Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:50

Elles schreef:
En rap leegeten, want het aanbiedingsfruit van AH is meestal overrijp....

ohhh das minder, heel goed opletten dus. Werd er net helemaal enthousiast van van al die lekkere groenten/fruitaanbiedingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:56

Dimple, pak je dan wel de juiste combinaties etc? Kotgenootje van mij heeft zich daar in verdiept tijdje terug en heel veel dingen die ze verkopen werken voor geen meter, omdat de samenstelling niet klopt. Ik heb er alleen van onthouden dat ik maar niet aan die dingen ga beginnen, veel te ingewikkeld haha. Wel balen dat je voor zoveel fruit allergisch bent!

Zijn er hier mensen die zelf hun pizzadeeg maken? Die van mij is qua smaak ondertussen wel goed, alleen het randje wordt niet bruin/knapperig zoals de supermarktpizza's doen. Iemand een idee? Want dit is stukken goedkoper dan een oetker pizza, vult ook meer (iets dikkere bodem) dus hou altijd een kwart over voor de middag de dag erna. Maar die rand irriteert mij nog :P

Aanbiedingsfruit van de appie valt inderdaad vaak tegen. Ik heb de folder app, krijg in Berchem sowieso de appie folder niet en dan kan ik zien of ik de weekenden in NL nog wat moet kopen ja of nee.

Mizora

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:58

Iets langer in de oven, ik herinner van mijn vader's pizza's niet anders dan dat ze een flink knapperige rand hadden. Maar ze zijn niet zo snel klaar in de oven als supermarktpizza's.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:58

Staat je oven wel heet genoeg? (driehonderdnogwat graden voor het knapperige randje, 200 voor de rest)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 15:08

Hmm van t fruit is inderdaad wel waar.. misschien dat ik dat toch maar bij Lidl haal.. de bananen bij AH sla ik sowieso over omdat die al bruin/zwart in de schappen liggen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:10

Idinn, ik gebruik supradyn en extra vit B voor de wintermaanden. Ik ga morgen naar de HA om te vragen om bloed te laten prikken vanwege een aantal klachten en wil dan ook vit laten checken. Met name B12.

Pizza bodem maakt vriendlief altijd. Ik niet. :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:24

Vitaminestore (ook webshop) is goede winkel voor vitamines. Zijn vaak betere kwaliteit dan de drogisterij merken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:42

Thx MZ, ik zal daar eens even kijken!

Ik moet ook zeggen dat mijn maag niet overal tegen bestand is. Ik heb 2 grote verpakkingen Centrum meegenomen vanuit USA en ik word er zo misselijk van :r dat ik ze niet meer neem. Staan niks te doen in de kast totdat ze over datum gaan denk ik........ :\

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 16:00

Dimple schreef:

Ik moet ook zeggen dat mijn maag niet overal tegen bestand is. Ik heb 2 grote verpakkingen Centrum meegenomen vanuit USA en ik word er zo misselijk van :r dat ik ze niet meer neem. Staan niks te doen in de kast totdat ze over datum gaan denk ik........ :\

Mag je zoiets niet doorverkopen ofz?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:00

Dimple schreef:
Idinn, ik gebruik supradyn en extra vit B voor de wintermaanden. Ik ga morgen naar de HA om te vragen om bloed te laten prikken vanwege een aantal klachten en wil dan ook vit laten checken. Met name B12.

Pizza bodem maakt vriendlief altijd. Ik niet. :o

B12 tekort word je niet vrolijk van

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:07

De beste vitamine/mineralen "winkel" vind ik de website van Vitamins Direct: http://www.vitamins.nl

Niet alleen hebben ze een groot aanbod van deze producten ( en dan juist weer niet de drogisterijspullen)
maar geven naast goede uitleg, nog heel veel andere gezondheidtips en adviezen ( beweging, dieten, voeding enzovoorts). Met die site kun je wel een middagje bezig zijn!
Ze hebben zeer regelmatig aanbiedingen - zoals recentelijk 10 euro korting op elk willekeurig product, omdat het sneeuwde :))

Hun service is perfect, je kunt ze ook altijd bellen voor aanvullend informatie. Inschrijven op de nieuwsbrief is de moeite waard want dan blijf je op de hogte van kortingen/aanbiedingen.

NB: Heb geen aandelen hoor, ben wel tevreden klant!

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:42

Ik heb nog 5 euro tot donderdag. Maar heb eigenlijk alles in huis.

Ma Macaroni (uit de vriezer)
Di Aardappelpuree met rode kool en saucijzenworstje
Wo Bami (uit de vriezer)

Daarna is mijn vriezer zo goed als leeg, dus die ga ik weer aanvullen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:25

Ik vind fruit/groente van de AH wel meevallen, C1000 vind ik erger...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:24

Volgende week bij de AH ook 5 euro korting op een kilo rund/riblappen.. lekker voor stoofpotjes!!!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:01

@idinn; ben wel benieuwd naar jouw recept voor die lekkere pizzabodem? \De mijne is wel te doen maar kan zeker beter :+.
Heb ook vitamine-bruis staan, voor het geval ik te weinig fruit eet, en dat kan in de winter zomaar gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:22

Ik doe tegenwoordig 150-250 g bloem (ligt eraan hoe dun/dik ik m'n bodem wil), gist 5-10 g, eetlepel olijfolie, eetlepel suiker, water (tot ik denk dat het goed is) en een handje Provençaalse kruiden.

Pff en nu heb ik helemaal geen zin om witlof te gaan maken ... najah moet maar, als het klaar is is het lekker :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:29

ingedebruijn schreef:
Dimple schreef:

Mag je zoiets niet doorverkopen ofz?

Vast wel, interesse? ;)

DebGizmo, nee, ik weet het. En daarom wil ik ook laten testen vanwege de klachten. Kan uiteraard samen vallen met mijn overspannenheid, maar wil graag het ea uitsluiten. Ben benieuwd of de HA morgen meewerkt.........

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:44

Ik heb eigenlijk nooit problemen met de groente's uit alle supermarkten niet. Ik ben wel kieskeurig met het kopen van de groente, pak altijd de beste eruit.
Maar vind de lidl wel het beste.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:13

De komende tijd zal ik nog maar zuiniger aan doen... Kreeg een mail van de zorgverzekering, moet 220 euro betalen. Eigen risico. Kom al nooit bij de dokter, maar ben eind vorig jaar eens goed onderzocht op oa B12 tekort. En de ellende is ook nog dat ze toen niets hebben kunnen vinden, maar ik moet volgende maand wel weer bloed later prikken. Zal ook wel weer kosten. Fijn hoor... dat word nog meer overuren maken. Wat dan weer niet goed is voor mijn gezondheid.... Gaat lekker zo :) Ik zal straks maar even gaan strepen op mijn boodschappenlijstje.
Hopelijk krijg ik eind volgende maand wel een leuk bedragje terug van de stroom en gas. Al had ik in het daltarief wel wat meer stroom gebruikt, de rest was ongeveer hetzelfde als vorig jaar.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:16

Ik klets ook graag weer mee :)

Vandaag boodschappen doen voor de rest van de week.
Eerst gekeken wat nog in koelkast, vriezer en kast staat. Daar passen we elke week ons avondeten (en boodschappen) op aan.

Ik vind Nettorama veruit de beste met groenten! Ook qua prijs :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:27

Hier druk bezig met boodschappenlijstje... het wordt vandaag naar de Plus want dat is de enige supermarkt in het dorp en wil met de sneeuw niet onnodig de auto in. Vind de Plus geen prettige winkel en soms hebben ze ook niet wat ik zoek.. maar vandaag maar eerst naar de aanbiedingen gekeken op internet.. heb een weekmenu tot vrijdag.

ma: Winterwraps met kip en andijvie
di: Varkenshaas met rode kool en appeltjes en gebakken aardappeltjes
wo: Warme wraps met kaas en bosui
do: Andijviestamppot
vr: Saté met pindasaus, rijst, kroepkoek en salade

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:54

Lig hier met koorts op bed, vriendlief mag schappies doen. Kijken of hij het ook goedkoop kan ;) ;)

Eigen risico is inderdaad goed waardeloos. Ik verbruik het meestal al in januari wegens chronische ziekte en kan dan meteen in januari al betalen. -O-
Moet ook bloed laten prikken dus ze zullen blij met me zijn.

Kiezen jullie A of B merken in de supermarkt? Of net wat er in de aanbieding is?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:59

ligt er aan, eventuele aanbiedingen
maar ook welke goedkoper is ...simpel voorbeeld, hagelslag van venz is goedkoper(en lekkerder ) dan hagelslag van AH eigen merk.
Huis of B merk is niet altijd goedkoper :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:08

Verschilt idd, maar vaak toch wel A-merk.

Had gister een leuke in de AH. Had 2 sixpacks bruin bier gekocht (voor paard)........ op het kaartje in de winkel stond 3,49 en op mijn bon 3,79. Dus ik naar de klantenservice....... nou dat ging ze ff checken. Komt ze terug: ja hoor, u hebt gelijk (ja duh :P), dus u krijgt 20ct terug (ze dacht dat ik er 1 had, maar dan nog...). Dus ik zeg: nou 30ct dus.....
Zei: nee mevrouw, 20..... u heeft 3,79 betaald terwijl het 3,49 had moeten zijn, dus 20ct.

Hele discussie, uiteindelijk moest de rekenmachine er aan te pas komen................ Soms vraag je je toch af hoe die mensen aan hun baan komen :=

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:19

Jeetje Manzano :') Sta je dan als kassiere _O-

Hier verbazingwekkend goedkoop boodschappen gedaan op de een of andere manier. Denk dat ik toch echt eens een kasboekje ga maken. Probeer het op de pc bij te houden, maar dat vind ik minder fijn dan wanneer ik het voor me op papier heb op de een of andere manier.

Anyway, we hebben nu nog geld over, dus we gaan zondag lekker zwemmen met de prinses :D