Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Thermostaat kan je in heel veel elektrowinkels kopen. Zelfs bij de bol.com. Google even en je vindt er zo eentje. De meesten zijn aangesloten met een thermostaatkabel. Die loopt vanaf je cv door de muren naar beneden naar de thermostaat. De thermostaat zit meestal beneden in de woonkamer. Er zijn ook draadloze thermostaten maar dat lijkt mij niet handig, zit batterij in en ik zou bang zijn voor storingen.
En niet elke thermostaat kan op elke cv ketel dus wel even checken.
Ann schreef:Hier kortgeleden een 20 jaar oude cv ketel die stuk was, laten vervangen door een nieuwe cv ketel. De nieuwe ketel is bij ons 60-75% zuiniger dan de oude. De oude ketel had een reservoir waarin water op temperatuur werd gehouden zodat je sneller warm water had. Dat heeft de nieuwe ketel niet en dat zal veel schelen qua gasverbruik. Verder een nieuwe Honeywell modulation thermostaat. Dat zal straks ook zuiniger uitpakken dan de oude 'aan/uit' thermostaat.
Eef_Bam schreef:Ik twijfel of het slim is mijn cv ketel te laten vervangen. Hij is 13 jaar oud, hr ketel, dit voorjaar nog onderhoud gehad en een nieuw expansievat, maar doet het verder prima. Lees op internet wat tegenstrijdige berichten of een nieuwere ketel echt zuiniger is, ja als je geen hr ketel hebt, maar die heb ik wel al. Iemand ervaring met het vervangen van een oudere hr ketel en wat dat doet met je verbruik?
Warmtepomp is voor mij geen optie, heb daarvoor niet de juiste radiatoren en denk niet zolang in mijn huis te blijven wonen dat ik die investering eruit haal. Een nieuwe cv ketel zou ik wel uitzoeken op dat hij hybrid ready is.
Nielojram schreef:Eef_Bam schreef:Ik twijfel of het slim is mijn cv ketel te laten vervangen. Hij is 13 jaar oud, hr ketel, dit voorjaar nog onderhoud gehad en een nieuw expansievat, maar doet het verder prima. Lees op internet wat tegenstrijdige berichten of een nieuwere ketel echt zuiniger is, ja als je geen hr ketel hebt, maar die heb ik wel al. Iemand ervaring met het vervangen van een oudere hr ketel en wat dat doet met je verbruik?
Warmtepomp is voor mij geen optie, heb daarvoor niet de juiste radiatoren en denk niet zolang in mijn huis te blijven wonen dat ik die investering eruit haal. Een nieuwe cv ketel zou ik wel uitzoeken op dat hij hybrid ready is.
Ik huur, via de woningbouw.
Mijn ketel is 18 jaar oud. Was toen ook HR-nogwat.
Dertien jaar is dus prima te doen.
Gewoon even afzetten wat een nieuwe kost tov je oude, dan weet je of het de moeite waard is.
Sansevieria schreef:Lijkt een goed begin, als ze nu ook al eens zouden kijken naar mensen in armoede, voordat die schulden hebben door de energie-rekeningen zou het nog beter zijn:
https://nos.nl/artikel/2444350-kabinet- ... en-betalen
Sansevieria schreef:Lijkt een goed begin, als ze nu ook al eens zouden kijken naar mensen in armoede, voordat die schulden hebben door de energie-rekeningen zou het nog beter zijn:
https://nos.nl/artikel/2444350-kabinet- ... en-betalen
Spenk schreef:Dit is natuurlijk vrij spel voor mensen om misbruik te maken
Want precies als mensen dan lekker de verwarming op 22 gaan zetten en hoppa stoken maar overheid betaald wel.
En daar mag de werkende nederlander die nergens voor in aanmerking komt , net aan rondkomt en de verwarming maar laag of uit zet voor krom gaan liggen.
BigOne schreef:In Engeland worden de prijzen bevroren, niet meer dan 2000 pond per jaar aan energie, de rest betaald de regering. Lijkt mooi maar dan is er dus geen enkele rem om te bezuinigen op energie want de regering betaald wel. Hoe fijn dat ook is, dat is niet de weg. Zorgen voor een lagere gas en elektra prijs wel.
MyWishMax schreef:Ik snap dat ook niet hoor. Ik zou daar helemaal geen gebruik van willen maken. Laat mij maar gewoon bezuinigen op stoken enzo en het kunnen betalen. Maar goed, dat is met meer dingen zo, ik ben juist trots dat ik geen betalingsachterstanden heb of schulden.
Maar die mensen gaan er wrl zijn, ja. Helaas... Net als mensen die energietoeslag gekregen hebben en daar leuke dingen van hebben gedaan omdat ze het niet nodig hadden en corona hulp aan bedrijven die zonder corona het ook niet hadden iverleefd en noem alle andere opties.