Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:55

Niemand gewerkt in de tuin het weekend? :+ Wat was het warm he! Ik heb wel wat kleine dingen in de tuin gedaan en naar groenrijk geweest waar ze uitverkoop hadden, leuke dingen maar ik heb echt geen plek meer :+ Wel een druif en een 'groeirek' gekocht. Heb ergens een boom langs de keuken en schuur staan in een hoek, die wil ik eruit hebben en dan de druif langs de keuken, van de week eerst maar eens de boom eruit zien te krijgen :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:01

Nee, donderdag wel wat plantjes gekocht bij intratuin in de aanbieding!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:34

Alleen heel veel water gegeven aan m'n arme tuintje.
Het was niet eens weer om er in te gaan zitten.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:38

Ja wij hebben in de tuin gewerkt.....gister op de heetste dag sinds tijden hebben m,n vriend en ik met schuttingen lopen sjouwen :')
We konden voor heel weinig geld 10 schuttingen bij iemand ophalen :) Wij dus gister met de paardentrailer op pad en die dingen opgehaald. Jemig! wat was het warm haha! Maarrrrr we hebben ze!
Nu kan de andere kant van de tuin ook dicht gemaakt worden zodat de honden weer lekker in de tuin kunnen spelen :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:42

Vriendlief heeft zaterdag de tuin gedaan. Heb nog een pot met roze hortensia voor mijn verjaardag gekregen en 5 lavendels :D Nu voor 1 sept nog wat aankleding scoren.

Overigens kunnen wij ongeveer elke dag de gehele tuin vegen :( De boom van de buurman guurt echt zo giga.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:48

wij hebben eindelijk een idee voor de voortuin hoe deze moet gaan worden..
wij willen proberen om het budget zo laag mogelijk te houden voor de tuin.
dus hebben we al het eea kunnen verzamelen door dingen gratis op te halen.
wij zijn enorm fan van lavendel en zeker de kuif lavendel...nu willen we iets met verschillende hoogtes
taxus en lavendel afwisselen en in het midden een boompje het liefst een dakplantaan maar ook daar zitten enorme prijsverschillen in.
het was een enorme griebus onze voortuin maar nu staan er een paar plantjes in en wordt deze regelmatig geharkt zodat het er toch netjes bij ligt.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:54

Water geven heb ik ook elke avond even gedaan :j

Wat fijn paxine !

rowo gefeliciteerd en mooie planten zijn dat :j
Wel balen van die boom!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:01

Jaaa ben heel blij met de schermen! Ons geld voor de tuin was een beetje op dus we konden niet zo'n zelfde schutting maken als de andere kant. Nu hebben we het dus maar even zo opgelost.

Wat ik wel jammer vind is dat m,n houten tuinbankje stuk is.....we wilden he verzetten om plaats te maken voor de schermen en toen knapte er een plank.......Wel de plank tussen de poten maar ik vrees dat we er niet meer op kunnen zitten.......Hij zou nog wel voor de sier kunnen evt.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:02

Nieuwe plank in (laten) zetten? Heeft mijn moeder ook meerdere keren met een bankje gedaan :j

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:24

MyWishMax schreef:

Hebben ze nog wat leuke aanbiedingen?

Hier alles ook veel water gegeven, alles stond er natuurlijk nog maar een week in, dus had ook wel veel nodig! Vooral mijn hortensia's die vol in de zon staan..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 12:09

Naath86 schreef:
MyWishMax schreef:

Hebben ze nog wat leuke aanbiedingen?

Hier alles ook veel water gegeven, alles stond er natuurlijk nog maar een week in, dus had ook wel veel nodig! Vooral mijn hortensia's die vol in de zon staan..

Ze hadden veel planten voor 1 euro, maar daar was het meeste al dood van. We hebben dus tussen de dorre plantjes nog wat goede gevonden en nog een appelboom en olijfboom voor helft van de prijs.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:07

Hallo tuinierende bokkers,

Mag ik me hier ook melden? Wij hebben 2 jaar geleden een nieuwbouwhuis gekocht en daar zijn we vorig jaar november ingetrokken.

Onze tuin is nog niets aan gedaan sinds de oplevering. We hebben al wel de hovenier laten uittekenen en akkoord gegeven voor de aanleg. Als het goed is komt hij eind van deze maand begin september. Hij zal helemaal worden bestraat in banenwildverband op 2 driehoeken na. Die worden als verhoogde plantenbakken ingericht met een aantal soorten grassen met van die lange aren. We wonen aan de kust en dit past wel in het verlengde van de duinen. Rondom de tuin komt een donkere border in dezelfde kleur als de plantenbakken. Bloemen en planten hebben we niet zo'n zin in. We hebben 2 kids onder de 2 jaar en die zijn best wel druk met aandacht vragen. Misschien later als ze minder tijd van ons vragen en we dus meer tijd hebben om onkruid te wieden.
De tegels die we hebben uitgezocht zijn van Redsun en dan de Smartton Nature Wave Mont Blanc: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=r ... Sw&cad=rja

