Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:34

Corine1981: ja je moet echt net de woningen met potentieel eruit grijpen. Wij hebben nu in onze regio ook een vrijstaande bemachtigt, met 1,2 hectare grond.... Volledig geïsoleerd, nieuw dak, nieuwe beglazing, nieuwe ketel, nieuw sanitair, nieuwe leidingen maar absolute wansmaak qua vloeren en stijlen. Werkelijk van alles door elkaar.... En de meeste huizenkopers kunnen daar niet doorheen kijken en kopen dan eerder een huis dat op het oog instapklaar is maar qua basis veel minder degelijk. Deze woning stond dan ook al relatief lang te koop daardoor.
Terwijl ik straks met een investering van zo'n 10k een volledig ander huis van zou kunnen maken dat optisch veel meer mensen aanspreekt, puur door de vloeren en wanden te veranderen. Stel dat ik het dan zou verkopen, sluit ik niet uit dat het voor ongeveer 200k extra passeert naar de volgende eigenaar.

Om als starter de huizenmarkt op te komen is heel lastig nu, maar als eenmaal een aankoop doet is er nog steeds wel wat mogelijk als je een beetje verstandig kiest. En hoef je echt niet veel duurder terug te kopen.
Als ik nu zou starten zou ik aasen op een ex huur eengezinswoning, opknappen, doorverkopen na een halfjaartje. En die stap 2 keer herhalen, voordat ik een stap groter zou gaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:09

Ben ik de enige die die in Bellingwolde echt niet mooi vind en zelfs eng :+ kwa interieur dan. Van buiten wel mooi.

Qimm

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:31

vind het wat donker en benauwend, het heeft wel wat, maar ik hou toch wat meer van licht geloof ik

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:54

Kymalin schreef:
https://www.funda.nl/koop/nieuwlande/hu ... 27479071a0 2 onder 1 kap staat er bij. Het lijkt eerder een uitbouw :=

Nou dit is meer een mantelzorgwoning ofzo. Je verwacht het geheel maar idd alleen de aanbouw. Ik moet er niet aan denken en dan nog best veel geld ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:12

Dat donkere in dat huis in Bellingwolde is wel echt wat bij het huis hoort.
Vroeger hadden ze nog niet gehoord van lichtkoepels en schuifpuien en witte verf :P
Ik vind het echt zo leuk :D Je moet er wel van houden inderdaad!

Het huis in Nieuwlande vind ik zo gek nog niet qua ruimte en voor die prijs.
Je moet idd wel moderniseren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:27

Is echt leuk idd en die toiletten zijn heel leuk gevonden. Jammer dat Bellingwolde zo ver weg is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:15

Rivjenn schreef:
Nou alleen voor de straatnaam moet er een bokker gaan wonen :D
Heel rommelig ingericht dat wel en die hoogspanningskabels vind ik maar niks
https://www.funda.nl/koop/son-en-breuge ... 50-bokt-2/

Wij hebben vrij serieus naar dit huis gekeken. Maar er moet gigantisch veel aan gebeuren en het staat al 8 (!!) jaar te koop. Ik ben eens rond gaan vragen hoe dat komt bij wat bekenden die daar in de buurt wonen en dan blijken de buren (niet van de andere kant van hetzelfde pandje, maar die van nr 1/1A) een belangrijke factor te zijn in waarom die mensen er weg willen en waarom het niet verkocht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:16

Bellingwolde dat is gewoon een museum dit <3 , maar idd neem de meubels over anders past het niet :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:24

Blue_Eyes schreef:
Rivjenn schreef:
Nou alleen voor de straatnaam moet er een bokker gaan wonen :D
Heel rommelig ingericht dat wel en die hoogspanningskabels vind ik maar niks
https://www.funda.nl/koop/son-en-breuge ... 50-bokt-2/

Wij hebben vrij serieus naar dit huis gekeken. Maar er moet gigantisch veel aan gebeuren en het staat al 8 (!!) jaar te koop. Ik ben eens rond gaan vragen hoe dat komt bij wat bekenden die daar in de buurt wonen en dan blijken de buren (niet van de andere kant van hetzelfde pandje, maar die van nr 1/1A) een belangrijke factor te zijn in waarom die mensen er weg willen en waarom het niet verkocht komt.

Oei, nou wel fijn dat je dan even een buurtonderzoekje hebt gedaan!
Lastige buren kan echt je woonplezier bederven.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:29

https://www.funda.nl/koop/rhenen/huis-4 ... indweg-66/

Hier heb ik een aantal jaar gewoond in het gasten verblijf. Ook had ik hier meerdere paarden gehad en hadden we pension klanten waar ik het voor het zeggen had. ) Hele leuke tijd gehad en mooie ligging. Maar ik snap wel waarom er geen foto's van huis en schuren in geplaatst.....Als je kijkt naar de prijs en het onderhoud...is het heel duur. Maarja dat zou wel komen omdat de achterste weide bouwgrond is. Er was toen ik daar rond liep zelfs nog plannen geweest een binnenbak te plaatsen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:34

Het ligt daar wel heel mooi. Ik ben er pas nog langs gefietst. Wilde later op Funda binnen kijken, maar dat kan dus niet. Huis en schuren behoorlijk vervallen dan? Is vanaf de weg niet echt te zien.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:40

Nou ik denk wel dat het een teken aan de wand is dat er we;geteld maar 3 foto's zijn, waarvan 2 luchtfoto's zijn. Op de eerste kan je heel in de verte een klein stukje huis zien.

Doet mij al snel denken dat je 2 miljoen betaald puur voor de grond en omdat je direct aan het bos zit en niet al te ver van Utrecht aan zit.
Genoeg huizen voorbij zien komen op funda met foto's dat je denkt; plat gooien en iets nieuws erop.
Hier zitten foto's bij waar je helemaal niks mee kunt....behalve de omheining dan aan het begin van het terrein.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:41

Ja. Er is nadat ik daar niet meer kwam wel het een en ander veranderd. Maar het huis is nooit echt ( af ) gemaakt. Bak werd niet onderhouden en denk ook dat er een andere bodem in moet, veel stenen. De schuren waren inderdaad ook niet al te best. Wel is er 1 tegen de grond gegaan en staat nu wat anders.
Voor mij is het 13 jaar geleden dat ik daar kwam dus kan veel veranderd zijn, alleen ken ik de eigenaar als iemand die niks aan onderhoud deed. Er heeft na mij iemand gelopen die dit deed, maar die is 3 jaar geleden overleden en sindsdien heb ik wel weer wat veranderd gezien ( achteruit gang ). Dan zou ik als ik zoveel geld aan een huis zou besteden eerder voor Blauwendraad 4 gaan. Dat is veel mooier en beter onderhouden. De stallen zijn namelijk ook niet echt geweldig. Het was daar echt van veel plannen, maar nooit afmaken.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:42

xxCYNNxx schreef:
Nou ik denk wel dat het een teken aan de wand is dat er we;geteld maar 3 foto's zijn, waarvan 2 luchtfoto's zijn. Op de eerste kan je heel in de verte een klein stukje huis zien.

Doet mij al snel denken dat je 2 miljoen betaald puur voor de grond en omdat je direct aan het bos zit en niet al te ver van Utrecht aan zit.
Genoeg huizen voorbij zien komen op funda met foto's dat je denkt; plat gooien en iets nieuws erop.
Hier zitten foto's bij waar je helemaal niks mee kunt....behalve de omheining dan aan het begin van het terrein.

Er zit bouwgrond bij. Wat ik toen begreep was dat de achterste weide, ligt achter het huis, bouwgrond is. Hij jad het er toen over dat ie daar een binnenbak wou hebben. Later had ie het over vakantie bungalows

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:45

Ja wordt idd gesproken over de mogelijkheid om een tweede huis te bouwen.

Op google maps was idd al te zien dat de bak er niet al te fraai er meer bij ligt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:46

Dat zou wel leuk zijn, vakantieverblijven en dan paard mee op vakantie. Dat heb je hier in de buurt niet echt. Jammer alleen dat je qua uitrijden niet gunstig zit. Je moet best een stukje en altijd hetzelfde stuk voor je de Heuvelrug op kan. En de N weg oversteken is ook niet fijn omdat de ruiterroutes niet meer goed aansluiten.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:00

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:16

SusanH schreef:
Dat zou wel leuk zijn, vakantieverblijven en dan paard mee op vakantie. Dat heb je hier in de buurt niet echt. Jammer alleen dat je qua uitrijden niet gunstig zit. Je moet best een stukje en altijd hetzelfde stuk voor je de Heuvelrug op kan. En de N weg oversteken is ook niet fijn omdat de ruiterroutes niet meer goed aansluiten.

Als je de weg oversteekt zit je wel direct van het boos naar kwintelooijen. En via dat bos kan je naar Amerongen. Of je rijdt lans het kasteel op. Toen ik daar nog paarden had lopen zat ik vaak zat in Amerongen etc. Zit er nu heel vlakbij en rijd ook zo kwintelooijen in en zit eigenlijk zo in Amerongen etc.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:19

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:21

Geen rioolaansluiting aanwezig? Dat lijkt me erg onhandig :=

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:22

Cayenne schreef:

Maar wel een zinkput... is het erg dat ik niet weet wat dat is?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:26

'Slechts 850 meter van de duinen'. Maar als je dan op de satelliet gaat kijken, is dat wel 850 meter langs een 80km-weg.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:26

Blue_Eyes schreef:
'Slechts 850 meter van de duinen'. Maar als je dan op de satelliet gaat kijken, is dat wel 850 meter langs een 80km-weg.

Tempocontrole is in alle takken van sport belangrijk.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:33

Cayenne schreef:

Dat hebben wij ook niet. Het hele buitengebied niet. Wij hebben een IBA systeem (individuele behandeling afvalwater) De buren een septictank, ik denk dat ze daar een zinkput mee bedoelen. Werkt ook allemaal prima hoor. Maar bij dat object is geen woning, dus mis je dan riool?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:11

nouja je gasten zullen ook graag naar t toilet willen denk ik? zo'n put wordt inderdaad eens in de zoveel tijd leeggehaald, komen volgens mij alleen wat kosten bij. Maar mijn rioolheffing is ook niet iets om blij van te worden ;)

Ik vindt het wel echt een gave plek, kun je iets heel leuks mee
Laatst bijgewerkt door SillyB op 13-02-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt