WhatsApp blauwe vinkjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:13

Ik vind het een belachelijke update. Die mensen van whatsapp kunnen toch nagaan dat niemand hier op zit te wachten. Denk dat het in de toekomst wel weer veranderd.

Ik reageer ook niet altijd direct omdat ik op dat moment te druk ben of gewoon nog geen antwoord op de vraag weet.

Needje

Re: WhatsApp blauwe vinkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:17

Je kan ook gewoon weer gaan smsen. :+
Wat een gezeik om een paar vinkjes. :o

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:19

Ik snap niet waarom iedereen maar verwacht dat je tegenwoordig 24/7 beschikbaar bent.
Goed, we gebruiken die dingen veel, maar als mensen van mij gaan verwachten dat ik onmiddelijk reageer(tenzij ze je echt nodig hebben, maar dan bellen ze maar) heb ik juist zoiets van, doei, ik spreek je dalijk wel.

Mensen moeten echt van dat hele gebeuren afstappen van: IK MOET ONMIDDELIJK REAGEREN.

Nergens voor nodig.

Leef lekker je leven en bepaal zelf wanneer je terugreageert, vinkjes of niet.
En als mensen daar dan problemen mee hebben, vraag jezelf dan af of die mensen wel goed voor je zijn.

Maargoed dat is mijn mening.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:21

Cindeeh schreef:
Ik snap niet waarom iedereen maar verwacht dat je tegenwoordig 24/7 beschikbaar bent.
Goed, we gebruiken die dingen veel, maar als mensen van mij gaan verwachten dat ik onmiddelijk reageer(tenzij ze je echt nodig hebben, maar dan bellen ze maar) heb ik juist zoiets van, doei, ik spreek je dalijk wel.

Mensen moeten echt van dat hele gebeuren afstappen van: IK MOET ONMIDDELIJK REAGEREN.

Nergens voor nodig.

Leef lekker je leven en bepaal zelf wanneer je terugreageert, vinkjes of niet.
En als mensen daar dan problemen mee hebben, vraag jezelf dan af of die mensen wel goed voor je zijn.

Maargoed dat is mijn mening.

Helemaal mee eens :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:26

Ik was dit topic vanmorgen al tegengekomen en hoorde op het journaal een wereldwijd protest tegen deze update. Dat het een inbreuk is op de privacy van mensen. Nu heb ik zelf geen smartphone en dus geen whatsapp heb er daardoor geen last van. maar ik snap de protesten wel, het idee dat meteen bekend is of je wel of niet iets gelezen hebt.

Op bokt levert dat zelfs al problemen op: de pb staat nog in niet gelezen of hij is wel gelezen of online maar ts heeft nog niet gereageert. :') laat staan dat het gaat over berichtjes naar bekenden. Drama: het bericht is al zeker5 minuten niet gelezen, ik word genegeert. -O- .dat kan alleen maar gezeur opleveren. Daarnaast hoe belangrijk is het of je bericht al gelezen is of niet.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:30

Ach, nu snappen mensen tenminste meteen dat ik ze echt negeer _O-

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:37

Ik vind het wel chill, dan weet ik dat mijn boodschap over gekomen is. En ik ga er echt niet dood van als iemand niet á la minute reageert. En als iemand anders wel zo over mij denkt, moet diegene nagaan of ik het wel 'verdien' om in zijn of haar WA lijst te staan.
Het schept een hoop duidelijkheid in mijn WA lijst in elk geval, heerlijk! Van mij mogen mensen echt wel weten dat ik ze negeer. En als ze willen weten waarom ben ik gewoon bereid antwoord te geven.

Jammer alleen dat ik de blauwe vinkjes niet heb (ook geen update gehad, ook niet automatisch). Maar ik heb niet de laatste software update van IOS, misschien dat het daaraan ligt.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:38

Op andere apps om berichten mee te versturen is dit al een hele tijd zo. Vind het zelf fijner dan het 'laatst gezien', omdat als je het gesprek niet opent de vinkjes bij de ander ook niet blauw kleuren. Tenminste, dat is bij die andere apps zo :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:39

Misschien moeten mensen zich eens niet zo druk maken om zulke dingen.
En begrijpen dat mensen soms ff snel iets lezen tussendoor, maar geen tijd hebben om op dat moment te antwoorden. Of geen zin. Of even over een antwoord na moeten denken.