Dit is onze tuin nu (na een paar keer onkruid maaien en wat oude stoeptegels):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit moet het gaan worden volgens de tekening:
Afbeelding

Tegen de wand van de schuur willen we een grote tuinposter en daar dus de grassen voor:
Afbeelding

Dit is onze voortuin nu (1x onkruid getrokken tijdje terug):
Afbeelding

Hier willen we dezelfde tegels in banenwildverband als in de achtertuin maar dan wel recht gelegd. Aan de rechterkant onder de keukenluchtafvoer komen de containers tussen 2 schuttingen net zo hoog als de containers. Aan de kant van de deur komt een laag steigerhouten schutting die buurman gemaakt heeft. Verder helemaal niks. Lekker ruimte voor bezoekers om de fiets neer te zetten. Ik heb zo'n hekel aan op de stoep staande fietsen. We gebruiken de voortuin verder toch niet want die ligt op het noorden.

Phoe heel verhaal geworden.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:29

O, da's een leuke klus Milord.

MyWishMax, dat ze daar dan nog een euro voor vragen.
Bij tuincentrum vlak bij m'n werk stond pas een kar buiten met gehavende, maar nog goed bruikbare Fuchsias. Daar stond een bordje bij: gratis meenemen.
(En je hebt dan weer van die types die hun fietstassen er overvol mee proppen natuurlijk :+ )

Ik heb vrijdag nog 2 oude zinken teilen van de vuilstort gered bij m'n vriendin :oo . Die krijgen bij mij wel een plekje <3 .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:44

Voor degene die nog een schutting wil zetten,bij Gamma zijn álle tuinschermen met 50% korting.Dit is alleen op zaterdag 25 en zondag 26aug.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:48

Blackje schreef:
Nieuwe plank in (laten) zetten? Heeft mijn moeder ook meerdere keren met een bankje gedaan :j

Vriendlief heeft hem al op de hoop voor de stort gegooid -O-

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:19

Oh dat is jammer Paxine. Vaak is het op een makkelijke manier te herstellen.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:23

Nouja hij was al wel een paar jaar onderhevig geweest aan de elementen hoor. Dus echt goed was ie al niet meer.

Milord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:42

Het is ook vaak de emotionele waarde hè? Maar nu kan je wel weer een ander mooi bankje gaan uitzoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:49

Afbeelding

Citaat:
Hier het plaatje van onze tuin zoals wij het graag willen. Niet te gek en kindvriendelijk.
De tegels die je ziet liggen zijn 60x60

Voortuin
Aan de voorkant komt de zon om 0845 in de tuin tegen het huis aan en om 1500 is de zon weer weg.
De 3 open vakken zijn 120x120 en moeten beplant worden.
De voortuin grenst aan een voetpad. Hier moet een mooi haagje tussen komen.

Achtertuin
Aan de achterkant komt de zon om 0900 bij de schuur in de tuin en is geheel uit de tuin verdwenen aan de huiskant rondom 1930.
Vast aan het huis komt het terras en plek voor de zandbak.
De lange border aan de linkerkant ligt eigenlijk geheel in de schaduw. In de ochtend is er wat zon maar als de dag vorderd draait de zon wat en ligt er een strook van ongeveer 50 cm schaduw in de tuin, precies waar de border ligt.
De korte border aan de linkerkant ligt de gehele dag in de zon.

Ik zou zeggen: vraag en plant maar raak :)

Kleine aanvulling, planten mogen geen wespen of hommels aantrekken ivm de kids. Bij de buren staat een prachtige paars bloeiende plant. Ik denk dat er wel 15 hommels inzitten constant.

Ik quote mezelf even. Aankomend weekend gaat alles eruit en de bestrating erin. Dan wil ik graaf doorgeven aan de hovenier welke platen hij moet bestellen ;)
Ook houd ik overigens niet van geel!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:22

Jammer Paxine!

Vanmiddag nog even naar een tuincentrum met mn moeder :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:55

Vonneke, ik heb er over gedacht, voor de schaduwborder zou ik onder andere hosta's gebruiken. Wel even opletten welk soort, niet een te groot soort pakken, want dan zijn ze groter dan de border breed is.
Ik vind het wel lastig aangezien ik niet van de hele strakke beplanting ben. :P

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:53

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:59

Mooi!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:59

Neonlight schreef:
[naam], ik heb er over gedacht, voor de schaduwborder zou ik onder andere hosta's gebruiken. Wel even opletten welk soort, niet een te groot soort pakken, want dan zijn ze groter dan de border breed is.
Ik vind het wel lastig aangezien ik niet van de hele strakke beplanting ben. :P

Die hosta's zijn idd mooi!

Voor wil ik graag hortensia's heb ik besloten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:59

Schitterend Charlot!