Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:30

Wij zijn bij een keukenboer belandt die zo niet werkt. :) heerlijk, en toch nog wat van te prijs afgekregen omdat het op Internet goedkoper te bestellen is. En dan verdienen ze er nog genoeg aan ook.

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:47

Wij hebben de keuken uiteindelijk ook daar gekocht waar ze ons netjes vrijblijvend geholpen hebben met een duidelijke offerte zonder ons te blijven stalken.
Dit wordt onze keuken:
Afbeelding

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:45

Mooie keukens!! En gelukkig werken mensen ook nog op een normale manier.
Rare wereld die van de keukenboer

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:54

Wij hebben ook al een tijd geleden een keuken gekocht :-) ook veel keukenzaken afgeweest en allemaal het zelfde, zeer vervelend! Uiteindelijk beland bij een keukenzaak waar we zeer fijn zijn geholpen. Wel nog even over de prijs nagedacht maar uiteindelijk toch gekocht.
Bij ons zit er nu ook steeds meer schot in de zaak! De begane grond ligt en de 1ste verdieping is ook al bijna klaar :D woehoep

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:18

Lekker lisamartine, aan de klus om het af te maken.

Mooie keukens! Wij zijn naar een keukenboer geweest waarvan we wisten dat die niet zo opdringerig zijn. (db groep) We zijn daar eerst al eens wezen oriënteren, lieten ons heel rustig de hele showroom rond lopen. Omdat we toen de tekeningen van het huis ook nog niet helemaal definitief hadden, konden we toch niet precies zeggen hoe of wat. Uiteindelijk gaf die zaak ons zo'n goed gevoel en hadden ze ook hele goede recensies op internet dat we daar de keuken gekocht hebben. Ook dat verliep heel plezierig. Ontwerp gemaakt en toen was het: 'we kunnen er nu een klap op geven of je neemt het mee en kijkt nog wat verder en beslist later' We waren er tevreden over, dus we hoefden niet verder te kijken.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:16

Leuk dat je ook bij de DB groep terecht ben gekomen Symbeami, daar gaan ze idd nog normaal met de klant om, niet zo agressief alleen op verkoop gericht (wij zijn in Haarlem geweest).

Vandaag zijn we weer even bij het huis geweest, weinig veranderd, wel zijn de steigers weg en hebben de bouwers onwijs veel rommel achtergelaten, eens zien of ze dat fatsoenlijk opruimen. Hoop dat ze aankomende week de vloer storten, de muur achter verder metselen en met de voegen verder gaan. We zijn wel verder gekomen met het bed en de keukentafel, die hebben we eigenlijk wel uitgezocht (nog geen handtekening gezet, kwam allebei weer net iets duurder uit dan gepland O:) ).

Afbeelding

Niet met dat rode, maar dat donkergrijs
Afbeelding

Alleen de tafel, met witte poten en zonder de schenenbrekers ;)
Afbeelding

Afbeelding

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:23

Afbeelding
Dit is onze keuken <3 ben er super blij mee. Enige nadeel is dat we geen hoek konden maken omdat het raam te laag is, en dit kon niet aangepast worden.

Vraagje, hoe doen jullie het met de inrichting? Wij willen toch wel graag naar een interieuradviseur want wij hebben er zelf niet zoveel verstand van.
Natuurlijk op internet gezocht, en ook een afspraak gehad. Maar nog niet dat wat we zoeken. Hebben jullie nog tips?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:29

Mooie keuken, Nova!

Wij doen de inrichting zelf, allebei nog nooit eerder gedaan, maar stukje bij beetje komen we er wel. Uiteindelijk zullen er dingen zijn die we anders hadden gewild, maar daar kunnen we altijd nog wel wat aan doen. De basis wordt iig neutraal, dan kunnen we met schilderijen en verdere accessoires kleur er in brengen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:32

Wij behouden de inrichting zoals hij nu in ons huidige huis is. Alle spullen zijn nog redelijk nieuw :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:55

Wij doen het inrichten ook zelf, wij hebben alles al, er moet alleen nog een grotere tafel voor in de keuken komen. Deze laten we maken bij bekenden van ons die in de houtbewerking zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:00

Leuk om die keukens te zien. Ik spam die van mij volgend week wel bij de vooroplevering. Is weer helemaal anders.

Wij hebben met een interieur architect gezeten voor de keuken, badkamer, kleuren van de muur en vloer en bijbehorend deels ook de inrichting.
Dat beviel me ontzettend goed. Had het nooit uit mezelf gedaan, maar konden we via de aannemer regelen en we zijn er heel blij mee. Volgende keer doe ik dat zeker weer

De meubels en dergelijk doen we zelf, maar daar zitten uren denk en puzzelwerk in. We willen iets behoorlijk aparts ( over een maand show ik jullie alles.. zal vermoedelijk een love it or hate it interieur zijn )

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:07

Ik ga mij hier ook melden, wij zitten weliswaar nog in het voortraject van het daadwerkelijke kopen. Zo moeten het hypotheekgesprek nog aangaan. Maar zoals het er nu allemaal uitziet, hebben we volgend jaar mei/juni echt een huis <3 Met een beetje geluk beginnen ze in november/december met bouwen.

Duimen op een niet al te strenge winter :')

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:01

Die tafel ! Super mooi.

En die keuken ook heel gaaf, bij ons lukt dat niet omdat dan de afstand tussen beide keukenbladen iets te groot word.

