Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 07:52

Oké dankjewel! Want dat is bij kracht zo irritant, die rondes. Want bij bodypump en crossfit loopt het gewoon door.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 08:55

Elfie schreef:
Bedankt alvast voor de reacties. Ik weet er echt niets van, maar ik luister nu vaak live naar Spotify, of naar de radio, dus zonder playlists te downloaden, kan dit ook, en naar welke specificatie moet ik dan op zoek?

Als je telefoon thuis laat moet je volgens mij wel de Spotify lijst downloaden, want je horloge heeft geen connectie naar internet zonder een telefoon.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 08:58

Dat ligt aan het horloge ik heb een samsung met een esim ben je de telefoon niet nodig.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 09:06

SansaS schreef:
Dat ligt aan het horloge ik heb een samsung met een esim ben je de telefoon niet nodig.

Ah ja de horloges van Samsung en Apple hebben inderdaad wel connectie met internet. :j

Welke heb jij van Samsung en hoe lang gaat de accu ongeveer mee? Ook als je er rondje mee gaat hardlopen met Spotify en GPS aan zonder telefoon mee?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 09:20

Ik heb de watch 6 classic. Gaat ongeveer 2 dagen mee.

Rondje hardlopen geen idee ik heb hem sinds september en sindsdien zit ik ook aan de chemokuren voor borstkanker. Dus mijn hardloopschoenen heb ik nog niet weer aangehad :P Ik wandel wel ermee en ik track ook alle functies snachts. Dat kan je ook minderen of uitzetten natuurlijk.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:05

Zertab schreef:
Oké dankjewel! Want dat is bij kracht zo irritant, die rondes. Want bij bodypump en crossfit loopt het gewoon door.

Begrijp ik hieruit dat je bij krachttraining hem iedere keer aan en uit moet zetten voor elke set? Of kan je hem ook zoals de Apple Watch op krachttraining zetten en hij doorloopt?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:54

wouterpaard schreef:
Zertab schreef:

Begrijp ik hieruit dat je bij krachttraining hem iedere keer aan en uit moet zetten voor elke set? Of kan je hem ook zoals de Apple Watch op krachttraining zetten en hij doorloopt?
Hij loopt wel door, maar na elke set moet ik bij mijn vivoactive gewoon even op dat onderste knopje drukken, gewicht invoeren en aantal herhalingen soms corrigeren en that's it. En dan voor de volgende set weer even op datzelfde knopje.
Als je dat niet wil, kun je hem dus gewoon op een ander type training zetten maar op zich logisch dat je bij krachttraining je sets wil bijhouden vind ik :)

Ik pas dan na mijn training in de app ook even aan welke oefeningen ik precies gedaan heb. Die zijn nooit 100% accuraat hoewel het me al verbaast hoe vaak het wel goed gaat. Ik snap niet hoe :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 20:51

wouterpaard schreef:
Zertab schreef:

Nee dat eerste.
En dat is gewoon niet handig als je bodypump volgt. Dan heb je geen tijd om sets etc in te vullen

Net bodypump gedaan en horloge op HITT.
Maar helaas zie ik geen getrainde spiergroepen... Of mijn horloge kan dat niet ???
Of het is alleen als je hem op kracht zet

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 06:44

Kunnen jullie mij adviseren?

Ik heb al heel wat smartwatches gehad Garmin, Fitbit, Polar (types weet ik niet meer) en nu een Samsung Watch 4 waar ik niet zo tevreden over ben.

De battarij gaat nog geen 1 dag mee, als ik een tijdje stil in bed lig (maar wakker ben) registreert hij dat als slapen (dus kom ik met een fantastische slaapscore uit terwijl m'n nacht belabberd was :') ), hartslagmeting is niet accuraat (pieken en dalen worden niet geregistreerd, hij blijft een beetje gemiddeld hangen..

Dat zijn voor mij wel de belangrijkste features: hartslagmeting, slaapregisteatie en een beetje fatsoenlijke accuduur. Sporten doe ik niet, op wandelen na. En hij moet compatible zijn met mijn Samsung, merk Smartwatch maakt me verder weinig uit... Bellen, muziek luisteren en contactloos betalen hoeven van mij niet.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 07:52

Wellicht een Garmin met de Elevate 5 sensor? Bijvoorbeeld de Venu 3s?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 08:30

Op dit moment heb ik de polar pacer pro, die bevalt uitstekend. Maar de polar pacer is een stukje goedkoper en kan ook alles wat je zoekt :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:10

Ik ben heel tevreden met mijn Garmin venu plus!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:35

Maar bijvoorbeeld bij de Garmin Venu, meet die ook accuraat als bijvoorbeeld een paar honderd meter flink heuvelopwaarts moet fietsen en je hartslag daarbij spiked?

