Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:30

Spannend allemaal!

Wij gaan morgen naar een open huis. Het huis staat al 2 maanden te koop, wat lang is in deze tijd. Dus ik ben heel benieuwd hoe het er in het echt uit ziet.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:47

Spannend voor iedereen die gaat kijken of bieden.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 18:51

Spannend sucses iedereen
Wij zitten in spanning te wachten
Is t een mooi huis nemen wij toch een aankoopmakelaar denken we
Word ons eerste koophuis dus geen ervaring met bieden en dergelijke

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:48

Kosje4: Als dat beter voelt dan zou ik dat gewoon doen. Vooral mbt tot bepaalde clausules, marktkennis en de onderhandeling is er heus winst te behalen. Bij een eengezinswoning is dat allemaal niet zo spannend, maar bijv. bij de aankoop van een oudere boerderij of als je vragen hebt rond het bestemmingsplan kan het fijn zijn om een professional aan je zijde te hebben.

Ik heb mijn huizen (nu 6 stuks) altijd zonder aankoopmakelaar gekocht, en ook zelf weer verkocht. Alleen het laatste huis met verkoopmakelaar en dat doe ik nooit meer. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:03

De vragenlijsten die ik moest invullen. Vragen die ik nog nooit eerder heb gehad. Ik weet dat ik geen PEP ben of familie daarvan. :+ maar aangeven hoe ik mijn spaargeld heb verkregen? 8)7 Nou ja waarom heet het spaargeld denken ze? >;)

Eerdere huizen gekocht zonder aankoop makelaar. En een verkocht zonder en een met verkoop makelaar. Maar scheelt ook ik heb destijds voor het eerste huis op examen na makelaarsopleiding gedaan. :)) En daar veel van geleerd en van de bekeken huizen de verkopende makelaars het soms erg lastig gemaakt ~~}>

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:30

Mischien kan het idd best zonder
Maar stel maandag willen wij het huis
Wij hebben geen idee wat we moeten bieden
En net als koopcontract ook geen flauw idee of dat correct is

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:35

Wij hebben zonder aankoopmakelaar wel een bod gedaan (je weet toch wel ongeveer wat je kan lenen) en daarna wel een hypotheekadviseur in handen genomen die alles voor ons geregeld heeft, enige wat we zelf hoefden te doen is aanleveren wat er gevraagd werd en betalen natuurlijk, hihi :-)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:36

Aatrox schreef:
Wij hebben zonder aankoopmakelaar wel een bod gedaan (je weet toch wel ongeveer wat je kan lenen) en daarna wel een hypotheekadviseur in handen genomen die alles voor ons geregeld heeft, enige wat we zelf hoefden te doen is aanleveren wat er gevraagd werd en betalen natuurlijk, hihi :-)

Dat heb ik ook gedaan. Die hypotheek adviseur heeft ook betere deals voor mij eruit gesleept dan ik zelf ooit had kunnen krijgen, en heeft gekeken naar partijen die ik zelf nooit verzonnen had. Dat vond ik echt iedere cent meer dan waard

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:43

Ja kost wat, maar scheelt je zoveel gedoe en ook de ervaring en inderdaad die kleine dingetjes waar wij zelf nooit stil bij hebben gestaan werd overna gedacht!

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 12:48

Wij gaan morgen voor het eerst naar een huis kijken! En woensdag meteen weer eentje. Ben benieuwd of een huis kopen in deze tijd een beetje te doen zal zijn :')

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:24

Ja hebben wel een hypotheekadviseur idd
Kunnen 230.000 lenen
Huis staat voor 225.000 te koop

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:26

Ik denk als je 230 kan lenen en in die omgeving zoekt je beter kan kijken naar huizen van rond de 2 ton, instapklaar helemaal.. maar wie weet!!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:15

Waar we nu gaan kijken is helemaal instapklaar en net gerenoveerd door een bedrijf
Moooe plavuize vloer erin
Tuin op zuiden
Prachtig huis is het

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:18

Dan zal er flink overboden gaan worden denk ik..

Collega van mij heeft net een huis in Leerdam gekocht. Vp was 230, ook instapklaar rijtjeshuis en zij heeft het gekocht voor 265...

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:49

Heel veel succes met bezichtigen, bieden en kopen iedereen! Super spannend, maar ook wel heel erg leuk! :D

Het is net een slagveld op de huizenmarkt momenteel. Wij hebben in totaal ook zo'n 12 woningen bezichtigd, waarvan 3x op geboden (allemaal boven de vraagprijs) en op alle drie zijn we overboden. Inmiddels zijn we een poosje verder, een huisje dat we al vanaf het begin van onze zoektocht op het oog hadden kwam weer vrij aangezien de voormalig kopers de financiering niet rond kregen. We zijn gelijk wezen bezichtigen en we hebben ons droomhuis dan ook weten te kopen en dat zelf voor 15.000 onder de vraagprijs! Het rondkrijgen van de financiering was nog wel even spannend, maar onze hypotheekadviseur gaf ons wel de geruststelling dat het allemaal normale gang van zaken was en geen reden tot zorgen.

Vorige week hebben we dan ook het verlossende woord gekregen, onze hypotheekaanvraag is goedgekeurd en de verkoop gaat 100% zeker weten door! *\o/* 20 maart staat onze afspraak bij de notaris gepland en daarna krijgen we de sleutel, ineens allemaal heel snel gegaan dus. De nestel-fase is begonnen. <3

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:52

Aatrox schreef:
Dan zal er flink overboden gaan worden denk ik..

Collega van mij heeft net een huis in Leerdam gekocht. Vp was 230, ook instapklaar rijtjeshuis en zij heeft het gekocht voor 265...

Staat. Al 3 weken te koop dus wie weet
Huis zit in t centrum en 2 slaapkamers
Misschien daarom niet zo gewild

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 15:57

Hoi, ik kom graag met jullie meelezen. Wij zijn op zoek naar een koopwoning omgeving Culemborg, in principe al een jaar nu... paar keer een bod gedaan, maar steeds achter het net gevist, hoewel we soms met bijna 20.000 euro hebben overboden.
We overwegen nu ook een aankoopmakelaar in de arm te nemen. Enige voordeel is: we hoeven niet weg uit ons huis. Ik zou graag naar een rustigere buurt verhuizen, maar verder passen we nog prima in ons huis.
Wat een frustratie soms met het overbieden, het bezichtigen in een half uurtje, snel keuze's maken en dan weer niks uiteindelijk. Laatste keer wilden we het huis echt heel graag, helemaal verliefd en dan op oudjaarsdag te horen krijgen dat je het niet bent geworden meh.
Anyway, ik zou dus graag vanaf nu met jullie ervaringen mee lezen :) En de mijne delen uiteraard. As. woensdag staat er weer een open huis op de planning, maar daar is waarschijnlijk niet eens een makelaar bij en over het biedingsproces doen ze geheimzinnig >;)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 17:31

Welkom Nymeria! Volgens mij zit er nog een bokker hier in het topic die in die omgeving zoekt.

Hopelijk vinden jullie binnenkort jullie droomhuisje.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:43

Gefeliciteerd Gitta, super tof!

Wij zijn vanmiddag bij een open huis geweest. Het huis viel best wel tegen. We hadden er op basis van de foto’s al niet heel veel van verwacht. Maar het had echt geen karakter en we hadden niet het wauw gevoel dat we bij een andere woning wel hadden. Dus, op naar de volgende!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:58

leeslampje schreef:
Welkom Nymeria! Volgens mij zit er nog een bokker hier in het topic die in die omgeving zoekt.

Hopelijk vinden jullie binnenkort jullie droomhuisje.

Dank je. Ja, ik las net even terug ook Culemborg en Leerdam. Wij willen 't liefst zo dicht bij Culemborg blijven als mogelijk. We geven de moed niet op.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:38

Nadir schreef:
Gefeliciteerd Gitta, super tof!

Wij zijn vanmiddag bij een open huis geweest. Het huis viel best wel tegen. We hadden er op basis van de foto’s al niet heel veel van verwacht. Maar het had echt geen karakter en we hadden niet het wauw gevoel dat we bij een andere woning wel hadden. Dus, op naar de volgende!

Thanks! Kunnen ons geluk ook echt niet op momenteel. <3

Gek is dat hé, wij hebben dat soort huizen ook gezien. Zo somber, zo saai, nul karakter.. ik snap dat echt niet. Soms is het een kwestie van er doorheen kijken, maar als je er ook geen warm gevoel van krijgt dan zal het 'm nooit worden.

Ons huisje was ook heel neutraal ingericht, totaal niet boeiend. Maar bij binnenkomst hadden we wel gelijk zoiets van: ja, wauw.. deze plek heeft écht potentie. Op dat gevoel hebben we dan ook gekocht, want met het huidige interieur en keuken/badkamer maak je mij echt niet gelukkig. Het huis heeft ook een mega tuin, op het zuiden. Ik krijg dan al gelijk jeukende tuinierhanden, maar de huidige bewoners hebben alles met baksteen strak afgewerkt en in het midden een klein lapje van 4 vierkante meter gras. Niet eens echt gras, nee: kunstgras. :') Yuk. Dat gaat snel veranderen haha.

Waar zoeken jullie precies? En hebben jullie al eens de briefjes door de deur methode geprobeerd?

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 01:20

Ik lees met jullie mee alleen dan aan de verkopende kant. Vorige maand zelf een woning gekocht en nu zelf onze woning in de verkoop, prijsklasse is gunstig voor starters, dus ik ben benieuwd hoe het in onze regio gaat...

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:02

Yesterday schreef:
Ik lees met jullie mee alleen dan aan de verkopende kant. Vorige maand zelf een woning gekocht en nu zelf onze woning in de verkoop, prijsklasse is gunstig voor starters, dus ik ben benieuwd hoe het in onze regio gaat...

Welke regio zit je?
Succes met de verkoop!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:18

Oohh vreselijk idd, Gitta. Daar moet je dan echt doorheen kijken he.

Wij kunnen dat wel en willen ook graag een huis waar we nog vanalles moeten doen. Maar hier was al best een hoop gedaan, een uitbouw, bijgebouw enz. Maar gewoon heel lelijk en onlogisch allemaal. Het was echt een bij elkaar geraapt zooitje.

Briefjes door de deur hebben we niet gedaan. Ik ga maandag eens bellen met een makelaar uit het dorp, eens kijken of hij tips heeft. We hebben gelukkig geen haast.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 21:10

SaskiaB schreef:
Yesterday schreef:

Welke regio zit je?
Succes met de verkoop!

Dankjewel! Wij zitten in de regio Apeldoorn - Deventer, dorp daar in de buurt :)