[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:04

Superleuk voor alle mensen die een huis hebben gekocht! Gefeliciteerd! :)

Wij zitten nu in een huurhuis, eigenlijk perfect, paarden lekker aan huis, weiland, rijbak eigenlijk alles tot beschikking.
We hebben hiervoor gekozen om 'veilig' te kijken of we paarden aan huis wel leuk vonden. Nou dat is gebleken :)
Wij komen oorspronkelijk uit de omg. Utrecht maar die droom hebben we al opgegeven want daar is het nou eenmaal niet te betalen.

Nu zijn we eigenlijk op zoek naar een huis in de betuwe met min. 3-4 paardenstallen en genoeg weidegang (min. 1ha, mag ook huurgrond zijn)
Tot nu toe zit het ideale huis er niet tussen. We zitten ook niet op de schopstoel, we hebben hier eigenlijk alles wat we willen.

Maar goed, je moet natuurlijk rond blijven kijken. Straks zit het huis van je dromen ertussen en dan heb je misschien even niet goed opgelet :D

In ieder geval erg leuk dat hier een topic voor is geopend :j

Anoniem

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:36

Morgen kijkers! Alleen nou komt dat zooo slecht uit.. Heb morgen om 16 uur een tentamen en kan mijn tijd dus wel beter besteden dan mijn huis opruimen.. Heb gevraagd of ze ook vrijdag om die tijd kunnen, want dan heb ik vrijdagochtend gewoon wel ff de tijd om op te ruimen.. Ze ging bellen, maar heb wel gezegd als ze niet kunnen, dan gewoon morgen. Wil ook niet te lastig doen :+

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:40

Mijn huis staat al 21 maanden in de verkoop. Vele bezichtingen gehad. Maar :n 1 keer een bod gehad. ( na 4 dagen dat het in de verkoop stond) Maar ik vond het te laag.
nu denk ik HAD ik het maar gedaan -O-

Dus zit al al 2 jaar met 2 hypotheken..

ik wordt er zo moedeloos van. Ben al 11.000 euro gezakt in vraagprijs

Dus als iemand een leuk huis willen in Eindhoven O:)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 10:48

Spannend Relaxed! Hopelijk echt geïnteresseerden!
@Caye: dat hoor ik van heel veel mensen, dat ze balen dat ze een bod niet geaccepteerd hebben.....kan me het goed voorstellen! evengoed succes met de verkoop, helaas is je huis voor ons te ver uit de richting.

Bij ons is de bedenktijd voor de kopers nu verstreken ( i.v.m. pasen e.d. duurde drie werkdagen bijna een hele week nu :o ), dus onder voorbehoud van hun financiering is ons huis nu echt weg. Vanmiddag zelf weer op huizenjacht!

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:05

Nou ze kunnen gelukkig vrijdag :D Heb ik vrijdagochtend alle tijd om aan de slag te gaan ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:47

Caye, voor dat huis vind ik dat helemaal geen gek geld...
Ziet er netjes uit, vind de prijs héél schappelijk.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:01

Nou het huis wat wij op het oog hadden is verkocht, maar niet aan ons. ;(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:30

Faelivrin schreef:

Da's mooi balen he?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:36

Oh dat is balen Faelivrin... Hopelijk kom je snel een ander huis tegen dat bevalt en wordt jullie huis snel verkocht!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:31

Wat leuk had dit topic nooit eerder gezien..
Mn vriend en ik zitten nu 5 maanden in dit huurhuis teminste ik 5 maanden en mn vriend 2 jaar.
T is alleen een heel ander "Dorp" dan waar ik vandaan kom en ik heb dus ook echt heimwee terug..
(en dat terwijl t maar 15 min met de auto weg is, vooral geestelijk is het "ver" en k heb nog geen rijbewijs).
Dus wij zijn nu ook aan het kijken voor een leuk koophuis waar we heel lang kunnen blijven :D

We hadden al 1 mooi huis gezien maar t was een appartement, 2 slaapkamers en 2 ton...
Voor de ruimte , de locatie en alles gewoon echt te duur..
Niet eens een tuin..

Nu zijn we 2 huizen tegen gekomen die we beide leuk vinden , Beide in de zelfde straat..
Alleen de 1 is 12 duizend goedkoper, En dat is nog de mooiste ook..

We moeten nu nog verder met de hypotheek adviseur e.d. en dan hopen dat we de hypotheek rond kunnen krijgen..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 08:32

Faelivrin schreef:

Nou dat is goed balen, dat hebben wij ook al zo vaak gehad :(

@Samster: spannend hoor! Houd ons op de hoogte!

Bij ons mag het gewoon niet lukken. Gisteren om 4 uur een bezichtiging gepland in Breda. Mijn man werkt daar al, dus ik de middag vrij genomen. Ik vond het een beetje onzin om met 2 auto's op een neer te rijden, dus ik pak de trein. Nou ja, je raadt het al.....meer dan een uur vertraging :( -:(- De makelaar had ook geen tijd om te wachten, dus is mijn man alleen gaan kijken. Het lijkt wel iets voor ons te zijn, maar ik wil het zelf eerst nog even zien natuurlijk!

We gaan kijken of we zaterdag nog een keer kunnen kijken, en dan gaan we met de auto allebei :o Hopelijk is het ondertussen niet verkocht!

Wat een kansloze onderneming is het openbaar vervoer toch.........echt onvoorstelbaar. Nu staat mijn fiets ook nog hier op het station, daar moet ik ook nog om...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:12

Heel erg balen ja maar zal nog wel vaker gebeuren, hoop gewoon dat ons huis snel weg is! Dan kunnen we zelf ook wat gerichter zoeken, en ook een bod uitbrengen als we iets echt heel tof vinden. :j Gaat het ook niet meer aan ons neus voorbij hihi..

Lekker he, openbaar vervoer.. Vertel mij wat.. Heb gelukkig nu eigen autotje, veel beter! (alleen heb je dan weer file's. :') )

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:30

Om die reden vind ik het ook erg lastig om openlijk verliefd te worden op een huis. Teleurstelling moet je er dan ook op de koop toenemen.

Hier hebben we leuk nieuws omtrent een eventuele hypotheek gekregen. Dus we gaan nu nog een gesprek aanvragen en die naar het huis te laten rekenen. Verder wachten we nog steeds op de aannemer zijn berekening en heb ik nog wat anders lopen wat leuk uit kan pakken.

Veel dingetjes tegelijk maar wel erg leuk allemaal.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:41

http://link.marktplaats.nl/334086890

[EA-OV] [TK] Mooie woonboerderij in Noord-West Duitsland

Hier nog een mooi huis in de aanbieding. :) Als het huis in NL had gestaan stonden de mensen op de oprit elkaar de hersens in te slaan voor die prijs _O- En er is werkelijk niets mis met het huis, huizen zijn hier gewoon wat goedkoper ;)

Kan me bijna niet voorstellen dat er tussen al die paardenliefhebbers geen geïnteresseerde voor te vinden is, maar het valt nog vies tegen moet ik zeggen......

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:44

Je moet het ook maar willen om te verhuizen naar het buurland.
Als het aan mij lag had ik daar nu al lang gezeten, maar helaas wilt mijn vriend hier niet weg.. jammer, jammer, jammer....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:48

Ons huis komt (als het goed is) morgen op Funda te staan.
Wij hebben al een ander huis gekocht in Friesland (een heel andere "wereld") en daar krijgen we eind juni de sleutel van.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:29

Brainless, waar ga je wonen in Friesland?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:55

Brainless vinden jullie het ergens niet eng dat jullie al wel een ander huis gekocht hebben, terwijl je je eigen huis nog niet verkocht hebt?
Wel spannend dat jullie eind juni de sleutel krijgen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:14

Marchador schreef:
Brainless vinden jullie het ergens niet eng dat jullie al wel een ander huis gekocht hebben, terwijl je je eigen huis nog niet verkocht hebt?
Wel spannend dat jullie eind juni de sleutel krijgen!

Ik hoop dat meer mensen dat lef hebben (al vind ik het ook doodeng), want de markt blijft volledig op z'n gat zo.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:17

Als je er zeker van kunt zijn wel ja. Maar dubbele lasten is ook niet niks natuurlijk.
Wij hebben een ontzettend leuk huis op het oog, maar willen eerst zelf verkopen voor we het kopen. De kosten zouden te hoog gaan oplopen. Als we zekerheid hadden met het appartement van ons op welke manier dan ook, dan zouden we het doen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 15:30

Er stond vandaag hier een bericht in de krant dat de vraagprijzen veel te weinig gezakt zijn het laatste jaar. De gemiddelde verkoopprijs ligt bij 25% onder de gemiddelde verkoopprijs....geeft toch ook wel te denken.

artikel

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:31

Wij hebben vorige week het koopcontract getekend van ons nieuwe huis, waar we de paarden aan huis gaan zetten! 2.2 ha weiland :D - zit nog te wachten op een offerte van onze bank... keep my fingers crossed!

Nu ons eigen huis nog verkopen... wie nog een luxe tweekapper met een ruim perceel zoekt, helemaal af, je kan er zo in!

In Berghem, op 25 km van Nijmegen, 25 km van Den Bosch gelegen en echt een heel fijne woonwijk, ruim opgezet, vlakbij het bos en op 5 minuten afstand (wandelafstand, bedoel ik dan!) ligt de eerste pensionstal al.

We wilden niet zo snel alweer gaan verhuizen, maar ja, ik wil zo graag mijn paarden aan huis, dat we er nu gewoon voor gaan.

Neem even een kijkje op:
http://www.funda.nl/koop/berghem/huis-5 ... erveld-37/

Leuk om te lezen trouwens dat sommigen het wel lukt om hun huis zo snel te verkopen... ik hoop dat de markt weer wat aantrekt.

Mijn ervaring bij onze zoektocht is dat huizen waar echt iets mee is, heel lang te koop staan of omdat ze in het hogere segment zitten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:41

Wij gaan wonen in Munnekeburen (12 km onder Wolvega).
De woningen in onze wijk lopen (gelukkig) redelijk snel.

Wij waren juist bang om zonder woning te komen zitten als we eerst ons huis zouden verkopen. Wij hebben nl 5 jaar gezocht naar een betaalbare vrijstaande woning (met room for a pony) . Als wij onze al verkocht hadden had ik een groot probleem (ik heb 3 kids, 3 honden en 2 katten) geen 1 verhuurder hier wil meerdere huisdieren in hun huis en "tijdelijk" wonen bij een ander is ook moeilijk als je nog geen uitzicht hebt op een andere woning.
(en particulier huren is hier ontzettend duur....)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 08:12

Veel succes met de verkoop Quadripes! Leuk huis, wel erg moderne architectuur. Bijzonder hoe de 2-onder-1kap zo gespiegeld is opgesteld!

@Brainless: wij zitten dus nu met dat probleem. Huis verkocht, datum overdracht bepaalt en nog niks terug kunnen kopen. Het is echt stressvol, niet normaal. We hebben nog wel een uitwijkmogelijkheid, maar die willen we liever niet gebruiken.

Zaterdag weer ergens gaan kijken, ik ben benieuwd.