Dank jullie voor de leuke reacties. Heb ook een nieuwe bank bestel maar 12 weken levertijd niet normaal! Ik doe heel veel zelf. Ik lees altijd mee maar reageer niet altijd.
Weten jullie hoe je dat moet aanbrengen en met wat voor verf? En hoe zorg ik ervoor dat ik geen kringen krijg van glazen, maar dat het niet gaat glanzen van de lak?
Ik heb gelijk nog een vraagje. Met wat voor (witte) verf kan je het best een tafel en stoelen verven? Krijtverf?
Leuke tafel gemaakt van de kistjes. Wij hadden vroeger heel veel van die kistjes mijn man is namelijk bollenkweker maar tegenwoordig is alles plastic. Ik vindt die houten kistjes echt sfeer hebben!
050206051012
Geplaatst: 10-12-12 11:01
Mijn kist van de vorige pagina (of de pagina daarvoor) is klaar, staat nu uit te harden in mijn hobbyhok. Ik hoop dat deze week de sticker komt, want dan kan hij naar beneden voor gebruik
Morgenavond neemt mijn moeder de nachtkastjes mee, dan ga ik daarmee aan de gang. Ik las trouwens ergens dat Action krijtverf (gesso) heeft? Weet iemand of dat bij de hobby schilder spullen staan? Ik wil de bovenbladen grey washen (en de rest van de kastjes wordt creme).
Gisteren een geweldig leuk tafeltje opgehaald: Hier wil ik een hockertje van maken, het idee heb ik al in mijn hoofd.
meikemarieke
Geplaatst: 10-12-12 11:43
Erg leuk geworden de tafel MM! Past heel goed bij je interieur. Leuk tafeltje Q! Hoe ga je daar een hocker van maken?
Meikemarieke, ik ga allereerst de glasplaat eraf halen (ligt los) en ik denk dat ik er dan latjes op ga spijkeren (versteviging, want het blad is soort eh... rotan? Dus niet sterk genoeg). Daarover een stuk schuimrubber (8-10cm dik) en daarover een dikke stof die ik onderaan vast niet. Wellicht nog een randje kant voor de afwerking Het tafeltje zelf zet ik in de grijze grondverf en creme lak, daarna schuur ik hem wat op voor de ouderwetse look.
Haha, toevallig! Ik heb daar afgelopen weekend ook besteld. Ik kan je niet helpen, want ik heb MP én Ebay af zitten struinen, maar kon niets goedkopers vinden. Vond alleen wel jammer dat de verzendkosten pakketpost zijn, maar ja... wat niet past dat past niet. Was al met al 18,50 kwijt voor 2 knopjes en 2 achterplaatjes Je kunt het ook bij haar afhalen (Zoetermeer), maar was voor mij te ver.