HTC Telefoons - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Livito

Re: HTC Telefoons - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:39

voor de liefhebbers ; ik heb mijn 3 maanden oude HTC wildfire S te koop .
ben overgestapt naar de iphone :)

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:26

x_spekkie_x schreef:
wiifke schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn wildfire en hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.

Zijn er hier ook mensen bekend met de easy battery saver app? Vorige week heb ik de app gedownload, deze app zorgt er voor dat de accu langer mee gaat. Hiervoor zet hij automatisch internet uit, wanneer er geen app open staat die dit nodig heeft. Omdat ik dit niet handig vond en ik lang niet altijd verbinding kon krijgen met die app, heb ik hem verwijderd. Probleem nu: helemaal geen netwerk verbinding op mijn telefoon meer, alleen nog wifi. Ik baal nu als een stekker, is er iemand die weet hoe ik er voor kan zorgen dat ik wel weer internet kan krijgen?

Ik denk dat je even bij je internetinstellingen moet kijken.
Instellingen -> draadloos en netwerken -> mobiele netwerken -> namen toegangspunten
Daar staan de instellingen van het profiel wat zorgt dat je op internet kan. Bij mij staat er het volgende:
Naam: mobiel internet 1
APN: internet
Proxy: <niet ingesteld>
Poort: <niet ingesteld>
Gebruikersnaam: <niet ingesteld>
Wachtwoord: <niet ingesteld>
Server: 0.0.0.0
MMSC: <niet ingesteld>
MMS-proxy: <niet ingesteld>
MMS-poort: <niet ingesteld>
Mms-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: <niet ingesteld>
APN-type: <niet ingesteld>

Het belangrijkste hier is de server. Ik zit zelf bij Simyo en heb de gegevens om dit in te kunnen stellen van hun website. Je moet even bij je eigen provider kijken hoe je deze gegevens moet invullen.

Als het goed is zou je dan weer verbinding moeten kunnen krijgen met je mobiele internet netwerk :)

Bedankt voor je reactie en nuttige informatie. :D Heb via de site van mijn provider kunnen vinden hoe ik een nieuwe APN toe moest voegen, nu doet hij het gelukkig weer.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:41

Hallo, ik heb sinds een weekje de HTC sensation xl.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:49

Ik kom even binnenrollen, had eerst een htc desire Z en die heb ik vd zomer zwemles gegeven in een natte fietstas. Hij was overleden dus toen heb ik de chacha gekocht en het valt mij ook dat het verschil te merken is kwa geheugen. Na 3 maand zonnen wou ik mijn desire verkopen via zo'n verkoop je kapotte foon site.. Ik voor de grap aan de adapter en hij leeft weer. Het is echt een wonder, en ben zo blij. De meeste foons overleven zoiets niet.
Heb overigens ook wat apps uit dit topic geinstalleerd en ga zo de relax and sleep uitproberen en de electricsleep.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:44

Ik ben nu in het bezit van een htc wildfire, prepaid. Nu ben ik er achter gekomen dat een abonnement voor mij eigenlijk goedkoper uit is. De htc desire s trekt mij wel, nu ben ik ook nog wel erg benieuwd naar ervaringen van jullie. Zit er veel verschil in de wildfire en desire s?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:51

Ik moet een nieuwe foon maar twijfel nog steeds....had mn oog op de htc chacha laten vallen.

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:26

wiifke schreef:
Ik ben nu in het bezit van een htc wildfire, prepaid. Nu ben ik er achter gekomen dat een abonnement voor mij eigenlijk goedkoper uit is. De htc desire s trekt mij wel, nu ben ik ook nog wel erg benieuwd naar ervaringen van jullie. Zit er veel verschil in de wildfire en desire s?

Ik heb zelf de desire (zonder s :P), die heb ik nu een jaar en ben nog steeds echt super tevreden, zou niet weten wat ik zou moeten als hij stuk gaat haha. Getrouwd met mijn telefoon dus. Ik heb in de tijd dat ik hem heb nog nooit problemen met hem gehad. Van de wildfire weet ik helaas niks af ;). De Chacha vind ik zelf helemaal geen mooie telefoon maar dat vind ik van BB's ook niet mooi. Maar goed, smaken verschillen :).

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:32

Denk dat ik dan toch maar voor de desire ga. Ik heb nu iets langer dan een halfjaar mijn wildfire, maar merk wel echt dat hij trager wordt. Valt dit met de desire wel wat mee? Hoe lang gaat bij jou de batterij ongeveer mee?

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:44

Trager word de mijne in ieder geval niet :) maar mijn geheugen zit wel vol en ik heb geen idee hoe ik dat kan over zetten naar mijn Micro card, want zodra ik dat doe (bijvoorbeeld met wordfeud) dan doet dat spel het meteen niet meer? Uhm als ik echt veel bezig ( denk aan, woordfeud, whatsappen, mailen, internetten) ben met mijn telefoon gaat hij maar 1 dag mee. Daar baal ik soms wel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:46

wiifke schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn wildfire en hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.

