Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:23

Leuk om lotgenoten gevonden te hebben haha we hopen een jaar, zijn zelf niet handig maar hebben wel een vriend die in eenzelfde huis woont en erg handig is, hij gaat ons helpen.

We hebben inderdaad boven 3 kleine kamers met wat rare vaste kasten en een mini badkamertje (lees alleen douche en wasbak uit het jaar 0) Hier moet ruimte komen voor een vaste trap, de huidige 'vaste trap' is namelijk een vlisotrap met 2 tyraps vastgezet. en daarnaast een wc. Omdat 3 slaapkamers voor ons zat is willen we op de 1e verdieping 2 grotere kamers met kastruimte maken en op zolder een kamer. Dan hebben we net wat meer ruimte.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:27

Ow wij ook! denk dat het een meter breed is en 2,5meter lang is onze badkamer :P

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:12

wat een verschil zeg met dat Stucwerk. van bouwput naar woonhuis, nette muren maken zo'n groot verschil!

Muren doorbreken is heel verslavend :P het verwijderen van alle muren op de bovenverdieping is een van de beste beslissingen die we genomen hebben bij de verbouwing.

Leuk om te zien dat er meer mensen echt grote projecten oppakken. Wij naderen inmiddels de twee-jaar-aan-het-klussen grens. in april is het zover en dan zijn we vermoedelijk nog niet echt (echt niet) klaar. desondanks vordert het werk gestaag. deze week heb ik 'klusvrij' wat inhoudt dat ik de hele dag klus en aan het einde van de middag nog even naar mijn werk ga om de broodnodige dingen te doen.

De woonkamer beneden krijgt een aantal verschillende delen. Links van de entree is het meer modern, rechts van de entree klassiek. de 'bibliotheek' vordert gestaag, daar zijn we echt al ontzettend blij mee.
http://myalbum.com/photo/HIhdmSlQ7WxB/360.jpg
panaroma view van de bieb, dus die wil bokt niet invoegen omdat hij te breed is.

Afbeelding
heel gepiel die kastdeurtjes, maar niet ontevreden over het resultaat.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:55

Wow, 2 jaar aan het klussen! :wow: Heb even je andere berichten in dit topic gelezen. Volgens mij heb je een bijzonder huis. Heb je meer foto's? :)
Gaaf die spotjes in de bieb!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:09

Hier zijn we ook al 2 jaar bezig, en nog lang niet klaar ;)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:24

Super leuk topic zeg!!

En wauw M_i_R wat een gave stijl!

Ik ben ook gestaagd begonnen met mijn huisje. Ik heb er ook een topic over gemaakt.
Moet eerlijk zeggen dat ik de boost weer te pakken krijg nu de stucer er in zit. Mochten jullie een indruk willen krijgen. :D
[HTT] Een prachtig project

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:22

@lrm: ik had je topic al eens voorbij zien komen, erg leuk! Mooi ook dat je nog van die leuke oude elementen tegenkomt. Die zijn hier bij de vorige verbouwingen allemaal uitgesliept dus we moeten veel terugbrengen in het huis.

Meer foto's lukt even niet aangezien mijn telefoon nooit foto's geüpload krijgt op bokt. Maar leuk om te horen dat jullie het ook tof vinden :D als we straks weer wat verder zijn zal ik weer wat foto's posten!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:13

Ja ben ook heel blij met die oude elementen. Dat vind ik juist zo gaaf.
Ik wil het huis redelijk basis (haha mijn eerste gedachten dan misschien denk ik straks heel anders) hebben. Veelal witte muren en dan oude lampen en deze oude elementen echt als eyecatcher!