Ik heb POTS (posturaal orthostatisch tachycardiesyndroom), dus mijn hartslag gaat al letterlijk van 50 bpm naar 160 bpm als ik alleen al van de bank op sta :+ dat is al erg genoeg maar ik wil dan wel een smartwatch die dat dan ook registreert zeg maar.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:05

_Karlijn schreef:
Maar bijvoorbeeld bij de Garmin Venu, meet die ook accuraat als bijvoorbeeld een paar honderd meter flink heuvelopwaarts moet fietsen en je hartslag daarbij spiked?

Ik heb POTS (posturaal orthostatisch tachycardiesyndroom), dus mijn hartslag gaat al letterlijk van 50 bpm naar 160 bpm als ik alleen al van de bank op sta :+ dat is al erg genoeg maar ik wil dan wel een smartwatch die dat dan ook registreert zeg maar.

Die nieuwe Elevate 5 sensor doet dacht ik zelfs aan ECG en is daar goed voor gekeurd. Ik hoop dat deze ook doet wat jij vraagt, maar ik heb nog een oude Elevate 4 sensor in mijn Garmin. := Zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:24

Geen idee, ik fiets niet. Maar qua sporten is ie volgens mij wel altijd accuraat qua hartslag

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:43

_Karlijn schreef:

Ik heb een slaaponderzoek gehad en mijn hele oude garmin vivoactive VS kwam qua hartslag overeen met de uitkomsten van het onderzoek. :)

Heb nu een nieuwere Garmin en vind die zelfs nog accurater. De forerunner 955.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 21:58

Mijn Garmin Venu 3 kan inderdaad ook een ECG maken. Handig, maar of het echt afwijkingen kan gaan opsporen dat betwijfel ik. Maar de hartslag is wel heel accuraat, met name met het sporten. Maar soms ook schiet mijn hartslag ineens naar beneden als ik opsta en dan krijg ik wel een melding.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:27

Tja, polar is van oudsher de beste qua hartslagmeting.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:28

Mijn Samsung is ook accuraat. Komt goed overheen met de metingen in het ziekenhuis.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:57

Nouja, een ECG maken op 'verzoek' (dus de functie activeren) vind ik niet eens zo belangrijk, als hij maar continue mijn hartslag accuraat bijhoudt.

Edit: en mijn Samsung Watch 4 komt een klein beetje overeen met als ik aan de hartmonitor lig in het ziekenhuis, maar aangezien in POTS heb, schiet m'n hatslag zo naar de 180 als ik alleen al uit bed op sta, en ik zoek dus een smartwatch die die pieken (en op dezelfde manier dalen) ook registreert...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:31

Bij de beschrijving van de venu 3 staat dat die snelle wisselingen ook pakt meen ik. Dus dan zou je dat wel verwachten

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 17:40

Ben ik weer, inmiddels in het bezit van een Garmin Vívoactive :) ik heb alleen ruzie mwt de wijzerplaat, ik wijzigde de standaard wijzerplaat in een gedownloade, die beviel me niet, toen testte ik uit wat die 'Face It' wijzerplaatfunctie was maar dat beviel nog minder, heel gedoe om dat er weer af te krijgen, maar nu krijg ik er geen andere wijzerplaat meer op dan de standaard wijzerplaat waar ik niks aan heb, want ik wil in 1 oogopslag bepaalde metingen zien (zoals bij de wijzerplaat die ik probeer te installeren)..

Afbeelding
Deze kan ik dus met geen mogelijkheid aanpassen lijkt het, nadat ik de eerste wijzerplaat en de Face It functie geprobeerd en verwijderd heb.

Afbeelding
En deze probeer ik er op te zetten (en hij is gewoon wel compatibel mijn apparaat).

Help? :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 18:37

Ook via horloge zelf niet?
Moet namelijk via horloge zelf ook kunnen. Weet even niet hoe, maar dat staat vast online.
Denk onder instellingen ergens. Onderste knopje ingedrukt houden, wijzerplaat?

Of via de garmin app zelf?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:02

Zowel niet via de Garmin Connect als de Connect IQ en ook op de watch zelf zie ik geen mogelijkheid. Maar het instellen van de eerste gedownloade wijzerplaat onvervond ik geen probleem, die heb ik ook weer verwijderd uit het systeem maar ik krijg voor geen meter de gewenste wijzerplaat erop.

Heb al gefreshed (al een keer of 10 :') ), uit en aan gezet

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:11

Dan is die denk toch niet compatible? Kan je geen ander vinden?
Wrs niet, anders had je t niet gevraagd haha