[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 13:42

Siggislief schreef:
Haha, de foto van de Konijntjes en Tamme..
Volgens mij vond dat konijn rechts Tamme maar een vreemd gigantisch konijn, hij kijkt ook echt zo half omhoog 'Huh?'.

Hahaha inderdaad, nu je het zegt :')

DeniseES schreef:
Aahhhh die rijfoto op Corfu! Ik wil ook zon!

Jaaa, warmteee.... {:}

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 23:48

Nieuwe pagina, nieuwe update! :D En, omdat er zo weinig gebeurd is: 2 maanden in 1.. november en december. Dit waren helaas ook de maanden waar onze relatie ten einde kwam.. ik heb me dus volledig gestort op de paardjes en heb veel lieve vriendinnetjes om me heen gehad <3

Ook de babykatjes zijn lekker aan 't groeien :+: En naar hun nieuwe forever homes gegaan..

Afbeelding

Mooi doorkijkje <3

Afbeelding

Samen met Tamme genoten van de herfst die ons land weer in prachtige kleuren deed hullen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En met Jay :+:

Afbeelding

Met vriendinnetje thuis aan de wandel <3

Afbeelding

Vriendinnetje met haar pony bij mij thuis op bezoek :D Lekker samen trainen :):)

Afbeelding

En een wellness weekendje van gemaakt <3

Afbeelding

Op naar december! Zelf nog een weekje oppassen op de boerderij van vrienden, en Jay meegenomen naar een stal daar in de buurt <3 Dus daar lekker verder trainen :):)

Afbeelding

Afbeelding

En ook weer samen met vriendinnetje, ponyruil :D

Afbeelding

Nu ik toch dichtbij het strand zit, moeten we daar natuurlijk ook een ritje maken <3

Afbeelding

En ook dat deden we niet alleen :+:

Afbeelding

Warm welkom bij thuiskomst <3

Afbeelding

Storm helpt mee met de trailer opruimen en schoonmaken :')

Afbeelding

Met oud en nieuw nu fijn de luxe om de pony's binnen te zetten.. hoeven we er niet meer achteraan te vangen, en belangrijker: hoeven zij niet meer zo bang te zijn <3

Afbeelding

Snel deze maanden achter ons laten, op naar het nieuwe jaar!! 2022 here we come!

Jintexx

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:00

Ik ben een van de stille volgers, maar ik mis de friese merrie!! Of heb ik ergens iets gemist

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:15

Wauw toch wel een mooie update, het valt niet op dat het eigenlijk een drama was ..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:51

Ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe jij toch altijd fanatiek met de paarden bezig blijft :j inspirerend hoor!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 20:14

Jintexx schreef:
Ik ben een van de stille volgers, maar ik mis de friese merrie!! Of heb ik ergens iets gemist

Scherp! Inmiddels is ze verhuisd, maar ten tijde van de updates was ze er nog :D
Ze heeft hier helaas een slokdarmverstopping gehad, door een slecht gebit lukte het haar niet goed om het hooi te kauwen. En daarna durfden we haar eigenlijk helemaal geen hooi meer te geven, gras ging wel goed, dus ze kon gewoon 24/7 op de wei staan. Maar Splash moet wel zo veel mogelijk hooi, dus moest ze uit elkaar halen... en die weide was ook jaarrond voor 1 paard niet genoeg.. dus toen moesten we de moeilijke keuze maken om d'r hier weg te halen.. nu staat ze op een fijn weitje met veel gras en ze is helemaal bijgekomen en geen problemen meer met d'r gebit :+:

Mer1980 schreef:
Wauw toch wel een mooie update, het valt niet op dat het eigenlijk een drama was ..

Dankjewel :+: Heb ook wel m'n best gedaan om afleiding te zoeken, en lieve mensen om me heen te verzamelen <3

Achterom schreef:
Ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe jij toch altijd fanatiek met de paarden bezig blijft :j inspirerend hoor!

