Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:34

Jullie vriendjes zijn echt zo anders dan mijn exvriend! Die at het liefst helemaal niet en gaf geen klap om wat hij naar binnen werkte. At ook rustig een dag niet als ik er niets aan deed.

Maar ik zou dan gewoon goedkoper beleg kopen? Het niet in huis hebben dus?

opisop_shop

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:46

wat gebruik je voor beleg dan?
Zelf eet ik niet zoveel brood en als ik het wel eet heb ik er vega-vleesbeleg of biologische kaas op, beide erg duur namelijk een stuk of 10 plakjes voor 2euro (vlees) of 3euro (kaas).
Ik neem ook wel vaak knackebrod met een dun laagje pesto erop van de lidl (a 1euro ofzo) en verder eet ik vaak salades die ik zelf maak, dus ook niet duur.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:50

Lidl heeft 12 plakjes kaas voor 2 euro nogwat :D. Voorgesneden plakjes kaas kun je ook prima doormidden doen, dan heb je 2 plakjes kaas voor de prijs van 1 :D

Ik ben ook wel benieuwd naar broodbeleg waar je geen koelkast voor nodig hebt :). En dan met name de niet zoete dingen, want chocopasta, muisjes, hagelslag, honing etc etc komt je op een gegeven moment ook de neus uit. Ik zit nu op pindakaas en appelstroop, maar is er meer?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:53

Hij wilt graag vers gesneden beleg. Dus die in zakjes ligt. Ik doe meestal boodschappen bij de Lidl, Jumbo en C1000. Ligt er maar net aan wat op de route ligt. Lidl beleg wilt meneer niet hihi. En hij lust geen kaas.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:54

Wat is dan vers gesneden beleg? Alleen maar vlees? Als je pindakaas in de vriezer legt kun je het daarna ook snijden :D

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:56

Zonder koelkast; chocopasta, of als afwisseling Speculoos wel duur trouwens. Kokosbrood is ook lekker en goedkoop! Of gewoon een beetje honing?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:57

Ja ik bedoel vlees. Snijworst, ham, fricandeau etc etc. Sorry ben ik echt ingewikkeld. Oeps hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:57

Ik heb altijd van de Aldi de 30+ komijnenkaas, zitten in plakken in de verpakking. Of de kipfilet met tuinkruiden van de Aldi :j Vriendlief doet alleen maar pindakaas, hagelslag en chocopasta op brood :+

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:00

*breekt even in*

Je kunt ook voorverpakte broodzakjes maken met beleg erop.
Dat doe ik hier ook vaak omdat het anders of weinig afwisseling op brood is, of we kunnen vleeswaar weggooien.

Ik koop dus een paar broden, diverse soorten vleeswaren/kaas en maak daar pakketjes van 8 boterhammen met beleg van en die gaan dus per 8 in de diepvries. Vriendlief kan daar zo iedere dag dan een broodzakje uithalen voor naar zijn werk.

Leuk topic trouwens!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:02

Ohw wat een goed idee speedy! Dan is het wel langer houdbaar.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:03

SpeedyCorsa schreef:
*breekt even in*

Je kunt ook voorverpakte broodzakjes maken met beleg erop.
Dat doe ik hier ook vaak omdat het anders of weinig afwisseling op brood is, of we kunnen vleeswaar weggooien.

Ik koop dus een paar broden, diverse soorten vleeswaren/kaas en maak daar pakketjes van 8 boterhammen met beleg van en die gaan dus per 8 in de diepvries. Vriendlief kan daar zo iedere dag dan een broodzakje uithalen voor naar zijn werk.

Leuk topic trouwens!

Dat is een handige tip!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:04

Ik doe 1x per week alle boodschappen. Schrijf dan per dag op wat voor warm eten ik ga koken, en dat haal ik dan op. Maak een boodschappenlijstje, en ga tussendoor eigenlijk nooit, tenzij ik wat vergeten ben. Is ook een stuk goedkoper, dan dat je vaker zou gaan, dan neem je meer dingen mee dan de bedoeling is.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:05

Mijn vriend; je moet dan wel een grote vriezer hebben. Scheelt toch 1 hele la.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:11

Handige tip inderdaad, Speedy! Maar wordt dat niet soppig als je er ook boter bij doet? Of valt dat mee?
Het werkt denk ik alleen met vlees he? Kaas is dacht ik niet zo geweldig in te vriezen...

En Sharmila, ik bedoelde vooral ook niet-zoet beleg dat niet in de koelkast hoeft :)

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:12

Kaas gaat ook wel... Ik doe er hier alleen geen boter op, maar dat gaat ook wel (uit ervaring van mijn tante). En ook hier betekend dat er idd een hele la voor vriendliefs brood is, maar dat heb ik voor de besparing (en makkelijkheid) wel over :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:13

Ik had er zo een die alleen kaas vers van het mes at en dan ook alleen van één winkel. Ik bewaarde de verpakking en deed er Aldi kaas in, nooit klachten gehad.
Vleeswaren at hij niet, wel potten vol met kersen jam en pindakaas, nam 12 boterhammen mee.
Snoepen deed hij ook heel veel, als ik dat niet kocht, haalde hij het zelf bij het tankstation, als het ergens veel te duur is...
Vader van mijn kids, woont niet meer bij ons.

Brood komt bij ons ook uit de vriezer, afgepast eruit gehaald. 's morgens in de toaster.
Lunchen doe ik op mijn werk, daar hebben we brood met allerlei lekkere en luxe beleg soorten. Krijgen we aangeboden en kost niets, zelfs de belasting (loon in natura o.i.d.) betaalt mijn baas. *\o/*
Zoon weigert brood mee naar school te nemen en leeft daar op de koek die hij meeneemt, als hij thuis komt maakt hij vaak tosti's van Lidl kaas en schouderham van Lidl, nog geen euro voor 200 gram.
Dochter gaat thuis lunchen, gewoon een broodje met kaas of hagelslag.

Kaas kan je prima invriezen.
Geraspte kaas, parmezaan, Gorgonzola maak ik nooit op en gaat de vriezer in in porties.
Restjes kaas raspen en invriezen, een beetje losjes, strooi je zo uit de vriezer over je ovenschotel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:18

Ik smeer 2 of 3 broden per keer, verpak het per 2 boterhammen en stop het in de vriezer. Vriendlief neemt 2 zakjes per keer mee naar werk.
1 brood is voor 5,5 dag lunch voor hem. Zowel worst als pindakaas, pasta als hagelslag.

En voor mensen die willen besparen màar wel nieuwe lingerie nodig hebben...
Volgende week is er bij hunkemoller fabrieks verkoop (in hilversum, bij het magazijn) mochten er mensen interesse hebben, laat het even weten, dan stut ik de uitnodiging even door.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:18

Ohw hartig dat niet in de koelkast hoeft oei... Ja dan denk ik aan tapenade of humus ofzo. Maar ja die moeten na aanbreken wel weer in de koelkast. Net als smeerleverworst, in die blikjes. Wel een lastige. Ga erover nadenken.... Ben nu in Koeweit. Hier eten ze veel humus en corned beef. Maar ja dat moet ook na aanbreken in de koelkast.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:49

Ik haal bij de supercoop een bolletje smeerworst, is lekkerder als die bakjes en maar 22 cent is voor mij genoeg voor 1 week.
Mijn vriend eet vrijwel alleen maar hagelslag of keukenstroop op brood dat kost me ongeveer 1 euro per week.
Qua beleg ben ik wel makkelijker geworden ik had ook vaak vlees op brood maar dat vind ik echt te duur.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:58

De merk schoonmaakmiddelen zijn vaak in de aanbieding en ook vaak bij het Kruitvat in de folder. Die haal ik dan gewoon even daar.
Je merkt echt verschil vindt ik. de wc en badkamer moeten bij mij grondig schoon zijn. :j

Dettol is wel erg prijzig en met allesreiniger maak je ook goed schoon. (doe de gootsteen wel af en toe met chloor)

Wij zijn hier met zijn drietjes en heb minstens 6 wassen in de week. 2 witte, 2 bonte. 1 met rose en lichtblauw etc.
en dan nog de 60 graden was voor de handdoeken. Beddengoed doe ik om de week. :j

Ik zet trouwens onze wasmachine wel op kort. Dat scheelt gewoon 1,5 uur wassen. scheelt behoorlijk stroom en water en wordt evengoed schoon. :j

Brood doen wij ook in de vriezer anders moet je zoveel weggooien.

Heb deze flink ingeslagen bij Deen want er was veel frisdrank wat mijn vriend lekker vindt in de aanbieding.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:18

@kelpla : mag ik je weekmenu weten, vind het leuk te lezen wat (en goedkoop) je eet?

is dat niet goor hagelslag op brood, of vleeswaren en dan invriezen? smaakt dat niet vreemd? en doe je dan alle verschillende beleggen in 1 zak?

Vriendje eet er 10 en ik bedenk t altijd pas laat(lees :als ik écht naar bed wil) dat hij brood mee moet . dan is dat voorgevrorene wel handig!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:28

Wat wij bv deze week eten;
nasi (groente van de Aldi), pizza (lidl), boerenkool (diepvries, Aldi), rode bieten (voorverpakt, Lidl), bloemkool (in de aanbieding nu bij de Lidl), spinazie a la creme (diepvries, Aldi) en dan houden we van al deze dingen altijd wel iets over voor een tweede keer eten, dus we halen altijd 6 maaltijden in huis.
Een zak aardappels (5 kilo voor E2,50 ofzo? Lidl) en een pak rijst erbij, paar vega-vleesjes (Lidl/Aldi, E1,70 voor twee burgers) en dan zijn we denk ik voor zo'n E15 klaar deze week wat betreft avondeten gok ik, omgerekend althans (aardappelen en rijst gaan bv langer mee dan 1 week).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:34

Maakt voor de smaak niet uit.
Ik verpak het per 2 boterhammen (met zelfde beleg), hij neemt er 4 mee in totaal (2 zakjes) en heeft dus 2 verschillende soorten beleg mee (meestal). Bevroren brood vind ik niet prettig smeren. Met smeren ontdooit het altijd al iets, dan weer intoetsen en mee nemen vind ik dan zelf weer niet lekker (is dan snel droog en oud).

Komende week moet hij zelf weer brood smeren, er ligt een heel brood in de vriezer :P
Volgende week haal ik wel weer 2 broden om meteen te smeren.
Let met invriezen wel op, hoe vetter het beleg (vleeswaren) hoe kortere het houdbaar is in de vriezer

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:40

Thanx Mri!!!

opisop das wel weinig , 15 euro! doe je dan iedere keer gekookte aanrdappelen, en eet je dan wel iedere avond (iets van ) vlees?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 07:49

Sharmila schreef:
Hoe doen jullie het met de boterhammen?? Mijn vriend neemt elke dag bammetjes mee en wilt het liefst alleen lekker vers gesneden beleg, er gaat zo makkelijk een zakje per dag doorheen. Best prijzig dus. Wat doen jullie op de bammetjes? En hoe houden jullie het afwisselend?

Vriendje eet altijd op zijn werk. Daar krijgen ze altijd een heerlijk luxe lunch geserveerd. Ik eet nooit vlees op brood.
Mijn ouders hebben een brood en banket bakkerij dus altijd (gratis hihi) verse boterhammen