Zijn er hier ook mensen bekend met de easy battery saver app? Vorige week heb ik de app gedownload, deze app zorgt er voor dat de accu langer mee gaat. Hiervoor zet hij automatisch internet uit, wanneer er geen app open staat die dit nodig heeft. Omdat ik dit niet handig vond en ik lang niet altijd verbinding kon krijgen met die app, heb ik hem verwijderd. Probleem nu: helemaal geen netwerk verbinding op mijn telefoon meer, alleen nog wifi. Ik baal nu als een stekker, is er iemand die weet hoe ik er voor kan zorgen dat ik wel weer internet kan krijgen?

Ik had exact het zelfde, met de zelfde app.

Heb uiteindelijk hem terug naar fabrieks instellingen moeten zetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:48

wiifke schreef:

Desire S heeft iig een veel mooier en helderder scherm. Verder niet heel veel verschillen denk ik.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:56

Ik stond inderdaad ook op het punt om dat te gaan doen, maar keek daar behoorlijk tegenop. Ben ook wel blij dat ik hier een goeie tip heb kunnen krijgen wat uiteindelijk ook erg makkelijk ging, nu doet hij het weer helemaal. Die app komt er bij mij in ieder geval niet meer op!

Oké, moet eerlijk bekennen dat ik nog niet echt naar de specificaties heb gekeken. Ik kan ook niet alle applicaties overzetten op sd-kaart helaas, wordfeud heb ik het nog niet mee geprobeerd. De applicaties die ik wel over heb gezet, doen het ook nog gewoon. Ik doe dit met android booster, deze is gewoon via de market te downloaden.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:22

Zonnetje81 schreef:
Ik moet een nieuwe foon maar twijfel nog steeds....had mn oog op de htc chacha laten vallen.

Als je naar de prijs-kwaliteits verhouding kijkt, vind ik hem toch wel heeeel goed! :j

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:46

Misschien weten jullie dit. Ik heb sinds eind oktober de HTC Wildfire S. Heel fijn ding, en ben er ook super blij mee! Maar! Hij kan thuis geen verbinding maken met de wi-fi. Hij kan hem zelf niet vinden igg. Terwijl ik ergens anders ben, met ook een WPA of een WSPA verbinding kan die hem wel vinden? Mijn broer kan overigens internet wel zelf vinden met z'n telefoon. De code heb ik meerdere malen al ingetypt bij nieuwe netwerk zoeken/vinden maar dan lukt hem dit ook niet...
Hoe kan dit? Zijn dit bepaalde instellingen die ik nog moet veranderen?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:03

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:55

Ik heb vandaag de Desire S besteld. Na jaren Samsung toch maar over gestapt. Wilde graag een los toestel en vond de toestellen van Samsung te duur.
Hoop hem morgen te krijgen. Dan kan ik mooi eens kijken hoe het toestel in elkaar zit :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:07

Is een heeeel fijn toestel, veel plezier ermee! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:17

Hoi,

Ik heb een htc chacha voor mijn verjaardag gekregen. Ik moet morgen helaas al terug naar de winkel omdat we wel verbinding maken/krijgen met de router maar hij verbreekt de verbinding heel gauw. Hebben jullie hier ook last van?

Groetjes.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:18

Ja, en daar hoef je helemaal niet mee naar de winkel. Je gaat gewoon naar de instellingen zet de wi-fi uit en weer aan, maakt hij weer opnieuw verbinding.
Heb zelf in het begin het idee gehad dat de telefoon moest 'wennen' aan de wifi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:21

Dat klopt, maar we maken de hele tijd verbinding en hij gooit hem er telkens uit. Elke keer dat we verbinding maken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:24

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:34

Oh noo, ik had op mijn htc wildfire de hotmail app gedownload. nu stonden al mijn msn contacten in mijn contacten lijst op mijn telefoon. Wist ik veel dat als ik dat verwijderde, opeens al mijn contacten kwijt ben! _-:( Wat voel ik mijn dom nu.
Weet iemand hoe je dit terug kan halen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:39

Mits je bij Hi zit en je een online back-up hebt, kun je ze zo terug halen. Heb je anders een andere/oudere back-up op je externe geheugenkaart?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:55

Ik zit bij Hi. Ik ga dat even proberen! Dankje.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 08:27

magda_90 schreef:
Ik heb sinds ook kort de HTC Desire S (prima toestel) en ik ben benieuwd naar de ervaringen met de beschermschermstickers? (Voorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/elektronica/htc ... index.html).

Ik heb zelf een beschermsticker voor de HTC Wildfire S (een specifieke voor het toestel waar 2 stickers inzaten). Ze werken perfect als ze eenmaal op je telefoon zitten. Maar om ze op je telefoon te krijgen is een verschrikking. Je krijgt dan van die luchtbellen die er moeilijk uitgaan (want die sticker die past maar op één manier, en zit je een mm ernaast dan krijg je al bubbels), en wil je de sticker opnieuw plakken dan zit er stof onder en dan heeft het toch geen nut meer (ook bobbeltjes onder je sticker). Wat een frustraties heb ik gehad :D Nu die zit, werkt het prima, want het beschermt mijn scherm tegen krassen en het weerspiegelt niet.