Bij mij zitten er overal heel veel bloemen en al paar kleine aardbeien aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chamion schreef:Eergisteren nog niks te zien aan mijn bakje met tomatenzaaigoed. Vandaag opeens 16 groene blaadjes en wat spruitspul die de grond al omhoog aan het duwen zijn.![]()
De makkelijke moestuin maak ik al jaren zelf door de kleine bakjes in grote piepschuim bakken te zetten en in broodmanden (die de supermarkten gebruiken) Alleen omdat wij meestal grote vruchten/groente enz. kweken en tot dit seizoen maar 1 kas hebben werden ze na een tijdje uitgehard en daarna op de volle grond gezet.
Tip voor de mensen die last hebben van slakken leg kleine stukje steen/plastic enz neer op de tuin met slakkenkorrels eronder. Slakken zitten graag in schaduwrijke plekjes en ze gaan dan daar zitten ipv van in je groente. (doek werkt bij ons niet, dan kan ik een km doek gaan kopen voor de hele tuin)
Owja nog even een vraagje vorig jaar hadden wij prachtige spruitenplanten, maar helaas zijn er rupsen in gekomen (van deze niet zo fijne beesten; http://www.akkerwijzer.nl/upload/nieuws ... aca9f5.jpg) En op elke van 3 planten zaten minimaal 200 van die krengen (ik heb ze geteld) en ze hebben dus de volledige oost opgegeten
![]()
Wie weet daar een fijn hulpmiddel voor om het dit jaar te voorkomen?
corientjuhh schreef:Vandaag even naar de welkoop gegaan...
Vliesdoek van 10 bij 2 meter kostte 10 euro
Potje slakkenkorrels was voor 50% van de prijs
Dus die maar meegenomen en even kijken of ze ook vliesdoek ergens goedkoper hebben
en wil nog zon plastic of net halen voor over de 4kante meter bak
Bij de welkoop kun je ook van die bakken halendaar hebben ze ook goede aarde etc
Denk dat je met alles dan op de 100 euro uitkomt ofzo
Misschien minder
Laura12 schreef:Groeien de aardbeien bij jullie ook al zo goed?
chamion schreef:Ik heb late aardbeien, mede door de soort en mede door de plek waar ze staan, dus ondanks goede aarde en meststof nog geen aardbeien (nog niet eens bloempjes)
Die doek zullen we even overleggen thuis, aangezien Welkoop in andere stad staat en er dus een flink stuk gereden moet worden. Wij hebben hier direct alleen Intratuin en die is vaak toch wel duurder.
Hoe sla groeit hangt af van het soort. Ik heb nu een mixzakje met minimaal 6 soorten erin en ze komen al verschillend op (kiemtijd verschilt) en de 1ne wordt echt al een minikropje en de andere soort die al op komt is met hele lange bladeren eraan.
Arashah schreef:Laura12 schreef:Groeien de aardbeien bij jullie ook al zo goed?
Bij mij doen ze het ook super, planten beginnen mooi groot te wordne. Ik geef ze ook vaan vitamen, paar aardbeien komen er al aan. Alle pkanten hebben meet bloemen dan normal bladeren. Vind ik niet erg dat heet lekker veel aardbeien!
Bij mij zitten drie grotere en den anderen zjn nog klein.
Komen eigenlijk uit alle bloemen aardbeien of niet?