Show je auto!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:38

lovelance schreef:
Mijn auto
[ Afbeelding ]
Ford Ranchero 500 uit 1975, 7.5 liter V8.. Laatst voor het eerst na 6 jaar in mijn bezit een rondje kunnen rijden. Wat een beest.. Hij is nu echt bijna klaar! Koppakking moet nog, achteras kan de pk's niet aan, dus die vervangen en dan eindelijk km's maken!

dat is nog eens een kwijlbak!!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:40

Lieszje schreef:
@ ojajoh
Mijn ouders hebben laatst hun Opel astra uit 1996 verkocht.
Heb er ook nog over getwijfeld om hem over te nemen, vond het een hele fijne auto :)
Uiteindelijk niet gedaan vanwege de kosten, ben met mijn auto veel goedkoper uit :P
Weet je hoeveel het ongeveer gaat kosten?

de koppeling bedoel je? Ja wij gaan voor een koppeling van de sloop.... en we hebben zelf een kennis die kan sleutelen...
anders wordt het duurder dan de auto waard is...

kimmie261, wij hebben in de mustang ook al een gastank zitten met onze 3,6 liter, anders loop je erop leeg :=

sharon_quiz

Re: Show je auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:47

Wij hebben vorig jaar de Dodge Ram ook laten ombouwen naar gas. Het was niet leuk meer om 100 liter te tanken a 1,85 per liter (toen). En hij loopt 1 op 5.. Nu op gas ben ik 45 euro kwijt voor een volle tank. Wel iedere anderhalve week tanken, maar voor dat prijsje is dat niet erg :) Moet wel zeggen, op benzine loopt ie beter hoor. Gas is en blijft eigenlijk om op te koken :P

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:50

mijn mustang (model '95) moet omgebouwd worden naar de boss versie.
De motor hebben we ondertussen, nu hebben we een nieuwe motorkap nodig en dan moet de boss striping er nog op.
verscnellingsbak, achteras end zijn reeds vervangen om de pk's aan te kunnen :-)

Zou er ongeveer zo moeten gaan uitzien

Afbeelding

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:06

kimmie261 schreef:
met de benzineprijzen in nederland lijkt het me nu niet echt fijn rijden zo'n 7,5 literbak... :=

das van pomp naar pomp rijden,tenzij je er een gas installatie in laat zetten,maar anders vooral weinig in rijden...

Het is een hobby. Geen voertuig om je dagelijks ergens te brengen.
Hooi en stro wordt ook elk jaar duurder, geen reden om de paarden weg te doen. Net als mijn auto, nog een dure hobby, hij gaat ook niet zomaar weg. Voor dagelijks vervoer heb ik n saaie Renault Megane op grijs kenteken. Geld wat ik daaraan moet uitgeven doet meer zeer als aan mijn Amerikaan.

De mustang hierboven is echt heel vet!!

ChoiixJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:10

Slechter rijden op gas? Hmm het octaangehalte van LPG is hoger, enige nadeel is dat je eigenlijk op benzine moet starten. Maar als je een G3 installatie hebt zou hij niet slechter moeten lopen, eerder beter.. Ik merkte toen ik mijn 928 S4 met 5 liter V8 en 320PK nog had wel dat hij op gas gewoon lekkerder liep, maar die auto was uit 86 en had al 280.000KM gelopen, daar zal het ook wel mee te maken hebben. De 944 die ik daarvoor had (2,5L 4 cilinder met 163PK, eigenlijk precies de helft dus :P ) liep ook prima op LPG G3. Vriend van me heeft een 924 met een non-G3 LPG installatie en daarbij is het wel echt flink te merken..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:15

lovelance,relax..geef je geld uit waaraan je geld uit wil geven...als jij dat in bezine of oppimpen van je auto wil doen,ga je gang...

zeg alleen dat het met huidige benzine prijzen gewoon niet grappig is zo'n slurper te rijden...die volvo 262 van mij reed 1 op 8 ,vond dat echt niet leuk meer hoor,ding ging je nu echt niet voor de lol ergens mee naartoe.. :n

wat we wel veel meer deden toen de benzineprijzen nog goedkoper waren.

enne stro en hooi is dit jaar in prijs bijna gehalveerd ,dus die vlieger gaat hier voor ons gelukkig niet op dat dat ieder jaar duurder wordt :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:35

Ik kijk ook niet naar de benzineprijs en rij met net zoveel plezier in onze slurpbakken, maar dat komt idd omdat het hobby is :j

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:38

Zag het ook niet als aanval hoor. Ik krijg het inderdaad vaker te horen, maar dan leg ik uit dat het een hobby is.
LPG doe ik nog niet, eerst maar even kijken wat de regering besluit met de vrijstelling te doen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:43

Choiix schreef:
Slechter rijden op gas? Hmm het octaangehalte van LPG is hoger, enige nadeel is dat je eigenlijk op benzine moet starten. Maar als je een G3 installatie hebt zou hij niet slechter moeten lopen, eerder beter.. Ik merkte toen ik mijn 928 S4 met 5 liter V8 en 320PK nog had wel dat hij op gas gewoon lekkerder liep, maar die auto was uit 86 en had al 280.000KM gelopen, daar zal het ook wel mee te maken hebben. De 944 die ik daarvoor had (2,5L 4 cilinder met 163PK, eigenlijk precies de helft dus :P ) liep ook prima op LPG G3. Vriend van me heeft een 924 met een non-G3 LPG installatie en daarbij is het wel echt flink te merken..