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:40

Wij zijn al ruim 3 jaar aan het klussen, het eerst jaar hebben we een schuur gebouwd, daarna nieuwe stallen er aan gebouwd. Het jaar erna hebben we de oude vervallen schuur gesloopt, het hooihok ( de oude stal) gemaakt en zijn we begonnen aan een erker aan het huis. Deze erker hebben we in het derde jaar afgemaakt en toen hebben we een nieuwe dam aangelegd, een rijbak gemaakt, de paddock opgeknapt en nu zijn we een aanbouw aan het maken ( lees het grondoppervlak van ons huis verdubbeld)
Als de aanbouw af is moet de keuken verplaatst worden en moeten we de plek waar nu de keuken zit gaan opknappen. En dan vermoed ik dat als we dat allemaal klaar hebben we nog een dakkapel gaan maken.
Er is dus al veel werk verricht maar er moet nog veel gebeuren ook. Maar het resultaat mag er zijn.
Wij hebben echter ook geen wereld budget, maar wij doen echt heel veel zelf. Dat is het voordeel van een handige vriend en handige ouders. Verder gebruiken wij ook veel tweede hands dingen en kijken we goed op internet waar we dingen zo goedkoop maar kwalitatief toch goed vandaan kunnen halen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:20

Jullie topic volg ik inderdaad ook palousa_boy! :D Moest er nog aan denken toen ik laatst een klant op mijn werk (bouwmarkt) sprak. Die was met een vergelijkbaar project bezig, ook in Frankrijk, en die ging met een compleet volgeladen aanhangwagen met bouwspullen weer terug naar Frankrijk.

lrm, jouw topic kende ik nog niet! Leuk om te volgen!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:22

Sommige zaken zijn veel goedkoper in Nederland, of ze zijn hier haast niet te krijgen.
Soms is het zelfs de moeite om ervoor heen en weer te rijden, en dan zijn we nog goedkoper uit dan dat we het hier zouden halen :P

Maar voor andere dingen is het weer andersom.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 14:29

Ik ben altijd zo blij als het weekend is, dan zijn we weer een paar stappen vooruit.
Vriendlief heeft van het weekend de badkamer gevoegd en het badkamermeubel, bad en douche kraan opgehangen. Begint al ergens op te lijken :):)

Vanavond gaan we de keuken bestellen.

Jeetje Targaryen dat is ook een reis om de wereld, dan is het in NL echt een stuk goedkoper wil je dat ritje heen en weer maken :')

Ook een lekker projectje Saga en Lrm :j

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:03

Ik ben zo blij met de Bauhaus die we sinds kort in Groningen hebben! Wat een top winkel. Veel spul, fijn personeel en er kan zoveel geregeld worden. echt een hele fijne winkel, van mij mogen ze de rest wel opdoeken, behalve 1 soort plintjes van de Praxis want die heb ik verder nog nergens kunnen vinden...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:12

Lol... moest wel lachen om andere bouwmarkt ketens die niet blij waren/zijn met de opmars van zaken als hornbach en bauhaus...
, als ik dan zie hoe vaak ik in een bouwmarkt niet kan vinden wat ik zoek qua bouwmateriaal , maar wel halve hectares deco en accesoire materiaal , dan vragen ze er ook om :+

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:05

En Nassie, wat is het voor keuken geworden?

Ik ken inderdaad ook mensen uit Frankrijk die in Nederland inslaan bij sommige bouwmarkten, al stonden wij andersom dan weer afgelopen zomer naar een partij hout te kijken in Frankrijk die een stuk goedkoper was dan hier. maar ja, zie dat met je vakantiespul maar eens thuis te krijgen. Dus helaas helaas, laten liggen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 14:13

De Hornbach is echt me wekelijkse uitje geworden, als je in mijn huis Hornbach roept valt het hele huis in elkaar. :')

Het is deze keuken geworden;
Afbeelding
Afbeelding

Sorry tinypic draait ze weer.
Alleen dan wordt de keuken wel mat wit, met een natuursteen mat zwarte aanrechtblad. Geen boven kasten. We nemen een HOTTO vierkante kraan, waar je warm/koud/thee water uit krijgt. De drie hoge kasten staan precies in het midden tegen over de keuken. De koelkast is van boven naar beneden en een stoomoven en magnetron.
Keuken is van de Hornbach, was precies dezelfde kwaliteit en apparatuur als bij een keukenzaak. Alleen de helft goedkoper.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:39

