Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 07:14

Mootje schreef:
Inge (?) 1x in de week je haar wassen? Ik moet het echt elke dag wassen (helaas).

Nee, dat was ik :o . Kwestie van wennen hoor. Zoals mn vorige kapster altijd zei, hoe vetter hoe better :+ (maar dat valt reuze mee). Ligt er ook wel aan hoeveel troep je erin smeert. Na bv een vakantie moet ik wel weer terug in het 'ritme' komen. Pfff, elke dag je haren wassen, zie ik ook niet echt zitten hoor. Heb shampoo geprobeerd met ceratine (geloof ik) maar dat hielp helemaal niks.
Wasmiddel, ligt eraan hoe vol de trommel is, helemaal vol is denk ik bijna een half wasbolletje, anders een heel dun laagje (bijna een cm?)

@mootje: je bent zeker vaak dronken geweest op vakantie :P Was zeker wel heeel mooi

risje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:28

Wat gaan jullie snel!

Wel véél leuke dingen en handige tips om te lezen.

Wat haren wassen betreft, doe ik meestal twee keer in de week. Voorheen vaker, m

Maar na wat gezoek naar een goede shampoo is dat nu voldoende. Gebruik een shanpoo van swarzkopf, helaas niet de goedkoopste, maar als ik ze in de aanbieding haal of bij bijvoorbeeld euroland is het prima te doen. Heb daarnaast bio sokken, dat is een anti olie en haarverzorgend middel. Wel 30 voor een flesje, maar gaat héél lang mee en werkt super voor mijn lange haar.

Va.fast is mijn schooldag, ga na afloop vaak even naar de Ah, niet de goedkoopste, maar laatste tijd hier véél actie op vlees, krijg je da tweede gratis. Verdere boodschappen doe ik vaak bij de aldi, poiesz of plus. Afhankelijk van wat nodig is en wat reclame is. Probeer vaak een soort weekmenu te maken, plannen wat we eten en dat schilt zeker, maakt het makkelijker.

Groente en fruit ook altijd voldoende in huis, heb een groentetuintje al is dat nu afgelopen, maar in de zomer leuk om te doen en toch besparend. Aardappels en soms vlees komt bij de vader van een vriend vandaan, die heeft een winkel aan huis

Dierenvoer haal ik meestal bij de welkoop, blijkt voor ons voordeligste met de hele beestenboel. We hebben kippen, een konijn, een vogeltje, vissen in de vijver, twee katten een pup en een paard. Ruwvoer zit bij de stalling in.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:08

Mag ik me hier ook melden?

Vind het altijd erg leuk om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen. Helaas is mijn vriend nogal een groot verbruiker wbt snoep, chips en nootjes e.d.

Ik doe op vrijdag boodschappen bij de AH en de Lidl en soms als er nog wat in de aanbieding is bij de C1000 ga ik daar ook nog even heen (die zit bij ons in het dorp namelijk)
Soms ga ik ook wel naar de Aldi, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Lidl :j

Probeer nu ook een weekmenu te maken zodat ik echt alles in 1 keer op kan halen.
Op dinsdag haal ik meestal brood bij de bakker, dat is dan 3 voor 4,50 euro. Dat is niet goedkoop maar brood is ook iets waar ik niet op wil bezuinigen aangezien we daar echt veel van eten, dus dat moet gewoon goed en lekker zijn :j

Dieren hebben het bij ons wel goed die krijgen namelijk best duur voer :o Ze krijgen beide Science Plan van Hills en als iemand weet waar ik dat goedkoper kan bestellen dan graag :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:16

Wat betaal je nu voor welke science plan?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:23

Ik ben van Royal Canin overgestapt op Carocat. Dat is iets minder van kwaliteit, maar wel goedkoper en ze doen het er super op en nog steeds beter dan de supermarktmerken. Vaak kan je dierbenodigdheden voor minder dan in de winkel bestellen op zooplus.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:29

Ik ben zelf overgestapt van Royal Canin naar Orijen, even duur maar wel veel betere kwaliteit.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:35

Voor allebei 20 euro per zak. Dat is dan 2 kilo volgens mij........

Orijen heb ik nog nooit van gehoord, ga dat even opzoeken. Ik heb nu namelijk een kitten in huis en daarbij kreeg ik een zak Wiskhas (geen idee hoe je dat schrijft) Wilde die eerst opmaken, scheelt namelijk toch weer en als die zak bijna leeg was gaan mengen met Hills. Maar ik merk dus nu dat hij die Wiskas helemaal niet zo lekker vindt :+ Ga eens kijken of ik een proefzakje ergens kan bestellen, hij is namelijk nogal kieskeurig en wil niet steeds van die dure zakken kopen en dan vervolgens laten staan omdat hij het niet lekker vindt :n

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:39

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:40

carocat deden mijn katten het ook erg goed op, zelfs allergische poes vaarde er wel bij :j
heel betaalbaar voor de kwaliteit die je er voor krijgt :j

hond staat op vers (lotgering) helaas moet ik even de kip gaan schrappen, dus zaterdag komt iemand mijn voorraad totaalvoer halen en dan kan ik nieuw voer zonder kip gaan bestellen.
gelukkig op iemand gevonden die het over wil nemen en snel kan ophalen.

Azijn, ik gebruik gewone azijn/natuurazijn in de was, de schoonmaakazijn gebruik ik voor de vloer en de ramen.

creme fraiche gebruik ik eigenlijk nooit meer, vervang het al jaren voor Yoghurt, werkt en smaakt meer dna prima.

erm...verder ben ik even vergeten of ik nog ergens op wilde/moest reageren :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:03

Creme fraiche, heerlijk! Ik roer het overal doorheen :9 (maar inderdaad, ik gebruik net zo makkelijk yoghurt of kwark).

lieke2; ik was mijn haar ook eens per week en gebruik 2x per week Biosilk Hair Therapy. Niet goedkoop, maar wel echt super spul. Misschien dat je bij Douglas een proefmonster kunt krijgen? :)

Toiletpapier koop ik meestal in de aanbieding in grote pakken van 32 rollen (Page of Edet), maar we hebben hier al een tijdje geen aanbieding gehad, dus nu hebben we C1000 eigen merk (pak met 8 rollen geloof ik). Maar Page vind ik het prettigst.

De vriezer gebruiken we amper (we hebben er 2 :o ), maar alleen voor dingen als zakken diepvriesgroenten, vlees, ijs, etc. Maar we doen eigenlijk nooit gemaakt eten invriezen. Alles wat we overhouden aan avondeten gaat naar de honden (die eten dus weer heel weinig brokken, dus al met al ook bezuiniging _O- ). Alleen als we iets van rijst of pasta eten dan gaat er een portie de koelkast in voor mijn vriend. Ik heb een HEKEL aan eten uit de vriezer, dus dat heb ik al afgeschaft toen ik op mezelf ging :o

6 van onze katten eten Carocat en 3 eten Perfect Fit Senior (en deze 3 krijgen gezamenlijk een goedkoop blikje vlees per dag), de honden eten mee met de pot en krijgen een klein bekertje brokken van de supermarkt.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:14

Grr de magere yoghurt die ik had gekocht was tot gister houdbaar. Kan ik die nog eten ? Is nog dicht.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:16

Volgens mij kan het tot 3 dagen erna? Ik ben er een zeikerd in, maar vandaag zou ik nog wel durven als het pak nog dicht zit :j

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:18

Dat wordt 1 pak per dag eten. :') nog een goede tip let op de houdbaarheid !

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:19

Gewoon proberen, zitten er klonten in dan zou ik het niet doen. Maar meestal kan het wel gewoon hoor! Ik ben nooit zo snel van weggooien eigenlijk..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:24

Net een flinke.kom gepakt, en smaakt nog goed gelukkig !
Normaal ben ik ook niet van het weggooien, maar met melk en yoghurt ben ik bang voor klonten. :o

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:26

Sannert schreef:
Grr de magere yoghurt die ik had gekocht was tot gister houdbaar. Kan ik die nog eten ? Is nog dicht.

(Ik lees veel mee maar reageer eigenlijk nooit) Het enige wat kan gebeuren met yoghurt producten die over datum zijn is dat het product zuurder wordt, met als gevolg dat het uiteindelijk niet meer lekker is. Maar dat is pas na een hele tijd over datum. Je kunt het dus gewoon eten. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:07

Lieke, ik ben maar 20 uur in Noorwegen geweest, was voor het werk ;)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:36

Mootje schreef:
Lieke, ik ben maar 20 uur in Noorwegen geweest, was voor het werk ;)

Dus je baas betaalde de wijn :D ?

Zal eens bij de Douglas langsgaan voor een monstertje, tis nu echt hopeloos. Bedankt voor de tip!

Yoghurt zou ik gewoon ruiken en dan inschenken. Ruikt het goed en zie je geen klonters (en geen gekke kleuren :+ ) dan zou ik het gewoon eten hoor.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:40

Het is trouwens.vruchtenyoghurt. Weet niet of dat nog wat uitmaakt voor de houdbaarheid ?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:47

Volgens mij niet hoor :n
Zou er niet te veel over nadenken :+

Over invriezen:
Ik maak 1 keer in de zoveel tijd een flinke pan pastesaus en zet dit dan in de vriezer alvast verdeeld over 4 bakjes. Vriendlief lust geen pasta's (denkt ie :+ ) en ik wil eigenlijk niet dubbel hoeven koken ivm met ruimte en tijdgebrek.
Pasta kook ik dan wel gewoon op de dag zelf :j
Verder vriezen wij eigenlijk helemaal geen bereidde dingen :n Eigenlijk gewoon omdat ik vergeet dat we het dan hebben :')
Wij hebben trouwns ook twee vriezers

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:18

Nieuw topic en gelijk al 9 blz :D was weer even bijlezen :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:23

Ik heb mn was overnieuw gedaan ivm azijnlucht.. Heb ik er dan teveel bij gedaan? :( het ziet er schoner uit maar om nou met een azijnlucht rond te lopen..

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:41

ieuw ja dat stinkt, maar bij mij kunnen de kinderen niet tegen geparfumeerde wasmiddelen/wasverzachter dus ook maar eens azijn proberen...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:48

Geen idee, ik heb op dit moment een spijkerbroek aan die enorm afgeeft dus die moet ook even met azijn gewassen worden. Dus ik ben wel benieuwd naar de tip voor de lucht.
Moet zeker wel natuurazijn gebruiken en geen schoonmaakazijn? Anders kon je nog azijn gebruiken met een lekker luchtje eraan.......

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:48

Lidaju, je hebt toch ook wasmiddel dat niet geparfumeerd is? Geen idee hoe duur dat is maar dat is van Neutral. Gebruik zelf daar ook de bodylotion e.d. van omdat mijn huidje er ook niet zo goed tegen kan.