Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:31

Sunrise_ schreef:
@ Manegepaard: Ik zie dat je veel paarstinten in je kamer hebt, wat in combinatie met weinig daglicht je kamer erg donker maakt.
Misschien kun je meer wit/lichte tinten gebruiken. Bijvoorbeeld je muren wit verven en dan een leuk paars dekbedovertrek met een witte/crème kleurige
sprei eroverheen. Of andersom; je muur paars laten en je kast wit verven, en hier wat leuke waxinelichtjes inzetten en wat paarse accesoires (zodat de kleur van je muur hier weer in terug komt?)? En voor aan het plafond misschien een leuke kroonluchter?

De kroonluchter is een goed idee. :D Qua donker valt het echt heel erg mee, het is een hele lichte paarse tint. :D Ik mag het helaas niet verven, anders had ik dat wel gedaan. De kroonluchter is een goed idee, ik zal even kijken of er eentje kan vinden. :D

Liesje89

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:30

Ik heb vandaag zulke leuke meubels gezien!! Mijn vriend houdt niet van wit, ik hou er echt van. Maar deze meubelserie vond hij toch ook wel erg leuk :D Ik ben alleen vergeten een foto te maken. Binnenkort maar even terug naar de winkel.

Dit heeft er wel voor gezorgd dat ik mijn oude witte dressoir (wat bij mijn moeder staat) wil gaan opknappen. Nieuwe laag verf, andere deurgreepjes en ik wil een houten 'aanrechtblad' erop monteren. Dan is hij echt exact zoals ik 'm vandaag in de winkel zag. Nu nog het 'aanrechtblad' vinden wat ik wil, hahaha. Dan kan mn dressoir zo mee naar het nieuwe huis :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:46

KletsKoekje schreef:
Ik heb jullie mening nodig! :Y)
Voor het nieuwe huis (nieuwbouw) hebben we deze vloer : Antraciet tegel 60x60
en qua meubelen zitten we te twijfelen tussen deze serie: http://www.woonexpress.nl/woonkamer/salontafels/rosmalen.html
en wit lak : http://www.woonexpress.nl/woonkamer/audio-tv-meubel/medemblik.html

Wat vinden jullie het mooiste? En vinden jullie uberhaupt de houtkleur van de eerst bij antraciet tegel vloer passen?
Qua huisdieren is de houtkleurige beter, en vinden we ook zeker mooi, en de wit lak vinden we mooi strak bij het antraciet maar besmettelijker met de katten en sneller kans op krassen.

Graag jullie mening *\o/*

Ik zou ook 100% voor hout gaan. Ik vind dat persoonlijk wat warmer ogen en daarnaast krast dat hoogglans volgens mij enorm. Daarnaast zie je er alles op. Wij hebben hier gewoon witte meubels, nooit weer. Elk stofje en vlekje zie je erop.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:53

Nou ik heb net 1 muur van de woonkamer opnieuw gedaan, morgen maar weer verder...

@Mootje: het was mengverf dus het was wel enigzins te verwachten, maar zoveel verschil tussen 2 muren had ik niet verwacht... Maar goed gelukkig heb ik nog meer dan genoeg verf om alles nog 1x te doen...

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:56

Heeft iemand ervaring met behang eraf steken, de muur plamuren en dan verven met structuurverf? Zijn de geplamuurde plekken dan nog goed te zien?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:03

rowo schreef:
Tips gevraagd!! Onze nieuwe tv hangt :D Dat is iig al een vooruitgang. Maar wat doe ik met de lege ruimte eromheen??
Het is maar een goedkoop huurhuisje, waar we vloerbedekking en behang etc over konden nemen. Daar wordt ook niets aan verandert, aangezien we hopen binnen een jaar te kunnen kopen. Zoek dus een leuke en goedkope oplossing en aankleding. Vriendlief had het over eventueel een plant, maar k weet het niet zo goed.

K ben benieuwd naar ideeën.

Nieuwe situatie. Snoer wordt miss nog weg gewerkt, of we kopen een zwarte contactdoos.
http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... 010291.jpg

Ik zou het schilderij-achtige ding dat op het witte muurtje hangt weghalen en 2 (zelfgemaakte ?) houten zuilen neerzetten tegen dit witte muurtje. De kleur van de zuilen zou je houtkleur kunnen houden, maar ook white-wash of met een matte grijs/witte verf. Met daarop twee zwarte/grijze potten met mooie groene planten (bijv. Asparagus). Deze poeren zijn heel makkelijk zelf te maken, met oud pallet hout bijvoorbeeld. Een beetje ruwe afwerking is vaak wel mooi. Ik heb zelf ook één zuil, gemaakt van afvalhout, met bovenop een grijze, platte leisteen in precies de maat van de zuil.

Zo krijg je meer hoogte, meer groen en meer aankleding en hou je toch een strak geheel, dat je makkelijk mee kan nemen en je hoeft er niet voor in de muur te boren!

Afbeelding

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:15

bosefoso schreef:
Heeft iemand ervaring met behang eraf steken, de muur plamuren en dan verven met structuurverf? Zijn de geplamuurde plekken dan nog goed te zien?

Niet met structuurverf, wel met gewoon witsel en dan is het nog wel te zien :)

Het eerste deel van onze keuken staat :D
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:22

Verf over een kale muur vind ik niet mooi... Mijn buurman heeft dat gedaan, omdat zijn budget niet genoeg was om te stucen of te behangen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:53

Verf over een kale muur is af te raden, beginnersfoutje van ons.... Als het om budget gaat kun je misschien beter goedkoop behang plakken?

Ziet er al goed uit destino! Ben benieuwd naar het eindresultaat :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:36

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:46

Wat een aparte kranen, maar wel leuk! :)

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:48

Whaaaah die zijn gaaf!

Behang is nu net het probleem... Onze kat ziet spoken, en hangt dus in het behang. Toch maar eens een offerte voor stucwerk op laten maken dan.

Wij hebben woensdag de jaccuzi en nieuwe radiatoren opgehaald, eind september wordt de gehele badkamer gedaan. Dit weekend maar eens kijken voor nieuwe keukendeurtjes, passend bij de rest van de keuken. Ook die word eind september geplaatst.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:51

Tuurlijk maak ik een foto als het af is :D
Dat is vanavond haha :+ .

Hele aparte kranen zeg! Heb ze nog nooit gezien. Ben benieuwd hoe het staat :D

Bosefoso, stucen is duur maar wel mooi :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:59

Oh die kranen kan ik ZO enorm afraden...wij hebben bij de wasbak ook kranen met een glazen schotel, ik wou dat ik ze NOOIT gekocht had...werkelijk niet schoon te houden...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:01

Ja ben echt blij met de kranen. We hebben inderdaad wel rekening gehouden met het glas (en dat je ze intensief moet onderhouden!). Maar we wilde graag iets aparts :+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:19

Ik ga vast aandelen Antikal kopen :+
Zonder gekheid, ze zien er hartstikke leuk uit, maar het lijken me niet de meest praktische kranen ooit.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:50

super gave kranen!! jammer dat ze blijkbaar niet praktisch zijn, anders had ik ze ook zo in huis gehaald :))

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:55

ach een beetje mijn best doen en dan moeten ze mooi blijven

(over een tijdje als ik ze in gebruik heb komt er hopelijk geen post van mij langs dat ik spijt heb haha)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:55

Cardy schreef:
Ja ben echt blij met de kranen. We hebben inderdaad wel rekening gehouden met het glas (en dat je ze intensief moet onderhouden!). Maar we wilde graag iets aparts :+

Ja, wij ook :') Nu heb ik er zo'n enorme spijt van, maar mijn vriend wil er niet vanaf :n

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:46

Oew, die kraan vind ik echt helemaal niet mooi, ben de enige hier geloof ik :+

Zelf heb ik wel structuurverf gebruikt op een niet helemaal gladde muur. Maar dit waren kleine oppervlaktes (keuken) dus dan vallen grote oneffenheden niet zo op. Opzich mooi geworden, maar wil je het nu weer glad hebben zul je moeten stucen, want dat structuur krijg je er geloof ik maar moeilijk af.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:53

Wauw, Yucca wat een mooie houten zuilen zijn dat!! Afval- en strandhout is erg mooi voor zoiets :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:00

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:03

Gaaf hoor! Zoiets zou ik ook wel in huis willen, maar helaas heb ik er nu niet echt plaats voor

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:29

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:35

Volgens mij heb ik bij de Ikea of de Gamma ofzo pas zo iets gezien...

Ik moest wel lachen om de kranen met het glas, ik wilde net zeggen noemde iemand in 1 van de voorgaande topics het niet grafkranen, maar die heeft zich al gemeld.

Ik ben wel benieuwd in wat voor stijl ruimte ze komen, het is niet zo dat ze in ieder interieur passen.