Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monzamonza

Re: Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:23

Wat een gedoe.
Als de makelaar nou een huurwoning regelt voor de verkopende partij is het toch opgelost?
Hij met zijn connecties kan vast wel wat regelen alleen gaat het waarschijnlijk van zijn courtage af;-)

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:26

FlyAway schreef:
Bereid je in ieder geval voor op woeste en niet voor rede vatbare verkopers, die je waarschijnlijk niet aankijken, geen handgeven en zodra je je omdraait nog een nare opmerking zo zacht uitspreken dat je hem wel moet horen.

Kan het alleen maar meevallen ;)

Is dat zo erg dan? Ze koopt een huis van die mensen, ze hoeft er geen vrienden mee te worden :?
Moet die makelaar z'n vak maar wat beter doen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:26

Beetje jammer dat alle makelaars nu over een kam worden geschoren. Zeker de nieuwe generatie heeft veel op wat betreft klantvriendelijkheid en service. De oude garde (die opgegroeid zijn met de hoogtij dagen) loopt wat dat betreft nog wel achter. Die springen er nu eigenlijk wel een beetje tussenuit.. kaf wordt vanzelf gescheiden.

En vergeet niet.. als er wat fout gaat is het in de beleving altijd de schuld van de makelaar. En dit hoeft niet altijd zo te zijn, veel mensen hebben er geen, half of weinig verstand van - sommige opmerkingen in dit topic bewijzen dat maar weer eens - , maar denken wel dat ze dat hebben (want hoe moelijk kan het nou eigenlijk zijn.. nou in de meest standaardhuizen niet, maar vergis je niet in de oudere huizen, ‘zeldzame’ huizen, bepaalde jurdische gebieden en/of gebeurtenissen).

Als er op wat voor gebied dan ook onvrede bestaat kijken ze naar de makelaar, terwijl mensen zelf ook niet altijd goed onderzoeken/bekijken. Bewijst een oud voorbeeld dat hier op bokt voorbij kwam. Deurklinken weg.. mensen kwaad.. stond echter niet op de LvZ als achterblijvend. Dus wie heeft er niet goed gekeken. Juist de kopende partij. Niet de makelaar :)

De tijd van grote snelle bakken is echt voorbij. Sommige makelaars weten dat alleen zelf nog niet :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:28

Liselot schreef:
Zolang alles maar heel is vind ik het prima... Goor is het al, ze zitten er met 2 rokers en het is volgens mij in tijden al niet lekker schoongemaakt. Het huis heeft echt een enorme opfrisbeurt nodig

Bij mijn buren hebben de verkopers zelfs de deuren eruit gehaald en meegenomen. Nou wouden ze die toch al vervangen maar je staat wel even raar te kijken.

Makelaars grrrrrr. Ons huis had een bruine (vocht) plek op de muur, dus ik nog speciaal gevraagd of het niet van het dak kwam. Nee, daar had een vochtprobleem gezeten maar dat was al opgelost dus gewoon erover schilderen en klaar. Had ik dat nou maar op papier laten zetten!!! Kwam dus wel van het dak.... Mijn slaapkamer heeft zelfs zijn eigen indoorwaterval gehad :roll:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:30

Sammie schreef:
De tijd van grote snelle bakken is echt voorbij. Sommige makelaars weten dat alleen zelf nog niet :)

:') er zitten er idd tussen, ook bij de jonkies trouwens hoor... ben een paar jaar terug bij huizen aan het kijken geweest, hij was de zoon van de baas zeg maar...
heule dikke bmw, komt er echt een broekie uit stappen := wist zo weinig over het pand dat ik hem tijdens de bezichtiging flink bijgespijkerd heb :p

SAKKIA

Jeetje wat een gedoe en wat een stress zal dit opleveren. Ben heel blij dat ik niet in jouw schoenen sta.
Als het niet te ver weg is zou ik ook even een keer langs je nieuwe huis rijden om te kijken of er al enige "verhuisactiviteit is" Hoewel het kan zijn dat het nog meer stress oplevert als je ziet dat er geen activiteit is.

De makelaar heeft idd een fout gemaakt en ik heb het idee dat hij de gevolgen daarvan graag bij jou wil neerleggen. Ik zou ook je poot stijfhouden en doorgaan zoals je nu al doet.
Als alles geregeld is kun je nog wel een keer flink uit je slof schieten want daar heb je nu ongetwijfeld al zin in, maar ik denk dat je meer bereikt met de manier die je nu hanteerd.
Ik ben ook heel benieuwd wat de verkopende partij op dit moment aan het doen is, ik zou me vreselijk voelen als het zo zou gaan.
Ik denk dat de verkopende partij ook blij mag zijn dat het huis verkocht is in deze tijd. Genoeg mensen die dit geluk (al jaren) niet hebben en er mee blijven zitten.