oeh gaaf Nassie :j

ik ben bezig met ideetjes voor de toekomstige verbouwing.
de huidige aanbouw word wegens compleet domme constructie gesloopt en dan bouwen we gewoon een nieuwe.
maar dan komt de vraag, hoe deel je dat in. vriendlief wil de keuken de aanbouw uit hebben en dan de originele plek weer geven (standaard jaren 50 tweekapper) ik heb nu bedacht dat we de keuken beter aan de voorkant van het huis in de huidige (en originele) woonkamer kunnen plaatsen, dan maken we er een goeie leefkeuken van , de woonkamer dan naar achter de aanbouw in , de oude/originele locatie van de keuken kan dan bijkeuken worden met de gang richting de achtertuin en de woonkamer kan dan over bijna de hele breedte van de aanbouw....
en nu ik dit zit te tiepen denk ik, dit is niet te volgen....zal straks eens een tekeningetjes maken van hoe het nu is en wat ik in gedachten heb ...
en wat het idee van vriendlief is .

in de toekomst gaan we nog wel meer uitvreten met het huis trouwens.
zolder twee dakkapellen , badkamer verhuizen van huidige locatie(boven, hokje van 1 bij 2) naar de kleine slaapkamer aan de voorzijde, etc ... maar alles is wel een meer jaren plan, maar goed, je kunt dan in ieder geval goed nadenken over mogelijke lay outs,

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 14:44

Lastig he een indeling maken.
Mijn vriend kwam met het idee om bij ons de keuken in de zithoek te plaatsen en waar ze de keuken gepland hadden de zithoek te maken. Zo is de keuken in een apart hoekje. Ik vond dat meteen een goed idee.

Ik ben benieuwd naar je tekening Sonja :j Dat maakt het wat beeldender.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:18

Wat wij doen met de indeling dat veranderd nog weleens.
De grootste veranderingen beneden zijn het weglaten van muren, daar maken we van een keuken en een slaapkamer 1 woonkamer en van een badkamer, woonkamer en hal maken we de keuken.
En boven komen er juist wanden bij ;) daar maken we van 1 ruimte een grote en een kleine slaapkamer en een badkamer.

Verder is het een beetje kijken hoe je uitkomt met afvoeren bijvoorbeeld. Het is het makkelijkst als deze aardig in 1 lijn liggen met zo m'n mogelijk bochten om verstopping te voorkomen. Zo heb ik aan 1 einde nu een "doorspuit opening" gemaakt. De andere tak komt straks van boven en ik denk dat de wc daar wel genoeg kracht opbouwd om de buis schoon te houden.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:50

Ziet er gaaf uit Nassie!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:30

mooie keuken hoor wij doen idd ook de keuken bij de woonkamer trekken. Ik heb trouwens het gratis programma Sweet Home 3D gedownload dat is echt ideaal kun je ook afmetingen van tafels en bedden enzovoort aanpassen en precies zien hoeveel plaat iets inneemt. Hebben jullie al het stucwerk overal afgehaald? Ik heb nu een paar muren waar het echt los zit afgehaald maar sommige plaatsen zit het zo vast dat ik denk dat we gewoon eroverheen gaan :+

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 23:28

Ik klopt op de muur, als je een holle klopt hoort eraf halen.
Wat los is eraf en wat vast zit lekker laten zitten.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 14:01

Ik heb mijn keuken op papier ontvangen :)
Dit wordt hem;
Afbeelding

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:49

Ik heb inderdaad ook alle stuc dat los zat eraf gehaald, en de rest laten zitten, want daar wordt gewoon overheen gestuct.

Dat programma kende ik niet Dobel, klinkt handig!

Wat een gave keuken Nassie! Lekker strak en ruimtelijk!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:19

mooi hoor! oke bedankt voor de tips. Ga dit ook doen want anders is het geen doen. Ja het programma is erg handig (vind ik).

Heb foto's met mijn telefoon vanaf mijn computerscherm genomen:

Afbeelding dit wordt de bovenverdieping.

Beneden zijn we nog niet uit over de plek van de badkamer, jullie tips? De badkamer zit nu boven (alleen een mini douche, hier komt nu de trap naar zolder naast de wc.
Afbeelding
Afbeelding