Iedereen loopt nu te zeiken dat het zichtbaar is dat ze iets gelezen hebben. Maar ondertussen vinden ze het wel verdomd makkelijk dat ze dat bij anderen kunnen zien. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:49

hahaha, heb alleen een sim only en whatsapp in gebruik op de Wifi.
Sorry, whatsapp doet het alleen thuis }> en mijn telefoon is er voor mij en niet andersom.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:51

AmyII schreef:
Ik vind het wel chill, dan weet ik dat mijn boodschap over gekomen is. En ik ga er echt niet dood van als iemand niet á la minute reageert. En als iemand anders wel zo over mij denkt, moet diegene nagaan of ik het wel 'verdien' om in zijn of haar WA lijst te staan.
Het schept een hoop duidelijkheid in mijn WA lijst in elk geval, heerlijk! Van mij mogen mensen echt wel weten dat ik ze negeer. En als ze willen weten waarom ben ik gewoon bereid antwoord te geven.

Jammer alleen dat ik de blauwe vinkjes niet heb (ook geen update gehad, ook niet automatisch). Maar ik heb niet de laatste software update van IOS, misschien dat het daaraan ligt.

amen. :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:56

Verschrikkelijk irritante update.
Ik had altijd al mijn 'laatst gezien' uitstaan dus ik kon ook niet bij andere zien wanneer ze online waren geweest en daar had ik ook absoluut geen behoefte aan.
Dus deze update mag van mij weer direct de prullenbak in :').

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:59

Watsapp heeft blauwe vinkjes en de heel Nederland staat op z'n kop. (nu.nl bokt, facebook, zelfs omroep brabant)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:06

Als ik iemand wil negeren doe ik dat nog net zo hard mét blauwe vinkjes. Ik vind het wel handig of mijn app is overgekomen e gelezen, bijvoorbeeld de vraag of die persoon paard wil voeren imdat ik zelf die avond laat ben.

Erg handig!

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:10

Ik heb mijn laatst gelezen functie ook uitstaan, ik zie daarom alleen blauwe vinkjes als ik wat verzend en het is gelezen. Ik vraag me af of het andersom ook zo is.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:14

Als je het toch wil lezen maar niet wil laten zien dat je het gelezen hebt doe dan je internet even uit op je mobiel ga dan dat berichtje lezen en ga weg uit whatsapp en doe je internet weer aan. Als het goed is werkt dat ook x'D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:17

Iemand had het al getest van internet uit en dat werkte niet.

MDJ schreef:
Ik ben al uitvoerig aan het testen, vind het voor mezelf wel handig maar wil niet dat mensen het zie als ik hen negeer. :=

Als je je internet uitzet, dan de app leest, afsluit en internet weer aanzet dan worden de vinkjes alsnog blauw

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:18

Overigens worden mijn vinkjes bij m'n vriend niet meer blauw, gister nog wel?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:20

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:24

Worden de vinkjes ook blauw als je alleen vanuit het startscherm het bericht leest zonder feitelijk whats app te openen?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:28

Gydja schreef:
Als je het toch wil lezen maar niet wil laten zien dat je het gelezen hebt doe dan je internet even uit op je mobiel ga dan dat berichtje lezen en ga weg uit whatsapp en doe je internet weer aan. Als het goed is werkt dat ook x'D

Maar waarom vraag ik me dan echt af :? Waarom mag iemand niet weten dat je het gelezen hebt

Wat voor staatsgeheimen worden er op whatsapp gedeeld dat er zo'n toestand om gemaakt moet worden

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:31

Omdat de algemeen heersende sfeer nou eenmaal is dat er gelijk geantwoord moet worden.

Terecht? nee.

Maar zo is het nou eenmaal voor veel mensen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:32

Oke, ik heb nu ook overal blauwe vinkjes rn dat je kan zien dat wanneer iemand iets gelezen heeft. Gelukkig negeer ik niet echt mensen :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:33

Nouja in dat geval ben ik blij dat het in mijn vrienden/whats app-kring dan niet zo werkt gelukkig :+

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:36

Bij de een kunnen de vinkjes blauw worden en bij de ander grijs.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 06-11-14 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt