Ik heb sinds kort een e-reader van Bebook, en ik ben er echt helemaal verliefd op! Geweldig zeg! Ik lees me gek. Ik heb een mini en dat is prima te doen. Ik was eerst bang dat hij te klein zou zijn, maar ik heb er totaal geen last van.
Ik heb een aantal boeken (veel), maar ben nog wel op zoek naar boeken zoals die van Sophie Kinsella en Jill Mansell etc., die leuk zijn om lekker weg te lezen, in de vakantie, zonder na te hoeven denken. Voor iedereen die de millenium trilogie nog niet gelezen heeft: zeker doen!!!
slimmerik
Geplaatst: 22-06-10 20:52
Heb inmiddels zelfs 2 e-readers . De Kindle van Amazon en de Sony. De grote Kindle is helemaal super voor het lezen van pdf documenten en de Sony is ideaal voor mijn boeken . En ik gebruik zo'n opkliklampje voor het donker
Ik heb nog steeds geen reader... Wil er nog wel graag een hebben. Hebben nu eerst een goede boekenkast gekocht en als die gevult is wil ik over Heb nog geen keuze kunnen maken en heb de stille hoop dat ze nog iets goedkoper worden...
Zijn er al site waar je die boeken vandaan kunt halen (net zo als bij muziek en pc games??) Of een digitale Bieb??
Mijn moeder krijgt er 1 voor haar 50ste verjaardag. Een collega van haar heeft m ook en ze heeft m getest toen ze samen in Curacao waren (voor werk) en ze is er helemaal weg van. Mijn zus is m nu als het goed is aan het kopen.
slimmerik
Geplaatst: 23-06-10 13:21
Margee schreef:
Ik heb er ooit eentje gekocht bij de boekhandel, was binnen een uur leeg......
In mijn (iets duurder) lampje gaan van die celbatterijen. Heb een kaart van die dingen gekocht bij de action (16 voor 99 cent) en doe er echt ùren mee
Margee
Geplaatst: 23-06-10 14:38
Ik vond die mij ook niet goedkoop maar misschien zat daar de batterij al heel lang in.
Ik begrijp dat jullie meest engelse boeken lezen? Nederlandse kan ik nauwelijks vinden, ik ben ze vast aan het sparen nml.
This_is_me
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-10 15:22
He wat leuk Lisanne (wordt ze al 50?? hahaha) Welk merk gaat het worden?
Ik zie ook heel veel engelse boeken voorbij komen. Via bol.com is er ook al een hoop NL te halen maar ik vind ze echt prijzig... De papierenversie is 2e hands een heel stuk goedkoper..
Daarom vroeg ik mij af of er al een soort van ruil/bibliotheek site bestaat?
Smart
Geplaatst: 23-06-10 16:29
Leuk cadeau Lisanne..
This_is_me, ik denk wel dat er een bibliotheek voor digitale boeken komt, die optie zit er bij het programma dat bij de Sony reader geleverd wordt namelijk wel op.. Hoe het precies werkt en of het al werkt weet ik eigenlijk niet.. Ik ga maar eens even speuren.. De boeken zijn nog aardig aan de prijs idd, er zijn wel gratis boeken te krijgen ook bij Bol.com maar dat moet maar net je ding zijn.. Engelse boeken zijn er genoeg te vinden..
highwaykind
Geplaatst: 24-06-10 08:48
Ik lees echt al maanden met mijn M-EDGE boeklampje op 1 oplaadbare AAA batterij (niet constant in het donker dus, maar regelmatig een half uurtje)
Ik heb er een die in de cover schuift, met buigbaar armpje en instelbare lichtsterkte (2 opties)
Dat ziet er goed uit HWKID.... Netjes en goed op te bergen ook..
@ Smart: engelse boeken zijn niet echt mijn ding helaas.. Ik vind het redelijk te lezen maar ik doe dan dan wel twee keer zo lang over.. Misschien is het wennen hoor.. Maar ik zou hem toch vooral kopen om de boeken die ik nu in papieren versie heb, digitaal te kunnen lezen.
De markt zal zich vanzelf wel aanpassen denk ik. Er komen steeds meer varianten hierop.. En de technologie staat niet stil blijkt wel weer.
Margee
Geplaatst: 24-06-10 13:42
Ik heb er ook al naar gevraagd bij de bibliu-bus maar die zag water branden geloof ik.... Lijkt me handig om via je abonnement een bepaald aantal boeken te kunnen downloaden maar ze zijn natuurlijk bang dat ze zo ook verspreid worden.
Dat is dus het grote probleem, ze schijnen niet te beveiligen te zijn dus kun je ze altijd "verhandelen" en dat is dus niet toegestaan.
Ik vraag me wel af of een ruilhandel wel zou zijn toegestaan dus stel ik plant hier neer welke boeken ik heb en dan kan iemand anders zijn aanbod vergelijken en dan zou je kunnen ruilen......
Ik weet dat er ergens in een stad (Utrecht??) al boeken digitaal geleend kunnen worden. En mijn moeder is vrijwilliger bij de bibliotheek, en die heeft een uitstapje inclusief lezing en uitleg over e-readers en digitale boeken gehad. Dus het lijkt me dat de bibliotheken er wel mee bezig zijn.
Vind het ook een groot nadeel van digitale boeken dat je ze niet kan doorverkopen/uitlenen!! Maar ik lees wel veel meer nu ik een e-reader heb, en er is inderdaad veel gratis online te krijgen ook.
Margee
Geplaatst: 24-06-10 15:26
Je mag ook je boeken tweedehands verkopen, het probleem zal het downloaden van internet wel zijn.
Hoe wil je een boek tweedehands verkopen als er een ID aan het boek gekoppeld is zodat hij alleen op jouw e-reader (Kindle kan alleen gekocht boek lezen dat voor die Kindle gekocht is) of account (ik dacht dat Sony het zo deed) af te spelen is??