[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:53

Wat fijn, Moska! Tuurlijk mag je gewoon blij zijn.

Hier spannende tijden. Verkoopakte wordt nu opgesteld en wordt een dezer dagen getekend. Hypotheek is maandag aangevraagd... :):)

Moska

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:22

Oeeh dat is ook spannend en leuk allemaal! Huis kopen is veel leuker dan verkopen! Ik zit nu wat op funda te kijken, maar denk dat ik eerst maar voor een flinke buffer ga zorgen, dat gaat makkelijker zonder woonlasten...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:50

Hoi, mag ik ook meedoen. Ook ik heb eindelijk me eigen huis gekocht eengezinswoning vlakbij mijn ouders. 16 september is de overdracht in de tussentijd kan ik nog doorsparen intussen heb ik al wel dingen gekocht denk aan kleine dingen borden, pannen van de spaaractie van Deen, pannen onderzetters etc. Grotere dingen komen later. Hoef niet heel veel te klussen, wel nieuw laminaat, nieuwe plintjes en stopcontacten die hangen gewoon op half 11 nu, nu plafond boven in de slaapkamer, ze hebben een hoten trap naar boven op de treden ligt bekleding daar wil ik nieuwe op. Heb een tuin (gaat ook veranderen) waarbij de achterom kan komen, nieuwe poort komt er ook inde oude is verrot.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:24

Gefeliciteerd Moska super dat het huis verkocht is en ook nog voor de vraagprijs.

Sinds gisteren staat het te koop bord in onze tuin. Ben benieuwd of er kijkers komen. Wij willen dan ook super graag verhuizen,

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:32

Ik meld me ook! Ik ben me (zeer rustig) aan het orienteren op een koophuis. De eerste stap en tevens een lastige voor mij is om te bepalen waar ik precies wil wonen. := :=

Ik werk sinds een jaar met veel plezier in Amersfoort maar mijn sociale leven speelt zich in Utrecht stad af. In Amersfoort zal ik naar verwachting nog zeker 3 jaar werkzaam blijven.
Ik woon nu zelf in een particuliere huurwoning in Lunteren. In mijn hart ben ik een plattelandsmeid maar het bruisende uitgaansleven in Utrecht vind ik ook heel prettig. Mijn partner heeft een koophuis aan de rand van Utrecht maar behalve het feit dat wij de komende jaren niet gaan samenwonen vind ik die wijk (De Meern) ook verschrikkelijk.

Kortom, ik ben er nog niet over uit dus. :') Over een paar weken heb ik wel een afspraak met de Van Bruggen Adviesgroep om eens te kijken wat ik nou eigenlijk kan lenen... *\%/*

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:36

Wij hebben vandaag ons koop contract getekend onder voorbehoud van financiering. Daarna door naar de hypotheker. Weer veel info rijker maar een fijne hypotheek samen gesteld. Nu hopen dat alles rond komt voor 10 juni.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:38

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:45

Leuk huis Marjolein
Wanneer denken jullie erin te kunnen

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 06:39

We hopen zelf voor 1 september. Gaan onder wel de keuken verbouwen. En boven de badkamer maar die komt later wel.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:10

Wat een leuk huis! En wat een fijne prijs!

Wij gaan vanavond een huurhuis (vrije sector) bezichtigen. Als t helemaal super is willen we het doen, oplevering moet 1 juni en ons huidige huur opzeggen per 1 juli. Kost errug veel geld zo'n maand dubbel betalen....

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:12

De kijkers van vrijdag waren positief. Deze week horen we meer. De kijkers ervoor gaan nog even verder kijken naar een andere woning.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 07:55

Wat een leuk huis Marjolein! En die prijzen in Friesland, ik schrik er elke keer weer van... :')

Uk_eef: wat is de reden om te kiezen voor een koophuis als je huidige partner ook een koophuis heeft? Kun je al zover vooruit kijken dat je de komende 5jr niet gaat samenwonen?

Joke: gefeliciteerd met de aankoop van je huis. Alleen nog wel lang wachten zeg!

Nou, hier heeft nog steeds geen enkele kijker zich gemeld. We denken eraan om een openhuizendag in te plannen, kijken of dat nog wat mensen trekt...

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:34

wat een leuk huis marjolein en een nette prijs. wij zijn gister voor een 2e bezichtiging na een huisje geweest. het lijkt ons echt iets dus we gaan kijken na de opties al word het wel een flink klus project

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:37

Oh die prijzen in Friesland ben je toch jaloers op!!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:22

Ja, wel jaloers, maar krijg het er maar es voor... :? Helaas hier nog steeds geen schot in de zaak ;(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 10:48

Leuk huis Marjolein.