Het lijkt mij ook heel lastig om alles af te stemmen op elkaar..
Maar interieuradviseur vind ik dan weer zonde geld haha, ben benieuwd of we een ratjetoe krijgen

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 07:32

Ik kom ook eens langs hier.wij zijn ingeloot bij een nieuwbouwwoning en zijn aan het oriënteren of wij dit gaan doen :)
Dus ik lees graag mee! En.als er iemand tips heeft in dit beginstadium hoor ik dat graag!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:02

Esther wat leuk!!! Waar???

Wij hebben bericht gekregen, vanaf juli moeten we gaan betalen en na de bouwvak gaan ze bouwen. Eindelijk gaan we vooruit :)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 09:08

@ EstherMe. Gefeliciteerd!
Tip: laat de koop en aanneemovereenkomst doornemen door een jurist van vereniging eigen huis. Het kost wat, maar het heeft zich bij mij dubbel en dwars terug betaald.
Deels zijn dit standaard overeenkomsten, maar projectontwikkelaar en aannemer verstoppen er soms wat onredelijke dingetjes in.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:39

Dank je marsu :) is zeker iets om mee te nemen!

Heej nanda :) Leuk jij hier ook!
In hhw, maar nog niks zeker hoor. Even alles op een rijtje zetten. Ze moeten ook 70% verkopen voor ze gaan bouwen, maar het loopt behoorlijk storm als ik zie wat er in optie staat en waarvoor dus iig gesprekken lopen :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:05

Welkom Esther! Leuk, nog een Noord-Hollander ;)
Als tip kan ik geven, kijk goed naar de omgeving (in HHW wel een puntje, niet te dicht op het spoor bv of op de drukke(re) weg(en)) en een goede ontsluiting naar grotere wegen. Dat zie ik bij mijn zwager in zijn nieuwbouhuis, die woont in Alkmaar (ongeveer naast St Pancras) vlak bij het spoor, voor een redelijke wijk maar 1 weg de wijk uit en dan zit je nog op een krappe drukke weg.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:35

Qua locatie is het wel goed gelukkig, we wonen nu een wijk er naast :)

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:56

Update:

Behang zit erop, bijna alles geschilderd, gietvloer ligt in de keuken en vandaag wordt de keuken geplaatst :)

Gietvloer in de keuken
Afbeelding

Wandje slaapkamer eerste verdieping
Afbeelding

Zolder
Afbeelding

Gaat de goede kant op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:07

@collendoorn Wij zouden ook niet snel iemand inhuren als interieur adviseur, maar het zat inbegrepen bij ons project. Het is zo goed bevallen dat ik een volgende keer( al hoop ik hier eens een keer heel lang te blijven wonen ) vermoedelijk wel iemand inhuur.
@lisamartine Dat begint op te schieten, wat heerlijk als de keuken er straks inzit.
@truf wat een rommel op het bouwterrein, zou bijna in staat zijn daar iets van te zeggen. Wisselt erg per project hoe netjes ze zijn merk ik wel. Tegenover m'n tijdelijk huurhuis wordt ook gebouwd daar is ook veel rommel. En bij ons huis was het weer zo extreem netjes dat je je afvroeg waar de materialen eigenlijk waren :D
@Estherme Gefeliciteerd dat jullie zijn ingeloot. Mijn enige tip voor het begin. Let op de kosten voor meerwerk ( zegt wat over hun houding heb ik het gevoel ) en hoe makkelijk ze zijn met aanpassingen. Een flexibele aannemer is heel prettig . Oh ja en of ze snel zijn met reageren en meedenken.

Wij hebben morgen de voor oplevering. Ben gewoon net zo opgewonden als vroeger voor Sinterklaas of verjaardag *\o/* *\o/*

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:36

Oohh maar dan is het idd wat anders MariekeB! Dan is het een hele mooie bijkomstigheid.
Super leuk!! Ik snap die zenuwen haha zou ik ook echt hebben.

Lisamartine wat gaaf die gietvloer!! Is dat nou heel prijzig? En wat doen jullie verder voor vloer?

Esther bij ons ging dat gelukkig heel snel! Moest ook zoveel procent verkocht zijn en dat was het zo.

Wij kunnen vanaf juli gaan betalen voor de grond. En na de bouwvak gaan ze dan ook echt beginnen! Hopelijk gaan ze snel en hebben we een slechte winter haha

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:27

collendoorn schreef:
Lisamartine wat gaaf die gietvloer!! Is dat nou heel prijzig? En wat doen jullie verder voor vloer

Zo'n gietvloer kost wel wat ja, voor dit stukje 6 m2 waren we ruim 700 euro kwijt. (Een groter oppervlakte is in verhouding wel wat voordeliger denk ik)
De rest van de vloer wordt laminaat, zal een foto maken als het ligt eind van de week

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:22

Wat doen jullie met jullie met muren? Ik twijfel nog tussen voorstrijken en sauzen (het zijn al vrij strakke muren) of eerst behangen met renovlies en dan sauzen. In een aantal kamers hebben we 1 muur behang met een printje en verder zijn we van plan om te sauzen, al dan niet met het gebruik van renovlies.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 19:57

De wanden worden bij mij behangklaar opgeleverd, maar ze zeggen dat dat niet glad genoeg is om te schilderen, daarom wil ik er voorgeschilderd vliesbehang op doen.