Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Hoe ziet jou studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:13

Jemig, 6m2 .. Hoe kunnen mensen daarop leven :') Ik ben van 17m2 (eerste kamer) naar 15m2 gegaan en mis nog ruimte eigenlijk :P Heb dan wel een gedeeld appartement nu, dat is wel een stuk chiller moet ik zeggen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:15

Ik heb er wel een fotootje van, ik ga het even zoeken :). Eerst had ik een laag bed (moest erin blijven staan) dus toen was het precies 1 bed en 1 digitale piano en een kastje. Pianospelen kon vanaf het bed. Daarna maakte ik een constructie om het bed omhoog te halen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:28

6m2, na constructie bed :)

Afbeelding

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:41

Jeeeeeetje zeg :+ Dan heb ik 't echt ruim. Ik vind 't echt knap hoe mensen dat doen hoor :') Ik zit dan zelf in Utrecht wat qua kamers ook niet altijd 'dat-je-van-het' is, maar qua grootte heb ik wel geluk gehad altijd eigenlijk :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:55

Tjo! Daar zie ik mezelf echt niet in wonen. Zou na een week gek worden van het ruimtegebrek. :') Knap hoor!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:59

Soms heb je geen keus helaas... het was inderdaad niet erg fijn. Heb er toch bijna een jaar gewoond voor ik iets nieuws kon vinden.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 15:27

Vind dat je het nog netjes hebt opgelost! Had je verder wel gedeelde ruimtes?
Ik verhuis morgen ook naar een vrij kleine kamer, maar deel 2 verdiepingen met nog 1 ander persoon..

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 16:39

Pffff, respect, ik zou echt helemaal gek worden!
Mijn kamer in Den Bosch is 14m2 met twee inbouwkasten en een ingebouwde hoogslaper, echt heel fijn. Het bed is zo hoog dat ik er gewoon onder kan staan en het plafond is dan weer zo hoog dat ik ook gewoon in mn bed kan zitten. Maar ik heb ook wel geluk gehad!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:02

LauraSaskia schreef:
Vind dat je het nog netjes hebt opgelost! Had je verder wel gedeelde ruimtes?
Ik verhuis morgen ook naar een vrij kleine kamer, maar deel 2 verdiepingen met nog 1 ander persoon..

We hadden een gemeenschappelijke keuken en badkamer. Maar dat was het.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:58

Ik heb ook zo'n konijnenhokkie gehad, geloof dat die dan net de 7 m² haalde.
Maar dat was wel in een huis met een gigantische woonkamer en ik had een inbouwkast op de gang, dus ik sliep daar echt alleen, dan gaat het nog net!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:43

Hier nog foto's van mijn kamertje, zal ongeveer 6m2 zijn ook. Wel een grote wasbak, dus dat is ideaal. Hiernaast deel ik keuken, grote woonkamer en grote studeerkamer (die door de douche niet als slaapkamer gebruikt kan worden) met nog 1 ander persoon, 2 verdiepingen in totaal :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:08

Ik zie geen foto, LauraSaskia xD

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:23

Dit traaaage internet is echt een kreng. Als het goed is staan ze er nu wel bij.

Edit: potverdorie, andere manier dan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mag ff duren :+
Laatst bijgewerkt door LauraSaskia op 27-10-14 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:32

Zie nog steeds niets :n

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:40

Mag ik mij hier melden? :D

Na twee jaar op driehoog in Amsterdam west te hebben gewoond op een kamertje van 7m2, en daarna uit pure ellende weer terug naar mijn ouders ben gegaan, heb ik straks vanaf februari een studiootje op de Zuidas van 21m2 met lekker alles voor mezelf. Erg groot is het niet dus ik ben al als een gek aan het puzzelen hoe ik het ga inrichten (alles moet en zal er ook inmoeten altijd) dus ik lees graag mee voor tips en inspiratie.

