SuperAssie schreef:Mijn vader is een potje depressief oven zijn vijver..
Wij hebben een hele grote(25 meter lang, 4 meter breed en 1,5 meter diep) vijver, verbonden met een plantenfilter en een gewone filter om het allemaal schoon te houden. Nu is er afgelopen jaar flink wat misgegaan.. Eerst gingen heel veel vissen dood, daar is de oorzaak nog steeds van onbekend, lag iig niet aan het water. Daarna kwam er een gat in de folie(vermoedelijk door een beest aangevreten of iets), HELE vijver leeg moeten halen en nieuwe folie moeten leggen. Daarna bleek hij nog eens stuk, wéér leeg gelaten en gerepareerd. Toen dat over was bleek een van de lampen het niet meer te doen en bleek een filter defect, waardoor het water ineens van kristalhelder naar compleet groen ging. Hierdoor kwam er een licht zuurstof tekort en gingen zo'n beetje alle grote vissen dood(kleine niet omdat die uiteraard minder zuurstof verbruiken), nu is dat weer opgelost, komt mn vader gisteravond opeens dat er weer iets van 1000 liter water weg is. Gat in de plantenfilter dit keer..
Hij is echt even ten einde raad want dat ding heeft 'm dit jaar al weet ik hoeveel geld gekost(denk alleen maar al aan 3x water helemaal leeg en weer vullen, nog niet te spreken over de kosten van die lampen, filters en al helemaal niet over die folie..) en is erover aan het denken een container grond te laten komen en hem dicht te gooien..
Ik kan me goed voorstellen dat je vader er zo depri van wordt als er vanalles misgaat.
Is kleiner maken geen optie?