Wat leuk om te horen! :D Lukt ook niet altijd hoor, maar probeer daar zeker m'n best voor te doen.. ik haal zoveel plezier uit een ontspannen rondje buiten <3

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:38

Oh naar deze updates kijk ik iedere keer weer zo uit! :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 12:01

Ik kan me zo slecht voorstellen dat dit zo 'lang' geleden is :')

Altijd zo leuk je updates <3 die pluizige kittens, je vergeet het zo snel, ik kom binnenkort maar weer even op de koffie ;) zonder koffie dan _O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 17:38

Je hoeft nog maar 14 maanden bij te benen ;) dus het schiet al op :D

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:55

Fijn dat je met oud en nieuw gebruik kon maken van je stal. Hebben jullie daar veel last van vuurwerk? Jullie wonen toch wat achteraf volgens mij.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 22:53

Mer1980 schreef:
Je hoeft nog maar 14 maanden bij te benen ;) dus het schiet al op :D

En de maanden die nu gaan komen waren niet zo spannend qua verbouwen enz., dus die gaan vast snel voorbij :D

Nymphe schreef:
Fijn dat je met oud en nieuw gebruik kon maken van je stal. Hebben jullie daar veel last van vuurwerk? Jullie wonen toch wat achteraf volgens mij.

Het valt mee gelukkig, maar vooral Kaatje reageerde er het eerste jaar heel erg heftig op. Die was toen over d'r hekje gesprongen en was in paniek aan 't rondrennen, met Kevin er achteraan, die er niets van begreep.. :(:) Dus better safe than sorry en ze veilig in stal, geeft vast ook wat minder stress..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 15:34

Januari 2022

Het jaar goed begonnen met een ritje op nieuwjaarsdag op Jay <3

Afbeelding

Nog meer ritjes met vriendinnen <3 Blijft bijzonder, op m'n beide Friese hengsten en dan heerlijk chill een rondje samen buiten kunnen rijden :+: Trots <3

Afbeelding

Al is vooral Dije niet echt hengst :') Samen met Jay in de paddock :+:

Afbeelding

Hout sprokkelen voor de houtkachel :D

Afbeelding

Als je op een puppy moet passen, maar even je handen vrij nodig hebt :P

Afbeelding

Omdat 't kan: schuur omgebouwd en feestje gegeven :D :):)

Afbeelding

Februari 2022

Weer een ritje op 't strand :D <3

Afbeelding

Dit is toch wel fijn hoor, al die lieverds om me heen <3 Lekker opwarmen bij de haard met Icie op schoot :+:

Afbeelding

Tja, valentijn... kom je terug van je werk, staat er ineens een bosje bloemen op de tafel! :oo Weet nog steeds niet van wie ze waren :=

Afbeelding

Oja.. die 3 stormen achter elkaar.. dat was wat := 2 bomen omgewaaid op de omheining, gelukkig had ik net op tijd de paarden binnen.

Afbeelding

En m'n garagedeur was gaan vliegen :')

Afbeelding

Maar ook: lente in aantocht <3

Afbeelding

Maart 2022

Begin maart, samen slapen <3

Afbeelding

Versus eind maart, samen slapen <3 Jas uit! :D

Afbeelding

Tamme aan 't snoepen van de knopjes in de zwarte besstruikjes :9

Afbeelding

Dit blijft toch altijd leuk hè, die before and afters :D
De bak slepen :):)

Afbeelding

Afbeelding

En de schuur opruimen :+:

Afbeelding

Afbeelding

Deze maand verhuisden er ook weer wat konijntjes, met zoals altijd: een verhuispakketje erbij :D

Afbeelding

En natuurlijk lekkere ritjes, met samen met Tamme en Brego als mijn favoriete ritjes <3

Afbeelding

Deze maand ook iets nieuws begonnen: paarden voor anderen trainen. De eerste klantjes hebben we opgehaald! Samen met een vriendinnetje deze 2 PRE merries zadelmak gemaakt :D Hier net aangekomen en al gelijk lekker op hun gemak <3

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:02

Jaaaaaaaaa een mooie update <3 en wat geeft dat een voldoening als je alles opgeruimd hebt, zeker met voor- en na foto's.

En Dije gewoon samen met Jay in één paddock, wat fijn zeg dat je een hengst zo lekker samen kan houden <3

Komt er nog een mini veulentje komend jaar van Kevin met zijn meisje?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:15

Hopppaaaaa ff inlopen, lekker bezig :D

Wat liggen ze er lekker bij zo in maart :) droeftoeter Dije _O- banketstaaf

Random valentijn :') wel bijzonder dat het nog steeds onbekend is, moeten we een poll maken voor wie we denken dat het was _O-

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:23

Ik denk dat ik het wel weet hahaha

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:27

Oh ja daar was ik nog even vergeten op te reageren, die bos stond dus gewoon bij je thuis of werd deze bezorgd? Als hij was langs gebracht door iemand, heb je niet een leuke boer in de buurt zitten die een geheime aanbidder was geweest ;) Of je hebt een beetje pech en het is iemand die je absoluut NIET ziet zitten maar jou wel :) ik ben zo nieuwsgierig.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:47

Als ie langs is gebracht kan dat ook gewoon de bloemist zijn die zijn opdracht uitvoert hè :')

Leuke updates weer Natasja!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:18

Renee1991 schreef:
Als ie langs is gebracht kan dat ook gewoon de bloemist zijn die zijn opdracht uitvoert hè :')

Leuke updates weer Natasja!

Ja maar meestal bellen die eerst aan of zit er een doos van de bloemist omheen.....

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 18:41

Hahaha :') Hij was inderdaad geleverd door de plaatselijke bloemist :P Maar ik was niet thuis, dus hebben ze de bos gewoon op de tafel onder de overkapping neergezet :') Dit jaar overigens geen bloemen gehad, maar een boek.... zonder afzender.... :')

BarbaraNova schreef:
Ik denk dat ik het wel weet hahaha

Hahaha zou 't...?! :P

Mer1980 schreef:

Met een beetje geluk komt er inderdaad een mini veulentje! Maar 't kan ook zomaar zijn dat ie dit jaar van Blue is! Dat is een cremello met dubbel verdunningsgen.. dus zodra het veulentje geboren is, zullen we zien wie de papa is :')

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:43

Ik volg je al lang via dit topic. En stiekem Instagram :=. Maar wat heb je het mooi voor elkaar! Hard werken word beloond en de dieren boffen maar met jou!

Die verhuispakketjes van de konijnen zijn echt geweldig. En ik ben echt verliefd op Dije , wat een knappe vent. <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:54

xXutopiaXx schreef:
Hahaha :')
Mer1980 schreef:

Met een beetje geluk komt er inderdaad een mini veulentje! Maar 't kan ook zomaar zijn dat ie dit jaar van Blue is! Dat is een cremello met dubbel verdunningsgen.. dus zodra het veulentje geboren is, zullen we zien wie de papa is :')

Oehhh heb je nu alles bij elkaar lopen dan? Dat je het niet zeker weet? Nou ja na de bevalling is het meteen duidelijk :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:41

Wat een leuke update weer. Hard gewerkt in de schuur en met het verzorgen van de paardjes. Heb je ook hulp voor die bomen die omgewaaid waren? En je garagedeur? Of doe je dat ook zelf? :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 22:04

Hard gewerkt, leuke update.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 00:58

Thanks voor de leuke reacties <3 Zit weer met een grote glimlach te lezen :D

Mer1980 schreef:
Oehhh heb je nu alles bij elkaar lopen dan? Dat je het niet zeker weet? Nou ja na de bevalling is het meteen duidelijk :D

Nou, ze werd maar niet hengstig, dus had Kevin erbij gezet.. omdat ze niet reageerde op Blue.. maar wilde graag een veulen van Blue :') Dus heb er bovenop gezeten en 't moment dat ze hengstig werd, heb ik Kevin weggehaald en Blue erbij gezet :(:) Maar, misschien is Kevin dus heel snel geweest :') En dat gaan we zien haha.. ze heeft daarna Blue wel ook nog een paar dagen toegelaten... dus 't is spannend :D

Jennyxx schreef:
Wat een leuke update weer. Hard gewerkt in de schuur en met het verzorgen van de paardjes. Heb je ook hulp voor die bomen die omgewaaid waren? En je garagedeur? Of doe je dat ook zelf? :)

Nou, garagedeur moest 'k wel zelf doen, want was 's nachts en ik was alleen, en daar ga ik m'n buren niet voor wakker maken.. maar had een soort katrol gemaakt van strotouwtjes :') Waar die dingen al niet handig voor zijn hahaha.. en 'm op die manier weer omhoog gehesen en provisorisch vastgemaakt voor de nacht, strobalen erachter gestapeld dat ie niet weer naar binnen zou waaien en toen geloofde ik 't wel :') En voor de boom had ik net een kettingzaag geregeld om te lenen, kwam 'k terug en toen stond de buurman al te zagen.. dus ben maar niet in de weg gaan staan :') Wel zelf met de trekker weggetrokken en opgeborgen om te drogen :):) Haardhout =:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 08:23

Tsja je niet van de nood een deugd maken. Het is inderdaad een goede berg hout. En wat een fijne buurman.

Ik ben echt zoooo benieuwd naar het mini veulen. Zoon klein pluizig bolletje. Wanneer is ze uitgerekend?