Shadow0

(Deurklinken zijn toch nagelvast? Of zie ik dat verkeerd?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:31

In ieder geval ook alle e-mails uitprinten! En ook zorgen dat je bij de overdracgt en oplevering en de notaris op het internet kan om aan te tonen dat er geen photoshop aan de printen te pas is gekomen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:35

Shadow0 schreef:
(Deurklinken zijn toch nagelvast? Of zie ik dat verkeerd?)

ja mag ook niet.
Bij mijn ouders hadden ze ook alle bolletjes uit de lampen meegenomen en ook "nagel-vaste" dingen meegenomen.
Ook nooit gehad over het laatste stukje grond wat eigenlijk van het waterschap was en wel laten zien bij de bezichtiging.
Denk meer dat het bij hen kwam uit geldnood, maar je staat toch raar te kijken...
Wouden ook graag in het huis, dus toch maar geaccepteerd.
Laatste stukje grond is nu wel geregeld gelukkig, maar zijn we erg laat achter gekomen... -O-

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:40

MarisdB schreef:
FlyAway schreef:
Bereid je in ieder geval voor op woeste en niet voor rede vatbare verkopers, die je waarschijnlijk niet aankijken, geen handgeven en zodra je je omdraait nog een nare opmerking zo zacht uitspreken dat je hem wel moet horen.

Kan het alleen maar meevallen ;)

Is dat zo erg dan? Ze koopt een huis van die mensen, ze hoeft er geen vrienden mee te worden :?
Moet die makelaar z'n vak maar wat beter doen...

Nee, maar ik zeg toch ook niet dat dat erg is? Alleen als je je daar op voorbereid, dan schrik je niet van hoe lomp, passief agresief en onbehouwen mensen in zo`n situatie kunnen zijn. Kun je toch aardig van dichtklappen. Daar gaat het mij alleen maar om. ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:41

Sammie schreef:
Beetje jammer dat alle makelaars nu over een kam worden geschoren. Zeker de nieuwe generatie heeft veel op wat betreft klantvriendelijkheid en service. De oude garde (die opgegroeid zijn met de hoogtij dagen) loopt wat dat betreft nog wel achter. Die springen er nu eigenlijk wel een beetje tussenuit.. kaf wordt vanzelf gescheiden.

En vergeet niet.. als er wat fout gaat is het in de beleving altijd de schuld van de makelaar. En dit hoeft niet altijd zo te zijn, veel mensen hebben er geen, half of weinig verstand van - sommige opmerkingen in dit topic bewijzen dat maar weer eens - , maar denken wel dat ze dat hebben (want hoe moelijk kan het nou eigenlijk zijn.. nou in de meest standaardhuizen niet, maar vergis je niet in de oudere huizen, ‘zeldzame’ huizen, bepaalde jurdische gebieden en/of gebeurtenissen).

Als er op wat voor gebied dan ook onvrede bestaat kijken ze naar de makelaar, terwijl mensen zelf ook niet altijd goed onderzoeken/bekijken. Bewijst een oud voorbeeld dat hier op bokt voorbij kwam. Deurklinken weg.. mensen kwaad.. stond echter niet op de LvZ als achterblijvend. Dus wie heeft er niet goed gekeken. Juist de kopende partij. Niet de makelaar :)

Niet helemaal mee eens. Als je meerdere huizen hebt bekeken en hebt gekocht in je leven, krijg je ook al enige ervaring.

Niet iedereen, maar veel mensen zoeken zelf al veel uit op internet of via andere bronnen.

Wij hebben al veel huizen bekeken over een jaar of 18 gespreid en ik heb totaal niet de ervaring dat er zo een generatiekloof zit in makelaars. Hele fijne oudere makelaar gesproken, maar ook prima jongere. Wel een keer een makelaar gehad die niks wist over het huis en dit ook toegaf. Collega was ziek en hij nam waar. Daar was toevallig een lekkage en daar durfde hij niks over te zeggen of beloven.