Op mijn oude studentenkamer heb ik uitendelijk ook alles kwijtgekund, ik had daar een hoogslaper in (maar dat wil ik nu liever niet meer), daaronder aan de ene kant een bureau met een ladekastje, aan de andere kant een grotere ladekast, boven aan de muur naast het bed twee planken, een kledingkast gelijk als je binnenkwam zodat je nog net tussen het bed en de kast doorkon, en dan ook nog een grote spiegel, klein ladekastje met make-up spul en zelfs nog een schoenenrekje. Heb daar tijden op gepuzzeld maar uiteindelijk lukte het allemaal precies en kon ik al mijn spul erin kwijt, inclusief boodschappen. Was ik toch best trots op :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:40

Zo he, kun je je nog omdraaien? :')

6m2 zou voor mij echt niks zijn, dan voel ik me net harry potter in zijn bezemkast.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:44

Ah, nu doen ze het idd! Oei, wat klein zeg! Als je er alleen maar hoeft te slapen is het natuurlijk prima, maar als dat je enige ruimte is... := (Genoeg studenten die dat doen. Gelukkig valt het bij jou mee! :) )

Je hebt er trouwens nog wel wat van weten te maken. Knap, met zo'n klein hokkie!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 18:45

Ik heb wel een fijne indeling (al zeg ik 't zelf) dus misschien heb je wat aan mijn indeling Jodie :) (ik zit op 15m2). Zal binnenkort als alles een beetje netjes is wat foto's maken!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:03

Jodie_ schreef:
Mag ik mij hier melden? :D

Na twee jaar op driehoog in Amsterdam west te hebben gewoond op een kamertje van 7m2, en daarna uit pure ellende weer terug naar mijn ouders ben gegaan, heb ik straks vanaf februari een studiootje op de Zuidas van 21m2 met lekker alles voor mezelf. Erg groot is het niet dus ik ben al als een gek aan het puzzelen hoe ik het ga inrichten (alles moet en zal er ook inmoeten altijd) dus ik lees graag mee voor tips en inspiratie.

Op mijn oude studentenkamer heb ik uitendelijk ook alles kwijtgekund, ik had daar een hoogslaper in (maar dat wil ik nu liever niet meer), daaronder aan de ene kant een bureau met een ladekastje, aan de andere kant een grotere ladekast, boven aan de muur naast het bed twee planken, een kledingkast gelijk als je binnenkwam zodat je nog net tussen het bed en de kast doorkon, en dan ook nog een grote spiegel, klein ladekastje met make-up spul en zelfs nog een schoenenrekje. Heb daar tijden op gepuzzeld maar uiteindelijk lukte het allemaal precies en kon ik al mijn spul erin kwijt, inclusief boodschappen. Was ik toch best trots op :')

Dan komen wij in hetzelfde complex! Ravel Residence? :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:04

Jij hebt het ook gezellig weten te maken met 6m2 :)

Soms kun je helaas niet anders nee. Fijn dat je nu iets groters gevonden hebt!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:59

Ghostattack schreef:

Ja Ravel Residence!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:04

Jodie_ schreef:
Ghostattack schreef:

Ja Ravel Residence!

Leuk! Ik heb vrijdag kennismakingsgesprek, jij daar al geweest? Ben wel benieuwd, want wil er echt graag in. Zit al helemaal uit te denken hoe ik het wil gaan inrichten haha.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:29

Wat een leuk topic, mag ik ook meekletsen? :)

Waarschijnlijk kan ik rond 10/15 november in mijn kamer in Nijmegen! Op het moment woont er nog
niemand en wordt het allemaal gerenoveerd (geschilderd, tapijt erin...). Het pand is een oud herenhuis,
uiteindelijk zullen er 12 studenten komen te wonen. Ik ben er via de vader van een vriendin terecht
gekomen, die vriendin had de eerste keus en ik de tweede. Ik heb dus kunnen kiezen uit 11 kamers! :D
Uiteindelijk gekozen voor een kamer van 22m2 in het souterrain + een klein terrasje. Ik heb al een
heleboel spullen verzameld, ik ga voor een beetje een oosterse sfeer, maar wel vrij clean. :D

Morgen voor de tweede keer naar de Ikea, paar meubels scoren!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:36

Klinkt heel gaaf Sem! Ben benieuwd :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:40

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat worden, ik zal zeker voor- en nafoto's maken! :D
Hebben jullie nog Ikea must haves?