Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Naath86 schreef:MyWishMax schreef:Nee, donderdag wel wat plantjes gekocht bij intratuin in de aanbieding!
Hebben ze nog wat leuke aanbiedingen?
Hier alles ook veel water gegeven, alles stond er natuurlijk nog maar een week in, dus had ook wel veel nodig! Vooral mijn hortensia's die vol in de zon staan..
Citaat:Hier het plaatje van onze tuin zoals wij het graag willen. Niet te gek en kindvriendelijk.
De tegels die je ziet liggen zijn 60x60
Voortuin
Aan de voorkant komt de zon om 0845 in de tuin tegen het huis aan en om 1500 is de zon weer weg.
De 3 open vakken zijn 120x120 en moeten beplant worden.
De voortuin grenst aan een voetpad. Hier moet een mooi haagje tussen komen.
Achtertuin
Aan de achterkant komt de zon om 0900 bij de schuur in de tuin en is geheel uit de tuin verdwenen aan de huiskant rondom 1930.
Vast aan het huis komt het terras en plek voor de zandbak.
De lange border aan de linkerkant ligt eigenlijk geheel in de schaduw. In de ochtend is er wat zon maar als de dag vorderd draait de zon wat en ligt er een strook van ongeveer 50 cm schaduw in de tuin, precies waar de border ligt.
De korte border aan de linkerkant ligt de gehele dag in de zon.
Ik zou zeggen: vraag en plant maar raak
Kleine aanvulling, planten mogen geen wespen of hommels aantrekken ivm de kids. Bij de buren staat een prachtige paars bloeiende plant. Ik denk dat er wel 15 hommels inzitten constant.
Neonlight schreef:[naam], ik heb er over gedacht, voor de schaduwborder zou ik onder andere hosta's gebruiken. Wel even opletten welk soort, niet een te groot soort pakken, want dan zijn ze groter dan de border breed is.
Ik vind het wel lastig aangezien ik niet van de hele strakke beplanting ben.