Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:03

Ik heb er vanmiddag 170 gereden was heerlijk!!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:06

Kun je ook lessen/examen/rijbewijs halen voor een motor-automaat?

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:10

__Karlijn__: Helaas woon ik niet echt in de buurt en lees ik je bericht laat :')

Amazone77: Lekker 170 km erbij! Nog tips voor leuke rondjes?

Amalarab: Volgens mij kan dat gewoon. Weet google het niet?

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:18

Vanmiddag ritje door zeeland gemaakt :)

Amalarab: Volgens mij bestaan ze wel, dat soort motoren. Moet je wel het geluk hebben dat een rijschool er eentje heeft.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:46

MoOtJuHh schreef:
Lindy1982 schreef:
Ze heeft idd ook een motor 1die 2km per uur gaat haha

+1 :D

Hahah.. Het is wel lachen als wij de motors starten ( mijn man heeft een 2 cilinder die behoorlijk geluid maakt ) dan rennen alle stoere jongens die ouder zijn dan haar heel hard weg.. en zij wordt helemaal hyper en vind het geweldig..
Op een motorshow ging ze zo op de motor zitten van een hells angel 8-) ze was toen 2 jaar :P
Ze maakt met haar loop fiets en auto's continu wheely's :D

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:01

amazone77 schreef:

170 gereden, of 170 km gereden, is een groot verschil. ;)

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 08:20

Hallo allemaal, ik kom me ook erbij voegen als dat mag ;-) Ik ben anderhalve maand geleden begonnen met mijn motor rijbewijs en heb nu 6 lessen gehad :D Vindt het echt super leuk en ben blij als ik dalijk mijn rijbewijssie heb *\o/* Me motor staat al op me te wachten ;)

Ik zelf heb een Fazer 600 en voor mijn vriend (heeft zijn motorrijbewijs al) hebben we gister toevallig een intruder 1400 voor gekocht :) Die gaan we zaterdag op halen ;-)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 10:47

leuk! en wat moet jij nu doen in de lessen missy123? :) En welke oefeningen beheers je al?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:59

Ooooooh!! Motorrijbewijs!! *\o/*
Ik wil ook heel graag m'n A-rijbewijs gaan halen, maarja geld om een motor te kopen heb ik voorlopig toch niet.. Vind t dan ook wel wat zonde :=

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:04

@:indy1982: Jouw dochter vind ik nu al cool!

montyjansen schreef:
amazone77 schreef:

170 gereden, of 170 km gereden, is een groot verschil. ;)

Oeps, niet goed gelezen.

@Missy123: Wat leuk dat je bezig bent met het halen. Nu wil ik graag wel een foto zien van je motor. Ik twijfelde zelf toen of een Fazer wat voor mij zou zijn, maar dat is hem niet geworden.

@Roxiie: Je kan je rijbewijs toch halen? Als ik het goed heb veranderen de regels voor het halen in 2013 mbt de leeftijden. Je hoeft immer niet meteen een motor te kopen, huren kan ook, al is dat niet zo leuk als een eigen motor ;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:10

Ja daar las ik in t begin van t topic iets over mbt het veranderen van die regels..
Maar wat gaat er dan veranderen * gaat op google zoeken*

Edit; Leeftijdsgrens zit ik niet mee, ben dan al 24 :)

Edit2; Moet je voor de motor ook nog weer apart theorie doen trouwens als je al B hebt??'Wordt van de site van een rijschool hier in de buurt niet echt veel wijzer nl.. :=

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:14

@ m1992

Idd erg leuk ! Ik moest afgelopen zaterdag een 8je oefenen en langzame slalom, die gingen erg goed :D De uitwijk viel mij zelf erg tegen en vindt ik erg lastig met 55 km per uur... Snelle slalom en wegrijden parkeervak beheer ik ook ;) vindt eigenlijk alle oefeninge wel leuk om te doen, omdat je juist door die oefeningen door krijgt wat er mogelijk is met een motor en krijg er ook vertrouwen van

@ MoOtJuHh

Ik zal gauw een keer een foto maken van mijn motor ;-) Waarom is een fazer het voor jou niet geworden ?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:58

Mijn vriend gaat binnenkort voor zijn motorrijbewijs :P

Wat zijn er veel mensen ineens, die voor een motorrijbewijs gaan!

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:35

@Roxiie: Ja, je moet opnieuw theorie doen. Tenminste toen ik het deed (jaar geleden). Deze is 'gelukkig' niet aangepast zoals de auto is aangepast met inzicht.

@Missy123: Fazer vond ik mooi omdat de uitlaat onder het zadel is verwerkt. Ondanks dat ik graag een Yamaha wou, kwam ik mijn huidige Suzuki tegen en die was wel heel erg mooi en daarbij betaalbaar en zo goed als nieuw (3500 km!).

@Laura_x: Dat is juist leuk. Dan wordt een eventuele bokt-motorrit een hele groep 8-)

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:49

roxiie schreef:
Ooooooh!! Motorrijbewijs!! *\o/*
Ik wil ook heel graag m'n A-rijbewijs gaan halen, maarja geld om een motor te kopen heb ik voorlopig toch niet.. Vind t dan ook wel wat zonde :=

Zo erg is het niet. Haalde mijn rijbewijs in 2009 en kocht pas begin 2011 mijn eerste motor. Tot die tijd regelmatig gehuurd, of getest, net zo lang tot ik wat vond wat naar mijn zin was.

Theorie examen zit er nog steeds bij. Moest 3 examens volgen. Vaardigheid, theorie en wegdeelname.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:56

Hey!

ffies niet geweest, maar ik heb afgelopen donderdag mijn examen gehaald *\o/* ! Jammer genoeg moet je een week wachten totdat je het daadwerkelijke rijbewijs hebt.
Ik ga donderdag of van het weekend de motor ophalen en dan ga ik zondag lekker rijden :D

Op 27 mei (1e pinksterdag) organiseert een vriendin van mij een motortoertocht voor alleen dames, in Friesland we starten bij de Mac Donalds in Heerenveen om 13.30u.
Het word gewoon een rustige tourtocht langs mooie plekjes, dus geen race wie het snelst kan.
Misschien zijn er nog dames die het ook leuk lijkt om mee te gaan.
Er zijn geen kosten aan verbonden.
Je kan mij een PB sturen voor opgave, dan geef ik het haar door.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:12

Leuk zo'n toertocht! Helaas ben ik al bij een andere "dames" dag.

Misschien vinden sommige van hier het ook wel leuk. Op zondag 27 mei is er in Lelystad een Motorstoeidag voor vrouwen georganiseerd door www.motorcursussen.nl

De dag begint met voertuigbeheersing op je eigen motor en een (anti)sliptraining op slipmotoren.
In de middag gaan we het circuit op om te werken aan bochten, lijnen, technieken etc.

Dus alleen maar met dames, erg gezellig dus! :D

Meer info staat hier: http://motorcursussen.nl/vrouwentraining.htm

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:51

@MoOtJuHh

Bij mijn motor zit de uitlaat niet onder het zadel verwerkt. Mijne komt uit 1999, mischien dat het bij nieuwere modellen wel het geval is ?

Wat voor suzuki heb je gekocht ? Idd weinig km !

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:54

Ik ben aan het leren voor mijn scooterrijbewijs omdat ik binnenkort 16 word en een scooter krijg voor mijn verjaardag.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:20

@Missy123: Op pagina 2 heb ik 2 foto's staan. Ik heb nu een Suzuki SV650S met onderkuip erop. De link is niet mijn motor, maar is lijkt er wel op. Op pagina 2 zijn wel foto's van de mijne, maar zijn misschien wat klein. Ze doet het nog erg goed :D.
Voor de Yamaha had ik de Yamaha FZ6 naked of met kuipwerk. Ook heb ik nog gekeken naar de Yamaha Diversion deze zat wat meer rechtop dan de Suzuki, maar boven het achterwiel minder mooi afgewerkt dan mijn suzuki en laat ik niet vergeten dat die eigenlijk boven budget lag :').

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:04

Bah, manlief is vandaag onderuit gegaan met de motor.
hij lag op de weg en de motor in een grasveld, wat er gebeurt is kan ie zich niet herinneren, alleen vaag iets dat hij zijn achterwiel voelde wegglijden.

Hij jeeft gelukkig niets gebroken, val beugel van de motor is verbogen, kilometerteller en koplamp kapot maar verder is de motor nog heel.

geluk bij een ongeluuk zeggen we dan maar

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:06

Wat een rot nieuws. Hopelijk geen al te grote schade aan zijn zelfvertrouwen.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:07

Neu dat valt wel mee, hij voelt zich alleen een brokkenpiloot, 4 maand terug reed hij de auto total loss en nu dit :P

Beide gevallen pure pech.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:54

jeetje zeg,godzijdank heeft hij niks,ik was vorige week bijna gevallen,schoof weg over een witte streep in een bocht regende dus was spek glad,heb sinds vanmiddag weer een auto dus met regen zit deze dame weer droog haha
maar met mooi weer ga ik weer op mijn motor de weg op...is geen motor voor nat weer. (en word ie nog vies ook ;) )

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:24

Witte strepen en putdeksels, _-:( levens gevaarlijk in bochten, olie ook , heeft mijn broer ondervonden op en rotonde, ook onderuit gegaan :(:) , gelukkig reed hij rustig . +:)+