Voor de mensen die het zelf niet kunnen of willen, is de makelaar wel iemand die ze moeten kunnen vertrouwen. Als je zelf niet goed op de hoogte bent en iemand blindelings volgt, kun je dat diegene niet kwalijk nemen. Maar wel de makelaar die daar zijn vak slecht heeft beoefend als er mensen in de problemen komen. Uiteindelijk heeft de verkoper hem ingeschakeld en hoeven zij het niet zelf te regelen allemaal.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:42

Sammie schreef:

Iedereen praat vanuit zijn eigen referentiekader. En mijn referentiekader bestaat uit de ervaringen die ik heb met makelaars. En dat zijn er redelijk wat. De uitspraken die ik hier doe over makelaars zijn gebaseerd op mijn ervaringen. En zolang die "oude garde" er nog loopt, zullen dus veel mensen diezelfde ervaringen opbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:47

Pff wat een gedoe Lis, sjonge jonge. Als ik wat voor je kan doen..?!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:46

En heb je al bevestiging gehad dat je 2 april de sleutel krijgt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 21:50

Nope.... Ga morgenmiddag de makelaar weer mailen over hoe laat die vooroplevering is

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 08:58

Ik zou ook de notaris bellen. Misschien dat die er ook nog achteraan wil gaan. (die verdient immers ook aan de overdracht en wil dat die door gaat)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:27

wat raar hoe het allemaal loopt!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:54

Wat een gedoe, nog steeds geen duidelijkheid?!
een paar honderd euro per dag is mooi meegenomen. Voor dat geld kan je in een hotel gaan zitten en een opslag box huren. (Al kan je dat vast ook nog extra verhalen). Blijft vervelend, je moet dan ook 2x verhuizen ipv 1x, maar uiteindelijk kan je het dan extra mooi opknappen en inrichten :)
Ff (naja ff...) door de zure appel heen. ik ga voor je duimen hoor!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:08

Goh...heb je hele topic doorgespit,met open mond.
Wat een ongelovelijke domper zeg en ik zie nu dat ik mijn handen dicht mag knijpen met hoe de koop van ons huis is gegaan.

Wij hebben ook levering in overleg gedaan,wel met een uiterste datum vanwege werk van mijn vriend.Maar ook daar hadden we een mouw aan kunnen passen.De makelaar is enorm vriendelijk en behulpzaam geweest en de verkopende partij ook.
Enige problemen die wij hebben gehad waren de bank en een verzekeringsmaatschappij :+

Dat is ook goed gekomen...

Een eventuele eerdere oplevering was in het contract opgenomen,toen de data daarvan definitief bekend waren is dit eerst mondeling overlegt en later schriftelijk bevestigt.
Ook toen we problemen hadden met de bank (die had het blijkbaar te druk om naar onze zaak te kijken) hebben we tot 2x toe uitstel aan moeten vragen.Dit is keurig in overleg gegaan met eigenaren,makelaar,onze adviseur en daarna ook schriftelijk bevestigt.

We hebben netjes een uitdraai van het kadaster gekregen waar de grenzen opstonden van de kavel,de laatste bezichteging vond plaats vlak voor voor de sleuteloverdracht.Daar zat nog geen uur tussen...

Nu moet ik wel zeggen dat zowel de verkopers als de makelaar ons dit huis gunde,zij hadden zich in hun vingers gesneden met een koper voor ons.

Je hoeft geen vrienden te worden met de vorige/nieuwe eigenaren van je huis maar ik kan je vertellen dat je je wel enorm welkom voelt als er een plantje in de vensterbank staat met "gefeliciteerd met jullie nieuwe huis" :)
(Overigens hebben we nog wel contact met ze :P )

Het enige wat ik je zeker kan vertellen is dat elke wijzeging in het contract in mondeling overleg kan gebeuren maar daarna schriftelijk bevestigt moet worden mét handtekening.
Terloops tussen neus en lippen door is leuk maar niet rechtgeldig en/of moeilijk bewijsbaar.

Ik hoop van harte dat alles gewoon door gaat op 2 april,zonder toestanden en gewoon zoals het hoort.Verstandig van je dat je al een back-up hebt,slaapt weer net even fijner.

Sterkte :(:)
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 28-03-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:10

en heb je al iets gehoord over de vooroplevering?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 13:16

Nee nog niets gehoord, heb er net een mailtje uit gedaan naar de makelaar

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:24

Dat mag nu inderdaad zo langzamerhand wel ja...

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:51

Heb je topic even doorgelezen.
Ben zelf opzoek naar een huis en was even op bokt aan het neuzen naar topics.
Wat een verhaal zeg. Ben heel benieuwd of ze dinsdag gewoon bij de notaris zitten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:52

Wat was het? 450 per dag toch? Nou dan zou ik toch eieren voor mn geld kiezen en de boel pakken. Dat is een maand huur zowat :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:23

Sammie schreef:
Wat was het? 450 per dag toch? Nou dan zou ik toch eieren voor mn geld kiezen en de boel pakken. Dat is een maand huur zowat :D

Ervan uitgaande dat de koopsom E150.000,- was :P

Het kan best zijn dat de verkopende partij dit zich helemaal niet realiseerd,opmakende uit de houding van de makelaar kan het best zijn dat hij dat niet heeft gemeld.
Maar kan ook gevalletje van steek-je-kop-in-het-zand zijn ,wat je niet ziet dat is er niet.

Leuk is anders :\