Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:13

Kwanyin schreef:
Was dat fout volgens de mijnheer van het examencentrum, want achter die tractor reed er ergens een bestelbusje zonder ramen en er had maar eens brommer net daar kunnen voorbijsteken, die had ik niet gezien en dat was er een ongeval gebeurd?....
Hier heb ik echt even om gelachen, meeste vergezochte excuus om iemand te laten zakken ooit. _O-

Nell_

Re: Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:33

Ik ben voor theorie in 1x geslaagd maar praktijk pas bij de 3e keer :+
Zakte de 1e 2 keer op domme dingen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:53

Konstantine schreef:
Kwanyin schreef:
Was dat fout volgens de mijnheer van het examencentrum, want achter die tractor reed er ergens een bestelbusje zonder ramen en er had maar eens brommer net daar kunnen voorbijsteken, die had ik niet gezien en dat was er een ongeval gebeurd?....
Hier heb ik echt even om gelachen, meeste vergezochte excuus om iemand te laten zakken ooit. _O-

Het kan nog erger hoor :P

Vriendin van mij was gezakt omdat ze bij fileparkeren te dicht naast een andere auto ging staan?
Wij moeten fileparkeren op de weg, dus gewoon achter een echte auto. Zij was er naast gaan staan, netjes achteruit, mooi in het parkeervak.
Fout!
Want toen ze er naast ging staan, stond ze maar een centimeter of dertig van de auto verwijderd, en dat was veel te kort volgens de mijnheer van het examencentrum, je moest minstens een halve meter of een meter afstand nemen?
"Maar ik heb toch helemaal niets geraakt!"
"Ja, maar er had wel iemand in de auto kunnen zitten en als die net haar portier wou opendoen als jij er naast ging staan was er wel schade!"
"Maar er zat helemaal niemand in die auto!"
"Ja maar het hàd wel gekund hé!"
8)7 Alsof je bij een halve meter afstand er niet tegen aan kunt knallen en trouwens, dat is toch net wat je op het examen ook leert, je moet toch eerst in je spiegel kijken wat er af komt of naast je staat voordat je je deur open knalt 8)7 .

Echt als ze willen hier dan vinden ze vanalles hoor :+ .

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:59

theorie in een x
praktijk 2x, de eerste examinator maakte me wel zo ongelofelijk zenuwachtig, constant opmerkingen van: het is hier een 80 weg he, je rijd hier 77.. Daar in de verte rijd n vrachtwagen he, kijk je daar voor uit? en ga hier maar rechts, ohnee toch links! ik ging dus rechts en meneer trok het stuur uit m'n hand om toch links te kunnen. ingreep = einde praktijk examen
2de keer ging gelukkig wel goed.

vriendin van me gaat vandaag voor de 12e x op theorie.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:00

Huh? En mij werd tijdens de lessen juist geleerd om maar dertig centimeter van een andere auto te gaan staan, anders wordt het parkeren veel lastiger. Raar dat dat zo kan verschillen, je zou toch denken dat dat overal gelijk is..
Laatst bijgewerkt door Froukje op 08-08-13 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:01

Allebei in 2x.
Heb onwijs examenvrees, dus voor mij was het allebei lastig, terwijl ik heel makkelijk ben met uit boeken leren.
Voor m'n praktijkexamen was ik de eerste keer gewoon BLOEDnerveus! Ging ook echt hele stomme foutjes maken, en daardoor dus niet gehaald. Tweede keer praktijk had ik de zelfde examinator, ooh toen heb ik wel even peentjes gezweet. Maar merkte tijdens het rijden dat het juist wel prettig vond dat ik die man al kende. Reed opeens een stuk relaxter :).
Het belangrijkste is gewoon rustig proberen te blijven, en probeer in je achterhoofd te houden dat je rijinstructeur je geen examen laat doen als hij/zij denkt dat je er echt nog niet klaar voor bent!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:15

Froukje1993 schreef:
Huh? En mij werd tijdens de lessen juist geleerd om maar dertig centimeter van een andere auto te gaan staan, anders wordt het piekeren veel lastiger. Raar dat dat zo kan verschillen, je zou toch denken dat dat overal gelijk is..