Wij gaan morgen het voorlopige koopcontract ondertekenen. Spannend. Dan is het nog afwachten of alles rond komt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:59

UK_eef schreef:
Ik meld me ook! Ik ben me (zeer rustig) aan het orienteren op een koophuis. De eerste stap en tevens een lastige voor mij is om te bepalen waar ik precies wil wonen. := :=

Ik werk sinds een jaar met veel plezier in Amersfoort maar mijn sociale leven speelt zich in Utrecht stad af. In Amersfoort zal ik naar verwachting nog zeker 3 jaar werkzaam blijven.
Ik woon nu zelf in een particuliere huurwoning in Lunteren. In mijn hart ben ik een plattelandsmeid maar het bruisende uitgaansleven in Utrecht vind ik ook heel prettig. Mijn partner heeft een koophuis aan de rand van Utrecht maar behalve het feit dat wij de komende jaren niet gaan samenwonen vind ik die wijk (De Meern) ook verschrikkelijk.

Kortom, ik ben er nog niet over uit dus. :') Over een paar weken heb ik wel een afspraak met de Van Bruggen Adviesgroep om eens te kijken wat ik nou eigenlijk kan lenen... *\%/*

zowel Utrecht als Amersfoort is vanaf mijn huis goed te bereiken :)... lekker dorps, maar het bruisende Utrecht/wijk bij duurstede ligt om de hoek. :)

Ik denk er overigens over om toch maar wat verder dat verhuren te gaan onderzoeken.. komt een boel bij kijken, maar nu is het toch elke maand weer zonde geld... en het staat leeg, dat is ook jammer. dus wie weet.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:51

Vraagprijs geboden? Jeetje dat is echt uniek!
Gefeliciteerd! En voor de nieuwe verkopers succes!

Wij gaan deze week het koopcontract tekenen!
En een waarschuwing voor de kopers hier! Wij hadden een aankoopmakelaar, hij gaf beginprijs op..waar wij het niet geheel mee eens waren dus hebben wij zelf een bod bedacht. Wij zijn uiteindelijk 2500 euro uitgekomen onder het beginbod van de aankoopmakelaar! Denk dus 3 keer na en ga op je eigen gevoel af!!!

Overigens zijn wij ruim 30% onder de orginele vraagprijs uitgekomen (die 2,5 jaar geleden is gesteld) niet om bij sommige van jullie de moed in de schoenen te laten zakken :=

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:53

tja.. onze vraagprijs is ook al 30% gedaald... :(

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:55

Jeetje Juval wat erg! Hoelang staat het al te koop dan? En waar?
Wij zijn ook echt alleen bij huizen wezen kijken waar we 30 jaar ik kunnen wonen :=

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 12:58

zie onderschrift. huis staat in Cothen, vlakbij Utrecht. In juni staat ie 2 jaar te koop.
nou ja.. wat erg.. t is wel balen natuurlijk, in het begin hebben we ons 'rijk' gerekend... terwijl we dat geld natuurlijk nooit in handen hebben gehad. Het is geen standaard huis, ik denk dat dat mensen afschrikt (terwijl ik dat juist een pluspunt vind, maar goed, smaken verschillen).

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:37

Ah ik heb altijd de mobiele versie op staan dus dan zie ik de onderschriften niet :=
Maar het is inderdaad een apart huis. Het zou mij ook afschrikken niet om de bouw maar omdat het nogal 'hout' is.. (en persoonlijk bind ik de kleur ook afschrikken, maar dat is puur smaak). En ik moet zeggen dat ik het ook geen topfoto's vind... Ik denk dat je huis nu anders oogt op internet dan in het echt...

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:38

:wave: Ben ik ook weer, was even een weekje op vakantie op Kreta :)
Moska, ik ben heel erg blij voor je, gefeliciteerd met de verkoop! Snap dat het een dubbel gevoel is, maar beter zo dan nog maanden, misschien jaren, met een huis in je maag zitten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 19:53

Georgette, lekker vakantie gehad. :D

Hier eindelijk vrijdag de allereerste bezichtiging... *\o/*

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:09

Fijn voor je Nelleke!
Hou de moed erin, mijn huis staat/stond ook meer dan 2 jaar te koop: als het goed is in juni overdracht, eindelijk. Over 10 dagen weet ik het zeker.