Zoo de tuinman heeft doorgewerkt! Hoge terras bij de achterdeur is zo goed als klaar en de trap ligt er in! Die blokken waren mega zwaar dus dat was even afzien voor ze! Maar ze waren voor de grote hoosbui klaar! Morgen komen ze weer! Geen foto gemaakt want het kwam met bakken uit de lucht en nu is het al weer donker!
Wij zijn druk bezig met de voortuin, hebben ook zelf een hekje gemaakt
Naath86
Geplaatst: 08-06-11 20:25
Ik lees nog steeds mee!
Mooie tegel Rinske!
Wij hebben net de offerte gekregen van de stratenmaker voor onze oprit.. We hebben een oprit van 90 m2, dus tikt lekker aan.. Schrok er even van, maar het gaat nu wel weer! De voortuin pakken we dan ook direct aan en volgend jaar doen we de achtertuin. Wilde eerst dit jaar de achtertuin doen, maar waarschijnlijk krijgen we er volgend jaar nog 5 meter bij aan en kunnen we dan beter alles in 1 keer doen. Er ligt nu alleen gras en (hele mooie) grinttegels in, dus redelijk onderhoudsvriendelijk!
Wij willen op vrij korte termijn eindelijk een schutting gaan plaatsen rondom de tuin (staat nu een oud, versleten gaas-hek dat 30 jaar tussen de coniferen heeft gestaan en kapot is).
Weet iemand hiervoor een zéér goedkoop adres? We plaatsen zelf. En hebben nógal een krap budget. We hebben ongeveer 15 tuinschermen nodig en ook ongeveer 15 palen. We zijn niet op zoek naar iets chiques, maar naar "goedkope troep"
Nu een nieuwe tuin wat dichterbij komt, ben ik aan het zoeken geslagen naar een terrashaard/tuinhaard/barbecue. Irritant, want ik kan niks vinden wat ik mooi vind . Ik hou niet van die betonnen dingen, want die heeft iedereen al. RVS is te modern, dat past niet bij ons 100 jaar oude huis. Het moet er nostalgisch uitzien. Iemand een idee ? Ohja, en niet belachelijk duur .
Oh hel zeg, zie ik eindelijk iets moois, kost het 950 euro . Why ?
Ik ben hard aan het zoeken naar een 6 persoons tuintafel met stoelen voor een schappelijke prijs....... morgen even rondjes rijden om overal te kijken. Zie weer mooie dingen voorbij komen zeg!
Blackje
Geplaatst: 09-06-11 11:11
Ik heb helaas hier even geen voor foto's, maar de voortuin leeggehaald: Er lagen allemaal baksteentjes in mooie weggetjes in, in totaal zo'n 6 m2 denk ik, kwam veel onkruid tussendoor. Alles eruit gehaald, kleine boompje links stond naast de grote boom. Verder allemaal planten verwijderd en verplaatst:
En hier stonden van de roze bloembakken die je in elkaar kan schuiven, boompjes hebben we eruit gehaald en in de grond gezet en er een hekje voor gezet. Aan de zijkant komt het zelfde en aan de andere zijkant een klein stukje om de tuin en oprit te scheiden
Nu komen er grote gelige tegels in en heb ik wat planten bakken en een waterdichte regenton voor waterplantjes gekocht om erop te zetten. Wordt vervolgd
Blackje, mooie grote voortuin, daar is die van ons echt ienieminie bij en de achtertuin is bijna dat formaat.
Buurman heeft beton gestort voor één paal, andere is gemarkeerd. Komt natuurlijk precies in m'n buxushaagje . Maar ja, er moet toch een lege plek komen. Dit weekend even afsteken zodat hij verzet kan worden. Bij de buurman zelf staat het geraamte al, wordt wel erg mooi. Ik hoop dat de tuinman een beetje opschiet met zijn offerte.
Mooi dat wildverband, is het Chinees hardsteen? Ik vond Chinees hardsteen ook wel mooi, alleen ik vond het zo jammer dat het in de loop van de jaren lichter wordt, waardoor het meer een betonkleur krijgt. Dat is de reden dat we voor leisteen hebben gekozen ipv Chinees hardsteen. Scheelde 12 euro per m2 in de prijs, dus dat valt wel mee gelukkig.
Ziet er heel netjes uit hoor,mooi strak allemaal. Op welke kant zit je balkon?op het zuiden? Achter je konijnenhok loopt jou balkon daar nog verder?tot aan dat raam.