Jup! Hij heeft minder vermogen op gas! Je merkt het haast niet hoor! Maar als je de gasknop uit zet en op benzine rijdt, is het wel lekkerder. Is overigens ook stukken beter voor de motor. De motor is gemaakt voor benzine en niet voor gas.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:45

Dit is mijn werkpaard:
Een 3liter toyota hilux uit 2007
Afbeelding

Afbeelding

En mn moto:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door inochiyo op 09-08-13 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ChoiixJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:47

sharon_quiz schreef:
Choiix schreef:

Jup! Hij heeft minder vermogen op gas! Je merkt het haast niet hoor! Maar als je de gasknop uit zet en op benzine rijdt, is het wel lekkerder. Is overigens ook stukken beter voor de motor. De motor is gemaakt voor benzine en niet voor gas.

Zal wel schelen per blok dan. Had zelf weinig problemen met gas :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:54

Een Starlet van '99 in een heel fout kleurtje.
En een HD 883 Iron

Afbeelding

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:56

Ik heb ook altijd begrepen dat je zo'n 10% vermogen verliest op gas.
Toch hoeft dat met een goed afgestelde gasinstallatie niet altijd zo te zijn hoorde ik laatst weer.

Heb nog een klein filmpje op youtube staan van de Ranchero.

Na 6 jaar zag ik hem hier eindelijk weer rijden <3

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:58

De Harley hierboven is wel erg gaaf! Mooie kleur ook.
Ik zou ook wel motor willen leren rijden, maar ik heb laatst op de HD van mijn broertje en vader gezeten en vond het gewicht toch wel tegenvallen. Denk dat ik het niet durf.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:01

Afbeelding
Mijn crossa :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:03

Gaaf lovelance!
Coole HD Denise. Niets is stoerder dan een chick op een Harley (vind ik :) )

Wij hebben inderdaad iets minder vermogen op gas. We hebben hem laten ombouwen volgens nieuwste technieken bij een gerenommeerd bedrijf en zij vertelden ons dit er ook bij. De motor is nu eenmaal gebouwd om op benzine te lopen en niet op gas. De koppen moeten ook ieder twee jaar vervangen worden als je op gas rijdt (in ons geval). Deze vervormen namelijk door het gas. Dus echt goed is het niet, maar het scheelt een hoop in de portemonnee.

Maar inderdaad, misschien scheelt het per blok! Maar ik heb altijd begrepen dat het niet heel best voor je motorblok is.

ChoiixJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:08

Ah kijk, ik had speciale verharde koppen in de blokken zitten om deze reden :) Volvo levert dit o.a. ook :)

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:12

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:13

Wat ik laatst dus begreep is dat je inderdaad een benzine blok geen goed doet met een gas installatie, maar dat er bepaalde onderdelen zijn om je blok aan te passen.
Choiix, die verharde koppen scheelt wel idd, ik vind het nogal wat. Elke 2 jaar je koppen moeten vervangen. Dat kan vast anders.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:24

Ja het is inderdaad nogal wat. Gelukkig zijn de onderdelen voor een Amerikaan niet duur en ga ik met een automonteur ;) Dus qua kosten maken we nog een heleboel winst. Het is goedkoper om elke twee jaar koppen te vervangen dan op benzine te rijden. Desondanks vinden we het wel zonde. Met name mijn vriend vindt dat. Hij is een pro benzine namelijk. Maar de prijzen werden te gek!

Eigenlijk zouden we ook een motor topic moeten openen! En misschien ook wel een meeting organiseren? Leuke motortoertocht!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:34

@ inochiyo ,je wilt zeker niet ruilen tegen een volvo V70??? :=

dat vind ik nou wel een stoere auto :j ,kunnen ook mooi een berg honden achterin....

lovelance ,hij maakt wel een heel stoer geluid hoor :D

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:55

Saab 9-3 Aero uit 2002
Afbeelding
Staat inmiddels wat lager op z'n pootjes met een volledig nieuw Bilstein/KCP/Whiteline onderstel om de ongeveer 280 pony's goed op de weg te krijgen.

Saab 900 T16S Aero uit 1985 alias de "RallyKroket" (gelukkig niet net zo krokant als een kroket)
Afbeelding
Ook met een fijn onderstel en extra pony's

Triump Dolomite uit 1973. We noemen haar Dolly "All the parts falling off this car are of the very finest British manufacture"
Afbeelding

Triumph TR4a 1966 - Als 'ie niet lekt is het probleem pas echt groot
Afbeelding

En nog een Alfa 159 Ti uit 2010

(En wat is nou zogenaamd het probleem met zichtbare kentekens op foto's? Als ik uit het raam kijken zie ik er genoeg, en ik krijg ze ook wel eens thuis gestuurd....)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:37

Gave foto's Margreet!

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:54

op openbare weg zal kenteken op foto niet een probleem zijn. op een circuit kan het verzekering technisch soms lastig zijn. ook al ben je standaard niet meer verzekerd met de normale verzekering . een verzekering kan je als risico zien als je meedoet aan trackdays enz. ( ook op openbare weg)