Ach dat is ook zo maar het is op dat examencentrum gewoon een feit dat ze een bepaald faalpercentage moeten halen en dan verzinnen ze de meest zwakke excuses :) .
Zelfde meisje kreeg de commentaar dat ze veel te vroeg begon met remmen bij het naderen van kruispunt waar ze moest stoppen. Ze moest veel vlotter rijden en pas helemaal op het laatste remmen en stoppen (als je zuinig wil rijden al geen goed plan trouwens).
Goed terug lessen genomen met de rijschool en aangeleerd om later te remmen.
Wat krijgt ze te horen op haar volgend examen? Dat ze véél eerder moest beginnen met afremmen en niet zo op het laatste moment!
"Jamaar de vorige keer zei die examinator dat en ik heb het speciaal zo geleerd bij de rijschool!"
"Wat mijn collega en uw rijschool u zegt daar heb ik niks meer te maken!"
-O-
Echt zooooo blij toen ik dat papiertje in handen had, alleen om dat stom achterbaks hypocriet gez**k van dat examencentrum niet meer te hoeven ondergaan.

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:27

Theorie heb ik in één keer gehaald, heb wel een cursus gevolgd bij mijn rijschool. Dat heeft me wel geholpen denk ik. Praktijk mag ik over anderhalve week gaan meemaken. Vanmiddag wel mijn TTT, dus de zenuwen beginnen toch een beetje te komen nu!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:49

Theorie en praktijk beide in 1x. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:57

Een vriendin van mij was de 1e keer gezakt. Ze stopte netjes voor een voetganger, zoals het hoorde. Maar de voetganger gebaarde dat ze wel door kon rijden en gaf haar dus voorrang. Nou, moet kunnen toch? Niet dus..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:49

Kwanyin schreef:
Het kan nog erger hoor :P

Vriendin van mij was gezakt omdat ze bij fileparkeren te dicht naast een andere auto ging staan?
Wij moeten fileparkeren op de weg, dus gewoon achter een echte auto. Zij was er naast gaan staan, netjes achteruit, mooi in het parkeervak.
Fout!
Want toen ze er naast ging staan, stond ze maar een centimeter of dertig van de auto verwijderd, en dat was veel te kort volgens de mijnheer van het examencentrum, je moest minstens een halve meter of een meter afstand nemen?
"Maar ik heb toch helemaal niets geraakt!"
"Ja, maar er had wel iemand in de auto kunnen zitten en als die net haar portier wou opendoen als jij er naast ging staan was er wel schade!"
"Maar er zat helemaal niemand in die auto!"
"Ja maar het hàd wel gekund hé!"
8)7 Alsof je bij een halve meter afstand er niet tegen aan kunt knallen en trouwens, dat is toch net wat je op het examen ook leert, je moet toch eerst in je spiegel kijken wat er af komt of naast je staat voordat je je deur open knalt 8)7 .

Echt als ze willen hier dan vinden ze vanalles hoor :+ .

Wat stom, ik heb juist geleerd dat je er wel flink dichtbij moet gaan staan. 8)7

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 20:48

Kwanyin schreef:
Froukje1993 schreef:
Huh? En mij werd tijdens de lessen juist geleerd om maar dertig centimeter van een andere auto te gaan staan, anders wordt het piekeren veel lastiger. Raar dat dat zo kan verschillen, je zou toch denken dat dat overal gelijk is..

Ach dat is ook zo maar het is op dat examencentrum gewoon een feit dat ze een bepaald faalpercentage moeten halen en dan verzinnen ze de meest zwakke excuses :) .
Zelfde meisje kreeg de commentaar dat ze veel te vroeg begon met remmen bij het naderen van kruispunt waar ze moest stoppen. Ze moest veel vlotter rijden en pas helemaal op het laatste remmen en stoppen (als je zuinig wil rijden al geen goed plan trouwens).
Goed terug lessen genomen met de rijschool en aangeleerd om later te remmen.
Wat krijgt ze te horen op haar volgend examen? Dat ze véél eerder moest beginnen met afremmen en niet zo op het laatste moment!
"Jamaar de vorige keer zei die examinator dat en ik heb het speciaal zo geleerd bij de rijschool!"
"Wat mijn collega en uw rijschool u zegt daar heb ik niks meer te maken!"
-O-
Echt zooooo blij toen ik dat papiertje in handen had, alleen om dat stom achterbaks hypocriet gez**k van dat examencentrum niet meer te hoeven ondergaan.

