Ik heb helaas niemand in de omgeving die dusdanig veel kennis heeft om te kunnen zien of de auto echt mankeert wat hun beweren. Overigens mag ik op het moment ook (ivm mogelijke juridische stappen) geen contact zoeken of dergelijke, dus ik moet nu eerst afwachten. Uiteraard kan ik gewoon bij mijn auto als ik dat wil, maar dat heeft niet zoveel zin.
GrumpyCat schreef:Wat Cayenne zegt klopt helemaal. Het advies van mijn baas is ook geweest om hen nog een kans te geven, omdat dit juridisch gezien beter is.
Overigens ben ik zojuist even langs een andere dealer gereden in de buurt en de situatie voorgelegd. Ik heb hen gevraagd wat het zou kosten om die 3 dingen te repareren. De beste man (die mijn auto 2 keer heeft gezien; ik ben vorige keer langs hun geweest toen ik de APK papieren niet vertrouwde) schrok er enorm van. Hij heeft het overlegd met de hoofdmonteur en die stelde dat de auto beter total loss kan worden verklaard!Hij is het simpelweg niet waard om er zoveel geld in te stoppen.
@ Casarell: rechtsbijstand is voor nu even niet nodig, aangezien mijn baas het heeft opgepakt. Voor de financiële kwesties zal ik met haar gaan overleggen, mocht het zover komen.
silvia58 schreef:Precies! Helemaal niks doen en rustig afwachten wat jouw baas eruit krijgt.
als je denkt dat het langer gaat duren kun je de auto schorsen; hoef je ook geen belasting en verzekering te betalen. Let er wel op: de minimale schorsingstermijn is een kalendermaand!

janderegelaa schreef:Die krukaskeerring is de olielekkage die hij steeds heeft. Dat heeft niets te maken met de koelvloeistof.
Wat je nog zou kunnen doen is die slang van de verwarming vervangen. Systeem weer vullen met koelvloeistof en gewoon gaan rijden. Als de koppakking nog heel is ben je voor een paar tientjes klaar.
Die koppakking kun je alleen maar testen als garage door het systeem onder druk te zetten en dat kan niet om dat er een slang af is. Ik vermoed dat hij nog heel is.
ikke schreef:janderegelaa schreef:Die krukaskeerring is de olielekkage die hij steeds heeft. Dat heeft niets te maken met de koelvloeistof.
Wat je nog zou kunnen doen is die slang van de verwarming vervangen. Systeem weer vullen met koelvloeistof en gewoon gaan rijden. Als de koppakking nog heel is ben je voor een paar tientjes klaar.
Die koppakking kun je alleen maar testen als garage door het systeem onder druk te zetten en dat kan niet om dat er een slang af is. Ik vermoed dat hij nog heel is.
Je kunt natuurlijk heel simpel die slang vervangen, systeem vullen en op druk zetten en dan weet je ook een boel.
Blijft over dat ze een stuk zonder koelwater heeft gereden en de vraag wat voor schade dat heeft aangericht. Dat is eigenlijk niet vast te stellen zonder de motor open te maken.