Als dit bij mij zou gebeuren zou ik héél boos worden!! Wat een onzin zeg, jezus

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:53

Ik heb mijn auto-rijbewijs in 2 keer gehaald en mijn E in 3 keer :o Tijdens het lessen ging het allemaal prima, maar zodra ik last van zenuwen krijg.... Theorie had ik gelukkig in 1 keer (wel met max aantal fouten die je mocht maken :D )

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:42

Ik ben zojuist gezakt (voor de eerste keer) FUUUUUUU baal goed -O-

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:28

Mijn theorie in 1x en foutloos, mijn praktijkexamen was een heel ander verhaal... Ik slaagde pas de 5e keer. Ik was te vlot en te zelfverzekerd achter het stuur.. :( :( :(

Jammer Femke!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:11

Tis ook altijd iets anders, ik was te zenuwachtig en te onzeker tijdens mijn examen, en een ander is weer te zelfverzekerd. pffff lastig allemaal hoor.

Geen stress hoor Femke, flink balen maar het lukt je de volgende ronde vast wel.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:34

Dank jullie wel. Is ook wel zo maar 't kost zoveel tijd en vooral geld weer om 't opnieuw te moeten doen, wilde er vanaf zijn :+

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:35

Theorie in 1x en praktijk de 2e keer. Domme fout van mezelf.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:53

Met m'n theorie 2 x gezakt, 2 x ben ik niet gegaan :o en uiteindelijk slaagde ik met 1 fout haha met een longonsteking nog wel :+
Pratijk gelukkig in 1 keer !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 20:02

Ik heb allebei de examens twee keer moeten doen. Theorie examen had ik de eerste keer gewoon niet voor geleerd waardoor ik zenuwachtig werd en (te laat) nog antwoorden wou veranderen, had toen net een foutje teveel helaas!

En m'n eerste praktijkexamen: wat een ramp. Tijdens m'n lessen was ik heel ontspannen en lette ik goed op maar kon ondertussen gewoon gezellig kletsen met m'n instructrice die me ook altijd veel zelfvertrouwen gaf, maar oh god dat examen! Het lesuur voor m'n examen zat ik niet goed te luisteren ivm zenuwen en kreeg ik de auto niet eens ingeparkeerd op een haast leeg terrein en dat soort dingen. Resultaat van de zenuwen: ik ging spookrijden :D Links, links was bij mij dus gewoon gelijk links. Tweede examen had ik zoiets van, waarom zou ik me druk maken? Ik moet 'gewoon' even een rondje rijden net als tijdens m'n lessen en toen ook foutloos geslaagd.

Hebben jullie ook dat jullie je rijlessen weleens missen? Ik vond dat gewoon echt een van de leuke dingen van m'n week toen haha!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:49

Theorie 1x en praktijk 1x :) En geen TTT :o

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:55

theorie in 2x en afgelopen maandag in 1x geslaagd voor m'n praktijk zonder ttt :D

ik was totaal niet nerveus, volgens mij verbaasde de examinator zich daar heel erg over :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:06

Dat ken ik Mojito, ik mis het ook! Ik had dan ook een superleuke instructeur, haha. :P

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:11

Ik heb me theorie in 1x gehaald.
en heb BzuE gedaan dus trailer en auto tegelijk en ik woon in Oostenrijk en heb les gehad van me vader want dat mag hier. en een paar lessen van de rijschool maar alles in 1x gehaald!:D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 11:13

Alles in 1x gehaald, was er ZO blij mee! Was bloednerveus voor zowel mn praktijk als theorie :+